mboost-dp1

Bonhams & Butterfields

Køb en T-Rex i USA

- Via Bonhams - , redigeret af Emil

Kunne du tænke dig dit helt eget Tyrannosaurus Rex-skelet stående hjemme i stuen? Det har du nu muligheden for, hvis altså du har nogle millioner dollars, du ikke lige ved, hvad du skal bruge til.

Auktionshuset Bonhams & Butterfields sætter nemlig et skelet fra en T-Rex på auktion i Las Vegas d. 3. oktober. Skelettet er monteret på et stativ til udstilling og er 66 millioner år gammelt. Det blev fundet nær Buffalo for over 15 år siden, og består af 170 knogler, hvilket er ca. halvdelen af T-Rex’ens samlede antal knogler. Kraniet vurderes ligeledes til at være blandt de mest komplette Tyrannosaurus-kranier, der eksisterer.

I 1997 blev et lignende T-Rex-skelet solgt for $8,3 mio. – svarende til godt 50 mio. kr.

Ud over T-Rex’en kommer der også 50 andre fossiler under hammeren.





Gå til bund
Gravatar #1 - Paranut
15. sep. 2009 19:57
Er der så mange af dem at et sådan salg kan refærdiggøres?
Gravatar #2 - viceguy
15. sep. 2009 19:59
må der jo næsten være... men for fanden hvor må det da være fedt at have til at stå derhjemme.. bare hunden ikke lige bliver sulten... eller man kommer stiv hjem fra byen og bliver bange og kaster noget efter det...

faktisk egentligt utroligt at de sælger det når sandsynligheden for at der sker noget med det er så stor...
Gravatar #3 - Exolite
15. sep. 2009 20:12
tror stadig kvinder afskrækkes mere af en næsten komplet Star wars actionfigurs samling

men spøj til side.
kan jo kun gætte på at der gælder andre regler i usa.
i danmark skal alt jo indleveres til staten under loven om danefæ
for ellers kunne det da nok lige være jeg skulle ud og grave
Gravatar #4 - Kivo
15. sep. 2009 20:32
Syntes sq ikke, man skal sælge sådan et eksemplar til nogle andre end andre museeums, Det er et stykke af historien og det høre ikke hjemme hos, private købere, det skal være så alle kan se det.
Det er sq også kun i USA hvor sådan noget kan ske.

Kan godt se, hvis de mangler penge, så ville det sq være godt med, 50.000.000,- i lommen, men stadig, syntes sq det er synd.!!
Gravatar #5 - Prozone
15. sep. 2009 20:57
Slettet af red.
Gravatar #6 - ignuz
15. sep. 2009 21:06
#5
OT: Kan vi ikke gøre noget ved alle dem som bruger newz.dk kommentarer til at få gratis reklame? Når det ikke er relevant på nogen måde.
Har allerede givet ham en dårlig rating naturligvis, men syntes stadig det burde fjernes helt.
Gravatar #7 - Qw_freak
15. sep. 2009 21:06
@prozone: tag dig sammen.
Gravatar #8 - mark.
15. sep. 2009 21:06
Enig...
Klam markedsføring...

Nogen der er friske på at splejse??

Det kan evt. gå på runde :D
Gravatar #9 - MiniatureZeus
15. sep. 2009 21:09
Hvem sælger det? altså er det et amerikanske museum eller en privat samler?
Gravatar #10 - Holger_dk
15. sep. 2009 21:10
Hm... sådan noget skal jo på museum... må håbe nogen køber og donerer
Gravatar #11 - JusteDK
15. sep. 2009 21:12
Haha ku være fedt hvis apple købte skelettet og satte det op i deres hovedkvarter og satte et skilt på.

Denne dinosaur menes at være død pga. sult efter at den ringede til Microsoft support :D

(no offense til alle, som bruger Windows inkl. mig selv) men det kunne godt ligne apple ;)
Gravatar #12 - webwarp
15. sep. 2009 21:17
#11 hvilke events tænker du lige på, der minder om det.. lyder da godt nok som noget af en dyr joke...

men minder selvf. minder det godt om Apple's kultur med et stort kødædende dyr, der gerne vil styre alt, men som er på sikker kurs mod at uddø (no offece alle, som bruger Apple) men det minder nu om apple...
Gravatar #13 - Banko-Jim
15. sep. 2009 21:28
Exolite (3) skrev:
i danmark skal alt jo indleveres til staten under loven om danefæ


Strengt taget er sådan en dino ikke danefæ, men danekræ.
Gravatar #14 - Hůňděštějlě2
15. sep. 2009 21:30
Kivo (4) skrev:
Syntes sq ikke, man skal sælge sådan et eksemplar til nogle andre end andre museeums, Det er et stykke af historien og det høre ikke hjemme hos, private købere, det skal være så alle kan se det.
Det er sq også kun i USA hvor sådan noget kan ske.


Hvis der er nok mennesker som finder der relevant at have endnu en dinosaur stående på et museum, så vil der helt sikkert være et museum der køber det. Hvis de ikke har råd, må det været fordi der ikke er nok besøgende som er interesserede i at se på knogler.

