mboost-dp1

Microsoft Corporation

iPhone-spil konverteret til Zune HD på 12 timer

- Via Neowin.net - , redigeret af Emil

En af de helt store succeser på iPhone og iPod Touch er uden tvivl de mange programmer, der efterhånden findes til enhederne. Samme succes kan Microsoft ikke prale med til deres Zune HD, der dog først lige er kommet på markedet.

Fremtiden kan imidlertid se lidt lysere ud, såfremt Microsoft tillader det, med et nyt produkt udviklet af Novell. Deres MonoTouch SDK, der gør det muligt at udvikle .NET-programmer til iPhone, betyder, at det er forholdsvis nemt at få programmet til at køre på en Zune HD.

Det har softwarefirmaet Foundation42 netop bevist ved at konvertere deres spil WordMonger til Zune HD på blot 12 timer. Spillet var oprindeligt udviklet ved brug af C#, OpenGL samt MonoTouch og konverteret ved at anvende XNA Game Studio SDK’et til Zune med .NET-udvidelse.

Til trods for muligheden for at konvertere spillet til Zune HD må udvikleren dog afvente en metode til at distribuere spillet, idet Microsoft endnu ikke har en “App Store”.





Gå til bund
Gravatar #1 - mark.
22. sep. 2009 08:17
Er jeg den eneste der ikke kan finde spillet på App Store??
Gravatar #2 - Bada
22. sep. 2009 08:36
Nixen, jeg kan heller ikke finde det. En søgning på udvikleren (Foundation 42) giver heller ikke nogen hits i app storen.
Gravatar #3 - cordion
22. sep. 2009 08:38
fantom udvikler?
Gravatar #4 - David Munch
22. sep. 2009 08:40
Hvis spillet originalt er udviklet i C# og ikke Obj-C til iPhone, hvad er så det imponerende i det her? Jeg antager Zune bruger C# nemlig?
Gravatar #5 - XorpiZ
22. sep. 2009 08:45
Nu står der jo heller ingen steder, at spillet ligger på App Store.

Måske de lige har udviklet det færdigt og har sendt det til godkendelse hos Apple. Det tager jo lidt tid, har jeg hørt.
Gravatar #6 - Mulpacha
22. sep. 2009 08:57
Der gaar lang tid foer jeg tilgiver Microsoft deres PlaysForSure stunt paa Zune'en.
Til dem der ikke kan huske PlaysForSure, saa var det MS's musik-tjeneste der holdt i "imponerende" 4 aar foer at de trak stikket ud, og hvis man ikke havde braendt alt musikken paa CD, saa var det bare aergeligt. Doed Musik.
At vaelge mellem Zune og iPhone er jo som at vaelge mellem pest og kolera.
Alt er boltet fast med DRM i hoved og ***, og man har ikke ret til at goere noget de ikke har godkendt med produktet, selv om man lovligt har koebt det.
Hvordan kan det vaere attraktivt for nogen som helst?
Gravatar #7 - brotherpot
22. sep. 2009 09:19
#6

Wallmart lavede også et ligende stunt for nogle år siden. Deres service havde heller ikke kørt så langtid og kunderne fik bare at vide at, de kunne købe musikken i DRM fri version ellers havde bare en dyr leje af musikken og surt sjov.

Men folk er stadig dumme nok til at blive ved med at, købe musik med DRM.
Gravatar #8 - MarsontheRocks
22. sep. 2009 09:51
Mulpacha (6) skrev:
...
At vaelge mellem Zune og iPhone er jo som at vaelge mellem pest og kolera.
Alt er boltet fast med DRM i hoved og ***, og man har ikke ret til at goere noget de ikke har godkendt med produktet, selv om man lovligt har koebt det.
Hvordan kan det vaere attraktivt for nogen som helst?


Du ved at iTunes har været DRM-fri (for hvad angår musik) nu i ret lang tid ik?
Gravatar #9 - MarsontheRocks
22. sep. 2009 09:58
brotherpot (7) skrev:
#6

Men folk er stadig dumme nok til at blive ved med at, købe musik med DRM.


Læs ovenfor...
Gravatar #10 - Holger_dk
22. sep. 2009 10:35
Ville da være fedt at programmer nemmere kunne "portes" fra iPhone til en Zune HD (eller bare en PC).

Formoder at spillet ikke erpå AppStore, fordi det kun kan kør epå en Jailbreaket iPhone?

Det kræver jo MonoTouchSDK, som Apple sikkert ikke tillader at man ligger på (uden jailbreak)
Gravatar #11 - spectual
22. sep. 2009 10:43
#10 Jeg troede faktisk der var tale om et konverteringsprogram når man snakker om at c# programmer kan køre på iPhonen.

Men det kan da selvfølgelig være at jeg har misforstået et eller andet.
Gravatar #12 - Cyrack
22. sep. 2009 10:51
@#10 & #11:

Der er lavet et .Net toolkit til iPhone der linkes med ind når man compiler sit program, dvs. det er en bin fil der tager selve .Net librariet med sig når programmet distribueres til telefonen. Fordelene (udover at Apple ikke ville tillade andet) er at man slipper for at have en JIT-compiler med sig. Svjh. fylder .Net-lib'et i omegnen af 8MB, så det giver et overhead, men det er jo et valg man må tage.
Gravatar #13 - Trogdor
22. sep. 2009 11:25
Hmm lad os se hvad der mon bliver deres strategi for de næste par år. :)

1) Sørge for at det er nemt at portere spil fra iPhone til Zune.
2) Sørge for at man kan spille samme spil på Microsoft telefoner.
3) Udviklere begynder at lave samme spil til begge platforme med microsofts som det første og porterer dem så til iPhone.
4) Microsoft "opgraderer" deres standard til en hvor spillene ikke længere kan eller må porteres til iPhone.
5) Udviklere laver kun spil til Microsoft

Den fremgangsmåde har virket før så hvorfor ikke prøve igen? :)

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login