mboost-dp1

happiimobil.dk & BiBoB
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg synes det virker sygt.. altså som jeg har skrevet i nyheden er det jo en total krig mellem dem, der er under opsejling.. priskrig kan være gavnligt for kunderne, men en krig er jo bare chikane..
Hmm - er det ikke ulovligt til at starte med, det med at oprette et abonnement, der har fordele forbundet med specielt et firma - eller udnytter de et eller andet loophole med, at man gerne må diskriminere positivt?
Jeg ved godt man siger at dårlig omtale er bedre end slet ingen omtale, så måske er det bevist??
Men jeg skal så også indrømme at det på INGEN måde får mig til at overveje et selskab der vil synke så dybt. En smule selvrespekt er aldrig af vejen :-)
Men jeg skal så også indrømme at det på INGEN måde får mig til at overveje et selskab der vil synke så dybt. En smule selvrespekt er aldrig af vejen :-)
#4
abonnementet siger "25 øre i minuttet for indkommen teletrafik fra andre netværk"
ikke "25 øre i minuttet for indkommen teletrafik fra happii".
Jeg kan dog ikke læse mig frem i comon, at det er dyerer for happii at ringe bibob, som kommer kunderne til gode.
måske er det fra en anden nyhed
abonnementet siger "25 øre i minuttet for indkommen teletrafik fra andre netværk"
ikke "25 øre i minuttet for indkommen teletrafik fra happii".
Jeg kan dog ikke læse mig frem i comon, at det er dyerer for happii at ringe bibob, som kommer kunderne til gode.
måske er det fra en anden nyhed
#4
Hvis man læser artiklen viser det sig at bonusen ikke kun udbetales når det indgående opkald kommer fra Happii men fra alle andre selskaber. Der hvor det skaber problemer for Happii er jo netop da de sælger deres minutter til 10 øre. Dvs. den bonus på 25 øre gør at man kan tjene 15 øre i minuttet på at oprette et Happii abonement of få det til at ringe til Bibob.
Så nej det er nok ikke ulovgligt. Men det er i hvertfald enorm dårlig stil. Generelt lyder det somon at bonusen er en lige lovlig kreative måde at konkurrere med Happii på.
Det giver jo kun mening at misbruge det hvis man er Happii kunde. Da man ikke kan tjene penge på at gøre det med nogen andre selskaber. Hvliket kunne tyde på at Bibobs bonus er inspireret af Happii's lave priser som jo er direkte konurrent til Bibobs.
Desuden er det sjovt nok folk der både er kunde hos Bibob og Happii der bliver lukket, og tilmed folk der (ifølge happii) ringer så meget mellem 2 specifikke numre at man ikke ville kunne have en normal døgnrytme samtidigt med at man ringede på den måde hvilket antyder at det er en computer der foretager opkaldne.
Under alle omstændiheder kan man vel godt argumentere for at der er tale om en form for misbrug hvis en kunde sætter en computer til at ringe op til et andet nummer med det ene formål at tjene penge på det.
Hvis man læser artiklen viser det sig at bonusen ikke kun udbetales når det indgående opkald kommer fra Happii men fra alle andre selskaber. Der hvor det skaber problemer for Happii er jo netop da de sælger deres minutter til 10 øre. Dvs. den bonus på 25 øre gør at man kan tjene 15 øre i minuttet på at oprette et Happii abonement of få det til at ringe til Bibob.
Så nej det er nok ikke ulovgligt. Men det er i hvertfald enorm dårlig stil. Generelt lyder det somon at bonusen er en lige lovlig kreative måde at konkurrere med Happii på.
Det giver jo kun mening at misbruge det hvis man er Happii kunde. Da man ikke kan tjene penge på at gøre det med nogen andre selskaber. Hvliket kunne tyde på at Bibobs bonus er inspireret af Happii's lave priser som jo er direkte konurrent til Bibobs.
