mboost-dp1

Lenovo

Lenovo køber dele af IBM’s server-forretning

- Via Reuters -

For næsten 10 år siden i 2005 opkøbte Kinesiske Lenovo IBM’s afdeling for pc’ere, en afdeling som de efterfølgende har haft stor succes med. Nu har IBM solgt yderligere fra til Lenovo, denne gang er det afdelingen for “low-end” (x86) servere.

For et beløb på $2,3 milliarder, eller cirka 12,5 milliarder kroner, har IBM indgået en aftale med Lenovo om at sælge server-afdelingen. Bliver handlen godkendt af alle myndigheder og aktionærer, så vil det være det største opkøb af en techvirksomhed i Kina nogensinde.

IBM har længe været på udkig efter en køber af sin x86 server-afdeling, og indledende forhandlinger med Lenovo kørte i første omgang galt, da IBM angiveligt ville have op mod $6 milliarder for afdelingen.

Årsagen er, at IBM gennem de seneste syv kvartaler har oplevet et faldende overskud på forretningen. Ligesom Lenovo har haft succes med sine pc’ere, så forventes det, at de også kan opnå succes med server-afdelingen.





Gå til bund
Gravatar #1 - rmariboe
23. jan. 2014 10:44
Kvaliteten af serverne er også siden ThinkPad-overtaget dalet til Lenovostandard, så det synes kun passende.
Gravatar #2 - Montago.NET
23. jan. 2014 10:47
#1

Ja, Lenovo er kun på vej ned af bakke...

snart er de ligeså skod som HP og DELL... og hvor fanden skal man så gå hen efter kvalitetshardware ?
Gravatar #3 - Slettet Bruger [1533029300]
23. jan. 2014 11:08
Med den nye generation af thinkpads er de ihvertfald nået en ny lavde.

Deres dyreste model W540 er simpelthen bygget i det ringeste plastik nogensinde. Det er ren fætter BR. (Det samme gælder T540p)

Samtidig er ydelsen styrtdykket på alle T og X modeller ude over p segmentet. Fordi de har valgt at satse på U CPU'er over hele linien.

Så brugere hvis T410 udløber af garanti iår, kan få en maskine der kun er marginalt bedre, på trods af en forskel på 3 generationer.
I 3. kvartal udløber garantien på T420, En T420 er 25% bedre end T440.
Det er Grotesk.
Gravatar #4 - Slettet Bruger [2034471163]
23. jan. 2014 11:17
SlettetBruger (3) skrev:
Så brugere hvis T410 udløber af garanti iår, kan få en maskine der kun er marginalt bedre, på trods af en forskel på 3 generationer.
I 3. kvartal udløber garantien på T420, En T420 er 25% bedre end T440.
Det er Grotesk.


Er det ikke derfor man kan få en T440p med denne CPU? Der burde være power nok.

De har bare fået flere modeller, P-modellen fandtes jo ikke før. P = performance, S = slim og ingenting er midtvejen.

Mht. plasik, så synes jeg nu ikke min fars X240 er mere plasik end min X230. Men det er selvfølgelig subjektive observationer.
Gravatar #5 - Lynge
23. jan. 2014 11:30
Har lige købt en S540 og må sige at jeg, indtil videre, er ganske godt tilfreds.

Deres nye trackpad er jeg ikke helt blevet gode venner med endnu, men generelt er jeg heller ikke meget for sådan en spadeplade.

Ydre skal er i noget mat sort aluminium. Ser meget lækkert ud og føles fint, men det samler godt nok fedtfingrer op som blev det betalt for det. Og de er ikke sådan lige at tørre af igen.

Jeg tror det kort kan siges sådan her:
Jeg har endnu ikke hat nogen beklagelser over hardware, der ikke har blegnet sammenlignet med dem jeg har over det OS den er født med (win8). Skal lige have taget mig tid til at smide noget Debian på den.
Gravatar #6 - Montago.NET
23. jan. 2014 11:44
Ikke nok med at det er noget plastic lort... så smadre de også keyboard-layoutet mere og mere for hver generation.

