mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
#3
Der er også gule streger, men jeg tror det er sådan noget i den stil.
Grøn: Nice
Gul: Arh, come on
Rød: FFS!
Der er også gule streger, men jeg tror det er sådan noget i den stil.
Grøn: Nice
Gul: Arh, come on
Rød: FFS!
skrev:
* Grøn: mere end 80 km/t
* Gul: 40-80 km/t
* Rød: mindre end 40 km/t
* Grå: ingen tilgængelige data i øjeblikket
kilde
Gælder kun motorveje. Indenfor bygrænsen er det andre grænser.
Det fremgår ikke af forklaringen hvad forskellen er på grøn og lysegrøn.
Der findes også sort/røde, som angiver stop/go trafikkø.
Er der nogen der ved om Google Maps Navigation rent faktisk tager højde for steder med nedsat hastighed, når den planlægger ruter?
Det virker ikke umiddelbart sådan med de ruter jeg har prøvet at lave.
#7
Det ville give god mening hvis trafikvurderingen var relativ til den lovlige kørehastighed.
Det virker ikke umiddelbart sådan med de ruter jeg har prøvet at lave.
#7
Det ville give god mening hvis trafikvurderingen var relativ til den lovlige kørehastighed.
Lowkey (10) skrev:Det ville give god mening hvis trafikvurderingen var relativ til den lovlige kørehastighed.
Ville det? Rigtigt mange af de steder jeg kører på "almindelig landevej" er det enten helt normalt at køre 100, eller stupidt farligt at køre 80.
Det ville give bedre mening at kigge på hastigheden i forhold til hvad den plejer at være. Så er de også fri for at holde styr på hvad loven siger.
#12
det er folk som dig som skaber farlige situationer fordi du er utoldmodig. Det kan aldrig skabe farlige situationer at holde sig til fargrænsen. Er du utilfreds med grænsen så gør det rigtige og deltag i debatten, gå ind i politik eller påvirk politikkerne til at ændre grænserne for hastigheden. De er nu en gang ikke sat for "sjov" eller for at drille folk, men netop for at forhindre farlige situationer.
Du mener sikkert også du kører bedre bil end de fleste andre bilister har jeg ret? Selvfølgelig giver det mest mening at hastigheden sættes efter hvad der er [lovligt] og ikke efter hvad der er [muligt] at køre på en strækning. Du kan også køre 130 gennem byen, men det er hverken sikker kørsel, lovligt og du har ikke styr på situationen når det foregår i centrum af en by.
Med din kørsel (100 hvor man må øre 80), der ligger du allerede 25% over grænsen. Kæft jeg håber du får taget kortet hvis det er din opfattelse du bare kan køre som det passer dig og skider på hastighedsgrænserne. Regler gælder nu en gang for alle, er man utilfreds så må man ændre dem gennem demokrati. Gjorde alle at de brøde de love som de ikke bryder sig om, ja så kan vi godt glemme demokrati og gå baglæns hen imod anarki hvor alle kan gøre og lade som det passer dem uden nogen lovgivning.
det er folk som dig som skaber farlige situationer fordi du er utoldmodig. Det kan aldrig skabe farlige situationer at holde sig til fargrænsen. Er du utilfreds med grænsen så gør det rigtige og deltag i debatten, gå ind i politik eller påvirk politikkerne til at ændre grænserne for hastigheden. De er nu en gang ikke sat for "sjov" eller for at drille folk, men netop for at forhindre farlige situationer.
Du mener sikkert også du kører bedre bil end de fleste andre bilister har jeg ret? Selvfølgelig giver det mest mening at hastigheden sættes efter hvad der er [lovligt] og ikke efter hvad der er [muligt] at køre på en strækning. Du kan også køre 130 gennem byen, men det er hverken sikker kørsel, lovligt og du har ikke styr på situationen når det foregår i centrum af en by.
