mboost-dp1

Microsoft Corporation
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Jeg forudset en stor omgang kunder til Kiropraktorerne hvis dette bliver noget folk køber. Præcist som ved Wii.
Man opdager det nok ikke så meget når man er i gang, men for hulen man kunne få en god tennis albue af det der.
Desuden skal der være en et-hånds teknik til pr0n-browsing!
Man opdager det nok ikke så meget når man er i gang, men for hulen man kunne få en god tennis albue af det der.
Desuden skal der være en et-hånds teknik til pr0n-browsing!
#5 Nu konkurrer folk vel, når de burger en Wii, enten mod sig selv eller en aller anden high score. Hvis man browser eller bruger sin computer, er det nok med mindre enthusiasme og kraft?
Lyder fedt og tror faktisk, jeg vil have en, excellent til præsentationer.
Lyder fedt og tror faktisk, jeg vil have en, excellent til præsentationer.
#7 Ja, og har du set, hvordan de bruger en mus? Jamen brug da hele armen pg skulderen og da også ryggen, til at flytte med cursoeren. jebus.
#6
Jeg ved ikke om det er super til præsentationer.. Jeg forestiller mig at kinect pludselig får øje på en blandt publikum, der nøs, og vupti, så havde den smidt din præsentation i papirkurven.. :-D
<ontopic>
Det er et rimelig interessant koncept med at kunne bruge hænder og ja måske hele kroppen til at navigere rundt på en skærm.
Det vil formentligt aldrig erstatte mus og keyboard til almindelige computere (jeg vil i hvert fald gerne se hvordan de løser problematikken med at skrive en stor rapport eller ja, bare et blog-indlæg med body-gestures (?)), men til at styre spil, medieafspillere og andre begrænsede områder, hvor det mest er point and click funktionalitet, tror jeg at det vil få en fremtid.
Som allerede er blevet nævnt, så kunne jeg også godt forestille mig at en medie-server koblet til fjernsynet vil have godt af det her, måske i sammenspil med stemmestyring (kan være dårligt ved afspilning af film, hvor der bliver råbt STOP!, Næste mv.).
Jeg ved ikke om det er super til præsentationer.. Jeg forestiller mig at kinect pludselig får øje på en blandt publikum, der nøs, og vupti, så havde den smidt din præsentation i papirkurven.. :-D
<ontopic>
Det er et rimelig interessant koncept med at kunne bruge hænder og ja måske hele kroppen til at navigere rundt på en skærm.
Det vil formentligt aldrig erstatte mus og keyboard til almindelige computere (jeg vil i hvert fald gerne se hvordan de løser problematikken med at skrive en stor rapport eller ja, bare et blog-indlæg med body-gestures (?)), men til at styre spil, medieafspillere og andre begrænsede områder, hvor det mest er point and click funktionalitet, tror jeg at det vil få en fremtid.
Som allerede er blevet nævnt, så kunne jeg også godt forestille mig at en medie-server koblet til fjernsynet vil have godt af det her, måske i sammenspil med stemmestyring (kan være dårligt ved afspilning af film, hvor der bliver råbt STOP!, Næste mv.).
Det er super fed forskning/udvikling, det bliver bare ikke med Kinect 1, den er simpelthen for langsom.
man kan så undre sig over hvorfor der ikke er nogen som har lavet sådan noget her noget før?..
hvorfor skal sådan nogle ting komme fra underholdningsbranchen?
her tænker jeg på både wii'ens kontroller, move og Kinect.
man kan så undre sig over hvorfor der ikke er nogen som har lavet sådan noget her noget før?..
hvorfor skal sådan nogle ting komme fra underholdningsbranchen?
her tænker jeg på både wii'ens kontroller, move og Kinect.
#10
Der vil altid være 2 (måske 3) bestemte brancher, der fører an, når det gælder udvikling af ny teknologi, alene pga. deres enorme budgetter.
1. Militæret i de enkelte lande har jo nærmest uendelige ressourcer og er nok også den primære spiller, når det handler om udvikling af ny teknologi - dog er det primære mål for dem, at forbedre soldater, våben og kommunikation. Uden millitær indblanding, ville vi jo f.eks. ikke have internettet, GPS, Velcro (rumforskning går vel også under militæret?) og mange andre dyrt udviklede teknologier.
2. Underholdningsbranchen har mange kreative hoveder, der ikke bestiller andet end at udvikle "legetøj" af små og store dimser. Deres budgetter er jo stødt stigende eftersom virksomhederne tjener flere og flere penge på det seneste nye legetøj til børn og legesyge voksne.
