mboost-dp1

unknown

Leg gud?

- Via PlayingGOD -

Cybercity vil til at leje spil ud via internet. Så nu skal man ikke besvære sig med at finde en forhandler der har spillet hvis man bare lige vil spille det et par uger indtil man er blevet træt af at spille det.





Gå til bund
Gravatar #1 - sKIDROw
17. aug. 2001 15:40
Genialt.. :o)Det ser sgu ret smart ud, hvorfor ikke prøve ud om det er et spil du bliver træt at i løbet af en uge.
Gravatar #2 - CableCat
17. aug. 2001 16:14
LOLDin computer har installeret et operativsystem som PlayingGOD ikke understøtter. PlayingGOD understøtter pt. ikke Windows 2000/XP behøver jeg at sige mere?
Gravatar #3 - Fabhund
17. aug. 2001 17:28
CableCat:-) Det ser sgu sådan ud. Skide smart ! Det er nu ikke fordi det gør så meget, det er jo ikke ligefrem de største titler de har, men forhåbenligt kommer de. / Fabhund, der ser frem til en extrem velfortjent weekend sammen min ven Max P
Gravatar #4 - Chokehold
17. aug. 2001 18:28
hmmm.. ikke så smartKan man så ikke bare låne spillet kopiere det og hurtigt returnere det.. (Ikke fordi jeg ville gøre det).. Synes det lyder som en lidt for lam idé
Gravatar #5 - Zuul
17. aug. 2001 18:30
Du låner jo ikke spillet!Du downloader en del af det... Derfor kan man ikke kopierer det!
Gravatar #6 - Chokehold
17. aug. 2001 18:32
Ahhh... jamen det er sgu da smart.heheh ok.. Synes ellers at ideen ville være lort.. Men så kan jeg da godt se det fede ved det... Min fejl... :)
Gravatar #7 - Kadann
17. aug. 2001 20:24
Glimrende.. :)Jo, en glimrende ide så man er sikker på at man ikke køber et lortespil, som jeg desværre har været ude for et par gange.. CabelCat - Rolig nu. Må de lige lancere konceptetet før du affærdiger det? Der kommer ganske sikkert flere spil og det kommer også til at understøtte Windows 2000.. men, man skal jo starte et sted, og så arbejde sig videre derfra. Så giv da lige nytænkningen en chance, før man smider det ud ved første øjekast.. det skal nok blive godt senere. :)
Gravatar #8 - Praetorian
17. aug. 2001 20:43
Urealistisk !!!Jeg kunne personligt aldrig finde på at bruge games on demand. Og det af det simple grundlag af den loade tid der vil komme. Eks. Diablo 2 på 1,5 Gb når alt er installeret, prøv du at spille det acceptabelt når alt bliver loaded med maks 250 KB/s. Lag siger jeg bare
Gravatar #9 - Kadann
17. aug. 2001 21:12
PraetorianNu er det vel ikke svært at regne ud, at spillet nok ikke bliver hentet løbende mens du spiller med fx. 256 KBit.. Det ville jo være fuldstændig urealistisk at tro.. det kan du vel regne ud..?? Altså, det her er en tjeneste som CC skal tjene penge på, så tvivler jeg på at de skulle være så uforudseende at køre det løbende fra serveren.. det ville kunne lade sig gøre med en film, men ikke et spil.. så mon ikke man henter stort set hele spillet ned og så spiller bagefter?
