mboost-dp1

unknown

Konkurrence fra APG er guf for spammere

- Via newz.dk -

Anti Pirat Gruppen har en konkurrence kørende på deres hjemmeside, hvor man skal svare på tre spørgsmål:

[list]
[li]Hvor mange retssager har APG tabt? [/li]
[li]Kan man blive ansvarlig for deeplinking til ulovlige kopier? [/li]
[li]Må man gerne dele piratkopier ud på sin skole?[/li][/list]
Man kan så vinde spændende præmier og skulle der være skruppelløse besøgende på sitet, kan en af præmierne være en tilmelding til alskens spamlister. APG har nemlig lavet en brøler af format i deres konkurrence. Kigger man i kildekoden til konkurrencen ser man følgende linje:

U-File=”../_private/form_results.txt” S-Format=”TEXT/CSV”

Med lidt snilde lister man lige addressen på sitet ud af browseren:

http://129.142.229.101/popup/

Lægger man to og to sammen får man:

http://129.142.229.101/_private/form_results.txt

Hvor man kan se samtlige navne og e-mail-addresser på samtlige deltagere i konkurrencen. Guf for spammere. Uden at have nogen viden om Frontpage-extentions, som det tyder på, der bliver brugt, kan problemet sandsynligvis løses ved at fjerne læserettigheder fra filen “_private/form_results.txt”, men man kan undre sig over, at der i det hele taget er læserettigheder i et “_private” bibliotek. I det mindste er directory listing slået fra.

Update: APG har fået rettet rettighederne på form_results.txt; med en responstid på 1 time og 30 minutter må man sige, at de er betydeligt hurtigere end så mange andre.





Gå til bund
Gravatar #51 - grav
11. nov. 2002 11:09
Klap lige hesten, hva ...
Gravatar #52 - PzymeX
11. nov. 2002 11:12
Hvad er svaret på "hvor mange retsager har AGP Tabt?"

De har da slet ikke haft nogen retsager.. mig bekendt
Gravatar #53 - mikbund
11. nov. 2002 11:13
kunne nu også være nogle havde kontaktet dem fx. EB,BT computerworld, comon???
Gravatar #54 - mikbund
11. nov. 2002 11:15
De har da slet ikke haft nogen retsager.. mig bekendt
jo jo, de sidestiller forlig med retsager. Dvs. vi truer folk til forlig ved at påstå at gå rettensvej giver højere domme... hhhmm mon dog.
Gravatar #55 - TYBO
11. nov. 2002 11:19
Gravatar #56 - Kmart
11. nov. 2002 11:19
Nu er den også på tv2.dk
Gravatar #57 - Lightyear
11. nov. 2002 11:23
He, glæder mig til at se hvordan APG reagerer! :o)))
Gravatar #58 - Up2NoGood
11. nov. 2002 11:23
Gravatar #59 - Hell_Keeper
11. nov. 2002 11:29
I like this Show.......

<STRONG>Miklos</STRONG>
Hvornår får jeg den Cola du "lovede" mig.
Gravatar #60 - SaD
11. nov. 2002 11:30
Jeg er , måske ikke overraskende, slet ikke enig i at newz.dk offentliggør det her på den måde.
Man rammer kun de stakler der er på listen, og så er det iøvrigt en pinling misforståelse at tro at det er APG selv, der sidder og vedligeholder og laver deres hjemmeside.
APG er en advokat-virksomhed hyret af andre til den her opgave, og jeres vrede imod APG svarer lidt til at hade postmanden når han kommer med onde regninger.
Jeg er bestemt også uenig i hvorledes de opererer, og jeg fatter iøvrigt slet ikke at en advokat-virksomhed vil røre den slags opgaver med en ildtang - men det har faktisk ikke ret meget med sagen at gøre.
Pantefogeden er heller ikke en ond mand der på egen vis render rundt og tager folks ting når de ikke kan betale - han er en mand der er ansat til at varetage en opgave for det Offentlige - indenfor lovens rammer.
Gravatar #61 - Alrua
11. nov. 2002 11:55
Hmm - sad lige og så på de der news-services...hvordan kan det være at artiklen har nøjagtig samme ordlyd alle tre steder? :D

