mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
første....
Tjae Det viser bare hvad de ikke gør for at sælge....
Og endnu engang hvor meget P3 følger med i hvad der sker omkring!!!
Tjae Det viser bare hvad de ikke gør for at sælge....
Og endnu engang hvor meget P3 følger med i hvad der sker omkring!!!
gadvide hvor sure TDC er over det ;D
#2 somregel nej, du jo stadig den samme kunde.. du kommer bare igen på et andet tidspunkt, men ok ik andet så overtal en masse venner til at tage med derind og få en masse TDC ting ;D
og så sørg for at i alle skifter imellem de forskellige ekspedienter, tilsidst ender i med at ha fået 5-6 stykker hver
og sidst så gir alle dine venner dem til dig, så DU ka hente en masse musik :D
tror fanme jeg må prøve det her imorgen!
#2 somregel nej, du jo stadig den samme kunde.. du kommer bare igen på et andet tidspunkt, men ok ik andet så overtal en masse venner til at tage med derind og få en masse TDC ting ;D
og så sørg for at i alle skifter imellem de forskellige ekspedienter, tilsidst ender i med at ha fået 5-6 stykker hver
og sidst så gir alle dine venner dem til dig, så DU ka hente en masse musik :D
tror fanme jeg må prøve det her imorgen!
Hvis jeg kun må downloade 1 nummer om dagen skal jeg så vente med at hente det andet nummer til dagen efter når jeg nu har købt 2 McBacon? :p
Den formulering er heller ikke så heldig
Den formulering er heller ikke så heldig
Må McDonalds overhovedet det?
Jeg ved, at når supermarkederne siger, at man f.eks. max må købe 2 kasser øl, når der er tilbud, må de ikke forhindre, at man rent faktisk køber flere...
Hvorfor laver de det så bare ikke til en menu? Du KØBER en menu der indeholder et download hos TDC musik og en McBacon.
Jeg ved, at når supermarkederne siger, at man f.eks. max må købe 2 kasser øl, når der er tilbud, må de ikke forhindre, at man rent faktisk køber flere...
Hvorfor laver de det så bare ikke til en menu? Du KØBER en menu der indeholder et download hos TDC musik og en McBacon.
Hør hov - hvordan fungerer det nu? Såfremt koden ikke er købsbetinget, vil MC-D på et tidspunkt stå med en mængde emballage, påtrykt brugte koder - med mindre, man får en tom emballage med sig?
Jeg arbejder hos McDonalds og har bl.a. læst den kampagneinfo vi har fået, og deri har der hele tiden stået, at konkurrencen ikke er købstinget (pga. det er ulovligt ifølge den danske lovgivning).
Grunden er at man ikke må uddele en vare til en begrænset folkemængde.
Hvad den lov så skal gøre godt for, kan så diskuteres, men McDonalds har fulgt loven hele tiden.
I samme kampagneinfo står der også, at enhver der kommer og beder om en kode skal have udleveret en.
Så jeg kan helt ærligt ikke se, hvad McDonalds og TDC har gjort forkert i den her sag.
Grunden er at man ikke må uddele en vare til en begrænset folkemængde.
Hvad den lov så skal gøre godt for, kan så diskuteres, men McDonalds har fulgt loven hele tiden.
I samme kampagneinfo står der også, at enhver der kommer og beder om en kode skal have udleveret en.
Så jeg kan helt ærligt ikke se, hvad McDonalds og TDC har gjort forkert i den her sag.
#16 - http://www.mcdonalds.dk/page/mcdonalds/71614/defau... -> søg efter københavn.
#8, #21 ..
Der findes en dom på det område, og den bliver i daglig tale omtalt "Bilka-dommen" ..
Det er tilladt at sætte en begrænsning på, hvis det er varer der normalt findes i sortimentet, og at kunderne kan købe de efterfølgende kasser til normalpris ..
Og man kan jo godt være kunde flere gange på samme dag ..
Der findes en dom på det område, og den bliver i daglig tale omtalt "Bilka-dommen" ..
Det er tilladt at sætte en begrænsning på, hvis det er varer der normalt findes i sortimentet, og at kunderne kan købe de efterfølgende kasser til normalpris ..
Og man kan jo godt være kunde flere gange på samme dag ..
Hvis der står X antal kasser pr kunde har man ret til at købe de antal kasser til tilbudspris, gå ud i bilen med dem og gå ind og købe X antal kasser til tilbudspris så mange gange man har lyst sålænge man forlader butikken hver gang
Hvad med det tilbud hvor man fik en film fra blockbuster med en menu som McD også har kørt? Det må vel også være omfattet af samme regler?