3. Pornobranchen.. Ja de skulle nævnes.. Og det er nok ikke så meget nytænkning som det er videretænkning af andres ideer til nye produkter, men pengene har de i hvert fald til det :-)
Og hvis man meget gerne vil have en nr. 4 med, der for det meste dog ikke har det store budget:
4. Undervisningsinstitutioner, især teknologi-studierne. Her er der mange studerende og lærere, der sammen får udviklet ny funktionalitet. En hel del af det ser man aldrig. Men mange ting er det blevet til (husk at Google startede som et projekt mellem 2 universitets studerende).
Der vil altid være 2 (måske 3) bestemte brancher, der fører an, når det gælder udvikling af ny teknologi, alene pga. deres enorme budgetter.
1. Militæret i de enkelte lande har jo nærmest uendelige ressourcer og er nok også den primære spiller, når det handler om udvikling af ny teknologi - dog er det primære mål for dem, at forbedre soldater, våben og kommunikation. Uden millitær indblanding, ville vi jo f.eks. ikke have internettet, GPS, Velcro (rumforskning går vel også under militæret?) og mange andre dyrt udviklede teknologier.
2. Underholdningsbranchen har mange kreative hoveder, der ikke bestiller andet end at udvikle "legetøj" af små og store dimser. Deres budgetter er jo stødt stigende eftersom virksomhederne tjener flere og flere penge på det seneste nye legetøj til børn og legesyge voksne.
3. Pornobranchen.. Ja de skulle nævnes.. Og det er nok ikke så meget nytænkning som det er videretænkning af andres ideer til nye produkter, men pengene har de i hvert fald til det :-)
Og hvis man meget gerne vil have en nr. 4 med, der for det meste dog ikke har det store budget:
4. Undervisningsinstitutioner, især teknologi-studierne. Her er der mange studerende og lærere, der sammen får udviklet ny funktionalitet. En hel del af det ser man aldrig. Men mange ting er det blevet til (husk at Google startede som et projekt mellem 2 universitets studerende).
#10
Det er nok ret dyrt i forskning og udvikling kan jeg forestille mig. Så det rent økonomiske begrænser nok en del i forhold til mange virksomheder. Derudover kan det forestilles at det bliver svært at tjene pengene hjem da publikummet er noget mindre ved almindelig pc brug end ved spillemaskine.
Så kan det også være at interessen ikke er så stor hos de fleste private endnu især hvis prisen for sådan en gadget er høj. F.eks. er SSD og 3d TV ikke slået helt igennem endnu da prisen er høj. Men efterhånden som prisen falder så bredder dette sig med tiden.
Det er nok ret dyrt i forskning og udvikling kan jeg forestille mig. Så det rent økonomiske begrænser nok en del i forhold til mange virksomheder. Derudover kan det forestilles at det bliver svært at tjene pengene hjem da publikummet er noget mindre ved almindelig pc brug end ved spillemaskine.
Så kan det også være at interessen ikke er så stor hos de fleste private endnu især hvis prisen for sådan en gadget er høj. F.eks. er SSD og 3d TV ikke slået helt igennem endnu da prisen er høj. Men efterhånden som prisen falder så bredder dette sig med tiden.
Janrar (11) skrev:[url= time lightsaber on the Kinect on PC[/url]
[url= recognition using Kinect on the PC[/url]
Ikke noget vildt der som et hvilken somhelst andet normalt kamera ikke kunne gøre.
Desuden ser første video falsk ud :S sådan som lyset i rummet er anderledes.
video 2 kunne man jo nemt forprogrammere software til at genkende ting den har set før
#12 Internettet kan vel siges, at være opfundet til militæret, men den udvikling, der efterfølgende var, har ikke haft noget at gøre med forsvaret. Det var universiteter og andre uddannelsesinstitutioner, der videreudviklede det. Efterfølgende var væksten af internettet (til det, vi kender i dag) vel primært fordi, private virksomheder tog en interesse i det og det var nemt at arbejde med, på grund af de åbne specifikationer.
Det var i øvrigt en Schweizer, der fandt på Velcro, og efterfølgende igennem rumprogrammet, at det fik udbredt opmærksomhed. :)
Mediebranchen/underholdningsindustrien har ikke en rød reje, sammenlignet med f.eks. olie-, bil- og medicinindustrien. Selv Tesco og Walmart har større indtjening end nogen medieselskaber, for slet ikke at tale om, at pornobranchen ikke kan en noget. De har vel været med til at sørge for internetbetalingssystemer (der må siges, at være ret stor, alligevel) men ellers spam, popups? Måske Streaming?