Gravatar #10 - wk
17. aug. 2001 21:16
Ehrm..Nu ville de nok ikke bruge en fuld version af Diablo 2, hvis PlayingGOD nu skulle finde på at understøtte det. Jeg mener også at de skriver at movies er strippet fra nogen af spillene de tilbyder. Selve conceptet er nu godtnok og selvom det ikke er splinternyt, så er det først nu at det rigtig kan lade sige gøre i Danmark. Flere og flere spiludviklere vender sig imod de spil genrer som kræver at man er online (EQ, AC og JumpGate for blot at nævne nogen som jeg har spillet). Der er nemlig ikke nogen pirat kopiering, da man slet ikke kan spille spillet uden en online account. Hvis de havde lavet Diablo 2 sådan at man skulle gemme sine savegames online selvom man ikke spillede på deres servere, så havde Blizzard nok tjent endnu mere, da piratkopierings truslen ikke ville eksistere. Udviklerne har efterhånden fundet ud af at man kan ikke beskytte software, som ikke kræver en form for online kontrol, så jeg er sikker på at vi kommer til at se flere firmaer som tager denne ide op. - wk
Gravatar #11 - phantom
17. aug. 2001 21:21
RE: Urealistisk !!!Hej jeg har lige været inde og checke site'et...man skal faktisk ikke download mere end omkring 80 MB for at kunne spille et spil på størrelse med Diablo. Dette tager omkring 5 min. på en 2 MB forbindelse og omkring 40 min. over en 256k forbindelse...jeg har selv en 2 MB og synes altså at det er ok at vente de 5 minutter før jeg kan spille...anden gang jeg spiller skal jeg jo ikke download og kan spille med det samme!!!!!! Spillet virke præcist som om man havde CD-rom...for fedt!
Gravatar #12 - phantom
17. aug. 2001 21:24
RE:Ehrm..Jeg er inde til event med Cybercity og har lige spurgt Cybercity folkene samt dem der står bag teknikken...spilene bliver ikke strippet for noget de er præcis som når man køber CD-rom'en...denne tjenste spiller-prøv den!
Gravatar #13 - Gandalf
17. aug. 2001 22:32
Fed ide!Lyder virkelig som en fed ide, med en masse muligheder med de internetlinier der efterhånden er ved at være på markedet. Skal man være CyberCity kunde for at kunne bruge det, eller er det underordnet hvor man har sin inetlinie fra?
Gravatar #14 - duck-1
17. aug. 2001 22:41
ang win2k/winXP kombatilitet!nu har win2k været på markedet så længe at det nærmest flovt for udviklere både programmer og spil, hvis det ikke understøtter nt platform. men det er selvfølgelig bare min mening. de må da tage sig lidt sammen, det lyder som en lidt for nem løsning. nogen der kan forsvare det ? Duck-1 out drinking :O)
Gravatar #15 - Miklos
18. aug. 2001 01:24
gandalf & duck-1 og andregandalf: du kan bruge det alle steder fra i verdenen .. har du visa/dk så er du kørende ... den eneste fordel Cybercity har til Cybercity kunder er pt. kun mulighed for at betale over regning .. meeen hvem ved hva Cybercity pynser på til fremtiden? man kan selv bruge tjenesten fra udlandet meeen der kan vi ikke forsikrer at downloadtiden er tæt på den angivet :) duck-1: dette koncept er MEGET nyt ... Cybercity er #4 i verdenen som lancerer denne type site ... så derfor er det liiige noget der kræver noget tid før det funker til alt ... jeg ved ihvertfald Windows 2000 og XP understøttelse vil komme i slutningen af året .. og om NT er understøttet.. have no idea .. men EXENT (folkene bag programmet der styrer spillene) har ihvertfald sagt omkring nytår eller noget i den stil vil der ske noget :)
Gravatar #16 - duck-1
18. aug. 2001 02:36
ang win2k/winXP kombatilitet! #2jaja, men hvor mange der har adsl har ikke win2k ? jeg håber da de fleste der har adsl også har win2k, da det er det mest stabile styresytem af windows familien. jeg ved godt de er nogen der har win9x og adsl. men lige en anden tanke ? hvor langt tid går der inden det bliver cracket ? og man bare kan spille videre. Men hvordan virker det ? hvor meget henter man ? og virker det bare som et alm spil? og hvis man kun downloader 80MB kom resten så imens man spiller ? vil lige sige jeg lige er kommet hjem fra byen, så hvis det er noget volapyk jeg har skrevet, er det tuborgs skyld :)