Desuden er det sjovt nok folk der både er kunde hos Bibob og Happii der bliver lukket, og tilmed folk der (ifølge happii) ringer så meget mellem 2 specifikke numre at man ikke ville kunne have en normal døgnrytme samtidigt med at man ringede på den måde hvilket antyder at det er en computer der foretager opkaldne.
Under alle omstændiheder kan man vel godt argumentere for at der er tale om en form for misbrug hvis en kunde sætter en computer til at ringe op til et andet nummer med det ene formål at tjene penge på det.
Mangler en Edit funktion, så her kommer tilføjelsen i seperat post.
----
Desuden virker det jo besynderligt at Bibob vil trække Happii i retten fordi Happii lukker egne abonementer. Hvorfor er det Bibobs problem hvis ikke netop at bonustilbudet var til for at udnytte Happii's billige taletid til at påføre dem tab.
Rent interessemæssigt burde Bibob jo egentlig være glade for at få lukket et abonnement som gør at de skal give uforholdsvis stor andel fri taletid til udvalgte kunder. Så det at de istedet vælger at lægge sag under disse mystiske omstændigheder virker totalt mærkværdigt. Og jeg tror at Bibob har svært ved at argumentere for at deres handlinger sker i god tro.
----
Desuden virker det jo besynderligt at Bibob vil trække Happii i retten fordi Happii lukker egne abonementer. Hvorfor er det Bibobs problem hvis ikke netop at bonustilbudet var til for at udnytte Happii's billige taletid til at påføre dem tab.
Rent interessemæssigt burde Bibob jo egentlig være glade for at få lukket et abonnement som gør at de skal give uforholdsvis stor andel fri taletid til udvalgte kunder. Så det at de istedet vælger at lægge sag under disse mystiske omstændigheder virker totalt mærkværdigt. Og jeg tror at Bibob har svært ved at argumentere for at deres handlinger sker i god tro.
#11 CBB startede som "Club Bla Bla" :)
En helt anden ting: Jeg synes faktisk at Happii sætter sig selv i en dårlig position, når de laver et abonnement der koster dem penge hvis en person ringer meget.
At Bibob laver en service der kan udnytte dette er der vel egentligt ikke noget galt med ?!
En helt anden ting: Jeg synes faktisk at Happii sætter sig selv i en dårlig position, når de laver et abonnement der koster dem penge hvis en person ringer meget.
At Bibob laver en service der kan udnytte dette er der vel egentligt ikke noget galt med ?!
Denne priskrig er så dejlig fordi den virkelig får priserne til at dumpe ned. Før havde jeg vist Telia go, og så skiftede jeg til Bibob, jeg sparer månedtligt ca. 50 % ifh. til mit gamle abonnement.
Det er også lækkert at BiBoB har dumpet datapriserne så langt ned som det eneste firma. 1.5 kr/MB.
Så BiBoB er slet ikke dumt hvis man bruger meget data og sms'er meget. Den eneste løsning der generelt kan være billigere end BiBoB er (hvis man ikke har specialsyede behov) Happii Maxi som helt klart kan anbefales hvis man ringer rigtig meget!
Det er også lækkert at BiBoB har dumpet datapriserne så langt ned som det eneste firma. 1.5 kr/MB.
Så BiBoB er slet ikke dumt hvis man bruger meget data og sms'er meget. Den eneste løsning der generelt kan være billigere end BiBoB er (hvis man ikke har specialsyede behov) Happii Maxi som helt klart kan anbefales hvis man ringer rigtig meget!
Jeg ikke tror ikke de 2 firmaer er glade for at se deres respektive logoer i samme png billedfil. Det kan måske også gå ind under diskriminationsparagraffen? :)
Det hele er simpelt gynge/karussel princip.
Happii prøver at dumpe prisen kunstigt for opkald, så de kan få flere kunder, og derved tjene på de når der bliver ringet til kunderne fra andre teleselskaber.
