mboost-dp1

Iran

Iran sender abe ud i rummet

- Via Phys.org -

Iran er kommet et skridt tættere på, at blive medlem blandt den eksklusive klub af lande, der har sendt et menneske ud i rummet, ved at sende en abe ud i rummet.

Iranske medier har oplyst, at aben også vendte uskadt tilbage fra sin tur i rummet. Aben er det seneste og største dyr Iran har sendt en tur ud i rummet, tidligere har man sendt, orme, rotter og skildpadder af sted.

Iran erkender, at der stadigt er langt vej til, at de kan sende et menneske af sted, hvilket de forventer vil være muligt for dem i 2020.

Irans rumprogram er ikke specielt velanset blandt vestlige lande, da den brugte raketteknologi nemt vil kunne bruges til ballistiske missiler.





Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
29. jan. 2013 18:46
indsæt racistisk kommentar.


Og... been there done that?
Gravatar #2 - watser
29. jan. 2013 18:53
#0 skrev:
Irans rumprogram er ikke specielt velanset blandt vestlige lande, da den brugte rakteteknologi nemt vil kunne bruges til ballistiske missiler.

Det er da os (vesten red.) der har et så stort fokus på genbrug, så hvorfor er dette nu en skidt ting?
Gravatar #3 - Törleif Val Viking
29. jan. 2013 19:33
Glæder mig til at Danmark joiner den klub med vores kære selvbygger !
Gravatar #4 - TWFH
29. jan. 2013 19:39
Vi skal også sende dyr ad helvede til med raketter. For videnskaben!
Gravatar #5 - Seth-Enoch
29. jan. 2013 19:41
Først har Nokia penge til at invistere 1,4milliard i Kina og nu fame om ikke Iran har penge nok til at sende dyr i rummet?!

Finanskrise min bare røv! :P
Gravatar #6 - BeLLe
29. jan. 2013 20:04
Tillykke til Iran - Velkommen til 1959

Gravatar #7 - Giljaro
29. jan. 2013 20:31
Iran sender abe ud i rummet!!!


OMG OMG OMG... Og jeg som gik her og troede, at Bin Laden var død, og så viser det sig, at de vil sende ham op i rummet, så han kan starte en ny "Space-Age" terrorcelle!!

Reuters følger nøje denne her nyhed, og melder straks tilbage når der er nyt i sagen!


Opfølgning følger snarest.. Stay tuned folks!
Gravatar #8 - Giljaro
29. jan. 2013 20:42
Hva så Hånter din lille terrorist-elsker.. Siden du rater Flamebait, så må du elske terror dit lille svin! :P


Død ved kølle dit lille møgdyr! :P
Gravatar #9 - Bjarni
29. jan. 2013 20:49
US State Department spokeswoman Victoria Nuland skrev:
In Washington, State Department spokeswoman Victoria Nuland said she could not confirm whether the launch had really taken place.



Nyheden her på Newz er skrevet som om det rent faktisk er sandt. Jeg vil nok forholde mig lidt mere kritisk til hvad en stat som Iran påstår, og som ingen andre kan bekræfte som ægte.
Gravatar #10 - TolaGarf
29. jan. 2013 21:05
Grats Iran. Nobody cares.
Gravatar #11 - webwarp
29. jan. 2013 21:11
Tja positivt, hvis andre lande også vil spæde penge i udforskning af rummet. Jeg vil også gerne gå så langt som at tro på, at de har fået sendt en abe afsted.

Jeg betvivler dog stærkt, at den også skulle være kommet ok tilbage..
Man rammer jo ikke bare lige en lokal landingsbane på turen hjem og iran smutter jo ikke ubemærket ud i et hav og henter en avekat.. ikke at jeg tror på at de gad bruge penge på at få den retur.

Men positivt, hvis mellemøsten nu vil fokusere på at bevæge sig fremad og forske fremfor at tale om holacaust og andet der skete for længe siden og nu se fremad.
Gravatar #12 - nielsbuus
29. jan. 2013 21:45
Nej, det er en meget solbrændt mand i en telefonboks.
Gravatar #13 - Chucara
29. jan. 2013 22:52
Hvem skal lede landet mens Ahmadinejad er væk?

Ontopic: hvorfor sender man orme ud i rummet? Skildpadder? Really?
Gravatar #14 - Zombie Steve Jobs
29. jan. 2013 23:16
MadiZone (12) skrev:
Nej, det er en meget solbrændt mand i en telefonboks.


comedy gold!
Gravatar #15 - marcussen
30. jan. 2013 00:10
Irans rumprogram er ikke specielt velanset blandt vestlige lande, da den brugte rakteteknologi nemt vil kunne bruges til ballistiske missiler.


