mboost-dp1

shg.dk A/S

ITbutikken.dk lukker

- Via Comon - , redigeret af Net_Srak , indsendt af karga

Ejerne af shg.dk har valgt at lukke for deres anden satsning, itbutikken.dk. Det sker ifølge ejerne på grund af en ny prisstruktur hos edbpriser.dk.

Thomas Falborg, direktør i shg.dk, udtaler at det ikke giver mening at have to sideløbende platforme, med den ændring edbpriser har indført. Det vil give mere mening at samle forretningen et sted, for på den måde at opnå en større mængderabat hos edbpriser.dk

Lukningen af itbutikken.dk betyder at alle igangværende ordrer og RMA-sager vil blive overflyttet til shg.dk.





Gå til bund
Gravatar #1 - Ju9or
26. maj 2008 12:51
Det er forståeligt nok i forretningssammenhæng...
Bare det ikke betyder dårligere konkurrence på markedet... Men siden det er samme "mand" i kulissen så betyder det forhåbentlig ikke noget.

Jeg syntes det er lidt vemodigt. itbutikken.dk var det første sted jeg handlede online... *snif*
Gravatar #2 - Mr.Weasel
26. maj 2008 12:55
#1 Har det lidt på samme måde, på den andenside er det meget lang tid siden jeg har handlet hos It-butikken. Det er lang tid siden de har været billigst med de ting jeg har haft behov for.

Efterhånden ligger de fleste af mine indkøb hos komplett.dk og getmore.

Selv om edbpriser ikke havde ændret deres pris politik, så kan jeg stadig ikke se ideen i at have to butikker, man skulle jo mene at det uinder alle omstændigheder er billigere med en løsning.
Gravatar #3 - Kennethxyz
26. maj 2008 12:57
Det var da ærgeligt at det var itbutikken der lukkede, Da det var klart det bedste site af de to, og også et sted hvor jeg gerne betalte lidt ekstra for varerne, da jeg vidste at der fulgte en ordentlig service med.

set fra et økonomisk sysnpunkt, kan jeg ikke forstå at de ikke lukkede SHG.dk i stedet, det er jo dem der har fået så meget negativ presse og så err deres webshop langt fra lige så god som itbutikkens.
Gravatar #4 - Energizer
26. maj 2008 13:02
#3 helt enig. De brude lukket shg.dk istedet, har kun oplevet dårlig service fra deres side af. Fik blandt andet forkerte ram da jeg skulle samle min egen computer, hvilket resulterede i lang vente tid og vrede :S
Gravatar #5 - gnаrfsan
26. maj 2008 13:02
#3 Jeg er helt enig. Jeg har haft bedst erfaring med ITbutikken, og ville også gerne betale lidt mere for servicen.

Jeg var faktisk ikke klar over at det var samme ejer.

Men man kan jo håbe at SHG snar giver deres site et facelift.
Gravatar #6 - EmailFX
26. maj 2008 13:09
#3, #4 og #5
Jeg har handlet med SHG over 20 gange indtil videre. På et tidspunkt bestilte jeg en vare. Åbnede den (brød plasticen og pakkede den ud) - fandt ud af at jeg havde lavet et fejlkøb. Fik så lov til at sende pakken tilbage, og havde beløbet jeg havde handlet for tilgode, ved min næste handel.

Jeg har oplevet ekstrem dårlig service ved Midtdata. Her kender jeg flere der aldrig har haft problemer med Midtdata - og omvendt kender jeg også folk der har haft problemer med SHG.

Jeg tror man skal passe på med at generelisere uden en uvildig undersøgelse af alle SHG's RMA-sager.
Man kan hurtigt få et par dårlige artikler som følge af 8-10 RMA-sager der ikke er kørt efter bogen.
Men er det ud af 500 RMA-sager der igen stammer fra 10.000 salg, er kritikken måske mindre berretiget.

Har personligt aldrig handler ved IT-Butikken.
Er blevet så tilfreds med SHG.dk og deres service, at jeg ikke har noget imod at slippe en 10-15% ekstra for at handle der - frem for det absolut billigste sted.