Med din kørsel (100 hvor man må øre 80), der ligger du allerede 25% over grænsen. Kæft jeg håber du får taget kortet hvis det er din opfattelse du bare kan køre som det passer dig og skider på hastighedsgrænserne. Regler gælder nu en gang for alle, er man utilfreds så må man ændre dem gennem demokrati. Gjorde alle at de brøde de love som de ikke bryder sig om, ja så kan vi godt glemme demokrati og gå baglæns hen imod anarki hvor alle kan gøre og lade som det passer dem uden nogen lovgivning.
duppidat (15) skrev:#14 Hold nu op med det politiker svar... Dit indlæg oser af at du er tilhænger af at køre for stærkt.
Hvorfor helvede skal jeg kaldes en idiot, for at have en holdning jeg overhovedet ikke har udtalt mig om? "Politiker-svaret" kom fordi det overhovedet ikke er relevant for diskutionen.
#13's beskrivelse af mig passer ikke på mig, og han har INTET at have det i. Jeg overvejede en "flamebait" til ham.
duppidat (15) skrev:Dit indlæg oser af at du er tilhænger af at køre for stærkt.
Eller at jeg bliver overhalet ofte.
Hvor han færdes...myplacedk (12) skrev:Rigtigt mange af de steder jeg kører på "almindelig landevej"
Sådan kører folk...myplacedk (12) skrev:er det enten helt normalt at køre 100
Tag svinget med 80 og du ender på marken...myplacedk (12) skrev:eller stupidt farligt at køre 80.
-
Er det så fandens svært for folk at læse dansk, nu til dags?
#13,#15:
Flamebait.
Mht. til google nyheden:
Great :) rart at være en smule informeret inden man drager på arbejde
Mht. til fartgrænserne:
De er til grin og er tydeligvis lavet af gamle damer og politikere der vil have stemmer fra mødre uden kørekort.
Det er en pinsel at se alle de dårlige bilister der kører på de danske motorveje, der åbenlyst er >bange< for at være der, de slingrer, trækker ud foran andre der kommer bagfra og når de så endelig er på siden af deres "forhindring" jamen så udligner de hastigheden med den ved-siden-af-kørende...
Jeg tror færdselspolitiet (bemærk "færdsel") vil kalde mig for en rød bilist, men hvad ved sådanne hf'ere med lavt selvværd om det :)
Great :) rart at være en smule informeret inden man drager på arbejde
Mht. til fartgrænserne:
De er til grin og er tydeligvis lavet af gamle damer og politikere der vil have stemmer fra mødre uden kørekort.
Det er en pinsel at se alle de dårlige bilister der kører på de danske motorveje, der åbenlyst er >bange< for at være der, de slingrer, trækker ud foran andre der kommer bagfra og når de så endelig er på siden af deres "forhindring" jamen så udligner de hastigheden med den ved-siden-af-kørende...
Jeg tror færdselspolitiet (bemærk "færdsel") vil kalde mig for en rød bilist, men hvad ved sådanne hf'ere med lavt selvværd om det :)
scaarup (19) skrev:Når det kommer til trafikken, så kan folk squ hidse sig op :) I hvert fald nogle folk - ikk' f-style? Er du sådan en, der har et bat med i bilen og hopper ud og tæver folk hvis ikk' de kører ordentligt?
Tror nu nok at dem som konsekvent kører hurtigere end det tilladte hidser sig lige så meget op i deres tro på at de er Guds gave til bilismen :p
myplacedk (12) skrev:Ville det?
Ja.
Jeg er næsten sikker på, at der med kortdataene medfølger information om hvor hurtigt man må køre på en given strækning.
Dette kan bruges til regne ud ca. hvor lang tid rejsen vil tage, såfremt man følger hastighedsbegrænsningerne (hvilket er noget man i princippet skal).
De live kortdata burde have en betydning for dette estimat, men jeg har ikke set noget der tyder på at de har det.
Det ville imidlertid ikke give nogen mening at en motorvej var markeret som gul (betydende nedsat hastighed), fordi folk valgte kun at køre det tilladte.
Den grønne farve må betyde at trafikken skrider frem med mindst 5% (eller lignende) under den tilladte hastighed.