Ahh For Fuck sake da .. Well .. Kan godt se det jo skal fungere .. Men når endelig TDC giver en mulighed for at Folk kan få LOVLIGT musik på deres computer uden at betale ekstremer for CD´er når man kun ønsker 1 track .. Så skal de hænges ud og diss´s på det groveste .. Synes faktisk det er en Genial God idé at komme pirat kopiering til livs på ..
Jeg var inde på McDonalds i Aalborg i dag, der kunne jeg ikke få lov til det. Jeg snakkede endda med sådan en der var lidt chef, eller hvad man nu kalder det i McDonalds-sammenhæng. Men det hjalp ikke en skid.
#28 Tag der ind igen med en udskrift af deres hjemmeside ( http://www.mcdonalds.dk/page/mcdonalds/67228/52187... ) og tag nummeret til deres hovedkontor med (33266000) så du kan ringe til hans overordnede. De skal ikke slippe fra den slags.
#29 .. Jamen så synes jeg da du skal læse dommen
Sø- og Handelsrettens dom:
Retten har frifundet Bilka under henvisning til at markedsføringsloven § 7 stk 1 ikke omfatter den anvendte markedsføring. Paragraf 7 skal sikre, at der ikke sættes loft over det faktiske antal varer en kunde kan købe. Men i Bilka-sagen forhindrer tilbudet ikke, at en kunde går gennem kassen flere gange og derved sikrer sig det ønskede antal varer. Derfor frifinder et flertal i Sø- og Handelsretten Bilka. Endvidere udtaler Sø- og Handelsretten, at markedsføringslovens § 1 ikke kan anvendes, fordi Bilkas fremgangsmåde ikke er i strid med forbrugernes interesser.
* Forbrugerombudsmanden tager dommen til efterretning og vil ikke indbringe sagen for Højesteret.
* Forbrugerombudsmanden anlagde sagen for at vurdere rækkevidden af markedsføringsloven § 7 stk 1, som ikke tidligere har været prøvet ved domstolene. Subsidiært markedsføringslovens § 1, som et "sikkerhedsnet" under lovens øvrige bestemmelser.
* På baggrund af dommen men også af hensyn til regelforenkling mener Forbrugerombudsmanden, at meget taler for at ophæve § 7.
Jeg har været forbi en McDonald's butikken her i eftermiddags for at få 10 gratis musik download uden at købe en McBacon.
For det første hende som ekspedierede kunne slet ikke blive enig med mig og til sidst sagde jeg "kald jeres manageren, jeg skal snakke med ham/hende". Så kom den "kloge" manageren også sagde jeg ifølge markedsføringslovgivning må I ikke tvinge folk til at købe en og dermed få en gratis ting. Til sidst nævnte jeg samtalen "TDC gennem radioen P3 (programmet Stram Op)". Og til sidst gad hun ikke at diskutere med mig og gav hun 1 stk. gratisk McBacon etui ;)
#11
Jeg tror hverken McDonalds eller TDC har tænkt på det her før. Fordi det kommer da til at koste penge for dem at give McBacon etui gratis. Hvis de havde tænkt virkelig på det havde de jo ikke printet koden direkte på etuen.
I morgen vil jeg kigge forbi en anden McD forretning og få en anden kode ;)
For det første hende som ekspedierede kunne slet ikke blive enig med mig og til sidst sagde jeg "kald jeres manageren, jeg skal snakke med ham/hende". Så kom den "kloge" manageren også sagde jeg ifølge markedsføringslovgivning må I ikke tvinge folk til at købe en og dermed få en gratis ting. Til sidst nævnte jeg samtalen "TDC gennem radioen P3 (programmet Stram Op)". Og til sidst gad hun ikke at diskutere med mig og gav hun 1 stk. gratisk McBacon etui ;)
#11
Jeg tror hverken McDonalds eller TDC har tænkt på det her før. Fordi det kommer da til at koste penge for dem at give McBacon etui gratis. Hvis de havde tænkt virkelig på det havde de jo ikke printet koden direkte på etuen.