/EmailFX
Gravatar #7 - bone
26. maj 2008 13:12
#3, #4 og #5

Jeg har smidt over 200.000 hos shg. Og aldrig haft fårlige oplevelser.

Man skal huske at det er mennesker der arbejder der, og de har lov til at lave fejl. Med den mængde ordre de har, er det umuligt der ikke sniger sig små drillesager ind.

Og det har længe været de samme folk der har stået for servicen de 2 steder.
Gravatar #8 - SharkDK
26. maj 2008 13:16
Har handlet med SHG.dk i mange mange år uden problemer.
Bare man dokumentere hvad man har gjort ved RMA så går det lige igennem, bedre end ved MidtData.

Tror det ville være svært at lukke SHG.dk, tænk de har en omsætning på mere en 520mio kr.
Gravatar #9 - hgul
26. maj 2008 13:18
#6 Det er nu ikke noget specielt for SHG.dk. Ifølge købeloven har du 14 dage fuld returret på fjernsalg, og du har selvfølgelig lov til at pakke varen ud for at undersøge den nærmere. Anvender man returretten skal produktet sendes tilbage i væsentlig samme stand som da man modtog det.

At få lov til at have beløbet til gode til den næste handel vil jeg så faktisk mene er dårligere service end bare overføre dem tilbage til kundens konto, men sådan er vi jo så forskellige ;-)
Gravatar #10 - Trogdor
26. maj 2008 13:21
Ved ikke, jeg har desværre købt et par ting fra IT-Butikken og leverings tiden passede aldrig. Det tog altid et par dage ekstra end der stod når jeg bestilte det.

1. første gang jeg handlede der, bestilte jeg en skærm til 5000, den kom som lovet.
2 gang bestilte jeg en switch som skulle være på lager. Efter 4 uger ringede jeg og spurgte til den og det var naturligvis computeren der havde lavet en fejl. :) Switchen kom så en uge senere.
3 gang jeg handlede de valgte jeg at anullere ordreren efter en uge. Det var et compact flash kort som også skulle have været på lager.

Jeg syntes jeg gav dem en chance, men det var sku for ringe.Jeg har nok købt for 20000-30000 hos SHG og der er tingene altid kommet som deres site lovede. Hvilket er vigtig for mig når jeg laver impuls køb. :)
Gravatar #11 - EmailFX
26. maj 2008 13:25
#9
Jeg bestilte det jeg skulle bruge samtidig med jeg sendte fejlkøbet tilbage. Så havde en kreditnota i ca 17 timer :-)
Gravatar #12 - xtort
26. maj 2008 13:30
har kun gode erfaringer med shg.dk. når tiden nærmer sig for udløb af garantien, får man en venlig mail, der oplyser om dette og at man skal skynde sig at sige, om der er problemer med det købte - se det er da god service!
Gravatar #13 - Xill
26. maj 2008 13:39
9 skrev:
At få lov til at have beløbet til gode til den næste handel vil jeg så faktisk mene er dårligere service end bare overføre dem tilbage til kundens konto, men sådan er vi jo så forskellige ;-)


man skal bare skrive et konto nummer ind hvis man vil have pengene overført. meget naturligt at de ikke kan gætte sig til det ...
Gravatar #14 - Adagio
26. maj 2008 13:40
Jeg har handlet mange gange hos SHG og har til nu aldrig haft problemer
Handlede en gang hos ITbutikken og blev skuffet over deres "service". De tog for langt tid om at finde ud af at det kort jeg havde sendt til reperation ikke kunne laves og de havde ikke andre af samme slags kort liggende. Det lykkedes mig efter meget langt tid at få dem til at bytte kortet over til et andet mærke (hvor jeg så lige lagde et par hundrede kr. oveni)
Gravatar #15 - Friwwies
26. maj 2008 13:51
#3 og andre med samme pointe.