Den nyeste Carbon X1 Haswell sprænger alle rammer for hvor sindssygt man kan lave et keyboard:

http://www.theverge.com/2014/1/5/5277296/lenovo-x1...
Gravatar #7 - Slettet Bruger [1533029300]
23. jan. 2014 11:44
#4
Jo hvis man er ligeglad med prisen.
T440 koster 7000kr (u. moms) med i5-4200u. Man betaler for at den er blevet slank og ret lækker.
Men det kan vi ikke bruge til noget når mange brugere kun har deres pc ude af docken et par gange om året.

Har ikke haft en X240 i hænderne endnu. Men T540p og W540 er skrækkelige
Gravatar #8 - brostenen
23. jan. 2014 11:57
" efter en køber af sen x86 server-afdeling"

Det skærer i mine øjne, når en journalist laver grammatikfejl.
Gravatar #9 - brostenen
23. jan. 2014 11:59
Men det jeg frygtede, er nu gået hen og gjort mig til skamme.
Lenovo har holdt den i gamle ibm stil, med henblik på design og byggekvalitet. Lenovo var helt klart et godt valg, og jeg håber de bibeholder deres standard for byggekvalitet. Når de nu overtager/køber endnu en af ibm's afdelinger.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [2034471163]
23. jan. 2014 12:01
brostenen (8) skrev:
" efter en køber af sen x86 server-afdeling"

Det skærer i mine øjne, når en journalist laver grammatikfejl.


Du skal nok ikke regne med at nyheden er skrevet af en journalist, hverken hvis det Pernicious eller andre skribenter der udarbejder artiklen. Newz, af nørder for nørder. :-)
Gravatar #11 - brostenen
23. jan. 2014 12:05
IT-ekspert Yvossen (10) skrev:
brostenen (8) skrev:
" efter en køber af sen x86 server-afdeling"

Det skærer i mine øjne, når en journalist laver grammatikfejl.


Du skal nok ikke regne med at nyheden er skrevet af en journalist, hverken hvis det Pernicious eller andre skribenter der udarbejder artiklen. Newz, af nørder for nørder. :-)


Men laver man nyhed til et nyhedssted, udfører man journalistisk arbejde. Deraf mener jeg at man er journalist. Ikke ment med at de er uddannede journalister, kun at de har taget hatten på.

Never the less, så skærer det endnu mere, når jeg ser værre fejl på dr.dk eller tv2. Trods alt, så har Newz.dk nu en langt højere standard end eb.dk. Og det er jeg utrolig glad for. :-P

Edit:
Man kan jo også være sprognørd ved siden af it nørd.... GG :-D
Gravatar #12 - Slettet Bruger [2034471163]
23. jan. 2014 12:22
#11
Regner du også med at få samme kvalitet af arbejde hvis du hyrer mig til at lave din bil som hvis du hyrer en mekaniker? Jeg tager mekanikerhatten på, men jeg kan love dig for at alt ud over at tjekke olie, kølervæske og ligende, så står jeg af og du ville have bedre af at hyre en mekaniker. :-)

Ja, du kan sagtens være sprog nørd, men det tror jeg aldrig Pernicious har sagt han er. :-)

Næste gang, indsend en rettelse og ikke en kommentar.
Gravatar #13 - brostenen
23. jan. 2014 12:27
IT-ekspert Yvossen (12) skrev:
#11
Regner du også med at få samme kvalitet af arbejde hvis du hyrer mig til at lave din bil som hvis du hyrer en mekaniker?


Nej. På ingen måde.... Men reparere bil, skrive tekst?
Hmmm... Æbler VS. Pærer diskution igen. ;-)

Jeg forventer bare, at hvis jeg skal læse en nyhed. Har personen der formidler nyheden, bare at kunne formulere sig korrekt.