Bortset fra det er jeg helt enig - såkanIlæredet APG...
Og til #60 - det kan godt være det ikke er dem selv der vedligeholder deres website men i og med at det er _deres_ website er det vel også dem selv som er ansvarlige for at det der står på den ikke har den slags huller. Det er i al fald dem som får skylden...

-Alrua
Gravatar #62 - OsteManden
11. nov. 2002 11:56
#60, Du ved, det er den her opensource holdning, hvor man når der er et hul, absolut skal den blæses op i font 72 og poste den så meget som mulig. Bare så alle er klar over, at de kan misbruges og hvordan man gør det. De er nemmerlig alle klar over, at det umuligt kan gavne nogen at holde det hemmerlig, for det er at føre folk bag lyset og det tager dem retten til at bestemme!
Gravatar #63 - fiskerbamsen
11. nov. 2002 11:57
GCI Mannow (som efter sigende har lavet denne skønne omgang Frontpage-skrammel) skriver bl.a. på deres site (http://www.mannov.dk/Default.asp?ID=12):
"Den, der lever skjult, lever sjældent godt i IT-branchen. Dertil er der al for hård konkurrence om kunder, medarbejdere og investorer. Hvis din virksomhed har et mål om at informere og profilere sig bedre, er PR det rigtige værktøj."

Man må da sige at de har levet op til deres opgave, og har givet APG en rigtig god omgang presseomtale. :-)
Gravatar #64 - TYBO
11. nov. 2002 12:12
<STRONG>Alrua</STRONG>: Ved at IT nyhederne på JP er lagt på af Comon.
Nok derfor at teksten er ens :)
Gravatar #65 - WierdoCC
11. nov. 2002 12:22
TYBO ... man kan jo også bare kigge på hvem der har skrevet artiklen:
af Peter Engels Ryming

Den står på hver af de tre nyheder ;)

Synes der er en ting der er underlig ved det. Nemlig at hvis man kigger på Comon dernæst TV2 og så JP. Så ligner det næsten at personen ikke gider skrive hele artiklen igen. Artiklen bliver kortere og kortere. Eller er det bare mig i min nøddeskal?


Gad vide om newz.dk er blevet sagsøgt for deeplinke af APG nu hvor newz deeplinker til deres konkurrence og til deres berømte textfil? :P
Gravatar #66 - sKIDROw
11. nov. 2002 12:27
=>SaD & Ostemanden

For at kunne fixe et problem, er man nød til at kunne reproducere fejlen.
Derfor er det vigtigt at beskrive problemmet så omhyggeligt som muligt.
Eventuelt misbrug af disse oplysninger kan da forekomme, men ville forekomme alligevel da de fleste crackere ikke er tabt bag en vogn.. ;)
Hvis DU fandt hullet, er sandsynligheden jo at crackerne også har fundet det.
Og sikkert har udnyttet det længe.. ;)
Gravatar #67 - BurningShadow
11. nov. 2002 12:39
Bare et lille udpluk ;D

"Siden hvornår er selvtægt blevet lovligt i Danmark??","i-vil-aldrig-faa-success-fordi-i-ikke-fatter-mulighederne-paa-internettet@fjolser.dk","3","2","1"
---
"I dør og i fanger aldirg nogen. Er i klar over hvor stort et problem i står over for det er jo lige som at finde et bestemt snad korn i sahara. Kom videre og brug tiden fornuftigt og prøv at finde et nyt job fordi i gør ingen forskell der er ingen respekt for jer.......... l ","[email protected]","3","2","1"
---
"Jeres hjemmeside er pisselam og grim og popsmart","[email protected]","3","2","3"
---
"Ja","[email protected]","1","2","1"
---
"RØV !","RØ[email protected]","3","2","1"
---
"jeg gider fandme ikke stå til ansvar for jer i übergays","[email protected]","2","1","2"
Gravatar #68 - Wolly
11. nov. 2002 12:40
Øv jeg kom for sent.... nåede ikke at se den fatale fejl ;-/