Hvilken raketteknologi kan ikke nemt bruges til ballistiske missiler?

Gravatar #16 - Remmerboy
30. jan. 2013 03:52
marcussen (15) skrev:
Hvilken raketteknologi kan ikke nemt bruges til ballistiske missiler?

nasa's space shuttle metode (som så er pensioneret).
der er 2 solid boosters som ikke rækker særlig langt, men giver en masse fart i starten og så er der den store tank med flydende ilt og brint som bærer på rumfærgen, som ikke er særlige ballistisk.
men esa, russerne og japanerne er den klassiske raketdesign med en lang rør hvor toppen indeholder last, ligesom ballistiske missiler. men ingen af dem har interesse i at sende en abombe mod usa
Gravatar #17 - BurningShadow
30. jan. 2013 05:58
Mon der er den kære mugabe, de har sendt ud i rummet?
Gravatar #18 - Mr AC
30. jan. 2013 06:58
Bjarni (9) skrev:
Nyheden her på Newz er skrevet som om det rent faktisk er sandt. Jeg vil nok forholde mig lidt mere kritisk til hvad en stat som Iran påstår, og som ingen andre kan bekræfte som ægte.


Enig - pics or it didn't happen...

Skulle det vise sig at være sandt, så må det være lidt af en øjenåbner for mange vestlige lande der mere eller mindre bliver overhalet indenom af et land der betragtes som tilbagestående.
Men kan så igen spekulere på om det er noget de selv har udviklet eller om de har købt russernes aflagte raketter...

...er USA egentlig i stand til at sende levende væsener i kredsløb for tiden, efter de pensionerede de gamle rumfærger?
Gravatar #19 - -N-
30. jan. 2013 07:04
@De fleste

Danmark har altså ikke haft en raket i rummet.

Derudover er det lidt en nyhed, når stort set alle lande i verden gik en den tro, at Iran ikke havde raketter der kunne kommer ud over egen dørtærskel. De gange Iran har testet raketter, har alle lande enstemmigt sagt, at det var snyd.

#18 Er det ikke noget med, at de har udliciteret opgaven?
Gravatar #20 - 1000tusind
30. jan. 2013 07:32
ok, så nu kan de tæppebombe hele verden ... med aber.
Gravatar #21 - Manofsciencemanoffaith
30. jan. 2013 09:31
Chucara (13) skrev:
Ontopic: hvorfor sender man orme ud i rummet? Skildpadder? Really?


For at se om lortet virker. Når man ved, at lortet virker, kan man gå videre til mennesker.
Gravatar #22 - idiotiskelogin
30. jan. 2013 09:35
Jeg helmer ikke før jeg får mit Rhesus Monkey Torture Set.
Gravatar #23 - BurningShadow
30. jan. 2013 09:53
#20

Det behøver de da ikke raketter, for at fortsætte med...
Gravatar #24 - Appulous_iOSX
30. jan. 2013 10:13
Endelig! Hvornår Udsletter Ahmadinejad Israel?
Nuke 'Em All then lol

Flame Now Cry Later ;)
Gravatar #25 - tentakkelmonster
30. jan. 2013 11:11
Mr AC (18) skrev:
... lidt af en øjenåbner for mange vestlige lande der mere eller mindre bliver overhalet indenom af et land der betragtes som tilbagestående.

Helt klart en udbredt opfattelse, som viser hvor uvidende den generelle danske befolkning er om Iran. Deres regering er godt nok ganske middelalderlig, men det er ikke hele Iran der er sådan.
Gravatar #26 - moulder666
30. jan. 2013 14:40
Jeg kom så lige til at bytte rundt på ordene "abe" og "Iran" i overskriften. Det blev nyheden faktisk meget mere spændende af...
Gravatar #27 - marcussen
30. jan. 2013 19:39
Remmerboy (16) skrev:
nasa's space shuttle metode (som så er pensioneret).
der er 2 solid boosters som ikke rækker særlig langt, men giver en masse fart i starten og så er der den store tank med flydende ilt og brint som bærer på rumfærgen, som ikke er særlige ballistisk.
mod usa


Du kommer ikke ud i rummet uden en raket motor + aktiv styring, hvilket er de to grundlæggende komponenter i et ballistisk system.

Hvad skal de så gøre hvis de vil ud i rummet? Der er ikke rigtigt nogle alternativer for dem.

Gravatar #28 - ToFFo
30. jan. 2013 22:15
Forventer intet mindre end en SCUD storm med aber i raketterne, der kredser omkring jorden i 2015.
Gravatar #29 - nemesis6
1. feb. 2013 19:25
Måske er disse raketbårne aber Irans svar på den amerikanske "bat-bomb".
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login