mboost-dp1

SXC - wfwatt
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Fint fint.. Men alle kan vel opnå så høje tal, hvis de blot bliver ved med at presse flere kerne ned på samme chip, som de så placerer nok af på et bundkort.
Det jeg er mere interesseret i, er hvis de kunne lave de 9 kerne x 9 chips for 2-3000 kr. Indtil da er det ubrugeligt for os almindelige forbrugere. I hvert fald i øjeblikket.
Men spændende er det da. Og vi går helt sikkert i den rigtige retning.
Det jeg er mere interesseret i, er hvis de kunne lave de 9 kerne x 9 chips for 2-3000 kr. Indtil da er det ubrugeligt for os almindelige forbrugere. I hvert fald i øjeblikket.
Men spændende er det da. Og vi går helt sikkert i den rigtige retning.
Ja det ser godt ud, men det er nok noget der ligger over den almindelige brugers prisklasse.
Dertil kommer det at det program de benytter til visualisering af biler sikkert kommunikere direkte med kortene og ikke skal igennem en eller anden form for Generic API som almindelige grafikkort skal.
Problemet med spil nu om dage er at de skal kommunikere med grafikkortet gennem DirectX eller OpenGL (Sidstnævnte bliver vist ikke brugt så meget mere) og så er der jo et ekstra led der kan trække ned i performance.
Det er også derfor at Xbox360 kan lave lækker grafik på noget hardware der er langt under High End Grafikkortene til PC
Dertil kommer det at det program de benytter til visualisering af biler sikkert kommunikere direkte med kortene og ikke skal igennem en eller anden form for Generic API som almindelige grafikkort skal.
Problemet med spil nu om dage er at de skal kommunikere med grafikkortet gennem DirectX eller OpenGL (Sidstnævnte bliver vist ikke brugt så meget mere) og så er der jo et ekstra led der kan trække ned i performance.
Det er også derfor at Xbox360 kan lave lækker grafik på noget hardware der er langt under High End Grafikkortene til PC
Nyheden skrev:Chippen ... kan yde 99 teraflops, og 8 af disse skal samles i én arbejdsstation. ... I alt opnås en regnekraft på intet mindre end 800 teraflops.
99 gange 8 er lig med 800 i Japan? Men ellers vildt nok.
#5 skrev:Problemet med spil nu om dage er at de skal kommunikere med grafikkortet gennem DirectX eller OpenGL (Sidstnævnte bliver vist ikke brugt så meget mere) og så er der jo et ekstra led der kan trække ned i performance.
Det er også derfor at Xbox360 kan lave lækker grafik på noget hardware der er langt under High End Grafikkortene til PC
Den køber jeg ikke. I følge [url=Wiki]http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX[/url] er det også direct3d der bliver brugt på xbox
Tallene er rettet til, da jeg lige var lidt forvirret over hvordan antallet af kerner og chips var fordelt.
Anders Feder (6) skrev:99 gange 8 er lig med 800 i Japan? Men ellers vildt nok.
Nej det er lig 792, men jeg synes det er fair at man i nyheden runder op. Jo man kunne have skrevet "næsten 800" istedet.
Tror stadig ikke på raytracing til almindelige forbrugere. Det kræver simpelthen alt for meget regnekraft, og der skal vel ikke meget mere kraft i nutidens grafikkort for at opnå noget nær det samme resultat.
fennec (10) skrev:
Tror stadig ikke på raytracing til almindelige forbrugere. Det kræver simpelthen alt for meget regnekraft, og der skal vel ikke meget mere kraft i nutidens grafikkort for at opnå noget nær det samme resultat.
Det sagde man også om fly, biler, computere, mobiltelefoner i lommeformat osv..
Tør du væde en kasse guldøl på at, hvis ikke raytracing, så noget der ligner, kommer til forbrugerne i fremtiden?
daninino (5) skrev:Det er også derfor at Xbox360 kan lave lækker grafik på noget hardware der er langt under High End Grafikkortene til PC
Man kan lave bedre grafik fordi man kan få maskinen til at yde mere. Dette kan lade sig gøre fordi man kun skal udvikle til et enkelt system, hvorved man kan optimere op imod en enkelt sammensætning af hardware.
jfs (12) skrev:#2
Jeg tror ikke der er tale om et add-on kort, jeg tror det er en dedikeret computer, sikkert en der fylder pænt meget i et rack.
(Varmeudvikling? Mon ikke der er bare en lille smule...?)
