mboost-dp1

eBay - yukongeo
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Den er nok ikke så fed at have, medmindre man har brug for den til job. I hvert fald et helvede at parkere den i byen og generelt bevæge sig rundt.
Ville hellere kyle mine penge efter en '84 Trans Am og så bygge KITT... Eller... Sådan noget.
Ville hellere kyle mine penge efter en '84 Trans Am og så bygge KITT... Eller... Sådan noget.
Man skal da vidst være fan få at kunne se hvad den skal ligne, ved godt hvordan optimus prime ser ud og hvilke farver han har, men synes ikke man kan se det. Det har nok også noget at gøre med at folk ikke komme ham i den form der.
#6 Og så er den amerikansk. De laver verdens største motorer og glemmer både hestekræfter og moment. Det er en gennemgående mangel i amerikanske biler. Og når der endelig er moment, så kan de ikke finde ud af at komme af med kraften.
Europæere og japanere er en del bedre til det med at få motorstørrelse/ydelse til at hænge sammen.
En kammerat har en ældre pontiac med en V8 6.7 liters. Den yder omkring 325 heste, og det er jo latterligt lavt. Momentet er vist 400.
En audi quattro TDi 3.0 V6 l har et moment på 500. Ja, det er selvfølgelig diesel, men der er to færre cylinder on mere end 3 liter mindre.
Men ok, Pontiac'en har så en del mere sjæl end så meget andet.
Er bare konstant overrasket over, hvor lidt amerikanerne magter at få ud af deres giga motorer. En 7.0 l's v8, som i den nye Corvette, vil jeg da mene, at man sagtens kan hive 800 hk ud af.
Europæere og japanere er en del bedre til det med at få motorstørrelse/ydelse til at hænge sammen.
En kammerat har en ældre pontiac med en V8 6.7 liters. Den yder omkring 325 heste, og det er jo latterligt lavt. Momentet er vist 400.
En audi quattro TDi 3.0 V6 l har et moment på 500. Ja, det er selvfølgelig diesel, men der er to færre cylinder on mere end 3 liter mindre.
Men ok, Pontiac'en har så en del mere sjæl end så meget andet.
Er bare konstant overrasket over, hvor lidt amerikanerne magter at få ud af deres giga motorer. En 7.0 l's v8, som i den nye Corvette, vil jeg da mene, at man sagtens kan hive 800 hk ud af.
KITT er en 3. generations Pontiac Firebird, helt præcist hedder udgaven Trans Am GTA Firefox med fuld optionsliste, dvs alt i læder og alt instrumentering er digital, samt den største motor.
Der kører en enkelt i Danmark så vidt jeg er orienteret.
Hvis nogle overvejer at købe en alm. Trans Am GTA, så tag en erfaren us bil køber med, der er mange fup gta'er på markedet, og oftest er ejerne ikke selv klar over det. (eks forkerte baglygter, manglende gta markeringer eller targa versioner med 5,7 liters motor (eksisterer kun i 5,0 udgave) og andre fake dele)
Motor størrelse er ikke nødvendigtvis en liniær størrelse, men er afhængig af den enkelte konstruktion.
Motoren på Optimus kopien er en 400 hk diesel motor, og har sandsynligtvis et enormt moment. Ligesom med alt andet bil værk afhænger det dog også af gearingen.
Gamle us motorer er desværre ret ineffektive, eks har gamle 6.6 liters small block sjældent mere end 250-280 heste, mens de nye er tre gange så effektive.
især Bigblock motorer som der sidder i mange kæmpeflydere er på 7-8 liter, har relativt få heste og nærmest bløder benzin ved pæn kørsel.
Den nye LS7 smallblock er eks en 7 liters med 500 heste, og små 650 Nm moment (svarer til en 4,5-5 liters diesel), Der kommer nok en Ls9 motor med 8.3 liter og 900 heste. det er nok "bare" en tunet/turbo udgave af ls9 udgaven, og kan sikkert ikke slå Ls7'erens max på 10 km/l. dette er dog spekulationer.
Der kører en enkelt i Danmark så vidt jeg er orienteret.
Hvis nogle overvejer at købe en alm. Trans Am GTA, så tag en erfaren us bil køber med, der er mange fup gta'er på markedet, og oftest er ejerne ikke selv klar over det. (eks forkerte baglygter, manglende gta markeringer eller targa versioner med 5,7 liters motor (eksisterer kun i 5,0 udgave) og andre fake dele)
Motor størrelse er ikke nødvendigtvis en liniær størrelse, men er afhængig af den enkelte konstruktion.
Motoren på Optimus kopien er en 400 hk diesel motor, og har sandsynligtvis et enormt moment. Ligesom med alt andet bil værk afhænger det dog også af gearingen.
