mboost-dp1

No Thumbnail
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det er jo super lækkert! :)
Og det er jo ikke fordi de ikke stadig kan tjene penge, da serveren jo ikke er udgivet, og selvom det måske er muligt at skrive en server udfra de informationer man kan finde i klienten, så er det usansynligt at det er noget der kan ske indenfor nærmeste fremtid..
Og det er jo ikke fordi de ikke stadig kan tjene penge, da serveren jo ikke er udgivet, og selvom det måske er muligt at skrive en server udfra de informationer man kan finde i klienten, så er det usansynligt at det er noget der kan ske indenfor nærmeste fremtid..
Det er da cool nok. Så kan det være jeg alligevel skal prøve det, når det kommer til Linux.
The Matrix, here we come... gad vide om dét var open source? :-)
The Matrix, here we come... gad vide om dét var open source? :-)
#3 ja de er nogle bad ass hackers... i Reloaded bringer trinity hele strømnettet ned ved bare at bruge nmap... se det kræver sku skills :)
Anywho jeg må give Lindenlabs ret i at det ikke er desperat. Der er rigtig mange brugere derinde og jeg tror de tjener kassen. Der er blevet holdt RL politik høringer i SecondLife, de har haft deres første demonstration derinde (over et rogue script der kunne dupe alle items) og generelt har firmaet taget et kæmpeskridt for at lave en virtuel verden der fungerer.
Næste skridt må være vi "jacker" ind :)
Anywho jeg må give Lindenlabs ret i at det ikke er desperat. Der er rigtig mange brugere derinde og jeg tror de tjener kassen. Der er blevet holdt RL politik høringer i SecondLife, de har haft deres første demonstration derinde (over et rogue script der kunne dupe alle items) og generelt har firmaet taget et kæmpeskridt for at lave en virtuel verden der fungerer.
Næste skridt må være vi "jacker" ind :)
#4 >
Gør trinity nu også det?
Her står der noget andet.
#2 >
Der er en Linux beta såvidt som jeg er orienteret, og den skulle virke ret godt.
Det er super positivt det der er sket, jeg håber ikke de fortryder :)
Gør trinity nu også det?
Her står der noget andet.
#2 >
Der er en Linux beta såvidt som jeg er orienteret, og den skulle virke ret godt.
Det er super positivt det der er sket, jeg håber ikke de fortryder :)
#8
jeg husker at ha læst en blog fra ham fyren der har lavet nmap hvor der står han bogstavelig talt faldt ned af sin stol i biografen da han så de havde brugt nmap i filmen (de havde ikke fortalt ham noget). han var vist i himlen, i hvert fald for et kort øjeblik. :P
men for lige at være lidt ontopic.. SL er et super sjovt spil med massere af muligheder, og der er ikke noget endgame, hvilket bare gør det endnu bedre. for selvom der ikke er noget sådan konkret mål (numero uno grund til at noobs holder sig væk), så kan man lave en masse fantastiske ting.
jeg husker at ha læst en blog fra ham fyren der har lavet nmap hvor der står han bogstavelig talt faldt ned af sin stol i biografen da han så de havde brugt nmap i filmen (de havde ikke fortalt ham noget). han var vist i himlen, i hvert fald for et kort øjeblik. :P
men for lige at være lidt ontopic.. SL er et super sjovt spil med massere af muligheder, og der er ikke noget endgame, hvilket bare gør det endnu bedre. for selvom der ikke er noget sådan konkret mål (numero uno grund til at noobs holder sig væk), så kan man lave en masse fantastiske ting.
#10
Ud fra hvad jeg har læst og hørt:
Det er en verden man kan være i med sin karakter. Man kan bruge tiden på alt muligt, som man også kan i den virkelige verden. Eller du kan programmere nye dimser derinde. Der er en økonomi, så du kan starte som selvstændig. Nogle sælger tøj derinde, eller huse. Man kan være jordbesidder. Den intellektuelle ejendomsret er ret "fysisk" i den forstand. Man handler i Linden Dollars (L$), som kan veksles frem og tilbage mellem alm. dollars (USD). Vekselkursen svinger som på det rigtige kursmarked. Og som nogle har udnyttet: Hvad du har tjent i L$ er ikke beskattet. Du kan optage film derinde. Enkelte firmaer bruger verden til at mødes på tværs af landegrænser. Reuters har en afdeling i SL. Ikke mindst kan man skabe sig et socialt netværk. Nogle er endda blevet gift i deres "andet liv". Fra folk der har prøvet det: Er det ikke noget i den stil?