Det var i øvrigt en Schweizer, der fandt på Velcro, og efterfølgende igennem rumprogrammet, at det fik udbredt opmærksomhed. :)
Mediebranchen/underholdningsindustrien har ikke en rød reje, sammenlignet med f.eks. olie-, bil- og medicinindustrien. Selv Tesco og Walmart har større indtjening end nogen medieselskaber, for slet ikke at tale om, at pornobranchen ikke kan en noget. De har vel været med til at sørge for internetbetalingssystemer (der må siges, at være ret stor, alligevel) men ellers spam, popups? Måske Streaming?
Der er jo INTET nyt i det her -_-
Jeg går på Aalborg Uni i København - Medialogi. Fra tredje semester kan du lave det her, med et almindeligt webcam. Det eneste nye er at det er blevet lettere at lave gestures som er foran kroppen, for det kan et normalt webcam godt have problemer med.
Men selve minority report delen, det har jeg selv lavet noget meget lignende i OpenCV - og det var det første semester vi brugte C/C++ så at et par folk fra MIT kan rykke rundt i en browser er ikke særligt imponerende.
Jeg går på Aalborg Uni i København - Medialogi. Fra tredje semester kan du lave det her, med et almindeligt webcam. Det eneste nye er at det er blevet lettere at lave gestures som er foran kroppen, for det kan et normalt webcam godt have problemer med.
Men selve minority report delen, det har jeg selv lavet noget meget lignende i OpenCV - og det var det første semester vi brugte C/C++ så at et par folk fra MIT kan rykke rundt i en browser er ikke særligt imponerende.
#19 Hehe, det lavede jeg også på tredje semester for tre år siden :) Det er en ganske sjov opgave.
Men Kinect er et robust stykke hardware til dette formål, og der er nu ikke længere brug for at forsøge sig med webcams. Hvis du fortsat vil lege med sådan noget i form af hobby eller forskning, er der ikke længere noget argument for at bruge andet end Kinect, fordi du kan ikke udvikle (umiddelbart) hardware af bedre kvalitet alligevel. Det er blevet en ingeniør opgave alligevel ;)
Jeg skal have købt mig en Kinect, og have åbnet op for Kinect igen. Måske genoptage arbejdet på det system jeg arbejdede på i sin tid. Vil være ganske dejligt til et mediecenter.
Forresten, grunden til at de her nyheders tekniske niveau er lavt, er fordi det blot er et begynder stadie. Du kan stole på at dette her ikke er et studie der er blevet udført. Det er blot et par PHD studerende der har købt en Kinect, og på en weekend har hacket noget sammen og vist det frem. Forvent derimod at Kinect fremover bliver brugt indenfor rigtigt mange forsknings felter, som før brugte webcams mv. Der er stor potentiale for motioncapture systemer. (Det bruges stadig ofte - men input delen er triviel og veletableret, og det er mellemdelen til output delen der forskes indenfor, blandt andet inden for kunstig intelligens til mapping af menneskers interne føleses tilstand osv.)
Men Kinect er et robust stykke hardware til dette formål, og der er nu ikke længere brug for at forsøge sig med webcams. Hvis du fortsat vil lege med sådan noget i form af hobby eller forskning, er der ikke længere noget argument for at bruge andet end Kinect, fordi du kan ikke udvikle (umiddelbart) hardware af bedre kvalitet alligevel. Det er blevet en ingeniør opgave alligevel ;)
Jeg skal have købt mig en Kinect, og have åbnet op for Kinect igen. Måske genoptage arbejdet på det system jeg arbejdede på i sin tid. Vil være ganske dejligt til et mediecenter.
Forresten, grunden til at de her nyheders tekniske niveau er lavt, er fordi det blot er et begynder stadie. Du kan stole på at dette her ikke er et studie der er blevet udført. Det er blot et par PHD studerende der har købt en Kinect, og på en weekend har hacket noget sammen og vist det frem. Forvent derimod at Kinect fremover bliver brugt indenfor rigtigt mange forsknings felter, som før brugte webcams mv. Der er stor potentiale for motioncapture systemer. (Det bruges stadig ofte - men input delen er triviel og veletableret, og det er mellemdelen til output delen der forskes indenfor, blandt andet inden for kunstig intelligens til mapping af menneskers interne føleses tilstand osv.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.