mboost-dp1

Dell

Køb en Dell-computer i et dansk varehus

- Via Computerworld DK - , indsendt af Pernicious

Normalt har man udelukkende kunne købe Dell-computere igennem Dells hjemmeside, men det er snart slut.
Inden for kort tid begynder det første danske varehus nemlig også at sælge Dell-computere. Det gør blandt andet, at kunderne nu har mulighed for fysisk at prøve og se computeren, inden de bestiller og betaler for den.

Klavs Jørgensen, Dell Danmark skrev:
Ulempen ved vores forretningsmodel hidtil, har været at man har købt baseret på specifikationerne og Dells gode renomme, men vi kan godt se, at der stadig er forbrugere, der rent faktisk ønsker at se og prøve produktet, (…) jeg kan ikke melde noget præcist ud, før vi er helt klar, men det er min forventning, at der vil ske noget i Danmark i første eller andet kvartal næste år,

Dell er verdens anden største computerfabrikant, kun overgået af amerikanske HP.





Gå til bund
Gravatar #1 - apr3ntice
27. nov. 2007 11:24
Man har et standpunkt til man tager en nyt... Så kan det værre at de også begynder at lave nogle ordentlige pc'ere.
Gravatar #2 - flasken.dk
27. nov. 2007 11:26
hmm, men hvem gider eje en dell. Det smarte var jo at familie-faderen let kunne bestille en pc over nettet og få en pc af en rimelig pc leveret til døren. Så blev der ro igen i det lille hjem og sønikke og pigebarnet var glade. Nu kommer man vel til at betale mere for pc'en i butikken, da dette led i kæden også skal tjene på det..

-> men mon ikke folk tager i butikken, finder sin model man skal have, og tager hjem og bestiller den via nettet? sådan havde jeg gjort. Men nu er jeg jo ikke til dell :)
Gravatar #3 - sKIDROw
27. nov. 2007 11:28
Hvis de så blot fik afskaffet OEM* skatten, så ville jeg være glad.. :)

* Navn udeladt for ikke af støde fanboysne her på stedet.
Gravatar #4 - TuxDK
27. nov. 2007 11:38
#1 + #2
Stop flame, der er intet i vejen med Dell til den normale forbruger.

#topic
Hmm tjah, det vil nok fremme salget til Hr og Fru jensen som går ned i en butik og ser på en vare før de køber den.

Men for dem som ikke har noget imod at se en ting på nettet og så købe, vil det ikke ændre noget.
Gravatar #5 - paradise_lost
27. nov. 2007 11:39
#3 hmmm hvilken skat kan det dog være :D Den danske skat?¿ LOL
Gravatar #6 - hgul
27. nov. 2007 11:43
Det kunne være interessant hvis det blev lavet som et shop-in-shop koncept, så Dell rent faktisk kan sikre sig, at kundebehandlingen i er orden, og måske endda bemande "butikken" med personale der rent faktisk er i stand til at rådgive, så det ikke bliver som alle de andre computere der bliver solgt i diverse varehuse.
Gravatar #7 - Staeren
27. nov. 2007 11:50
#3: Har du bestilt computer fra Dell? Da jeg bestilte min arbejdscomputer kunne jeg få Red Hat med, hvis jeg spyttede en extra 1200 kroner i bøtten. Så skal ikke komme her og påstå, at det er en MS "skat" man betaler...
Gravatar #8 - CazH
27. nov. 2007 11:58
#7 Kom igen som privat kunde og prøv at bestille den computer med RH? Nå ikke. Og ved ikke hvordan prisstigning hænger sammen i dit tilfælde, kan være at man betaler for noget support, er ikke erhvervs kunde hos dell så skal ikke kunne sige det, men lyder meget sandsynligt.

CazH
Gravatar #9 - el_barto
27. nov. 2007 12:04
Jeg kan nu godt forstå (ikke acceptere!) at maskiner med * styresystem på sælges billigere end maskiner med RH på.

* styresystem giver XX kroner til Dell for at de sælger maskinerne med * styresystem på.

De penge skal Dell hente et andet sted = dig.

(* styresystem henviser til et udbredt og kendt styresystem der er omdiskuteret på newz.dk. No more flamebait ;))
Gravatar #10 - Modvig
27. nov. 2007 12:09
Det kan umuligt være en Dell, måske en kopi, for de sælges ikke i butikkerne.
Gravatar #11 - Zyprezz
27. nov. 2007 12:11
jeg vil mene at det ville være en fordel at kunne købe computeren i en butik hvis at man kan få den med hjem når man står der for det er nu trist at man skal vente flere uger på den ankommer hvis at man bestiller en standard computer.

