mboost-dp1

unknown

Itanium 2 i workstation

- Via Hewlett-Packard - , redigeret af Pernicious

Man behøver ikke sidde ved en server for at komme til at arbejde med en Itanium 2 CPU. HP sælger nu 2 workstations med Itanium 2 i, med enten HP-UX, Linux, eller Windows XP 64bit som operativsystem.

Den mindste med navnet zx2000 kommer udstyret med en 900MHz CPU, og har plads til 8 GB RAM. Storebror, zx6000, er med 2 stk. 1GHz CPU’er og kan fodres med hele 24 GB RAM.

Priserne er henholdsvis $3289,- og $4896,- for de to workstations i deres mindste konfiguration.





Gå til bund
Gravatar #1 - PilFinger®
6. maj 2003 13:39
Syntes at det er iidt noget pjat man kan sq da ikke bruge så meget kraft i en workstation. jeg mener så hjøjt oppe som vi er idag.. der er vel en begrænsning for hvor hurtigt man kan betjene et tastatur og en mus!
Gravatar #2 - Splax
6. maj 2003 13:40
Nogen som kender en 3D program, som kører med 64bit kode? Tror jeg vil ud og have sådan en, og smide 2 cpu'er i zx6000, og 2 GB ram, og så lige et Geforce Qaudro 4, så tror jeg ikke man skal regne med at møde nogen form for "hak" når man rotere ens tegning med en track ball mus :)
Gravatar #3 - west
6. maj 2003 13:43
#1 - Heey. Workstation er også andet end Office-pakken og Counterstrike ...
Gravatar #4 - Splax
6. maj 2003 13:49
Hvis man tager ALT hvad jeg mener er nyt og nyttig hardware og smider ind i deres computer, på deres side, så bliver det ikke meget under 25.000$! Så er det med 73 Gb SCSI disk, 1Gbit netkort, Quadro 4 grafik kort, og alt andet sejt geil!!!!

Som om der findes nogen som vil bruge 25k$ på ÉN workstation, arbejder på Danfoss i sønderjylland, end ikke deres bedste designer, sider med en maskine som koster mere end 15k
Gravatar #5 - loadet
6. maj 2003 13:59
den jeg har samlet i mine tanker koster 35 k :(
men så er det også incl skærm
Gravatar #6 - seahawk
6. maj 2003 14:00
#4:

Uhmmm... Lige så snart du laver nogen form for seriøs 3d udvikling, vil jeg da godt love du ikke kommer langt med en maskine til 15k...
Gravatar #7 - shadowsurfer
6. maj 2003 14:05
#1 - Langt de fleste mennesker vil kunne klare sig med 200-300Mhz og 64-128MB ram!

Men det er ikke noget pjat at lave workstations med en sådan regnekraft, hvad der tilgengæld er noget pjat, er at kommen med en sådan udtales:
"der er vel en begrænsning for hvor hurtigt man kan betjene et tastatur og en mus!"
Langt fra alle beregninger en computer laver er begrænset af hvor hurtig brugeren kan banke på tasterne og klikke med mussen...
Der findes rigtig mange beregnings opgaver, som vil kunne drage nytte af den ekstra regne kraft, fx 3D rendering...

#4 - bare fordi du ikke kan forstille dig en workstation til den pris, er det ikke nogen grund til at fjerne muligheden for andre bruger, hvis den afligevel fysisk kan rumme disse temmelig vilde invisteringer...
Gravatar #8 - Yssing
6. maj 2003 14:45
Hhhmm har selv stået og set på nogle Silly Grafics maskiner i kemi industrien, til at visualisere molecyler i 3D, jeg er sikker på den slags maskiner skal være hurtige.

Og når der så også skal beregnes, eks. den tideligere diskussion om SARS, her er det jo nok godt med meget hurtige maskiner.
Gravatar #9 - Samuraikaj
6. maj 2003 14:47
#4:
Bruger han Unigraphics eller AutoCAD? På Syddansk Universitet i Sønderborg Laver vi 3D-modeller til tekniske tegninger i Unigraphics v17, og det er nogle lamme spande, vi bruger til det. ~400 MHz (mener jeg) og 192MB RAM... Det er heller ikke altid, den kan klare at have alle parterne åbne :(
Måske jeg burde installere den nye version på min egen, og sammenligne.