Lowkey (22) skrev:såfremt man følger hastighedsbegrænsningerne (hvilket er noget man i princippet skal).
Absolut ikke, hvilket var en del af min pointe. Det er en max-hastighed, og det er lidt begrænset hvad det siger om den reelle hastighed.
Og Googe ved det godt. Der er veje hvor loven siger 80, jeg kører 70, og Google Maps siger "nøjj det går hurtigt".
Lowkey (22) skrev:Det ville imidlertid ikke give nogen mening at en motorvej var markeret som gul (betydende nedsat hastighed), fordi folk valgte kun at køre det tilladte.
Det giver heller ikke nødvendigvis nogen mening at markere et vejstykke gult eller rødt, når trafikken forløber normalt.
Ikke at det gør den store forskel i Danmark lige nu, hvor det kun er motorvejene de udgiver info om. På motorvejene er det jo altid OK at køre på grænsen, såfremt variablerne (føre, trafik...) tillader det.
Jeg læste på http://www.version2.dk/artikel/saadan-faar-du-traf...
om
www.waze.com
som også kan lave trafik informationer via crowd sorucing, så ret interessant ud i video, har ikke prøvet det selv.
om
www.waze.com
som også kan lave trafik informationer via crowd sorucing, så ret interessant ud i video, har ikke prøvet det selv.
myplacedk (23) skrev:Absolut ikke, hvilket var en del af min pointe. Det er en max-hastighed, og det er lidt begrænset hvad det siger om den reelle hastighed.
Og Googe ved det godt. Der er veje hvor loven siger 80, jeg kører 70, og Google Maps siger "nøjj det går hurtigt".
Hvorfor skal den gå efter et bestemt antal kilometer i timen, i et område. Mit gæt er, at den INTET aner om hastighedsgrænser nogen steder. Men den ved hvor hurtigt biler på den strækning normalt kører.
Det har været i Google Navigation i nogle måneder nu. Og den ligger automatisk ruten om, når hastigheden i et område bliver så lav at en anden rute bedre kan betale sig. Har oplevet det 2-3 gange om fredagen på fynske motorvej.
ibyte_dk (25) skrev:Hvorfor skal den gå efter et bestemt antal kilometer i timen, i et område. Mit gæt er, at den INTET aner om hastighedsgrænser nogen steder. Men den ved hvor hurtigt biler på den strækning normalt kører.
Flotte fyr, hvordan er det lige at ruten bliver planlagt? Det ligger embedded i kortet hvilken slags vej der er tale om (motorvej, motortrafikvej, landevej, byvej etc.). Google har så sagt at i Danmark er gennemsnitshastigheden (som er mulig at køre) på motorvejen 125 km/t* og beregner ankomsttidspunkt efter det. Sådan har det altid virket på GPSer, og sådan virker det stadigvæk.
*Tallet er hevet ud af røven, så Google brug måske et andet tal
Alrekr (26) skrev:Flotte fyr, hvordan er det lige at ruten bliver planlagt? Det ligger embedded i kortet hvilken slags vej der er tale om (motorvej, motortrafikvej, landevej, byvej etc.). Google har så sagt at i Danmark er gennemsnitshastigheden (som er mulig at køre) på motorvejen 125 km/t* og beregner ankomsttidspunkt efter det. Sådan har det altid virket på GPSer, og sådan virker det stadigvæk.
*Tallet er hevet ud af røven, så Google brug måske et andet tal
Ja, men det er vel netop det Google er ved at lave om på? Så det bliver baseret på den hastighed du reelt kan køre der, fremfor hvad skiltet siger.
Kører man tit i myldretrafikken, så hjælper det jo ikke, at man kan køre 60km/t, når man holder stille i 2 min, kører 5km/t, holder stille, ...
Dér ville det være fedt, at ens GPS siger "hov, den her vej er upraktisk, jeg vælger en sidevej, hvor man kun må køre 50km/t, men tilgengæld uden stop"
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.