Det er ok med forkert ordstilling. Men ikke i orden at skrive "sen" i stedet for "sin". Fordi jeg fokuserer på den lille fejl, og ikke på selve nyheden. Sorry. Men der er altså stadig nogen i denne verden, der gerne vil læse et ordentligt sprog.
Gravatar #14 - Slettet Bruger [2034471163]
23. jan. 2014 12:31
#13
Så, hvis journalistisk og grammatik er så nemt, hvorfor er der så uddannelser i det? Det er jo noget alle kan gøre, ulig at fikse en bil.
Gravatar #15 - brostenen
23. jan. 2014 12:37
IT-ekspert Yvossen (14) skrev:
#13
Så, hvis journalistisk og grammatik er så nemt, hvorfor er der så uddannelser i det? Det er jo noget alle kan gøre, ulig at fikse en bil.


Når man skriver en nyhed på denne side, tager man journalist-hatten på hovedet, og så handler man som journalist. Da vi har med nyheder at gøre.

At der findes en uddannelse, handler jo bare om at man så kan tjene penge, på det at formidle nyheder.
Desuden kan steder som Jyllandsposten jo sortere fårene fra bukkene, når der foreligger papirer på det hele.

Du ved... Standard af (forhåbentlig) højere kvalitet.
Gravatar #16 - noisycricket
23. jan. 2014 13:33
fis nu over og lav en tråd om korrekt journalistik i stedet for at fylde tråden op med irrelevante ting..
Gravatar #17 - JSebastian
23. jan. 2014 17:34
Montago.NET (6) skrev:
Den nyeste Carbon X1 Haswell sprænger alle rammer for hvor sindssygt man kan lave et keyboard:


Det må du nok sige, hvor f*** er F-tasterne henne?!? :)

Åhh...godt tastaturlayout er noget alle brugere vil have - bevist eller ubevist.

Det er ikke så svært, men producenterne vil ikke lære at kendt viden, det er åbenbart meget sjovere at lægge tastaturet på som det sidste og bare placere tasterne hvor end der er plads :/
Gravatar #18 - rmariboe
23. jan. 2014 21:33
Montago.NET (2) skrev:
og hvor fanden skal man så gå hen efter kvalitetshardware ?

Ja, vi kan jo ikke alle have et datacenter af Mac minis :)
Gravatar #19 - spand-online
24. jan. 2014 00:10
rmariboe (18) skrev:
Montago.NET (2) skrev:
og hvor fanden skal man så gå hen efter kvalitetshardware ?

Ja, vi kan jo ikke alle have et datacenter af Mac minis :)


valleljern?
Gravatar #20 - CBM
24. jan. 2014 07:31
#11...

Jeg kommer til at taenke paa det afsnit af big bang theory hvor de skal hente sheldors virtuelle junk hvor bilen gaar i staa.... anyone know anything about internal combustion engines... yes .... anyone know how to FIX an engine....
Gravatar #21 - Ravensholt
24. jan. 2014 07:44
[offtopic]
Jeg forstår ikke, at alle "hater" sådan på Lenovo. Jeg er yderst tilfreds med min Lenovo T430s. Ja, de har ændret keyboardet, men det er stadig langt bedre, end dem man finder på hhv. HP og Dell.
Hvad findes der ellers af alternativer til business folk og nørder?
[/offtopic]
Gravatar #22 - Slettet Bruger [1533029300]
24. jan. 2014 08:24
Mange er utilfreds med det nye keyboard og den nye touchpad, dette er dog de typiske vanemenneske/First world problem eksempel på at man er nød til at have noget i sit liv man kan brokke sig over.

Her er en video af en W540 til 15000 kroner (eks moms)

http://sdrv.ms/1g7rr5P

Det kunne i princippet være en udgave til 30k.
det er samme chassis som T540p.

Det er indbegrebet af en Bambus PC.

Hvis nogen derude skulle eje en T440p, kunne jeg godt tænke mig at få efterprøvet om det samme gælder den model.
Gravatar #23 - engfeh
24. jan. 2014 08:42
SlettetBruger (22) skrev:
Mange er utilfreds med det nye keyboard og den nye touchpad, dette er dog de typiske vanemenneske/First world problem eksempel på at man er nød til at have noget i sit liv man kan brokke sig over.