Hvem fanden lavar dog også hjemmesider i FrontPage, og er så snot dumme ikke at beskytte deres kataloger!!! Brøler fra web-firmaets side, men lad os dog endelig svine APG til når vi nu har chancen :-)

Har i forøvrigt lagt mærke til sidens meta-aggs under keywords... LOL hvad fanden står alt det lort der for???
Gravatar #69 - BurningShadow
11. nov. 2002 12:43
#68
Vil du have listen?
Gravatar #70 - Wolly
11. nov. 2002 12:49
# 69 BurningShadow

Ellers tak :-) Jeg har ikke noget at bruge den til, men det kunne nu være sjovt at se med egne øjne :-)

Måske man skulle lave en Anti APG side, hvor vi kunne samle informationer om APG og folk kunne skrive deres egne beretninger om deres møde med APG. Det kunne være fedt at se om der overhovedet er nogen, der har haft en god oplevelse med dem :-)
Gravatar #71 - Odin
11. nov. 2002 12:49
Jeg håber agp laver en bummert og bliver sagsøgt så langt i helvede så ikke engang politiet vil kendes ved dem.
Gravatar #72 - TuXP
11. nov. 2002 12:50
hehe! der var vist lige nogen der læste mit indlæg der! :)

/TuXP
Gravatar #73 - Wolly
11. nov. 2002 12:51
Hvem af jer nørder ejer www.fuckapg.dk ???
Gravatar #74 - BONUX
11. nov. 2002 12:54
hehe det har siffan fra siffanplace sjovt nok
Gravatar #75 - BurningShadow
11. nov. 2002 12:57
(Linket er fjernet af BurningShadow)
Gravatar #76 - Hell_Keeper
11. nov. 2002 12:57
Ja og det kan man jo godt forstå.
Gravatar #77 - BurningShadow
11. nov. 2002 13:00
#71
AGP = Accelerated Graphics Port
APG = Anti Pirat Gruppen
Gravatar #78 - hejboel
11. nov. 2002 13:42
burde man oprette aapg.dk ( Antiantipiratgruppen )... en side om hvordan apg opererer ( med udsagn fra folk der har haft besøg af dem ) lidt jura om hvad man har ret til og ikke har når de kommer...

..just a thougt.
Gravatar #79 - TYBO
11. nov. 2002 13:50
Og det var så ekstrabladet :)
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=1831...

Det blev opdaget søndag på nørdernes udhængssted Newz.dk

Fed reklame :)
Gravatar #80 - Hell_Keeper
11. nov. 2002 14:00
I like this Show.
Gravatar #81 - Miklos
11. nov. 2002 14:21
#79 - Ye, Skipper holder som altid 100%.

Nå - det var så APG - who's next? :)
Gravatar #82 - ke
11. nov. 2002 14:34
Så kan de lære det!
Gravatar #83 - Sigma
11. nov. 2002 14:51
darn...har da vist lige skabt en lavine......heh
Gravatar #84 - Chukie
11. nov. 2002 14:53
you go girl!

apg... go home
Gravatar #85 - Sigma
11. nov. 2002 14:55
whos a girl?
Gravatar #86 - Feynor
11. nov. 2002 16:08
Tjaeh, så kom Computerworld da endelig med ...
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&...
Gravatar #87 - Jemmer
11. nov. 2002 16:23
Jeg har lige snakket med min advokat omkring denne sag, og han mener at der vil være hold i en retsag så jeg spekulere nu om jeg vil poste de 2000kr som han skulle have for at møde op i retten.