ellers har jeg kun gode ting at sige om dell, de har en meget god repartions politik. hvis noget går i stykker bliver det bytter fra dag til dag og det var noget danske computer butikker kunne lære noget af jeg har flere gange ventet flere uger på at få min computer tilbage fra rep.
Gravatar #12 - SiniSael
27. nov. 2007 12:58
altså til den menige bruger er det da et plus - altså tror egentlig DELL er okay cunsumer mærke - men til erhvervsbrug ville jeg (som chef) løbe skrigende bort - dog har de en supergod reparationsservice - hvilket de absolut kan have ros for - dog burde revidere deres tankegang med at skulle kompelt udskifte alt hardware 5 gange før de bytter til nyt - nåede at få reparaere min arbejdsmaskine 3 gange på den samme uge hvor de udskiftet alt - 2 gange :S ville jo være rart for alle parter at skifte den kompelt ud - men eksempelvis laver Acer(imho) gode buiness pc'ere men har derimod verdens mest elendige support ever. Så er godt at min Acer TM 8215 aldrig(7-9-13 - multiple bank underbordet) aldrig har haft problemer ^^
Gravatar #13 - Talkar
27. nov. 2007 13:19
#1
dell ejer jo Alienware. så rent faktisk så laver de jo ordentlige pc'er .. ellers er der jo altid deres XPS serie ..
Gravatar #14 - illishar
27. nov. 2007 14:25
Jeg vil, som erhverskunde hos Dell, sige at dette er en ganske god ny mulighed. Hver gang man bestiller en ny model af Inspiron/Vostro/XPS (bærbare med grafikkort), så er det altid lidt gamble mht. ting som støj, udseende, feel, holdbarhed, højde/bredde/udstikkende batterier, knirkende knapper, tastertur, placering af stik/moduler/HDs/batterier, generel kvalitet. Der er grænser for hvor meget man kan læse ud af nogle fine billeder på nettet. Især den med 'støj' er en bugger i forbindelse med grafik-bærbare.
Gravatar #15 - Scapegoat
27. nov. 2007 14:49
heh jeg købte for nogle måneder siden en laptop til min kæreste. Jeg er nok mindst lige så nærig som alle andre, og vil stdig have kram for mine penge, så skulle jo have en Core 2 Duo laptop.
Det blev til en Dell bærbar.
Jeg kunne ikke finde nogle forhandlere online jeg stoler nok på, og jeg kunne ikke finde nogle bærbare i butikkerne til samme pris uden det var noget plastic-pis
Hvis vi snakker om 1990'erne så var Dell jo det rene lort, men der har løbet meget vand igennem åen siden da, og de laver altså nogle gode produkter nu. Især hvis vi snakker om deres business-linje.
Gravatar #16 - lille hjælper
27. nov. 2007 14:53
Betyder dette også at Dell´s computere kommer under edbpriser.dk?

Har undret mig gang på gang over at de ikke var under edbpriser...
Gravatar #17 - Modvig
27. nov. 2007 16:39
#13 Ja stationære computere, men deres bærbare ville jeg ikke investere for meget i. De er utroligt kraftige, men har det, i ny og næ, med at brænde sammen, overophede eller give os en BSOD. Men ellers klare Dell det kanon (syntes jeg).
Gravatar #18 - ScumBag
27. nov. 2007 18:41
#12

Det er billigere for Dell at skifte alle komponenter i fejlede maskiner, end at udskifte hele maskinen. Antallet af fejlede maskiner er så tilpas lavt, at der ikke er nogen økonomi i at have komplette erstatningsmaskiner på lager. Dette skal ses i et større perspektiv: Dell taber måske penge på netop din specifikke maskine ved at skifte motherboard, ram, SAS controller etc. flere gange, men ikke på reginonen eller landet som helhed.

Du ville komme til at vente længere hvis du vil have en ny erstatningsmaskine, da den jo i Dells system skal bygges først og defor tager det det måske 14dage før du modtager noget og i mellemtiden bliver der ikke udført reparationer på din defekte laptop/server etc.
Gravatar #19 - nfspower
27. nov. 2007 19:11
Jeg er selv forhandler/servicemand i min dagligdag... og er også Dell "forhandler" (læs: har en god kontakt derinde til at få det til lavere priser)

Jeg sælger så uanset om kunden vil eller ej 2 års onsite med (så er min røv dækket ind hvad angår købeloven :))
Jeg har på 7 mdr solgt 15 stationære PC'er med skærm, små 30 bærbare og et hav onsite og next business day aftaler... Og jeg har ikke andet en pis med Dell ;) - netop kun fordi jeg sælger Dell ;)

Men når noget endelig går i stykker, så bliver det lavet uhyggelig hurtigt alt efter hvornår på dagen jeg ringer og serviceniveauet er højt. Eneste produkt jeg har haft problemer med, er inspiron serien... men var nu mest på grund af de fjolser der sad i supporten ikke ville høre efter at jeg havde fundet en unik fejl - men er på 2 bærbare ud af 30.