Bibob svarer igen med at ødelægge det ældgamle princip som man jo så ofte ser når f.eks. Bilka har deres super billige tilbud på sodavand som de jo kun har for at 1. ødelægge de små butikker 2. få kunder ind de så kan tjene på når de køber andre varer. Bilka er bare så smarte at de sætter en begrænsning på tilbudet så deres tab ikke bliver for stort (det er jo ikke fordi det er umuligt at fremstille flere sodavand).
Happii skulle skulle bare gøre det samme, når nu de dumper prisen til et kunstigt lavt niveau.
Den bedste løsning er dog så simpel, man bare skal komme tilbage til at tage det for produktet som det reelt koster ! Men på den anden side telebranchen har jo altid levet efter at lave så indviklede priser at man ikke kan sammenligne dem, derfor findes der jo stadigvæk "1-kr-telefoner" og 16 (?) forskellige abonnementstyper hos Sonofon.
Happii prøver at dumpe prisen kunstigt for opkald, så de kan få flere kunder, og derved tjene på de når der bliver ringet til kunderne fra andre teleselskaber.
Bibob svarer igen med at ødelægge det ældgamle princip som man jo så ofte ser når f.eks. Bilka har deres super billige tilbud på sodavand som de jo kun har for at 1. ødelægge de små butikker 2. få kunder ind de så kan tjene på når de køber andre varer. Bilka er bare så smarte at de sætter en begrænsning på tilbudet så deres tab ikke bliver for stort (det er jo ikke fordi det er umuligt at fremstille flere sodavand).
Happii skulle skulle bare gøre det samme, når nu de dumper prisen til et kunstigt lavt niveau.
Den bedste løsning er dog så simpel, man bare skal komme tilbage til at tage det for produktet som det reelt koster ! Men på den anden side telebranchen har jo altid levet efter at lave så indviklede priser at man ikke kan sammenligne dem, derfor findes der jo stadigvæk "1-kr-telefoner" og 16 (?) forskellige abonnementstyper hos Sonofon.
#15
Det positive i denne situationen er at konkurrencen virkelig er hård, og det mener jeg kan gavne os forbrugere. At tonen så er så hård er ærgerligt.
Med hensyn til firmapraksis skal forbrugerombudsmanden nok skride ind. Det spændende er at det er lidt en ny situationen og der er så mange forskellige prissætninger og tilbud man kan ofre kunderne, heraf BiBoBs nye ikke nær så simple produkt.
Ja du har ret i at folk der skriver rigtig mange sms'er nok ikke skal vælge BiBoB, i hvert fald ikke endnu :). Frank Rasmussen har måske et par esser tilbage i ærmet.
Det triste i denne situation er at alle de andre teleselskaber ikke følger med. Så jeg kan kun opfordre alle til enten at skifte til BiBoB eller Happii fordi det kan simpelthen ikke passe at de store bare kan sidde på deres røv uden at komme med nye initiativer, prissætninger og produkter!
Det positive i denne situationen er at konkurrencen virkelig er hård, og det mener jeg kan gavne os forbrugere. At tonen så er så hård er ærgerligt.
Med hensyn til firmapraksis skal forbrugerombudsmanden nok skride ind. Det spændende er at det er lidt en ny situationen og der er så mange forskellige prissætninger og tilbud man kan ofre kunderne, heraf BiBoBs nye ikke nær så simple produkt.
Ja du har ret i at folk der skriver rigtig mange sms'er nok ikke skal vælge BiBoB, i hvert fald ikke endnu :). Frank Rasmussen har måske et par esser tilbage i ærmet.
Det triste i denne situation er at alle de andre teleselskaber ikke følger med. Så jeg kan kun opfordre alle til enten at skifte til BiBoB eller Happii fordi det kan simpelthen ikke passe at de store bare kan sidde på deres røv uden at komme med nye initiativer, prissætninger og produkter!
#18
Årsagen til jeg ikke skifter fra Telmore er at jeg har en sikkerhed om at Telmore har en gennemtænkt forretningsplan, der gør at det ikke er sandsynligt det firma lukker foreløbigt. Føler ikke den samme tryghed ved hver hapii eller bibob. I mine øjne er disse blot midlertidige firmaer der håber på at blive opkøbt af de større spillere på markedet. Det kan dog sagtens være at både hapii og bibob har fremragende udsigter for fremtiden, men jeg ser dem som midlertidige spillere, så synes ikke de er besværet værd.