Der er tale om en dedikeret computer (arbejdsstation), men ikke noget der fylder ekstra meget. Energiforbruget er ifølge kilden sat til 1.000 watt, så ikke vildere end en kraftige gamer pc.
bjerh (13) skrev:Man kan lave bedre grafik fordi man kan få maskinen til at yde mere. Dette kan lade sig gøre fordi man kun skal udvikle til et enkelt system, hvorved man kan optimere op imod en enkelt sammensætning af hardware.
Det var også det jeg mente :)
På PC skriver man til DirectX som kommunikere videre til GFX kortes driver som omsætter koden til noget gfx kortet kan benytte.
Xbox 360 skriver man til Direct3D? som formegentligt taler direkte med Hardwaren.
På den anden side kunne det være at man kunne opleve betydeligt bedre grafik på PC hvis man fastfrøs Hardwaren som den er nu istedet for at udvikle nyt hele tiden. Så kunne man jo bruge tiden på at opdatere "sproget" mellem DirectX og Grafikkortet.
spectual (7) skrev:#5 skrev:Problemet med spil nu om dage er at de skal kommunikere med grafikkortet gennem DirectX eller OpenGL (Sidstnævnte bliver vist ikke brugt så meget mere) og så er der jo et ekstra led der kan trække ned i performance.
Det er også derfor at Xbox360 kan lave lækker grafik på noget hardware der er langt under High End Grafikkortene til PC
Den køber jeg ikke. I følge [url=Wiki]http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX[/url] er det også direct3d der bliver brugt på xbox
Nemlig.
Er raytracing ikke når man sender en "stråle" afsted i et 3D miljø, og ser hvad den rammer? så man kan vudere om en NPC kan se spilleren osv. ?
Det bliver dat allerede brugt i spil...
Det bliver dat allerede brugt i spil...
Raytracing er en måde at beregne hvordan lys reflektere rundt i en 3D verden
Den beregner at hvis man sender en lystråle afsted og den rammer et objekt, hvad sker der så med lysstrålen: Bliver den reflekteret bliver den mere difust sendt videre eller bliver den stoppet og i så fald skal der kastes en skygge eller ej.
Man kan så differentiere mellem hvor mange gange en lysstråle skal beregnes. Altså rammer den en overflade som et spejl bliver den kastet tilbage rammer den endnu en spejlflade bliver den kastet tilbage igen det var to gange beregning. Alt efter hvor meget maskinkraft du har kan man vælge hvor mange gange dette skal beregnes. Det man så fra Intel var vist omkring de 8 gange. Men jo mere kraft man har jo mere detaljeret bliver lyset og jo mere realistisk ser det ud.
Håber det gav mening
Den beregner at hvis man sender en lystråle afsted og den rammer et objekt, hvad sker der så med lysstrålen: Bliver den reflekteret bliver den mere difust sendt videre eller bliver den stoppet og i så fald skal der kastes en skygge eller ej.
Man kan så differentiere mellem hvor mange gange en lysstråle skal beregnes. Altså rammer den en overflade som et spejl bliver den kastet tilbage rammer den endnu en spejlflade bliver den kastet tilbage igen det var to gange beregning. Alt efter hvor meget maskinkraft du har kan man vælge hvor mange gange dette skal beregnes. Det man så fra Intel var vist omkring de 8 gange. Men jo mere kraft man har jo mere detaljeret bliver lyset og jo mere realistisk ser det ud.
Håber det gav mening
#15
Xbox original og 360 bruger begge DirectX på præcis samme måde som på almindelig Windows. (Godt nok er Xbox 360 ikke x86 men PPC, det er en detalje.)
Med Direct3D snakker du faktisk også i høj grad direkte med grafikdriveren. Du bruger det generelle D3D interface til at efterspørge en specifik implementation af de faktiske rendering-interfaces, og den implementation du får vil være direkte i driveren. D3D er for så vidt en standard for hvordan grafikdrivere skal se ud og opføre sig over for omverdenen, og for hvordan applikationer kan bede OS om at få adgang til den aktuelle driver.
Xbox original og 360 bruger begge DirectX på præcis samme måde som på almindelig Windows. (Godt nok er Xbox 360 ikke x86 men PPC, det er en detalje.)
