mboost-dp1

eBay - yukongeo

Køb din egen Optimus Prime

- Via engadget - , redigeret af klh

En canadier har på det canadiske eBay sat en fuldskalakopi af Optimus Prime, lederen af de gode Autobots i Transformers, til salg.

Der er dog ikke tale om en ægte transformerrobot, men blot en amerikansk snudelastbil af mærket Peterbilt.
Lastbilen er malet med originale blå/røde flammer, overdådigt udstyret med krom samt en motor med 400 hestekræfter.

Hvis man har en god slat penge i overskud, knap 300.000 kr., uden dansk afgift, kan man selv byde på lastbilen på eBay, eller, hvis pengepungen ikke lige rækker, blot se nogle billeder af lastbilen.





Gå til bund
Gravatar #1 - rosenberg
22. okt. 2007 04:31
Haha! Lækkert sengesæt, det må ejes
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
22. okt. 2007 05:24
Den er nok ikke så fed at have, medmindre man har brug for den til job. I hvert fald et helvede at parkere den i byen og generelt bevæge sig rundt.

Ville hellere kyle mine penge efter en '84 Trans Am og så bygge KITT... Eller... Sådan noget.
Gravatar #3 - Freakzter
22. okt. 2007 05:57
#1
Du må kraft-susme være bagstiv mester :S
Gravatar #4 - Alw
22. okt. 2007 06:12
Man skal da vidst være fan få at kunne se hvad den skal ligne, ved godt hvordan optimus prime ser ud og hvilke farver han har, men synes ikke man kan se det. Det har nok også noget at gøre med at folk ikke komme ham i den form der.
Gravatar #5 - Bundy
22. okt. 2007 07:23
.. Men optimus prime er jo en "fladsnudet" lastbil.
Gravatar #6 - Remmerboy
22. okt. 2007 07:36
#3
der står i linket
the bunk has those Transformer sheets you had when you were 10 years old

jeg troede amerikanske lastbiler havde flere hestekræfter, når motoren lyder så stort(har set convoy mange gange :) )
Gravatar #7 - Probst
22. okt. 2007 07:53
#6 jeg troede amerikanske lastbiler havde flere hestekræfter, når motoren lyder så stort

Det er ikke kun heste det handler om, momentet på sådan en svend er nok temmelig overvældende.
Gravatar #8 - Freakzter
22. okt. 2007 07:56
#5
Måske i de gamle tegneserier, men ikke i den nye bio film :/
Gravatar #9 - MiniatureZeus
22. okt. 2007 07:58
#5 Nej det er han ikke, eller i hvertfald ikke i filmen.
Gravatar #10 - |shadowMan|
22. okt. 2007 08:57
Hvad har denne nyhed med newz.dk at gøre?
Er der noget IT i det?
Gravatar #11 - Carstone
22. okt. 2007 08:59
#10 WNZ :)
Gravatar #12 - Zombie Steve Jobs
22. okt. 2007 10:18
#6 Og så er den amerikansk. De laver verdens største motorer og glemmer både hestekræfter og moment. Det er en gennemgående mangel i amerikanske biler. Og når der endelig er moment, så kan de ikke finde ud af at komme af med kraften.

Europæere og japanere er en del bedre til det med at få motorstørrelse/ydelse til at hænge sammen.

En kammerat har en ældre pontiac med en V8 6.7 liters. Den yder omkring 325 heste, og det er jo latterligt lavt. Momentet er vist 400.

En audi quattro TDi 3.0 V6 l har et moment på 500. Ja, det er selvfølgelig diesel, men der er to færre cylinder on mere end 3 liter mindre.

Men ok, Pontiac'en har så en del mere sjæl end så meget andet.

Er bare konstant overrasket over, hvor lidt amerikanerne magter at få ud af deres giga motorer. En 7.0 l's v8, som i den nye Corvette, vil jeg da mene, at man sagtens kan hive 800 hk ud af.
Gravatar #13 - Zombie Steve Jobs
22. okt. 2007 10:19
"sagtens"...
Gravatar #14 - 001110
22. okt. 2007 15:40
KITT er en 3. generations Pontiac Firebird, helt præcist hedder udgaven Trans Am GTA Firefox med fuld optionsliste, dvs alt i læder og alt instrumentering er digital, samt den største motor.
Der kører en enkelt i Danmark så vidt jeg er orienteret.