On topic:
Jeg tror de kunne være ret fede at lave 3D billeder og film på!
Gravatar #10 - PilFinger®
6. maj 2003 15:15
#7 DET VAR FOR SJOV JEG SKREV SOM JEG GJORE!!!!! Ved sq da godt at du ikke belaster din pc i word ...!
Gravatar #11 - stone
6. maj 2003 15:16

#6 - du kan da lave en masse serioest 3d udvikling paa en langt mindre computer. min computer koster ikke mange tusinde, og jeg laver da serioest 3d paa den i dagligdagen.

du hentyder maaske til at der findes _noget_ 3d arbejde der kraever stoerre maskiner, men cpu og dyre programmer er altsaa ikke lig med et professionelt eller bedre resultat.

/stone
Gravatar #12 - hejboel
6. maj 2003 15:41
#11 Ja, man kan godt lave det, men lige så snart du vil rendere det er en alm. maskine bare ikke alt for hurtig... Hvis du udrendererer en film der tager 2-3 timer (i bedste tilfælde) pr frame er det sq ikke altid lige sjovt...
Gravatar #13 - LADoMAN
6. maj 2003 15:42
Qoute #11:
du hentyder maaske til at der findes _noget_ 3d arbejde der kraever stoerre maskiner, men cpu og dyre programmer er altsaa ikke lig med et professionelt eller bedre resultat.
End Qoute

Så du mener altså at man sagtens kan lave film som f.eks animatrix og tja shrek på en 486 med ms paint ?
Gravatar #14 - MightyPalm
6. maj 2003 16:01
#13
Du får bøvl med at lave de film selv på de her workstations :)
De har jo nogle smækre supercomputere stående til at rendere den slags store opgaver..
Gravatar #15 - FISKER_Q
6. maj 2003 16:25
#2, jeg mener vist jeg har hørt Unreal Tournament 2003 har understøttelse til det eller vil have det i en patch.

Men er generelt enig, noget pjat at spilde processorkræft og penge til. De prøver vel bare at følge med på hypen om 64 bit processorer fra AMD.
Gravatar #16 - The-Lone-Gunman
6. maj 2003 16:26
#13

hæ hæ, man kan da lave alt med Paint, ka' man ikke?

Man burde lave et Paint OS, hvor alt er lavet i paint, og det eneste program man kunne køre skulle være paint, ville være lidt af et "Proof of Concept" at kode et OS i MS paint...
Gravatar #17 - phoenix
6. maj 2003 16:28
hmmm nu vi alligevel er ved animerede film... er der så nogle der ved om det er 32 eææer 64 bit super racks de sidder og rendler med?
Gravatar #18 - rasmuskaae
6. maj 2003 18:52
Er der nogen der overhovedet har undersøgt om der er performance at hente for almindelige dødelige? (As in, vil Windows køre hurtigere på sådan en krabat?)
Gravatar #19 - tabby
6. maj 2003 18:57
#17

Jeg mener de fleste store steder bruger 64 bit, f.eks Spar Ultra 2.
Gravatar #20 - brislingf
6. maj 2003 19:30
Hvis vi tager pixar og dreamworks, har de bygget et par store linuxklynger af almindelige pcér til at stå og render deres 3d animation.
SGI er blevet for dyre, selv for filmselskaberne.
Gravatar #21 - rasmuskaae
6. maj 2003 22:31
brislingf, det er vel ikke et spørgsmål om at SGI er for dyre, det er bare de andre der er billigere :-) Jeg har lagt mærke til at f.eks. datalogisk institut i Århus er begyndt at køre mere i Dell og bambus-pc'er fremfor SGI som de gjorde tidligere (indy, o2, octane, whatever .. )
Gravatar #22 - cybermike
6. maj 2003 22:33
64bit er ik en ny ting har eksisteret laenge paa andre platforme. Til ham der spurgte om ydelsen kan jeg sige at jeg brugte min 333mhz 64 bit sun maskine som workstation med 512mb ram, ydelsen steg betydeligt da jeg smed en hurigere harddisk. Den grafiske brugeflade suger ik saa fandens meget. Men tilgengaeld naar jeg compiller render den snildt fra en 1000mhz'er os med 512 mb ram og samme harddisk, og har snakker vi altsaa en maskine der er taet paa 8 aar gammel.

Har ikke leget med nyere 64bit maskiner, men jeg holder mig til sun idet de altid vil ha mere erfaring end amd :)

hygge
Gravatar #23 - Bundy
7. maj 2003 06:29
#16
Er du skæv ? ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login