Gravatar #17 - KA|N
18. aug. 2001 07:03
duckJeg har adsl (sært nok) og er notorisk win98 fan. Det kan da godt være at w2k er mere stabilt.. men jeg har det sjovere med mit single-user OS.. pænt at kigge på, nemt at lave om i, blah blah OS wars once more, og det gider jeg ikke. Jeg så GOD i action, og jeg er mildest talt forbløffet. Unreal tournament (det eneste jeg har prøvet) kører simpelthen perfekt. Hvis du lige skal ha et par svar så.. Det virker ved at du streamer dit content.. du installerer en client der kan interacte med serveren.. (sikke en masse fremmedord :) Clienten fylder ikke mere end at du henter en bajer i køkkenet, og når du er tilbage er den hentet.. Hvor meget du skal hente er afhængigt af det spil du vælger.. UT fylder nok en sjat mere end skeletter med kasketter :) Ja, det virker som alm. spil... ikk noget 'cheap edition' eller noget.. ok, de klipper f.eks introfilmen fra i silver, men det kan jo ikke undre nogen. Første gang du spiller de forskellige spil lagger det hele lidt, fordi du streamer dit content. Det bliver cached på din spand, så 2. gang du spiller f.eks supreme snowblabla .. så er det perfekt :) Tuborg snakker osse her.. heldigvis :))
Gravatar #18 - duck-1
18. aug. 2001 10:01
hellere ikke os wars herwin98 er bare ikke mig ! men så kan vel bare kopiere cachen til et andet sted på sin com og så har man spillet ?
Gravatar #19 - Miklos
18. aug. 2001 10:22
CyberCity / PlayingGODFørst ville jeg bare lige smide nogle håndtegn til KA|N og faz- Det launchparty var könig og nogle prima servitricer (Tombraider-lookalikes). Anyway - jeg så/prøvede som sagt også systemet og gik også en af de israelske kodere på klingen. Facts er at det er lynhurtigt - 5 min downloadtid på en 2Mbit med Hitman 47 og så gamer man, og det er MED videosekvenser. Jeg har læst om teknikken før og tvivlede på hvor godt det ville være, men efter at have set/prøvet det er jeg ikke i tvivl, dette er fremtiden, og når så spilproducenterne laver f.eks. optimerede versioner til dette bliver det bedre end at spille fra DVD/CD - uden tvivl. Alt i alt ser det lyst ud for CyberCity, så snart de får en hvis legemsdel ud af en anden legemsdel og flyttet min ADSL :)
Gravatar #20 - Cooleee
18. aug. 2001 12:24
Interessant idéDet idé CyberCity har lagt for døren skal nok blive et hit på et eller andet tidspunkt. Distribuering af spil kunne også gøres på den måde: man henter spillet og brænder det selv.. Sparer man at store firmaer skal trykke skiven osv. Hvilken burde give en billigere spil pris.
Gravatar #21 - battlechopper
18. aug. 2001 22:27
Diablo 2-eksempelJeg var til stede ved præsentationen fredag og diskuterede her streaming-teknikken med to israelere fra firmaet exent (www.exent.com), der står for den bagvedliggende teknik. Som det er nævnt her på forummet, er det de præcise cd-rom-udgaver, der også kommer til at ligger på GOD (Games On Demand). De har sat et minimum ved 256 b/s og afvejer herefter hvor meget man skal downloade på forhånd og hvor meget der løbende skal streames (hvordan de gør dette er en forretningshemmelighed). Israeleren nævnte selv Diablo 2 som eksempel og sagde her, at cirka 100 MB ville skulle downloades på forhånd og resten overføres streamende. Som det også står på Cybercitys hjemmeside kan man risikere, at spiller hakker (fryser?) de første to-tre gange, man spiller det. Det skyldes, at man måske laver noget i spillet som israelerne ikke havde forventet og som man derfor ikke kan nå at streame. Konklusionen: Hele denne download/stream afvejning er en stor del af konceptet bag exents GOD-løsning. Hvordan det rent faktisk ville blive, hvis Diablo 2 virkelig kom ind på GOD, er selvfølgelig ikke til at vide...