TrackPointen er nærmest kendetegnet for en ThinkPad. At de har fjernet de fysiske museknapper og erstattet det med trykflader på touchpad'en synes jeg er temmelig problematisk. Jeg har ikke prøvet en endnu, men folk siger at man ikke længere kan bruge siden af tommelfingeren til museknapperne, sådan som tommelfingeren naturligt ligger når man bruger en trackpoint.
Hvis en computer tvinger en til at vride sine hænder i unaturlige stillinger når man bruger den synes jeg da man har lov til at brokke sig.

Det er lidt det samme med tastaturet. Hvorfor i alverden fjerner de taster fra det? Generer det virkelig folk så meget at der er en ekstra række taster som de ikke (eller sjældent) bruger?
For det ville genere mig ret meget ikke at have dem.

Og tastaturkvaliteten ER efter min mening faldet. Det på min x220 er stadig godt, men det er altså en anelse mere svampet end det var på de ældre modeller. Jeg kan efterhånden ikke se nogen grund til at jeg skulle købe en ThinkPad næste gang jeg skal have en ny bærbar.
Gravatar #24 - Slettet Bruger [1533029300]
24. jan. 2014 09:10
Man kan fint bruge tommelfingeren som altid.
Trackpointen overrider Touchpadden.
Der er nogen knopper så man kan mærke om man er på højre eller venstre museknap, disse knopper betyder også "tryk her for scroll".

Jeg bruger ikke normalt Trackpointen, men jeg kan sige at jeg er ligeså elendig til at bruge den på W540, som jeg er på en T61p/T410 - Jeg skal bevæge min tommelfinger i de samme mønstre for at bruge knapperne, om det er gammel eller ny. Eneste forskel er at det er nemmere at mærke de fysiske knapper på en ældre model. Men det kan indlæres.
Gravatar #25 - Slettet Bruger [1533029300]
24. jan. 2014 09:18
De eneste modeller de fjerner taster fra er de specielle, som X1.
i X1's tilfælde tester Lenovo et nyt smart concept hvor funktionstaster ændre sig i forhold til den applikation der kører.
Tiden vil vise om det er noget der kommer i næste revision.

På T440, T540p, W540p og X240 er der de samme taster som T410 - dvs 6 rækker.

JA der er knapper der er forsvundet, knapper der sjældent bruges.
MEN man læser jo vejledningen der følger med pc'en, ikke? :-)

Break (FN B)
SysRq (FN S)
ScrLK (FN K)
Pause (FN P)
Gravatar #26 - PzymeX
24. jan. 2014 09:51
syntes også de manglende indikatorer/ dioder for Harddisk, Batteri, Wifi mangler..

At de har fjernet muse knapperne er mig en gåde.. det holder slet ikke dem på touchpadden..
Håber min W510 holder lidt endnu, selvom den efterhånden er en anelse sløv..

Øv Lenovo, om igen!!

Gravatar #27 - Slettet Bruger [1533029300]
24. jan. 2014 10:13
#26

Hvad skal du bruge fysiske knapper til?

klik med 1 finger = normal
klik med 2 fingre = højreklik

det tog mig en halv uge at få det på rygraden. Men jeg ville ikke undvære det nu.

Jeg kan ikke se hvad du skal bruge Wifi indikatore ntil. Er det fordi du er i tvivl om hvornår du bruger WiFi?
Windows viser jo om du er på Wifi. og indikatoren er mere eller mindre ubrugelig, den blinker uhæmmet hvis der er trafik. og hvis du i Windows kan se du er på wifi, men ikke få trafik igennem, så skal du ikke kunne ligge mange tal sammen for at regne ud at der er noget galt.

HDD indikatoren er ligeledes ubrugelige i den her tid hvor de fleste modeller som som standart kommer med SSD.
Gravatar #28 - Montago.NET
24. jan. 2014 10:24
SlettetBruger (27) skrev:
HDD indikatoren er ligeledes ubrugelige i den her tid hvor de fleste modeller som som standart kommer med SSD.