Er en fin lav fejlprocent for mig.

Jeg kan kun sige at Dell er sagen hvis man ikke gider vedligeholde og reperaer på sit udstyr - men er man ligeglad med de aftaler, så kommer HP, Dell, FS og Acer ud på et.
Gravatar #20 - terracide
27. nov. 2007 20:23
#13:
Til OVER-priser...
Gravatar #21 - Zyprezz
27. nov. 2007 20:45
#17 sådan går det når man pakker så meget energi krævende hardware ned på en så lille plads der er simpelthen ikke nok køling i en bærbar til komme af med alt varmen.

#20 de er faktisk ikke så meget dyre end dells xps serie men du kan få sli løsninger til dem (syntes selv der er over kill med sli til en bærbar da skærmen ikke kan køre 60 fps dvs 16.6ms skærm med de rigtige paneler)
Gravatar #22 - noisy_cricket
27. nov. 2007 22:35
...og Dells gode renomme...


undskyld, hvad? siden hvornår? Jeg ved godt at de sælger meget - men det er fordi de har marketingmaterialet i orden. Ikke fordi Hr Jensen synes at: "Dell, det er noget der rykker!"

Hr. Jensen har typisk købt sin PC i Bilka eller Fona - dermed må ovenstående være baseret på andre målgrupper. Jeg ved ikke med jer, men jeg anbefaler bestemt ikke Dell.. til nogen som helst..!
Det er jo som regel kun det offentlige og virksomheder der ikke har styr på IT infrastrukturen der køber Dell..
Gravatar #23 - booster
27. nov. 2007 23:49
Vi køber kun Dell maskiner hos os (hvis ikk det skal være en Mac - så er der jo ikke så meget at rafle om) og vi mener da selv at vi har styr på vores "IT infrastruktur". Det der tæller hos os er, at vi får en god og stabil maskine til en fornuftig pris og at den efterfølgende support så er i orden - jeg har arbejdet med Dell maskiner i 7 år og har altid kun haft gode oplevelser.. også selvom en maskine i ny og næ har haft problemer.

Jeg tror at maskinerne i de fysiske butikker vil koste ca det samme som dem på nettet, da Dell kan give butikkerne en bedre pris så der er plads til deres avance også.
Gravatar #24 - Deternal
28. nov. 2007 07:41
Jeg har kun haft problemer med Dell i min nuværende og den sidste virksomhed jeg arbejdede i. De ringer ikke tilbage, nægter at rette fejl og gider ikke komme ud til on-site support er blandt oplevelserne.
Dertil middelmådig hardware og deres "mini-size" tastaturer som skal udskiftes da man ikke kan bruge dem og overholde arbejdsmiljøloven.
Deres "ophæng" til skærme på bærbare bliver også hurtigt slidt så skærmen bli'r løs (dog, skal nævnes, ikke lige så hurtigt som hp/compaq's konsum linje af bærbare).

Er jeg iøvrigt den eneste som mener der er noget galt med den her sætning;

Dell er verdens anden største computerfabrikant, kun overgået af amerikanske HP.
Nyhedstekst


Iøvrigt tæller x86 servere med i de målinger - derfor mange andre leverandører kommer bagud ift. især HP.
Gravatar #25 - thresher
28. nov. 2007 08:52
#24,

Ja den er vist lidt skævt formuleret den sætning.
Gravatar #26 - bas
28. nov. 2007 09:36
Jeg syntes det er et meget fornuftigt tiltag Dell laver der, istedet for alle de folk der render rundt og køber Acer Pc'er, som jo ikke kan måle sig med Dell pris og kvalitetsmæssigt. :)
Gravatar #27 - Shaftmann
28. nov. 2007 10:10
Hvis Dell stinker iht. div. udtalelser, hvad er så alternativet ?
Personligt har jeg slidt mig igennem 3 PC'er fra dem, og har aldrig haft nogen problemer was so ever...
Gravatar #28 - adonis
28. nov. 2007 10:25
Som tidligere medarbejder hos Dell Nordic ( 3 år ) vil jeg nok sige det bliver en rigtig god ting at de får mulighed for at vise kunderne de produkter der sælges, jeg formoder de laver nogle konfigurationer til butikkerne hvor man får en bundle pakke med div tilbehør, som ikke direkte kan bestilles online, til samme pris.

Hvis de er lidt smarte laver de nogle standart pakker der dækker 80% af kunderne de sidste 20% kan dækkes med en build to order mulighed hvor sælgeren sammen med kunden kan gå alle steps igennem for bestillingen. og kunden kan så hente maskinen i butikken 1 uge efter.

men who knows, det er en ny salgs kanal for Dell, så vi må nok forvente de starter i de små og med tiden som det breder sig vil de udvide sortimentet.

//Adonis
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login