Jeg bliver nød til at prøve det! Hvis der allerede findes en Linux klient er det jo bare med at komme igang. :-)
Ud fra hvad jeg har læst og hørt:
Det er en verden man kan være i med sin karakter. Man kan bruge tiden på alt muligt, som man også kan i den virkelige verden. Eller du kan programmere nye dimser derinde. Der er en økonomi, så du kan starte som selvstændig. Nogle sælger tøj derinde, eller huse. Man kan være jordbesidder. Den intellektuelle ejendomsret er ret "fysisk" i den forstand. Man handler i Linden Dollars (L$), som kan veksles frem og tilbage mellem alm. dollars (USD). Vekselkursen svinger som på det rigtige kursmarked. Og som nogle har udnyttet: Hvad du har tjent i L$ er ikke beskattet. Du kan optage film derinde. Enkelte firmaer bruger verden til at mødes på tværs af landegrænser. Reuters har en afdeling i SL. Ikke mindst kan man skabe sig et socialt netværk. Nogle er endda blevet gift i deres "andet liv". Fra folk der har prøvet det: Er det ikke noget i den stil?
Jeg bliver nød til at prøve det! Hvis der allerede findes en Linux klient er det jo bare med at komme igang. :-)
#11 Jo det er cirka deromkring, bare meget meget mere.
Det er en mulighed for at være hvad man vil, når man vil. At møde mennesker på tværs af grænserne, og møde de rigtige mennesker, uden at dømme på udseenede. Det er også et af de stedder med det største og mest sammentømrede, men åbne, furry community (hvis det har interesse)
Og ja der er en linux client, den har visse quirks men er klart værd at bruge (bruger ikke andet siden den kom)
Fra en bruger siden september 2005
Det er en mulighed for at være hvad man vil, når man vil. At møde mennesker på tværs af grænserne, og møde de rigtige mennesker, uden at dømme på udseenede. Det er også et af de stedder med det største og mest sammentømrede, men åbne, furry community (hvis det har interesse)
Og ja der er en linux client, den har visse quirks men er klart værd at bruge (bruger ikke andet siden den kom)
Fra en bruger siden september 2005
Da jeg så CW skrive om, at de nok snart var nød til at gøre det frit, tænkte jeg nok lidt... Ja ja... In a million years... :(
Men nogle gange vokser træerne åbenbart ind i himlen.. :D
Nu mangler jeg bare noget 3D, så kunne det være man skulle prøve at lege med det... :)
Men nogle gange vokser træerne åbenbart ind i himlen.. :D
Nu mangler jeg bare noget 3D, så kunne det være man skulle prøve at lege med det... :)
#10
#11 opsummerer det egentlig meget godt, men det skal så også pointeres at det kan være svært at komme igang med.
dels fordi du bliver dumpet på en newbie ø hvor du ikke får særlig meget information om hvordan spillet reelt hænger sammen (sådan er det vel i alle spil), og efter øen.. ja, så bliver du bare sluppet løs i verden. :)
men det skal på ingen måde stoppe dig fra bare at klikke et tilfældigt sted på verdenskortet og så trykke "teleport". det er helt klart den bedste måde at komme igang. man skal bare kigge rundt. alt i SL er bygget af spillerne. _ALT_. det er en af de ting man skal tage højde for når man går rundt og kigger på de mest mærkværdige og utroligt detaljerede ting.
bortset fra det, så er målet for de fleste enten at ha det sjovt med andre, eller tjene penge på dem der vil ha det sjovt, og ja.. det er sådan set hvad spillet er. det er et grafisk chatrum med mulighed for at bygge alverdens dimser der kan gøre oplevelsen sjovere.
#11 opsummerer det egentlig meget godt, men det skal så også pointeres at det kan være svært at komme igang med.
dels fordi du bliver dumpet på en newbie ø hvor du ikke får særlig meget information om hvordan spillet reelt hænger sammen (sådan er det vel i alle spil), og efter øen.. ja, så bliver du bare sluppet løs i verden. :)
men det skal på ingen måde stoppe dig fra bare at klikke et tilfældigt sted på verdenskortet og så trykke "teleport". det er helt klart den bedste måde at komme igang. man skal bare kigge rundt. alt i SL er bygget af spillerne. _ALT_. det er en af de ting man skal tage højde for når man går rundt og kigger på de mest mærkværdige og utroligt detaljerede ting.
bortset fra det, så er målet for de fleste enten at ha det sjovt med andre, eller tjene penge på dem der vil ha det sjovt, og ja.. det er sådan set hvad spillet er. det er et grafisk chatrum med mulighed for at bygge alverdens dimser der kan gøre oplevelsen sjovere.
Så får man også "glæden" af at kunne blive bombarderet med en sværm af flyvende peniser under Linux.