Årsagen til jeg ikke skifter fra Telmore er at jeg har en sikkerhed om at Telmore har en gennemtænkt forretningsplan, der gør at det ikke er sandsynligt det firma lukker foreløbigt. Føler ikke den samme tryghed ved hver hapii eller bibob. I mine øjne er disse blot midlertidige firmaer der håber på at blive opkøbt af de større spillere på markedet. Det kan dog sagtens være at både hapii og bibob har fremragende udsigter for fremtiden, men jeg ser dem som midlertidige spillere, så synes ikke de er besværet værd.
#20 Telmore er jo startet op på samme måde som bibob (tilmed af samme mand), den gang var CBB det eneste firma med tilsvarende "urealistiske" priser, som Happii er det i dag.
jeg kan dov godt følge dig i at Happii virker lidt usikker (efter som de kan tabe penge på en kunde), men bibob er da baseret på en allerede afprøvet forretningsplan, og grunden til at han kan gøre det billigere end sidst er fordi firmaget, grundet hans personlige indskud i firmaget, kan tabe en del penge det første stykke tid.
Husk på at hvis bibob er ude hvor de ikke kan bunde, skal du forvente at det er Frank Rasmussen der taber mest.
men jeg kan da pludselig godt følge de andre sælgskaber i hvorfor de ikke følger med i priskrigen, når folk som dig vælger ikke at skifte selvskab.
jeg kan dov godt følge dig i at Happii virker lidt usikker (efter som de kan tabe penge på en kunde), men bibob er da baseret på en allerede afprøvet forretningsplan, og grunden til at han kan gøre det billigere end sidst er fordi firmaget, grundet hans personlige indskud i firmaget, kan tabe en del penge det første stykke tid.
Husk på at hvis bibob er ude hvor de ikke kan bunde, skal du forvente at det er Frank Rasmussen der taber mest.
men jeg kan da pludselig godt følge de andre sælgskaber i hvorfor de ikke følger med i priskrigen, når folk som dig vælger ikke at skifte selvskab.
#20
Forstår udemærket dit handlingsgrundlag, eller mangel på samme :) hehe.
Men jeg mener bare at et virksomhed som opkøber en af "disse midlertidige firmaer" nok ikke vil ændre forretningsstrategi lige med det samme, da det vil koste mange kunder. Man må huske at de kunder som er blevet tiltrukket af disse "midlertidig firmaer" nok tilhører et segment som følger med i mobilverdenen.
Ingen af de større spillere der kunne finde på at opkøbe et af de "midlertidige firmaer" ville kunne finde på at hæve priserne i hvertfald.
Jeg tog springet og skiftet både ud fra personlig gevinst, men også udfra at en ideologi som sagde mig at det ville være sundt for markedet hvis jeg kunne bidrage til at det rykkede sig. Og der mener jeg både prismæssigtigt og initiativmæssigt. Det ville klæde telebranchen hvis de skævede over til politikkerne og sendte nogle flere prøveballoner op i luften (bare i form af mobilprodukter).
Jeg er sikker på at denne priskrig har fremskyndet og øget udbudet af mobildata i form af flatrate.
Forstår udemærket dit handlingsgrundlag, eller mangel på samme :) hehe.
Men jeg mener bare at et virksomhed som opkøber en af "disse midlertidige firmaer" nok ikke vil ændre forretningsstrategi lige med det samme, da det vil koste mange kunder. Man må huske at de kunder som er blevet tiltrukket af disse "midlertidig firmaer" nok tilhører et segment som følger med i mobilverdenen.
Ingen af de større spillere der kunne finde på at opkøbe et af de "midlertidige firmaer" ville kunne finde på at hæve priserne i hvertfald.