HDD-LED fortæller dig om noget bruger harddisken uden du forventer det... hvis man fx optimere noget i forhold til Disk IO

Power-LED fortæller status på maskinen og er uundværligt så man ikke skal åbne den for at se om den kører, sover eller er hibernated/off

WIFI - fortæller om switchen er on eller off - og gør igen at man ikke behøver vende og dreje computeren for at se om 'radioerne' er slukkede eller tændte

Første tegn på at der skal spares, er når sådanne funktioner forsvinder.. ting som gør livet nemmere men koster en lille slat penge at putte i produktet.

Lenovo satser på forbrugere, hvilket åbentbart gennemsyre deres professionelle produkter ... total FAIL efter min mening.
Gravatar #29 - engfeh
24. jan. 2014 13:02
SlettetBruger (25) skrev:
De eneste modeller de fjerner taster fra er de specielle, som X1.
i X1's tilfælde tester Lenovo et nyt smart concept hvor funktionstaster ændre sig i forhold til den applikation der kører.
Tiden vil vise om det er noget der kommer i næste revision.


Huh? De har da fjernet volumen-knapperne, og i stedet sat alle F-tasterne
til primært at være volumen/skærmlys/dvale etc. kontrol. Jeg formoder at der er en option til at gøre F1-F12 til den primære funktion igen, men så skal man til at bruge modifiers for at justere lydstyrken...
Okay, man kan sikkert vænne sig til det så det bliver knapt så irriterende, men hvorfor er det overhovedet nødvendigt? Jeg kan ikke se andet formål end "design", og form over funktion går i min verden stik imod hvad ThinkPads står for.
Gravatar #30 - Slettet Bruger [1533029300]
24. jan. 2014 13:45
"HDD-LED fortæller dig om noget bruger harddisken uden du forventer det... hvis man fx optimere noget i forhold til Disk IO"

Hvis du skal optimere IO så bruger du ikke en simpel LED nej. Så kigger du som minimum i Performance Monitor, enten på pc'en, eller fra remote.

Det eneste du får ud af LED'en er "Jow jow der sker noget" Hvilket er noget en gemen bruger siger, ikke en IT mand.

"WIFI - fortæller om switchen er on eller off - og gør igen at man ikke behøver vende og dreje computeren for at se om 'radioerne' er slukkede eller tændte"

Korrekt nok. Her er man idag nød til at trykke F8, eller FN-F8
Der er iøvrigt ingen Switch længere, Tænd og sluk af WiFi foregår via F8.
Jeg er sikker på at der ligger en funktion i ThinkVantage Access Connection der giver et hurtigt overblik over hvad der er tændt.

"Første tegn på at der skal spares, er når sådanne funktioner forsvinder.. ting som gør livet nemmere men koster en lille slat penge at putte i produktet."

Savner også hardware knappen til Trådløs :-(

"Lenovo satser på forbrugere, hvilket åbentbart gennemsyre deres professionelle produkter ... total FAIL efter min mening."

ThinkPads er ikke tiltænkt forbrugere, så jeg tvivler. Men muligheden for at kunne slukke WiFi uden at man skal åbne låget er lidt et mangel. Ihvertfald for dem der ikke vil have Access Connections.

"Huh? De har da fjernet volumen-knapperne, og i stedet sat alle F-tasterne
til primært at være volumen/skærmlys/dvale etc. kontrol. Jeg formoder at der er en option til at gøre F1-F12 til den primære funktion igen, "


FN ESC, så skifter man mellem hvad man vil ha som standard uden at skulle holde FN nede.Der er en lille lampe der indikere det.

"Okay, man kan sikkert vænne sig til det så det bliver knapt så irriterende, men hvorfor er det overhovedet nødvendigt? Jeg kan ikke se andet formål end "design", og form over funktion går i min verden stik imod hvad ThinkPads står for."

