mboost-dp1

NIST
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det har været brugt før. Mener også jeg har læst om en bil der brugte det.
Ihvertfald kan google viser ting fra 2002 om det ^^
Ihvertfald kan google viser ting fra 2002 om det ^^
Man kan sige meget skidt omkring forbrændingsmotoren, men det er ret flot at man selv efter så lang tid kan blive ved med at finde på nye måder at gøre den mere effektiv på.
Eneste problem jeg kan se ved den her udvikling er at prisen på reserve dele vil gå voldsomt op, da det jo nok er lidt mere komplekst at lave sådan en laser antænder frem for en simpel gnist mekanisme.
#1 Folk har prøvet mange ting før i tiden, men de er altid gået i stå pga. et eller andet problem. Oftest fordi at teknologien på nogle kritiske områder ikke var moden nok til at man billigt kunne producere de dele der skulle bruges.
Eneste problem jeg kan se ved den her udvikling er at prisen på reserve dele vil gå voldsomt op, da det jo nok er lidt mere komplekst at lave sådan en laser antænder frem for en simpel gnist mekanisme.
#1 Folk har prøvet mange ting før i tiden, men de er altid gået i stå pga. et eller andet problem. Oftest fordi at teknologien på nogle kritiske områder ikke var moden nok til at man billigt kunne producere de dele der skulle bruges.
#3: Kan jo være at de kan få det til at fungere med f.eks. LED pærer - er de ikke relativt billige at lave efterhånden, eller var det en anden undertype af pære?
Troede de havde løst problemet med stempelmotore med den nye Boxor-motor fra DTU !?!?!??!
hvorfor bruge lasere når trykket er nok til at selvantænde dampen !?
hvorfor bruge lasere når trykket er nok til at selvantænde dampen !?
#5 Det ændrer jo ikke alle de forbrændingsmotorer som allerede er på markedet...
For mig lyder det som om, at disse lasertændrør, kan erstatte de nuværende tændrør i eksisterende forbrændingsmotorer.
Den motor fra DTU må være en special-bygning og altså ikke noget man kan føre direkte over på nuværende motorer, som min fra 1995...
For mig lyder det som om, at disse lasertændrør, kan erstatte de nuværende tændrør i eksisterende forbrændingsmotorer.
Den motor fra DTU må være en special-bygning og altså ikke noget man kan føre direkte over på nuværende motorer, som min fra 1995...
SirCAS (9) skrev:#4
Det er nok lige i overkanten af hvad LED'er kan levere i dag :P
Touché - det er nok lige i overkanten. Men noget skal der jo til for at få dem ned i et prisniveau hvor det kan betale sig.
#7
Et lidt ældre link.
Teknologien er dog kommet langt og der er flere modeller i dag, hvor tændrørene kun bruges ved lave omdrejninger.
Nej. Brian-chiptuning gør rigtigt nok. Men de fleste ECUer i moderne biler, er justeret så bilen kan køre på selv det dårligste brændstof, desuden er kodningen den samme på de fleste motorer og tager ikke højde for de små forskelle der er på alle motorer. Derfor kan man ofte hive 10-15% bedre brændstoføkonomi ud af motoren, ved at få den på rullefelt og give den ECU-tuning. Samtidig får man ofte op til 30% flere heste.
Hvis man så konstant bruger de ekstra heste, ja så får du dårligere brændstoføkonomi.
Et lidt ældre link.
Teknologien er dog kommet langt og der er flere modeller i dag, hvor tændrørene kun bruges ved lave omdrejninger.
prebbish (14) skrev:#13 Chiptuning øger forureningen pga. større mængde uforbrændt brændstof, hvorimod laseren her mindsker mængden...
Nej. Brian-chiptuning gør rigtigt nok. Men de fleste ECUer i moderne biler, er justeret så bilen kan køre på selv det dårligste brændstof, desuden er kodningen den samme på de fleste motorer og tager ikke højde for de små forskelle der er på alle motorer. Derfor kan man ofte hive 10-15% bedre brændstoføkonomi ud af motoren, ved at få den på rullefelt og give den ECU-tuning. Samtidig får man ofte op til 30% flere heste.
Hvis man så konstant bruger de ekstra heste, ja så får du dårligere brændstoføkonomi.
#17
Det er også det der undrer mig.
Dog kan laseren, ved rent nok brændstof, selv brænde sig fri. Ved "rigtige" lasere bruges der oftest ikke linser/objektiver.
Jeg tvivler dog på at det er muligt at lave et stabilt system med den kvalitet af brændstof vi har på nuværende tidspunkt.
Det er også det der undrer mig.
Dog kan laseren, ved rent nok brændstof, selv brænde sig fri. Ved "rigtige" lasere bruges der oftest ikke linser/objektiver.
Jeg tvivler dog på at det er muligt at lave et stabilt system med den kvalitet af brændstof vi har på nuværende tidspunkt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.