Gravatar #22 - Praetorian
19. aug. 2001 01:03
Urealistisk !!! (Opfølgning)Jeg ville personligt ikke gide at spille diablo 2 via PlayingGOD. Og det primært grundet nedenstående eksempel. Ekempel: De 100 Mb som skal hentes før at diablo 2 kan startes vile tage ca 54 min at hente for en bruger med en 256 Kbps Downstream hastighed, og de resterende 1436 MB ville tage ca 784 Min. så PlayingGOD ville virke som et fedt tilbud for folk med enten de store ADSL Linier/Dixanet eller Bredbåndbolagets opkoblinger. HVorimod at folk der har under 1024 Downstream ikke ville få så meget ud af løsningen
Gravatar #23 - Katana
19. aug. 2001 01:57
WTF?Er det kun mig der synes det er sjovt at de tilbyder spillet "Mortyr"? =D Det eneste andet sytem a'la PGOD jeg har set er www.realarcade.com
Gravatar #24 - Miklos
19. aug. 2001 04:54
PraetorianDu mangler nogle ting i dine overvejelser: 1. Du aner intet om systemet 2. Du aner intet om cahce teknikken 3. Du aner faktisk intet om PlayingGOD Godt så - Diablo2 ville rent faktisk NEMT kunne spille over 256kb da spille tiden i et optimal tempo ville opveje størrelsen på spillet/caching af spillet. Jeg synes det er forkasteligt/latterligt at folk afskriver denne teknik baseret på manglende viden, men sådan er der åbenbart så meget i dagens Danmark. Facts er: Det virker - basta! - Nu mangler de kun Windows 2000/XP versionen der skulle være på plads inden Jul.
Gravatar #25 - Onde Pik
19. aug. 2001 11:42
Hey for fandenHvem fanden gidder overhovedet spille Diablo 2. Det er jo bare en dårlig udvidelse til et dårligt spil (Diablo). Hvor er historien? Hvor er udfordingen? Hvor er humoren? Hvor er stemningen? og hvor fanden er slidgigts pillerne til pegefingeren? Med hensyn til GOD, så kommer det jo an på om de har spilne lige så hurtigt som de ligger på Fairlights servere. Og slettes spillet når lejeperioden er ophørt? Jeg mener. Hvis jeg nu var dum nok til at spille D2, og jeg var nået 80% af spillet når jeg skulle på ferie i en måned. Hvor langt til skulle jeg så bruge på at loade mit savegame?
Gravatar #26 - Denzil
19. aug. 2001 11:44
Collee..Nu er det dyreste i spiludviklingen nok ikke, at trykke cd´en ;-) Derudover er det også najs nok at have den originale manual (ja ja, den kan printes fra en .pdf fil, men det bliver ikke lige så pænt + det koster en helvedes masse i blæk), evt. medfølgende kort (fx. MM, BG osv.) er også rare. Men ok, smag og behag, jeg vil nu godt give 50,- hvis jeg faktisk køber en original, for at få alt det man får, udover cd´en, plus jeg sparer en masse besvær med at downloade, lave cover etc.
Gravatar #27 - epedemic
19. aug. 2001 14:32
Miklos:nu er filmene i hitman jo også lavet i spillets engine og fylder derfor minus..... men i spil som d2 med prerenderede filmsekvenser kunne jeg forestille mig det ville blive et problem...
Gravatar #28 - Praetorian
19. aug. 2001 20:19
Miklos1: Uanset hvordan du har tænkt dig at cache det, vil spillet stadig fylde det samme med mindre at man komprimere det. 2: Men jeg vil så give dig ret i at Diablo 2 ville sagtens ville kunne hentes mens at man spiller det, man spiller jo nok mere end minimum 7 timer i de 7 dage man "har" spillet
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login