Gamle us motorer er desværre ret ineffektive, eks har gamle 6.6 liters small block sjældent mere end 250-280 heste, mens de nye er tre gange så effektive.
især Bigblock motorer som der sidder i mange kæmpeflydere er på 7-8 liter, har relativt få heste og nærmest bløder benzin ved pæn kørsel.
Den nye LS7 smallblock er eks en 7 liters med 500 heste, og små 650 Nm moment (svarer til en 4,5-5 liters diesel), Der kommer nok en Ls9 motor med 8.3 liter og 900 heste. det er nok "bare" en tunet/turbo udgave af ls9 udgaven, og kan sikkert ikke slå Ls7'erens max på 10 km/l. dette er dog spekulationer.
Vil lige påpege at verdens stærkeste serieproducerede lastbil er en Volvo med 660HK.
Amerikanerene er gode til at lave store lastbiler med store sløve motorer (jo flere liter jo bedre) men ikke specielt gode til at udnytte størrelsen.
Amerikanerene er gode til at lave store lastbiler med store sløve motorer (jo flere liter jo bedre) men ikke specielt gode til at udnytte størrelsen.
#14, 15
Man kan i den forbindelse sige meget om hvor partisk Top Gear, og i særdeleshed Jeremy Clarkson, er i sine bedømmelser af amerikanske biler, men hvis man kigger på specifikationer må man sq give dem/ham ret. Amerikanerne kan bygge stort, no doubt, men hvad pokker er det værd når det ikke kan yde derefter?
Man kan i den forbindelse sige meget om hvor partisk Top Gear, og i særdeleshed Jeremy Clarkson, er i sine bedømmelser af amerikanske biler, men hvis man kigger på specifikationer må man sq give dem/ham ret. Amerikanerne kan bygge stort, no doubt, men hvad pokker er det værd når det ikke kan yde derefter?
Fordi amerikanerne ikke køber biler efter HK, men efter moment og størrelse. Amerikanerne tænker meget anderledes, også rent mekanisk, til gengæld holder deres motorer langt bedre end noget japanerne kan lave. der er ikke samme slid op en us motor der i genm kører med 100 omdr, og og japaner motor der kører med genm 3500 omdr. og tit når op til 5-6k stykker. Men ja, det er to forskellige måder at tænke bil på.
#17
hvis de købte motorer efter moment og ikke HK hvordan kan det så være at det altid er deres HK de praler af og aldrig deres moment?
ja en motor holder længere ved lavere omdrejninger men de bruger stadig ufatteligt meget brændstof og vejer et halvt ton og så kan jeg ikke lige se ideen i at motoren holder meget længere end bilen.
hvis de købte motorer efter moment og ikke HK hvordan kan det så være at det altid er deres HK de praler af og aldrig deres moment?
ja en motor holder længere ved lavere omdrejninger men de bruger stadig ufatteligt meget brændstof og vejer et halvt ton og så kan jeg ikke lige se ideen i at motoren holder meget længere end bilen.
#19
ja det er først i den nye film, den er blevet som den er nu ... har ellers altid været flad ..
http://en.wikipedia.org/wiki/Optimus_Prime
ja det er først i den nye film, den er blevet som den er nu ... har ellers altid været flad ..
http://en.wikipedia.org/wiki/Optimus_Prime
#15: Jakob Jakobsen12 timer og 59 min siden
Vil lige påpege at verdens stærkeste serieproducerede lastbil er en Volvo med 660HK.
Amerikanerene er gode til at lave store lastbiler med store sløve motorer (jo flere liter jo bedre) men ikke specielt gode til at udnytte størrelsen.
Arh ikke helt... Scania laver R620 V8 og den ville jeg hellere kaste mine penge efter. Den har måske ikke lisså meget moment, men langt mere økonomisk at køre i!
Og det kan ikke diskuteres, jeg er Scania-mand :)
Vil lige påpege at verdens stærkeste serieproducerede lastbil er en Volvo med 660HK.
Amerikanerene er gode til at lave store lastbiler med store sløve motorer (jo flere liter jo bedre) men ikke specielt gode til at udnytte størrelsen.
Arh ikke helt... Scania laver R620 V8 og den ville jeg hellere kaste mine penge efter. Den har måske ikke lisså meget moment, men langt mere økonomisk at køre i!
Og det kan ikke diskuteres, jeg er Scania-mand :)
#18
fordi det i amerikanernes verden følges ad. og nej, jeg forstår heller ikke logikken i "bigger is better". Sådan er de par stykker jeg kender også, men de få der flytter til europa kan godt se logikken i eks. tyske bilber, men er stadigt fascineret af noget med en 6 liters V8'er.
fordi det i amerikanernes verden følges ad. og nej, jeg forstår heller ikke logikken i "bigger is better". Sådan er de par stykker jeg kender også, men de få der flytter til europa kan godt se logikken i eks. tyske bilber, men er stadigt fascineret af noget med en 6 liters V8'er.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.