Lego lancerede før jul en beta af deres sociale netværk, ReBrick. ReBrick er et forsøg fra Lego på at binde de mange fansites og blogs sammen, der handler om Lego.
Peter Espersen, Lego, til Markedsføring.dk skrev:
Lego har et meget stærkt og levende community, med hundredtusindvis af videoer og mange millioner af billeder på nettet – men fordelt på tusindvis af blogs og hjemmesider. ReBrick vil derfor binde alt dette sammen ved at give brugerne mulighed for tilføre sitet content og ”social bookmarks”, som gør det let at dele, kommentere og inspirere hinanden.
ReBrick skal ikke være en konkurrent til Facebook eller andre sociale netværk, men være en fælles platform for fans af Lego.
Lego har i samarbejde med Naked Communication designet og udviklet ReBrick. Casper Willer fra Naked Communication fortæller, at design og udvikling er sket i et tæt samarbejde med eksisterende Lego-fansider, hvor de har fået god feedback.
Siden lanceringen har Rebrick allerede fået flere hundrede tusinde brugere, der hovedsageligt er sket ved ”mund-til-mund-metoden”. Flere udenlandske medier har allerede berettet om, at ReBrick er det første branddrevne sociale netværk.