Har været den del i SL Og har solgt en del t-shirts.. og bygget stargate sg1's base. ;)
man kan stort set udforme alle ting ingame i 3d, lidt som 3dsmax og maya :P prøv det..
man kan stort set udforme alle ting ingame i 3d, lidt som 3dsmax og maya :P prøv det..
Er der mulighed for at modellere ting i f eks 3dsmax og sælge dem i spillet eller hvordan laver man objekter?
#19 Tjoah, du kan modellere med et plugin til et program jeg ikk kan huske hvad hedder. Men man kan ikke importere det (endnu).
Men som det er nævnt så er det basalt set et 3D chatrum, hvor man kan hvad man vil. Det bedste er sådanset at kaste sig ud i det, og så spørge sig for. De fleste mennersker i SL (og furries, or vampyrer, etc. etc. etc.) er heldigvis rimelig venlige.
Men som det er nævnt så er det basalt set et 3D chatrum, hvor man kan hvad man vil. Det bedste er sådanset at kaste sig ud i det, og så spørge sig for. De fleste mennersker i SL (og furries, or vampyrer, etc. etc. etc.) er heldigvis rimelig venlige.
Copyright på en MMO klint er værdiløst, du kan ikke sælge klienten til nogen, den har ingen selvstendig værdi, så hvorfor ikke GPL?, det er server adgangen der tilføger det indhold folk vil betale for.
Med MPO'er som WoW eller EVE-online har man problemet med macro-brugere. Derfor er det ikke åbentlyst en ide at frigive klienten som GPL da det også ville indebære at man tilod folk at spille med modificerede kode.
For second life lader konceptet at værre anderledes, her er der så vidt jeg kan forstå direkte korelation imellem virtualle værdier ikke virtuelle penge, og den slags, det er mere et 3D chatrum med tilknyttede markeder end et konkurence præget spil, så man behøver heller ikke undgå snyd, derfor kan man tillade modificerede klienter og så er GPL pludselig en muglighed, når klient koden ingen selvstendig komersiel værdi har for firmaet.
Med MPO'er som WoW eller EVE-online har man problemet med macro-brugere. Derfor er det ikke åbentlyst en ide at frigive klienten som GPL da det også ville indebære at man tilod folk at spille med modificerede kode.
For second life lader konceptet at værre anderledes, her er der så vidt jeg kan forstå direkte korelation imellem virtualle værdier ikke virtuelle penge, og den slags, det er mere et 3D chatrum med tilknyttede markeder end et konkurence præget spil, så man behøver heller ikke undgå snyd, derfor kan man tillade modificerede klienter og så er GPL pludselig en muglighed, når klient koden ingen selvstendig komersiel værdi har for firmaet.
#21 Du har forstået det korrekt. I SL er der ikke noget egentligt mål udover at have det sjovt, og for nogle at tjene penge.
SL er mere en platform (eller en verden) end et spil, og faktisk er der udviklet mange spil i SL. Nogle af disse er også blevet solgt til RL spil firmaer som fx det evigt populære SLingo (som er en slags bingo eller sådan noget til SL (har aldrig prøvet det))
SL er mere en platform (eller en verden) end et spil, og faktisk er der udviklet mange spil i SL. Nogle af disse er også blevet solgt til RL spil firmaer som fx det evigt populære SLingo (som er en slags bingo eller sådan noget til SL (har aldrig prøvet det))
#21
For folkene bag Second Life er der vel en ret betragtelig risiko for at open source-miljøet reverse engineer'er serversoftwaren ud fra koden til klienten og begynder at drive uofficielle gratisservere. Det har man set ske med mange andre spil.
Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se her er at det måske kan være teknisk svært at gennemføre betalingstransaktioner på en gratisserver.
Men når det er sagt syntes det er godt gået, og et meget oplagt skridt. Forhåbentlig kommer der nogle overraskende udvidelser til Second Life ud af det som ingen havde turde forestille sig i dag, hvilket også vil være en sejr for open source-ånden.
For folkene bag Second Life er der vel en ret betragtelig risiko for at open source-miljøet reverse engineer'er serversoftwaren ud fra koden til klienten og begynder at drive uofficielle gratisservere. Det har man set ske med mange andre spil.
Den eneste forskel jeg umiddelbart kan se her er at det måske kan være teknisk svært at gennemføre betalingstransaktioner på en gratisserver.
Men når det er sagt syntes det er godt gået, og et meget oplagt skridt. Forhåbentlig kommer der nogle overraskende udvidelser til Second Life ud af det som ingen havde turde forestille sig i dag, hvilket også vil være en sejr for open source-ånden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.