grunden til at shg.dk ikke lukkede i stedet for itbutikken er ret indlysende. det er hovede butikken/sitet/koncernen. den anden var et lille site i forhold til. en analogi kunne være bilka og deres havecenter. Ingen ville lukke bilka og beholde havecentret selvom de har nogle gode ansatte i havecentret. det er lidt nemmere for bilka at sælge havemøbler og planter, end det er for havecentret at overtage alt bilkas handel.

at SHG har et dårlig ry burde også smitte af på jeres mening om itbutikken.dk, samme ejer samme virksomhed. siger ikke man skal stryge dem over samme kam, det var garanteret for det meste andre personer man snakkede med og blev serviceret af. Men de er garanteret underlagt de samme politikker internt.
Gravatar #16 - jeldtoft
26. maj 2008 14:03
Min erfaring med Midt-Data & SHG

Midt-Data:

Jeg køber en CPU og siger, at jeg gerne vil have et low-end motherboard sammen med CPU'en. De skal selvfølgelig passe sammen.

Dette gør de så ikke og efter 3. forsøg med nyt bundkort (Det skal siges, at specifikationerne på bundkortet, sagde at de passede sammen) fik jeg et ASUS bundkort, af bedre kvalitet og til flere penge. Selvfølgelig, uden at jeg skulle betale noget som helst.

SHG:

Bestiller fladskærms-tv. SHG "afsender" pakken, men der kommer aldrig noget resultat på T&T. Jeg mistænker dem for, aldrig at have afsendt den pågældende pakke. Men små 14 dage efter modtager jeg en erstatningsvare. Dette sker efter utrolig meget brok :)

Konklusion:

Begge firmaer må siges, at have nogle irriterende fejl, men de formår dog at rette op på dem.
Gravatar #17 - gnаrfsan
26. maj 2008 14:05
#7 Nogle af de dårlige oplevelse jeg har haft med SHG har været pga. enkelte medarbejdere, ja. Så jeg er enig. Det giver dog stadig et dårligt indtryk, for det er medarbejderne man møder, og ikke alt det bag ved.

Jeg handler stadig hos SHG. Jeg ved ikke hvor mange penge jeg har smidt der, men det er da en pæn slat efterhånden.

Sjovt at tænke på nu, at det i starten lå i villa hos ejeren :)

#3 Jeg kender iøvrigt ikke meget til SHGs generelle ry, men hvis det er dårligt pga. medarbejderne er det også SHGs ledelses skyld, for det er deres ansvar at medarbejderne repræsenterer ledelsens interesser.
Gravatar #18 - Taxwars
26. maj 2008 14:07
Hm, edbpriser - har de en forretning - jeg troede du det var en (dårlig) søgemaskine på andres priser.
Gravatar #19 - Xill
26. maj 2008 14:13
#18 firmager betaler for at have deres vare listet ...
Gravatar #20 - mrcoolguy
26. maj 2008 15:49
Som medarbejder ved shg kan jeg fortælle at det er nøjagtig samme mennesker der tager sig af rma for itbutikken og shg lige siden vi købte itbutikken.. Så der er ikke forskel på service. Mht. hjemmeside er der planer for nyt design
Gravatar #21 - Yock
26. maj 2008 16:00
Har kun dårlige erfaringer med SHG.

Købte en skærm af dem som var defect, lignede en der havde trykket en tommel hårdt ind mod skærmen og der for ødelagt en masse pixel.
Jeg klagede til SHG men de sagde at det var sikkert mig selv der havde gjort det og at jeg bare kunne have testet skærmen før jeg købte dem.

Da jeg købte skærmen fik jeg dog at vide at jeg ikke måtte åben pakken ej heller teste det i deres butik.