Personligt er jeg ligeglad med om det står hos en privat samler eller på et museum et aller andet sted i USA, hvor hverken jeg eller ~99,999999 % af jordens befolkning nogensinde kommer. Hvis en eller anden skør millionær er villig til at betale mere end noget museum for at have det stående hjemme i stuen, så må det være hans sag. Men mon ikke det under alle omstændigheder kommer til at blive fremvist til offentligt skue af køberen?
Gravatar #15 - Jakob Jakobsen
15. sep. 2009 21:33
Den skal bare have en gang animatronic og placeres inden for min hoveddør. Så kan det være at Jehovas vidner kan komme lidt hurtigere væk.
Gravatar #16 - gnаrfsan
15. sep. 2009 22:05
Den ser godt brugt ud. Jeg ville ikke gi mere end 10.000
Gravatar #17 - Soylent Green
15. sep. 2009 22:59
I danmark vil det være danekræ, og straks skulle afleveres til staten. Jeg synes ikke det skal være 'en-mands-eje', men mere folkets.
Gravatar #18 - arne_v
16. sep. 2009 00:15
Viceguy (2) skrev:
bare hunden ikke lige bliver sulten


Det ville være synd for hundens tænder.
Gravatar #19 - Kivo
16. sep. 2009 00:41
#14 Personligt er jeg ligeglad med om det står hos en privat samler eller på et museum et aller andet sted i USA, hvor hverken jeg eller ~99,999999 % af jordens befolkning nogensinde kommer. Hvis en eller anden skør millionær er villig til at betale mere end noget museum for at have det stående hjemme i stuen, så må det være hans sag.

jeg er enig, på nogle punkter, men tror hurtigt at vi kan blive enige om at det er noget der er specielt relevant, for os herinde, men det er trods alt en af de fineste eksemplare der findes i verdenen, og det er ikke noget der bare skal stå og blive støvet til, Historie = alles ret, så kunne de lige så godt sælge alle knoglerne til 170 forskellige mennesker, i forskellige lande, så INGEN kan få glæde af det. (efter min mening)
Gravatar #20 - Radium
16. sep. 2009 05:49
Man skal nu være ualmindelig heldig hvis bare en af knoglerne er ægte, de fleste skeletter består af 99,9% gibs
Gravatar #21 - NeoNmaN
16. sep. 2009 05:56
#20) i det eksemplar der er tale om der vil jeg skyde på at 170 af dem er ægte rasten er gibs :P
Gravatar #22 - mark.
16. sep. 2009 07:02
#20

Nogen kilder?? :P
Gravatar #23 - terracide
16. sep. 2009 07:54
Bare rolig debatten om T-rex som danekræ er helt hen i hampen...denagn var det der blev til Danmark nemlig bunden af et hav...og T-rex var en land-dino.
Gravatar #24 - knasknaz
16. sep. 2009 10:54
Lige det du mangler!

Det lyder som en god fødselsdagsgave til én man godt vil irritere lidt. Den fylder jo godt op i stuen, så en satan der...
Gravatar #25 - mbw2001
16. sep. 2009 12:57
Kunne være pænt sjovt at have stående foran døren med et "Her vogter jeg" skilt om halsen.
Gravatar #26 - Hůňděštějlě2
16. sep. 2009 17:01
Kivo (19) skrev:
jeg er enig, på nogle punkter, men tror hurtigt at vi kan blive enige om at det er noget der er specielt relevant, for os herinde, men det er trods alt en af de fineste eksemplare der findes i verdenen, og det er ikke noget der bare skal stå og blive støvet til, Historie = alles ret, så kunne de lige så godt sælge alle knoglerne til 170 forskellige mennesker, i forskellige lande, så INGEN kan få glæde af det. (efter min mening)


Hvorfor må ingen have glæde af skelettet hvis ikke alle kan have glæde af det? Følger man den logik skal alt destrueres, for der findes ingen attraktion som alle mennesker har set (og/eller eller vil have glæde af at se). Den lille havfrue er også kun til glæde for de som tilfældigvis er født i København eller har penge, tid og lyst til at tage til København og se den. Men derfor skal den vel ikke hugges op og sendes til tilfældige mennesker, så ingen længere kan have glæde af den, vel?
Jeg vil gerne vædde på, at den aldrig kommer til at stå og blive støvet hvis den købes af en privat person eller organisation. Hvem i al verden ville dog betale adskillige millioner for at kunne stille et skelet i en støvet kælder? Måske lige med undtagelse af diverse statsstøttede/-ejede museer, som altid har adskillige udstillingsobjekter som sjældent eller aldrig kommer op fra lagerkælderen.
Gravatar #27 - gablag
16. sep. 2009 21:23
OFF TOPIC:
#20
Det var noget af en påstand! At informationerne givet i nyheden simpelthen er forkerte!
Jeg syntes næsten det er lidt uforskammet, grænsende til det barnlige, ikke at bakke sådan en påstand op med nogle kilder eller i det mindste argumentere grundigt for hvorfor man mener det er forkerte informationer der er givet. Man bør ikke bare råbe: "FAKE!" uden at sige hvorfor man mener sådan når der er folk der har brugt tid på at sammensætte nyheden for dig.

ON TOPIC:
Når det nu er et af de mest komplette skeletter af en T-Rex nogensinde fundet forarger det mig at vi risikerer der er en lille tyksak af en rig mand der skal have det for sig selv.
Gravatar #28 - arne_v
17. sep. 2009 00:03
#27

Jeg vil generelt også være skeptisk overfor påstande om brug af gips fra en som ikke kan stave til gips.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login