Jeg har nemlig også en E-mail på listen.

Han's kommentar: "Det skal nok blive sjovt"

James
Gravatar #88 - SaD
11. nov. 2002 16:25
LOL!
Computerworld har, som de første, rent faktisk talt med APG om sagen:

<STRONG>"Skolebørn</STRONG>- Jeg går ud fra, at der er tale om <STRONG>skolebørn</STRONG>. Hvis de får et kick ud af at finde et hul på Antipiratgruppens hjemmeside, så skal de være velkomne, siger Morten Lindegaard, <STRONG>der ikke tror, at hullet er opdaget ved et tilfælde</STRONG>.- Men hvis man sidder og gennemgår kildekode for at finde huller, så er der <STRONG>tale om begyndelsen på et hackerangreb</STRONG>, siger Morten Lindegaard, som imidlertid ikke forventer at gøre mere ved sagen.Når en besøgende på Antipiratgruppens hjemmeside havde besvaret spørgsmålene, blev navn og e-mail-adresse gemt i en lille tekstfil. Navnet og placeringen af filen kunne en kyndig person hurtigt regne ud, og så lå listen over deltagernes e-mail-adresser til fri afbenyttelse.- Det er synd og skam for de folk, der kommer til at lide, hvis nogen udnytter hullet og sender spam til konkurrencens deltagere, siger Morten Lindegaard."


Hektor - du er et skolebarn, OG en hacker :()
Gravatar #89 - Ju9or
11. nov. 2002 16:26
#87
Yes... Please.... Det kunne være lidt griner at se hvad der kom ud af det. Er spændt på hvad en advokat kunne få ud af det.
Gravatar #90 - funkymonkey
11. nov. 2002 16:27
"Men hvis man sidder og gennemgår kildekode for at finde huller, så er der tale om begyndelsen på et hackerangreb, siger Morten Lindegaard, som imidlertid ikke forventer at gøre mere ved sagen."

argh fuck, nu er vi onde hackere, hvad skal vi gøre!?!?!?!
Gravatar #91 - Ju9or
11. nov. 2002 16:31
#90
Sende en mobiltelefon til APG med posten ?
Gravatar #92 - Jemmer
11. nov. 2002 16:34
#91

Så skal den være en med noget Pirat MSicrosoft software på. Ellers er det ikke sjovt.
Gravatar #93 - mikbund
11. nov. 2002 16:51

En ubetænksom fejl hos et pr-bureau har ødelagt den gode stemning omkring en konkurrence på Antipiratgruppens hjemmeside


jeg ved ikke med jer, med god stemning omkring APG har jeg aldrig hørt.
Gravatar #94 - sKIDROw
11. nov. 2002 16:59
Ja vi fandt en fejl på deres side, og fortalte om det.
En spammer ville blot have misbrugt det, uden at fortælle en sjæl om det.
Hvad er bedst?

Desuden... NEJ man bliver IKKE en cracker af at læse htmlkoden!
Gravatar #95 - Wacker
11. nov. 2002 17:17
FFS
Gravatar #96 - Sigma
11. nov. 2002 17:18
sad>>>Er faktisk mig der er et skolebarn og hacker......
Gravatar #97 - funkymonkey
11. nov. 2002 17:19
#94
Netop, fordi kildekoden er jo egentlig bare en anden "måde" at vise web-sider på. Alle de fancy sider vi får sprøjtet i hovedet er jo i bund og grund en masse tekst. At man så vælger at vise denne tekst i "ren" form gør - ifølge mig - ikke en person til en hacker som de kalder det :)
Gravatar #98 - Mifan
11. nov. 2002 17:45
Har nogen hans adresse? Han fortjener sq en pakke kiks.
Gravatar #99 - hejboel
11. nov. 2002 17:54
jep, find tudekiks og information om it-sikkerhed frem til manden.
Gravatar #100 - rxe
11. nov. 2002 17:55
HA.
Eod.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login