Med Direct3D snakker du faktisk også i høj grad direkte med grafikdriveren. Du bruger det generelle D3D interface til at efterspørge en specifik implementation af de faktiske rendering-interfaces, og den implementation du får vil være direkte i driveren. D3D er for så vidt en standard for hvordan grafikdrivere skal se ud og opføre sig over for omverdenen, og for hvordan applikationer kan bede OS om at få adgang til den aktuelle driver.
jfs (21) skrev:#15
Xbox original og 360 bruger begge DirectX på præcis samme måde som på almindelig Windows. (Godt nok er Xbox 360 ikke x86 men PPC, det er en detalje.)
Med Direct3D snakker du faktisk også i høj grad direkte med grafikdriveren. Du bruger det generelle D3D interface til at efterspørge en specifik implementation af de faktiske rendering-interfaces, og den implementation du får vil være direkte i driveren. D3D er for så vidt en standard for hvordan grafikdrivere skal se ud og opføre sig over for omverdenen, og for hvordan applikationer kan bede OS om at få adgang til den aktuelle driver.
Ok Måske jeg har misforstået noget... Det skulle ikke være første gang :) Men på den anden side har konsollerne en fordel i ikke at skulle trække et stort styresystem som Windows men et specialsyet system der passer nøjagtigt til det Hardware der sidder i maskinen og ikke et der skal være kompatibel med alt muligt skrammel. Men det er selvfølgelig ikke det topic handler om.
Det er alligevel noget af et ønske.#0 skrev:[...] realtime i 1920x1080 pixel opløsning [...]
daninino (19) skrev:Raytracing er en måde at beregne hvordan lys reflektere rundt i en 3D verden
Den beregner at hvis man sender en lystråle afsted og den rammer et objekt, hvad sker der så med lysstrålen: Bliver den reflekteret bliver den mere difust sendt videre eller bliver den stoppet og i så fald skal der kastes en skygge eller ej.
Man kan så differentiere mellem hvor mange gange en lysstråle skal beregnes. Altså rammer den en overflade som et spejl bliver den kastet tilbage rammer den endnu en spejlflade bliver den kastet tilbage igen det var to gange beregning. Alt efter hvor meget maskinkraft du har kan man vælge hvor mange gange dette skal beregnes. Det man så fra Intel var vist omkring de 8 gange. Men jo mere kraft man har jo mere detaljeret bliver lyset og jo mere realistisk ser det ud.
Håber det gav mening
tror du skal undersøge tingene lidt mere inden du taler, med alt respekt. Der er intet gfx kode idag der snakker direkte med HW. Det fik man afskaffet for længe siden! alt køre igennem OpenGL/DirectX osv. Og det gør man fordi det letter udvikligen, havde du ikke disse teknologier, skulle alle udviklere opfinde deres eget "sprog" til at snakke med gpu, opfinde de samme tools, opfinde funktioner osv, som man mere eller mindre får smidt i hovedet i directx. DirectX er derved en måde hvor man realativt let kan komme igang med at udvikle til pc/xbox. grunden til xbox kan vise flot grafik, er pga der intet underlæggende operativ system ligger, på samme måde som på en pc. der ud over ved udviklerne alle xbox har samme hw, derved kan de optimere deres kode mere, fordi de ikke skal tage højde for folk har 10 forskelige setups!
i gamle dage på amiga, osv der skrev man kode der snakkede direkte med HW (paul, lisa, osv) og der havde man mulighed for at kode de ting der virkelig sku køre hurtigt i assambler kode, for at presse alt ud af maskinen. Sådan arbejder man slet ikke idag, og hvis vi gjorde, kunne vi ganske vist presse langt mere ud af maskinerne, men udviklings tiden, og omkostningerne vil være langt højere.
Disse maskiner bliver nok ikke helt billige! Men 800 tf er rimeligt godt gået af 1000 watt.
Kan man få sådan en maskine til at snakke sammen med noget folding? I så fald syntes jeg at de skulle smække folding på, og donere de 1000 watt til noget velgørende formål. Det ville ihvertifald hjælpe meget.
Er det samme type regnekraft som en PS3 har?
Kan man få sådan en maskine til at snakke sammen med noget folding? I så fald syntes jeg at de skulle smække folding på, og donere de 1000 watt til noget velgørende formål. Det ville ihvertifald hjælpe meget.
Er det samme type regnekraft som en PS3 har?
#29
Videoen viser dog ikke ret meget. er lidt nemmere at se, men alligevel i det store "wow".
Videoen viser dog ikke ret meget. er lidt nemmere at se, men alligevel i det store "wow".
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.