mboost-dp1

LEGO

Lego har succes med eget social netværk

- Via Huset Markedsføring - , redigeret af Pernicious

Lego lancerede før jul en beta af deres sociale netværk, ReBrick. ReBrick er et forsøg fra Lego på at binde de mange fansites og blogs sammen, der handler om Lego.

Peter Espersen, Lego, til Markedsføring.dk skrev:
Lego har et meget stærkt og levende community, med hundredtusindvis af videoer og mange millioner af billeder på nettet – men fordelt på tusindvis af blogs og hjemmesider. ReBrick vil derfor binde alt dette sammen ved at give brugerne mulighed for tilføre sitet content og ”social bookmarks”, som gør det let at dele, kommentere og inspirere hinanden.

ReBrick skal ikke være en konkurrent til Facebook eller andre sociale netværk, men være en fælles platform for fans af Lego.

Lego har i samarbejde med Naked Communication designet og udviklet ReBrick. Casper Willer fra Naked Communication fortæller, at design og udvikling er sket i et tæt samarbejde med eksisterende Lego-fansider, hvor de har fået god feedback.

Siden lanceringen har Rebrick allerede fået flere hundrede tusinde brugere, der hovedsageligt er sket ved ”mund-til-mund-metoden”. Flere udenlandske medier har allerede berettet om, at ReBrick er det første branddrevne sociale netværk.





Gå til bund
Gravatar #1 - kblood
11. mar. 2012 17:25
sociale netværk burde egentlig forsøge ikke at være imod hinanden vil jeg mene. Det burde egentlig være lige så nemt at dele noget fra Google+ på Facebook og omvendt, og det kan man sikkert også som det er nu i teorien, men jeg vil mene det burde være understøttede dele af hjemmesiderne.
Gravatar #2 - Coach
11. mar. 2012 21:50
Superb markedsføring fra Legos side.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login