Vi lever i en verden med buzz ord som "BOYD - Bring Your Own Device" og hvor privatlivet og arbejdet smeltes mere sammen.
Lenovo gør hvad de kan for at gøre maskinerne mere attraktive. Der er jo ingen unge mennesker der ville vælge en tung T61p over en fin T440 - Ud over mig selv.
Gravatar #31 - engfeh
24. jan. 2014 14:07
SlettetBruger (30) skrev:
FN ESC, så skifter man mellem hvad man vil ha som standard uden at skulle holde FN nede.Der er en lille lampe der indikere det.


Det lyder irriterende... :)



SlettetBruger (30) skrev:
Lenovo gør hvad de kan for at gøre maskinerne mere attraktive. Der er jo ingen unge mennesker der ville vælge en tung T61p over en fin T440 - Ud over mig selv.

Ja, det er jo deres valg, så man må bare håbe at de ved hvad de gør. Jeg vil tro at ThinkPads er det tætteste man kommer på et PC-brand med sin egen fanskare, men den fanskare er de lige så stille ved at skubbe fra sig. Og selvom den næppe er lige så stor som Apple´s tilsvarende, så synes jeg alligevel det virker som en dårlig idé. De har sådan et stort sortiment af bærbare - T440, T440P, T540, T540P, W540, X240 etc., og det er før vi går udenfor ThinkPad-brandet. Skal de virkelig alle sammen ofre funktionalitet til fordel for design, og kvalitet til fordel for pris?
Gravatar #32 - Slettet Bruger [1533029300]
24. jan. 2014 14:20
Det er det samme som altid, nu bare med muligheden for selv at bestemme hvad FN skal gøre.
Hvis man benytter Funktioner oftere end Fn knapperne, så vælger man da bare at funktionerne kommer først og at F8 = Fn F8.

Det er vidst subjektivt hvorvidt man mener der ofres funktionalitet.

Der ligger ikke meget arbejde i at skulle holde FN nede de par gange man skal bruge de knapper man nu har valgt.
Tænk på alle de klik du spare ved at der er dedikerede CALC, LOCK,Browser, og Explorer knapper på 15" modellerne ;D
Gravatar #33 - engfeh
24. jan. 2014 14:36

SlettetBruger (32) skrev:
Hvis man benytter Funktioner oftere end Fn knapperne, så vælger man da bare at funktionerne kommer først og at F8 = Fn F8.


Og hvis jeg bruger både volumenkontrol og F-taster? Ja, jeg kan godt huske en tastekombination - men dem bruger jeg rigeligt af i forvejen, jeg kan ikke se at der skal være brug for flere.

SlettetBruger (32) skrev:
Det er vidst subjektivt hvorvidt man mener der ofres funktionalitet.


Hvis der bliver fjernet taster som man plejede at bruge, så er der vel blevet ofret funktionalitet. Hvis jeg havde lyst til at lydstyrken skulle styres ved en tastekombination så kunne jeg sagtens remappe det gamle tastatur, men det er lidt svært at gøre det omvendte.

SlettetBruger (32) skrev:
Tænk på alle de klik du spare ved at der er dedikerede CALC, LOCK,Browser, og Explorer knapper på 15" modellerne ;D


Dem havde jeg faktisk overset. Man må kunne remappe dem til at styre lyden! Ikke at det bliver relevant for mig, for jeg tror nu alligevel at jeg har købt min sidste ThinkPad.
Gravatar #34 - Slettet Bruger [1533029300]
24. jan. 2014 14:43
Hvis det at man skal kunne styre lyden uden samtidig at holde Fn nede, er en deal breaker, så er man nok tæt på at have strenge krav :D

Kan se de også har fjernet Sleep knappen, ikke at jeg brugte den.
Gravatar #35 - Montago.NET
24. jan. 2014 14:56
SlettetBruger (30) skrev:
"HDD-LED fortæller dig om noget bruger harddisken uden du forventer det... hvis man fx optimere noget i forhold til Disk IO"

Hvis du skal optimere IO så bruger du ikke en simpel LED nej. Så kigger du som minimum i Performance Monitor, enten på pc'en, eller fra remote.