Så de tog al garanti fra skærmen så jeg skod med en ubrugelig skærm.
Så den sag ligger og roder ved forbrugerstyrelsen..
Gravatar #22 - kogt
26. maj 2008 16:13
#21 Du har 14 dages retur ret uanset hvad... mener jeg..!? Correct me if im wrong...

offtopic Hvad sker der for EDBpriser... lorte design og manglende funktioner... ved godt det er en beta test og ikke helt faerdig endnu, men aerligt talt, de kunne godt have gjort lidt mere ud af det...!

ontopic trist at en god butik lukker

jeg har ingen kritik af hverken itbutikken eller SHG... og for den sagsskyld heller ikke af midt-data

hvis et godt og velformuleret brev/Email bliver sendt til dem.. saa plejer de at makke ret... ellers saa virker brok og trudsler og ganske udemaerket... :)
Gravatar #23 - vulpus
26. maj 2008 17:21
Så må der også gerne snart komme et brugbart alternativ til edbpriser. Ville være rart hvis googles prissøgninger også virkede for danske forretning ie.
Med den mængde reklamer de skruer op for burde det ikke være nødvendigt også at charge dem der fodrer dem med data. Skyder da deres eget koncept i foden imo.
Gravatar #24 - Mulpacha
26. maj 2008 18:58
Jeg har stort set kun positive erfaringer med SHG. At andre har haft problemer med dem tvivler jeg ikke på, men det er efter min mening stadig det sted hvor der er mindst chance for problemer, uden at man skal betale en bondegård extra for det.
Gravatar #25 - arne_v
26. maj 2008 18:59
Jeg er også tilfreds kunde hos SHG efter at have handlet der en 6-8 gange.
Gravatar #26 - Mulpacha
26. maj 2008 19:03
Hvis der er nogle fra SHG der læser med her, så kunne jeg godt tænke mig at vide:

Hvad var formålet med ITbutikken.dk til at starte med?
Gravatar #27 - cjoey
26. maj 2008 19:06
Jeg vil gætte på at formålet med købet af itbutikken var at kunne opnå en synergi ved at købe større ind f.eks. Samtidig er der stor forskel på de to butikker. F.eks. kan du få varer tilsendt direkte fra Itbutikkens leverandører, det kan du så vidt jeg ved ikke fra shg. Derfor har Itbutikken mange flere varer end shg.
Gravatar #28 - blomma
26. maj 2008 19:35
#23

Det overrasker også mig at de tager penge for det (og åbentbart i en størrelsesorden at en onlinebutik ikke kan løbe rundt pga. det?)

Er der nogen der ved noget om hvordan deres feeds virker? Hvis det virker sådan at butikkerne selv skal lave feedet, så er der jo ikke noget i vejen for at de kan føde andre også?
Gravatar #29 - Ronson ⅍
26. maj 2008 19:51
Så fik shg ødelagt itbutikken
Det var sgu bedre tider før de købte op. Itbutikken var Danmarks 2. største (efter sigende, har ikke talt efter)

Der findes jo allerede et alternativ til edbpriser (og har gjort det længe)
Gate2Prices.dk

Ved ikke hvilke forhandlere der er tilmeldt, men butikker som proshop, shg/itbutikken, compumail og befro er i hvert fald
Gravatar #30 - tachylatus
26. maj 2008 20:54
Jeg handler næsten altid hos SHG.dk af to grunde:
1) Primær grund: God service
2) De ligger som regel blandt de billigste.
3) Måske lidt vanepræget :P (hov, det var tre!)

Siden 2006 har jeg købt for kr 18000 plus et bærbar cd-rom drev som jeg fik pengene retur for efter en ombytning (hold jer fra skuffe-løse drev!).
Har i alt haft 4 RMA-sager og absolut ingen problemer når udstyret skulle sendes retur.
Der er ofte kø på telefonerne, men ellers har de altid været udmærkede til at svare på tekniske spørgsmål.

