mboost-dp1

Stinus Højensbo
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det lyder til, at DTU er et spændende sted at studere.
Jeg synes efterhånden jævnligt, at man hører om interessant studier som dette fra DTU!
Jeg synes efterhånden jævnligt, at man hører om interessant studier som dette fra DTU!
Minder mig om Neil Harbisson, som hører farver:
http://www.ted.com/talks/neil_harbisson_i_listen_t...
Det interessante i ovenstående link i forhold til topic er ikke så meget det at omdanne noget 'visuelt' til lyd, men mere de langtidseffekter (positive) det har haft på Neil at have dette redskab med sig. Man kan kun håbe at det for blinde vil have samme effekt at anvende et produkt baseret på denne teknologi.
http://www.ted.com/talks/neil_harbisson_i_listen_t...
Det interessante i ovenstående link i forhold til topic er ikke så meget det at omdanne noget 'visuelt' til lyd, men mere de langtidseffekter (positive) det har haft på Neil at have dette redskab med sig. Man kan kun håbe at det for blinde vil have samme effekt at anvende et produkt baseret på denne teknologi.
#2 De har bare en rigtig god PR afdeling.
Rigtig mange af de ting som studerende på DTU har opfundet, har jeg set andre studerende på AAU lave, og jeg tror også syddansk kan vise lignende eksempler.
Dermed ikke sagt noget dårligt om DTU, bare at Danske Ingeniør og Datalog studerende helt generelt laver rimelig fede ting.
Rigtig mange af de ting som studerende på DTU har opfundet, har jeg set andre studerende på AAU lave, og jeg tror også syddansk kan vise lignende eksempler.
Dermed ikke sagt noget dårligt om DTU, bare at Danske Ingeniør og Datalog studerende helt generelt laver rimelig fede ting.
Jeg har nu haft en Kinect for Windows i et halvt års tid, og jeg anede ikke at den brugte en infrarød laser til dens afstandsbedømmelse, før jeg læste denne artikel.
Da Kinect for Windows kræver en ekstern strømforsyning, udover den USB connection som den bruger, er det lidt upraktisk at benytte hvis en blind person skal slæbe rundt på den.
Som proof of concept er det da et ganske interessant proof of koncept og med en Kinect er det relativt let at lave en sådan løsning.
Jeg tror at den største udfordring ved projektet har været at lave lyden på en måde så den giver brugeren indtryk af hvorhenne forhindringerne er.
Som det også nævnes er det dog svært at lave et lydbillede af hvorhenne i højden en forhindring findes, hvilket nok må siges at gøre en vigtig forskel for brugeren.
Jeg havde ellers forestillet mig at det måtte være muligt at lave forskel i frekvensen, på de lyde der afspilles, således at feks lave frekvenser betød forhindringer i en lav højde, mens høje frekvenser betød forhindringer i en højere højde - Men det virker måske ikke ligeså godt i praksis, som jeg forestiller mig.
Da Kinect for Windows kræver en ekstern strømforsyning, udover den USB connection som den bruger, er det lidt upraktisk at benytte hvis en blind person skal slæbe rundt på den.
Som proof of concept er det da et ganske interessant proof of koncept og med en Kinect er det relativt let at lave en sådan løsning.
Jeg tror at den største udfordring ved projektet har været at lave lyden på en måde så den giver brugeren indtryk af hvorhenne forhindringerne er.
Som det også nævnes er det dog svært at lave et lydbillede af hvorhenne i højden en forhindring findes, hvilket nok må siges at gøre en vigtig forskel for brugeren.
Jeg havde ellers forestillet mig at det måtte være muligt at lave forskel i frekvensen, på de lyde der afspilles, således at feks lave frekvenser betød forhindringer i en lav højde, mens høje frekvenser betød forhindringer i en højere højde - Men det virker måske ikke ligeså godt i praksis, som jeg forestiller mig.
Mort (5) skrev:Da Kinect for Windows kræver en ekstern strømforsyning, udover den USB connection som den bruger, er det lidt upraktisk at benytte hvis en blind person skal slæbe rundt på den.
Er du sikker på det? Jeg mener at jeg har to muligheder for tilslutning med min hvor den ene ikke behøver ekstern strøm (måske er det fordi jeg har en xbox 360 slim eller hvad den hedder)
markjensen (6) skrev:Er du sikker på det? Jeg mener at jeg har to muligheder for tilslutning med min hvor den ene ikke behøver ekstern strøm (måske er det fordi jeg har en xbox 360 slim eller hvad den hedder)
XBox versionen er anderledes end Windows versionen. Så vidt jeg ved kræver XBox versionen ikke ekstern strøm.
moulder666 (1) skrev:Det lyder til, at DTU er et spændende sted at studere.
Jeg synes efterhånden jævnligt, at man hører om interessant studier som dette fra DTU!
Deres bachelor i IT var til at lukke op at ..., da jeg tog den. Elendig topstyring over oftest inkompetente underviserne (formodentligt pga. halvhjertet indsats overfor studiet fra instituttet side) medførte over 50% frafald og ekstremt lave karakterer iblandt resten. Men det er selvfølgeligt snart ti år siden, så der kan være sket en smule siden - såsom nedlægning af studiet...
Jeg hører, at ITU er et godt sted at studere (imens jeg hører ret ringe om stedet som arbejdsplads).
#9
SDK softwaren checker direkte på om det er XBox versionen eller Windows versionen af Kinect man kører med, og viser en fejlmeddelelse hvis man forsøger at køre med XBox versionen.
Alene pga det check, tror jeg ikke på at det er samme hardware der bliver brugt.
Also:
SDK softwaren checker direkte på om det er XBox versionen eller Windows versionen af Kinect man kører med, og viser en fejlmeddelelse hvis man forsøger at køre med XBox versionen.
Alene pga det check, tror jeg ikke på at det er samme hardware der bliver brugt.
Also:
http://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/news/faq.aspx skrev:The Kinect for Windows sensor is a fully-tested and supported Kinect experience on Windows with features such as “near mode,” skeletal tracking control, API improvements, and improved USB support across a range of Windows computers and Windows-specific 10’ acoustic models.
The sensor was specifically designed to be used with computers, and includes a shortened USB cable to ensure reliability across a broad range of computers. Kinect for Xbox 360 was built for and tested with the Xbox 360 only, not with any other platform, which is why it is not licensed for general commercial use, supported, or under warranty when used on any other platform.
Kinect for Xbox 360, on the other hand, was built for and tested with the Xbox 360 only, not with any other platform, which is why it is not licensed for general commercial use, supported, or under warranty when used on any other platform.
Microsoft has a large team of engineers that is dedicated to continual improvements of the hardware and software associated with Kinect for Windows, and is committed to providing ongoing access to Microsoft's deep investment in human tracking and speech recognition.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.