Det eneste du får ud af LED'en er "Jow jow der sker noget" Hvilket er noget en gemen bruger siger, ikke en IT mand.


nu mente jeg også kun low-level optimering...

når man har en SSD, aner man ikke hvornår den laver noget ( stille som en Ninja )

Hvis HDD-LED lampen går amok, kan man se det .. DEREFTER går man ind i Ressource monitor eller lign..
Gravatar #36 - Slettet Bruger [1533029300]
24. jan. 2014 14:58
Gravatar #37 - engfeh
24. jan. 2014 15:05
SlettetBruger (34) skrev:
Hvis det at man skal kunne styre lyden uden samtidig at holde Fn nede, er en deal breaker, så er man nok tæt på at have strenge krav :D


Haha, det er skam ikke det der er en dealbreaker. Som jeg skriver burde jeg sagtens kunne remappe de ekstra taster på en 15" til det formål, og ellers ville jeg nok overleve. Jeg synes bare det meget godt demonstrerer hvad Lenovo er i gang med: Form over funktion.

De største dealbreakere for mig er:
1. Den dårlige kvalitet af materialerne (som du også demonstrerer i videoen).

2. Tastaturet, der efter min mening bliver gradvist ringere. Nu snakker jeg ikke om layout, men om tasternes respons.

3. De manglende trackpoint-knapper. Her vil jeg så vente med at dømme til jeg selv har prøvet det, men da jeg aldrig bruger touchpad'en har jeg svært ved at forestille mig at det kan være en forbedring.

Specielt 1 og 2 er nok til at jeg ikke længere kan se nogen grund til at købe en ThinkPad. Hvis jeg skulle have ny "bærbar" i dag ville jeg faktisk kraftigt overveje en Surface Pro 2 eller tilsvarende, og så et lille mekanisk tastatur.
Gravatar #38 - Slettet Bruger [1533029300]
24. jan. 2014 15:22
Undertegnede, og en kammerat der også er IT mand i en Lenovo-virksomhed, synes kvaliteten af keyboardet er højere end den sidste generation, det at bygget på en helt anden måde.
At det så kommer på bekostning af visse knapper er uheldigt.

X240 skulle være toppen af poppen mht tastature.
(X serien er desværre også ramt af deres ide med at bruge ULV CPU'er.)
Gravatar #39 - Slettet Bruger [2034471163]
24. jan. 2014 15:52
#38
ULV i X240 er dejligt! Tests viser 20 timer og 28 minutter i webtest på X240 med 40% brightness uden et kæmpe slice batteri. Fan-fucking-tastisk!
Gravatar #40 - engfeh
24. jan. 2014 16:37
SlettetBruger (38) skrev:
Undertegnede, og en kammerat der også er IT mand i en Lenovo-virksomhed, synes kvaliteten af keyboardet er højere end den sidste generation, det at bygget på en helt anden måde.
At det så kommer på bekostning af visse knapper er uheldigt.


Det glæder jeg mig så til at prøve. Det går lidt imod det jeg har læst andre steder, men det ville da være rart hvis det var rigtigt!



SlettetBruger (38) skrev:
X serien er desværre også ramt af deres ide med at bruge ULV CPU'er


Det har jeg faktisk ikke noget imod. Jeg kører sjældent store simuleringer eller numeriske udregninger på min bærbare alligevel; faktisk tror jeg en af de seneste Intel Atoms ville være nok.
Gravatar #41 - Hubert
25. jan. 2014 16:55
#4

P modellerne er ikke noget nyt? Den første p modelk jeg kan huske er T40p. Og den er dælme gammel efterhånden
Gravatar #42 - Slettet Bruger [2034471163]
25. jan. 2014 21:08
#41
Mindes ikke der f.eks. fandtes en T430p eller T420p.
Gravatar #43 - engfeh
25. jan. 2014 22:04
Jeg mener de stoppede efter t61p.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login