Derfor undrer det mig en del når jeg hører om så dårlige historier som #21. Det ville da også helt klart have fået mig til at holde mig væk.
Men ok, folk har vel sine dårlige dage...
Gravatar #31 - Xerterium
26. maj 2008 22:27
#21

Det er da noget af en træls oplevelse må man sige, kan da heller ikke forstå du ikke lige fik lov til at åben pakken inden (hvilket du har ret til) men jeg kan da også godt se det fra deres side af, da hvis de menere det ikke er en fejl fra deres side af, (ikke at jeg siger det er noget du har lavt) men i de fleste tilfælde skulle du nok bare havde sent det ind på en rma og sagdt pixel fejl på min skærm og ikke nævnt noget om nogle finger trykken, så havde den røget bedre igennem, det er jeg næsten sikker på.
Gravatar #32 - HenrikAppel
26. maj 2008 23:53
Om det er den ene eller den anden.......Når man bestiller et sd kort over nettet, hvordan kan det være at det bliver pakket så godt ind at det ikke kan være i postkassen. Jeg syntes af alt det jeg har bestilt ram/sd, mmc kort, kabler, altid skal hentes nede på posthuset.DET ER HERRER ÆV
Gravatar #33 - Kennethxyz
27. maj 2008 05:26
Da jeg i nr. 3 Skrev at de lukkede det bedste site mente jeg webshoppen, selvom jeg nu har oplevet utrolig dårlig service fra shgs side.

Jeg bestilte for 13000 kr. hardware (saml selv computer)
Alt er på lager undtaget skærm.
1 uge: alt er på lager undtaget HDD
2 uger: skærm er igen ikke på lager.
4 uger: grafikkort og skærm er ikke på lager
5 uger: HDD er ikke på lager igen, på dette tidspunkt har jeg fået nok og ringer og skaber mig tosset over for deres chef og forlanger nedslag i prisen, da det jeg bestilte nu ikke længere er 13000 værd i følge deres egne priser men nu kun 11000 værd, det vil han dog ikke give mig, da jeg så skal bestille igen. så jeg ender med at afbestille hele lortet og handle hos itbutikken i stedet.

For 1 måned siden prøvede jeg SHG igen, der bestilte jeg MB + RAM + CPU og der skete nøjagtigt det samme igen så jeg har ingen tålmodighed med dem længere, ligesom de ikke får flere chancer.
Gravatar #34 - zubzer0
27. maj 2008 07:05
DEt var da heldigvis ikke det værste der kunne ske. Kan godt lide shg - har handlet der mange gange og aldrig haft problemer med RMA eller lign.

Nu bliver det så spændende om jeg kan få fat i nogen ang. mit nyindkøbte grafikkort fra netop itbutikken. De har nemlig trukket pengene to gange på min konto!!
Gravatar #35 - Norrah
27. maj 2008 07:37
Jeg har haft mange MANGE dårlige oplevelser med shg.
Men efter behandlingen af min sidste sag, så giver jeg dem lidt luft. For en gangs skyld så gjorde de noget for at løse mine problemer. Og samtidig kompenserede de for problemerne.
Gravatar #36 - Sikots
27. maj 2008 20:38
Sniff :(
IT Butikken har ALTID leveret sublim service!
Så det er et meget vemodigt farvel, jeg har også tidligere betalt flere penge for produkter, blot for at købe hos IT Butikken, da jeg vidste at jeg så også fik mine ting hurtigt og med god service.

SHG har jeg handlet hos og har aldrig haft problemer - men jeg bryder mig ikke om deres side! Den er såå kedelig...

Jeg vidste ikke at det var én og samme ejer, det undrer mig faktisk meget!

R.I.P. IT Butikken :( det var godt så længe det varede!
Gravatar #37 - Xill
28. maj 2008 01:06
33 skrev:
på dette tidspunkt har jeg fået nok og ringer og skaber mig tosset over for deres chef og forlanger nedslag i prisen


#33 .. måske du bare skulle ringe og snakke med dem.

jeg køber selv for over 10.000/år ved shg, og for noget tid siden da jeg købte noget tog det også lang hvilket resulteret i at nogen ram faldt rimelig meget i pris. Da jeg så fandt ud af at jeg skulle lave noget om i min bestilling, ringede jeg og fil dem til at tilføje og slette de ting jeg ønskede, og på samme tid fik jeg ham til at slette og tilføje mine ram, så prisen blev opdateret.

kunne ikke gøres meget nemmere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login