Jeg tog springet og skiftet både ud fra personlig gevinst, men også udfra at en ideologi som sagde mig at det ville være sundt for markedet hvis jeg kunne bidrage til at det rykkede sig. Og der mener jeg både prismæssigtigt og initiativmæssigt. Det ville klæde telebranchen hvis de skævede over til politikkerne og sendte nogle flere prøveballoner op i luften (bare i form af mobilprodukter).
Jeg er sikker på at denne priskrig har fremskyndet og øget udbudet af mobildata i form af flatrate.
#21
Man må også tage med i betragtning at Happii ikke kun har en mobilforretning men også har en webbutik der kan bære et underskud, selvfølgelig under forudsætning af at Happii's forretning giver overskud.
Frank Rasmussen prøvede jo også at lancere en onlinebutik, men der var åbenbart ikke nok penge i det, han lukkede den i hvert fald ned.
Man må også tage med i betragtning at Happii ikke kun har en mobilforretning men også har en webbutik der kan bære et underskud, selvfølgelig under forudsætning af at Happii's forretning giver overskud.
Frank Rasmussen prøvede jo også at lancere en onlinebutik, men der var åbenbart ikke nok penge i det, han lukkede den i hvert fald ned.
Det skal også med at Happiimobils betingelser/vilkår ikke er klart nok beskrevet hvad angår hvornår der er tale om misbrug eller ej. Dvs. kunder der rent faktisk ringer til konen flere timer ad gangen kan også risikere at få lukket deres nummer. Og samtidig har jeg også lige erfaret at der er problemet med dobbelttaksering af opkald hos happiimobil, så der skal man også lige bruge unødvendig tid på hele tiden at tjekke om de nu gør det rigtigt. Og dertil kommer også det skjulte faktum at man faktisk er kunde hos Unotel og ikke happiimobil.
Alt sammen særdeles dårlige tegn, der bla. får mig til at sige nej tak til happiimobil som mit næste mobilselskab.
Alt sammen særdeles dårlige tegn, der bla. får mig til at sige nej tak til happiimobil som mit næste mobilselskab.
#15 Lige nu kan du sende 1580 sms'er hos BiBoB for den pris det koster at have fri sms hos Telmore i en måned, så du skal sende 53 sms'er om dagen før det kan betale sig at have fri sms.
Jeg tror gerne på at det kan betale sig for nogle, men 1580 sms'er om måneden er altså ret mange.
Jeg tror gerne på at det kan betale sig for nogle, men 1580 sms'er om måneden er altså ret mange.
BiBoB modtager X antal øre pr. indgående opkald fra andre net, denne avance har de valgt at dele med deres kunder. Der er fra BiBoB's side gjort helt klart hvad dette betyder. Der er ikke navngivet nogen andre selskaber eller lignende.
Happii derimod vælger at lukke folk der ringer "for længe" til BiBoB. Det er helt rigtigt miskreditering, som Frank Rasmussen siger.
Nu har jeg ikke læst Happii's betingelser, men der står næppe noget så konkret.
Ville Happii også lukke deres kunder af, hvis de ringede "for længe" til et Unotel abonnemt? Næppe.
Jeg synes det er at gå over stregen fra Happii's side.
De siger dermed at hvis du er BiBoB kunde så kan du ikke være sikker på at alle kan ringe til dig.
Den fair "krig" fra Happii, var hvis de indførte samme bonus, hvis man ringede fra andre net.
BiBoB taber faktisk også penge på at kunderne ringer til Happii.
BiBoBs prisaftale er offentligt tilgængeligt, og Frank har desuden skrevet om priserne på deres telesnak.dk forum.
Happii derimod vælger at lukke folk der ringer "for længe" til BiBoB. Det er helt rigtigt miskreditering, som Frank Rasmussen siger.
Nu har jeg ikke læst Happii's betingelser, men der står næppe noget så konkret.
Ville Happii også lukke deres kunder af, hvis de ringede "for længe" til et Unotel abonnemt? Næppe.