Hvis nogle overvejer at købe en alm. Trans Am GTA, så tag en erfaren us bil køber med, der er mange fup gta'er på markedet, og oftest er ejerne ikke selv klar over det. (eks forkerte baglygter, manglende gta markeringer eller targa versioner med 5,7 liters motor (eksisterer kun i 5,0 udgave) og andre fake dele)

Motor størrelse er ikke nødvendigtvis en liniær størrelse, men er afhængig af den enkelte konstruktion.

Motoren på Optimus kopien er en 400 hk diesel motor, og har sandsynligtvis et enormt moment. Ligesom med alt andet bil værk afhænger det dog også af gearingen.

Gamle us motorer er desværre ret ineffektive, eks har gamle 6.6 liters small block sjældent mere end 250-280 heste, mens de nye er tre gange så effektive.
især Bigblock motorer som der sidder i mange kæmpeflydere er på 7-8 liter, har relativt få heste og nærmest bløder benzin ved pæn kørsel.

Den nye LS7 smallblock er eks en 7 liters med 500 heste, og små 650 Nm moment (svarer til en 4,5-5 liters diesel), Der kommer nok en Ls9 motor med 8.3 liter og 900 heste. det er nok "bare" en tunet/turbo udgave af ls9 udgaven, og kan sikkert ikke slå Ls7'erens max på 10 km/l. dette er dog spekulationer.
Gravatar #15 - Jakob Jakobsen
22. okt. 2007 16:12
Vil lige påpege at verdens stærkeste serieproducerede lastbil er en Volvo med 660HK.
Amerikanerene er gode til at lave store lastbiler med store sløve motorer (jo flere liter jo bedre) men ikke specielt gode til at udnytte størrelsen.
Gravatar #16 - Freakzter
22. okt. 2007 17:53
#14, 15
Man kan i den forbindelse sige meget om hvor partisk Top Gear, og i særdeleshed Jeremy Clarkson, er i sine bedømmelser af amerikanske biler, men hvis man kigger på specifikationer må man sq give dem/ham ret. Amerikanerne kan bygge stort, no doubt, men hvad pokker er det værd når det ikke kan yde derefter?
Gravatar #17 - 001110
22. okt. 2007 19:19
Fordi amerikanerne ikke køber biler efter HK, men efter moment og størrelse. Amerikanerne tænker meget anderledes, også rent mekanisk, til gengæld holder deres motorer langt bedre end noget japanerne kan lave. der er ikke samme slid op en us motor der i genm kører med 100 omdr, og og japaner motor der kører med genm 3500 omdr. og tit når op til 5-6k stykker. Men ja, det er to forskellige måder at tænke bil på.
Gravatar #18 - Jakob Jakobsen
22. okt. 2007 20:20
#17
hvis de købte motorer efter moment og ikke HK hvordan kan det så være at det altid er deres HK de praler af og aldrig deres moment?
ja en motor holder længere ved lavere omdrejninger men de bruger stadig ufatteligt meget brændstof og vejer et halvt ton og så kan jeg ikke lige se ideen i at motoren holder meget længere end bilen.
Gravatar #19 - DStruct
22. okt. 2007 21:31
#5 #8 og #9
Den var flad som legetøj i hvert fald :)
Optimus prime
Gravatar #20 - Xill
23. okt. 2007 01:31
#19

ja det er først i den nye film, den er blevet som den er nu ... har ellers altid været flad ..

http://en.wikipedia.org/wiki/Optimus_Prime
Gravatar #21 - WhiteSpider
23. okt. 2007 05:18
#15: Jakob Jakobsen12 timer og 59 min siden
Vil lige påpege at verdens stærkeste serieproducerede lastbil er en Volvo med 660HK.
Amerikanerene er gode til at lave store lastbiler med store sløve motorer (jo flere liter jo bedre) men ikke specielt gode til at udnytte størrelsen.

Arh ikke helt... Scania laver R620 V8 og den ville jeg hellere kaste mine penge efter. Den har måske ikke lisså meget moment, men langt mere økonomisk at køre i!
Og det kan ikke diskuteres, jeg er Scania-mand :)
Gravatar #22 - Petrander
23. okt. 2007 06:13
#10: Newz.dk er nyheder til nørder, og ikke nødvendigvis kun om IT...
Gravatar #23 - Freakzter
23. okt. 2007 07:50
#22: Jeg er pr0n-nørd ... hvornår kommer der noget for mig ? :/
Gravatar #24 - 001110
23. okt. 2007 15:18
#18

fordi det i amerikanernes verden følges ad. og nej, jeg forstår heller ikke logikken i "bigger is better". Sådan er de par stykker jeg kender også, men de få der flytter til europa kan godt se logikken i eks. tyske bilber, men er stadigt fascineret af noget med en 6 liters V8'er.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login