I morgen vil jeg kigge forbi en anden McD forretning og få en anden kode ;)
jeg kan ikke rigtig se hvorfor tdc skulle være sur over dette her som så mange hentyder til... det gør vel ikke nogen forskel for tdc?
jeg mener tdc får forhåbelig ikke penge alt efter hvor mange mc bacon der bliver solgt men alt efter hvor mange sange der bliver hentet...
jeg mener tdc får forhåbelig ikke penge alt efter hvor mange mc bacon der bliver solgt men alt efter hvor mange sange der bliver hentet...
Hvis TDC og McD var smarte, ville de jo have skrevet sådan.
Køb dobbelt McBacon og en TDC musik download for 40kr.
Eller endnu smartere:
En Dobbelt McBacon 40 kr.
En TDC musikdownload 8 kr.
Køb begge for 40 kr. ;)
Wupti... ingen problemer med markedsføringslov.
Køb dobbelt McBacon og en TDC musik download for 40kr.
Eller endnu smartere:
En Dobbelt McBacon 40 kr.
En TDC musikdownload 8 kr.
Køb begge for 40 kr. ;)
Wupti... ingen problemer med markedsføringslov.
Er jeg den eneste der kan lugte markedsføring stunt her? DR har netop indgået et samarbejde omkring direkte links fra deres netradio til TDCs musik butik - samtidig har TDC lavet en aftale med MCdonalds, som pludeslig fanger P3's interesse, hvorefter en masse mennesker får et par gratis numre fra TDC. Resultatet, en masse ikke specielet negativ omtale for TDC, en masse traffik på deres musik site, og sidst men ikke mindst, en fin kæden sammen med deres i forvejen yderst kontroversielle aftale med DR. Something smells fishy here - and it aint McDonalds..
#34 Jeg tror ikke det er penge fra McD som Tdc er interesseret i, hvis de overhovedet får nogle. Det kræver sikkert at man opretter en bruger på tdc (uden at jeg overhovedet ved noget om det) og derved skal de nok tjene de penge ind. Efter min mening et stort reklame stunt, og det er sgu begrænset hvormange der gider løbe(ja okay ikke typerne der gør det) til nærmeste mac d for at få et enkelt nummer til 8kr eller hvormeget det nu er, så tror ikke de løber nogen synderlig risiko ved det.
edit: ja #37 lidt en gentagelse... 1 minut fra og jeg var først :P men fuldkommen enig
edit: ja #37 lidt en gentagelse... 1 minut fra og jeg var først :P men fuldkommen enig
Det næste er vel en McMobil med tilhørende mobil telefon. Så skal det nok blive sjovt.
Eller hvad med en McAktie. :D
Eller hvad med en McAktie. :D
#36 .. Ja, det er markedsføringsloven §6 omhandlende tilgift .. Jeg har fået fortalt af en jurist, at den ubetydelige værdi nok ikke er mere end et par kroner, så det kan diskuteres om de 8 kr. en sang på TDC.dk koster, ikke er for meget .. Og da der må følge 2 sange med 2 McBacon drejer det sig altså om 16 kr. tilgift til et produkt der koster 40 kr. så er værdi'en vist ikke længere ubetydelig ..
Derudover er det ifølge markedsføringslovens §6 også ulovligt at reklamere med ulovlig tilgift ..
Derudover er det ifølge markedsføringslovens §6 også ulovligt at reklamere med ulovlig tilgift ..
§ 6. Erhvervsdrivende må ikke ved salg af varer eller fast ejendom til forbruger eller ved udførelse af arbejds- eller tjenesteydelser for forbruger yde tilgift, eller hvad der må sidestilles hermed, medmindre tilgiften er af ganske ubetydelig værdi. Reklamering med ulovlig tilgift er ligeledes forbudt.
#43 -
24. okt. 2005 22:08
Da man indførte loven om at forretninger ikke måtte sætte maks-antal på rabatvarerne, syntes bla. jeg det var en rigtig god ide.
Der skete desværre bare det, at når butikken havde fået en større sending guf, ofte parallelimporteret, kom den danske distributør og opkøbte hele lageret, dette for at forhindre at deres varer blev solgt i de forkerte forretninger/til den forkerte pris mv.
Derfor er det nu tilladt igen at begrænse folks indkøb af tilbudsvarer.
Så lærte vi det.
Der skete desværre bare det, at når butikken havde fået en større sending guf, ofte parallelimporteret, kom den danske distributør og opkøbte hele lageret, dette for at forhindre at deres varer blev solgt i de forkerte forretninger/til den forkerte pris mv.
Derfor er det nu tilladt igen at begrænse folks indkøb af tilbudsvarer.
Så lærte vi det.