Jeg synes det er at gå over stregen fra Happii's side.
De siger dermed at hvis du er BiBoB kunde så kan du ikke være sikker på at alle kan ringe til dig.
Den fair "krig" fra Happii, var hvis de indførte samme bonus, hvis man ringede fra andre net.
BiBoB taber faktisk også penge på at kunderne ringer til Happii.
BiBoBs prisaftale er offentligt tilgængeligt, og Frank har desuden skrevet om priserne på deres telesnak.dk forum.
#25 Og med normale priser skal man sende 200 sms'er hos BiBoB for at spare en 10'er, hvilket faktisk OGSÅ er ret mange SMS'er.
Jeg har Telmore, fordi der er gratis tale imellem Telmore kunder. Min vennekreds har været så DYBT genial, at vi allesammen har fået telmore. Dvs. at 10-15 af de faste folk jeg ringer sammen med, ringer jeg gratis til - DET er sgu da smart.
Jeg har Telmore, fordi der er gratis tale imellem Telmore kunder. Min vennekreds har været så DYBT genial, at vi allesammen har fået telmore. Dvs. at 10-15 af de faste folk jeg ringer sammen med, ringer jeg gratis til - DET er sgu da smart.
#29: En lignende mulighed for at ringe gratis? Nu kender jeg ikke Diojr's telefonvaner, men 1 minut pr. opkald med et maximum på 60min om måneden lyder ikke af meget, hvertfald ikke for mig. 1 minut er altså ikke lang tid, hvis det er mere end "jeg er der om 5min" man skal sige.
Men du har dog ret i at nogen af BiBoB's andre priser er lavere ja.
BiBoB har heller ikke fri SMS/MMS, hvilket er et kæmpe minus, hvertfald for mig.
Men du har dog ret i at nogen af BiBoB's andre priser er lavere ja.
BiBoB har heller ikke fri SMS/MMS, hvilket er et kæmpe minus, hvertfald for mig.
#30: Jævnfør Frank Rasmussen er et gennemsnitligt opkald hos BiBoBs kunder 1½ minut langt, set i det lys er 1 minut gratis jo en god deal.
Hos telmore er der jo heller ikke tale om gratis telmore til telmore, men om en abonnomentsordning. Den vil f.eks. ikke være en fordel for mig med mit forbrug.
Dog er jeg enig i at den BiBoB til BiBoB løsning de er kommet med ikke holder.
Mit forslag havde været: Første 15 min = ½ øre i sekundet, derefter = 1 øre i sekundet.
Det havde været fair og gennemskueligt og en fordel for alle. Forretningen skal jo heller ikke gå nedenom og hjem.
Hos telmore er der jo heller ikke tale om gratis telmore til telmore, men om en abonnomentsordning. Den vil f.eks. ikke være en fordel for mig med mit forbrug.
Dog er jeg enig i at den BiBoB til BiBoB løsning de er kommet med ikke holder.
Mit forslag havde været: Første 15 min = ½ øre i sekundet, derefter = 1 øre i sekundet.
Det havde været fair og gennemskueligt og en fordel for alle. Forretningen skal jo heller ikke gå nedenom og hjem.
Som andre har nævnt, så har tilbudet ikke kun været møntet på Happii, men på alle selvskaber. Og det er ikke chikane, men skyldes den prisstuktur der er på mobilmarkedet.
Cut&Paste fra Frank Rasmussen på telesnak.dk:
Ergo betaler de for opkald til andre net, ligesom de tjener penge når andre net ringer til dem.
Cut&Paste fra Frank Rasmussen på telesnak.dk:
Vi betaler 12 øre i opkaldsafgift.
Vi betaler 85 øre for kald til andre net.
Vi betaler 35 øre til fastnet.
Vi betaler 40 øre til kald på eget net (Sonofon).
Alle priser er excl. moms, så det skal sammenlignes med vores minutpris på 48 øre.
Ergo betaler de for opkald til andre net, ligesom de tjener penge når andre net ringer til dem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.