#33
Du ved godt at du kunne tjene de par kroner du får gratis ind mange gange ved at arebejde i det tid du spilder på det pjat ik ?
Bare fordi loven er lidt tumpet betyder det ikke at man skal udnytte den bare fordi man kan. Er sq nu engang en god ting mcd og tdc har lavet for en gangs skyld.
Du ved godt at du kunne tjene de par kroner du får gratis ind mange gange ved at arebejde i det tid du spilder på det pjat ik ?
Bare fordi loven er lidt tumpet betyder det ikke at man skal udnytte den bare fordi man kan. Er sq nu engang en god ting mcd og tdc har lavet for en gangs skyld.
Det er sjovt at ikke alle sætter pris på markedsføringsloven. Det ville være et helvede hvis alle butikker konstant havde reklamer som denne.
I dette tilfælde er det nærmest manipulation med kunden, de tror at de får noget "værdifuldt", men I virkeligheden er de blevet solgt en reklame. En reklame bør for fanden ligne en reklame.
Markedføringsloven sørger jo for at vi får bedre varer og at firmaer ikke bruger nærmest falsk reklame.
I dette tilfælde er det nærmest manipulation med kunden, de tror at de får noget "værdifuldt", men I virkeligheden er de blevet solgt en reklame. En reklame bør for fanden ligne en reklame.
Markedføringsloven sørger jo for at vi får bedre varer og at firmaer ikke bruger nærmest falsk reklame.
#37 LOL!
#Whomever af jer der mener at det her er en god deal:
Lad mig se jeres regnestykke ser tilsyneladende sådan her ud:
Crappy mad
+Crappy lossy DRM
--------
= God deal! Go go TDC og McD! Wheee!!
FFS! Jeg har kun et formål med at gå ind på McD og spilde deres tid og TDC's giveaways, det er at give dem en dårlig smag i munden. Om det så er over synet af mig, den crappy "mad" de serverer, TDCs elendige lossy WMA-format eller deres egne fadæser og juridiske uvidenhed skal jeg så ikke kunne sige.
Jeg har intet til overs for de store markedsspilleres manglende respekt for dansk lovgivning. Den dag Mærsk-McKinneys, Hermann Sallings og Henning Dyremoses firmaer (for at nævne lidt i flæng) begynder til punkt og prikke at respektere den demokratisk udformede lovgivning i de lande hvor de huserer, vil jeg rejse mig og bukke fornemt.
Og #44 bare fordi du ikke fatter ræsonnementet bag en lovgivning behøver du jo ikke kalde den tumpet.
Der er da netop al grund til at udnytte det. Tror du at Ronald McDonald eller Henning Dyremose for den sags skyld sætter sig og tuder hver gang de lukker en konkurrent der følger reglerne?
P.S. Ja, det er sq egentligt pudsigt at jeg bakker op om denne form for selvtægt når jeg ellers er af ganske roligt gemyt.
P.P.S. Sorry, skulle bare lige hælde det ud :)
#Whomever af jer der mener at det her er en god deal:
Lad mig se jeres regnestykke ser tilsyneladende sådan her ud:
Crappy mad
+Crappy lossy DRM
--------
= God deal! Go go TDC og McD! Wheee!!
FFS! Jeg har kun et formål med at gå ind på McD og spilde deres tid og TDC's giveaways, det er at give dem en dårlig smag i munden. Om det så er over synet af mig, den crappy "mad" de serverer, TDCs elendige lossy WMA-format eller deres egne fadæser og juridiske uvidenhed skal jeg så ikke kunne sige.
Jeg har intet til overs for de store markedsspilleres manglende respekt for dansk lovgivning. Den dag Mærsk-McKinneys, Hermann Sallings og Henning Dyremoses firmaer (for at nævne lidt i flæng) begynder til punkt og prikke at respektere den demokratisk udformede lovgivning i de lande hvor de huserer, vil jeg rejse mig og bukke fornemt.
Og #44 bare fordi du ikke fatter ræsonnementet bag en lovgivning behøver du jo ikke kalde den tumpet.
Der er da netop al grund til at udnytte det. Tror du at Ronald McDonald eller Henning Dyremose for den sags skyld sætter sig og tuder hver gang de lukker en konkurrent der følger reglerne?
P.S. Ja, det er sq egentligt pudsigt at jeg bakker op om denne form for selvtægt når jeg ellers er af ganske roligt gemyt.
P.P.S. Sorry, skulle bare lige hælde det ud :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.