mboost-dp1

Apple Inc.

iPhone 7: sort, vandafvisende og med dual-lens kamera

-

Ved gårsdagens presseevent fremviste Apple de nye iPhone 7 og iPhone 7 Plus, der, som rygterne har spået, ikke har et traditionelt minijackstik til hovedtelefoner. Brugere må i stedet vælge mellem at købe trådløse AirPods eller hovedtelefoner med ledning, der kan sættes i telefonens Lightningstik. Man får en jack/Lightning-omformer med, hvis man investerer i den nye smartphone, så de gamle hovedtelefoner kan stadig bruges.

Mens jackstikket er væk, er der blevet plads til endnu en højtaler, så telefonen kan levere stereolyd -op til 50 procent højere end tidligere iPhoneversioner.

iPhone 7 har en 4,7 tommer skærm, mens Plus-modellen kommer med 5,5 tommer skærm.

Kameraet på telefonens bagside er opgraderet både i forhold til lysindtag og sensor, der nu er på 12 megapixel. Den store model – iPhone 7 Plus – får to kameraer på bagsiden, ét vidvinkel og et telelinse. Brugeren kan skifte mellem de to og opnå optisk zoom.

Frontkameraet bliver på 7 megapixel i stedet for seneste generations 5 megapixel.

Der er desuden en lang række softwareforbedringer eller features som ansigtsgenkendelse og brug af ‘machine learning’ til optimering af billeder.

‘Hjem’-knappen bliver trykfølsom i stedet for trykbar.

iPhone 7 bliver også vandafvisende.

På indersiden har de nye telefoner en firekernet 64-bit A10 Fusion processor. Apple giver sammenligningen til den oprindelige iPhone: op til 120 gange hurtigere. Hvad denne sammenligning så skal bruges til i praksis, er en anden sag.

To af A10 Fusions kerner kører 40 procent hurtigere end den tidligere A9 chip og kræver da også en del strøm, mens de to andre kerner er mere energibevidste med en femtedel forbrug set i forhold til A10’s high-power halvdel.

En ‘performance controller’ styrer trafikken til enten den hurtige eller den energibevidste del af chippen alt efter nødvendighed. Dette skulle hjælpe på batteriets levetid.

GPU’en skulle være 50 procent hurtigere end A9-udgaven og bruge kun en tredjedel strøm i forhold til forgængeren.

Sidst men ikke mindst er 16GB ikke længere en mulighed. Telefonerne kommer med enten 32, 128 eller 256 GB.





Gå til bund
Gravatar #1 - sbenjaminp
8. sep. 2016 08:13
Nøj jeg glæder mig til at få den....

NOOOOT!

Er glad for min One Plus Two med Jackstik. :-)
Gravatar #2 - Taco
8. sep. 2016 08:57
sbenjaminp (1) skrev:
Nøj jeg glæder mig til at få den....

NOOOOT!

Er glad for min One Plus Two med Jackstik. :-)


Jamen stort tillykke. Er du så også lige så glad for din video afspiller med scart stik og din CTR skærm med VGA?
Gravatar #3 - sbenjaminp
8. sep. 2016 09:02
Taco (2) skrev:
sbenjaminp (1) skrev:
Nøj jeg glæder mig til at få den....

NOOOOT!

Er glad for min One Plus Two med Jackstik. :-)


Jamen stort tillykke. Er du så også lige så glad for din video afspiller med scart stik og din CTR skærm med VGA?


Jeg er enig at vi skal rykke os. Vi skal ikke holde fast i gamle teknologier bare fordi... - Men mini jack er over alt. - Har flere dyre sæt høretelefoner som jeg bruger med mine telefon. Kablet - Og er fint glad.
Havde et sæt bluetooth høretelefoner og de var fantastiske når jeg skal cykle på arbejde. - Men er gået tilbage til de traditionelle earbuds. Synes ledningen er en mindre gene end at jeg glemmer at oplade dem.

Apple rykker altid grænser. Det er deres job, for at være først fremme, men synes dette er et tåbeligt valg...
Gravatar #4 - rauhe
8. sep. 2016 09:08
#3 enig, dumt valg.

Det er bestemt noget der får mig til at overveje at købe en Android telefon næste gang der skal skiftes.
Gravatar #5 - Taco
8. sep. 2016 09:35
sbenjaminp (3) skrev:


...men synes dette er et tåbeligt valg...


Der er en adapter med i kassen. Værre er det fandme heller ikke.

Desuden er det kun træls lige i overgangsfacen. Det eneste der er lort er at Apple ikke bruger USB-C.

Men med et digitalt signal til din høretelefoner via Lightning eller USB-C er der mulighed for langt bedre DAC konvertere end dem, som sidder i telefonerne fordi den nu kan sidde i selve høretelefonen. Der kan sættes pulsmåler i In-ear høretelefoner til dem som løber. Bare for at nævne to. Jeg er sikker på at det nok skal blive stort. Det er bare spørgsmål om tid.
Gravatar #6 - rauhe
8. sep. 2016 10:30
#5 de muligheder du nævner (extern DAC, pulsmåler), findes vel allerede nu. Hvis de er (ex. extern DAC) så populære hvorfor har jeg så ikke hørt om dem?

Fakta er vel at Apple ikke tilføjer noget nyt, men fjerner noget, der bliver brugt af de fleste. At Apple så har nosserne til at kalde det et fremskridt er sgu frækt.
Gravatar #7 - Qw_freak
8. sep. 2016 10:45
rauhe (6) skrev:
#5 de muligheder du nævner (extern DAC, pulsmåler), findes vel allerede nu. Hvis de er (ex. extern DAC) så populære hvorfor har jeg så ikke hørt om dem?

Fakta er vel at Apple ikke tilføjer noget nyt, men fjerner noget, der bliver brugt af de fleste. At Apple så har nosserne til at kalde det et fremskridt er sgu frækt.

Men du har jo nu fået STEREO lyd OG 40% kraftigere højtalere.... så du har slet ikke brug for hoved telefoner længere...
Gravatar #8 - Taco
8. sep. 2016 10:59
rauhe (6) skrev:
#5 de muligheder du nævner (extern DAC, pulsmåler), findes vel allerede nu. Hvis de er (ex. extern DAC) så populære hvorfor har jeg så ikke hørt om dem?

Fakta er vel at Apple ikke tilføjer noget nyt, men fjerner noget, der bliver brugt af de fleste. At Apple så har nosserne til at kalde det et fremskridt er sgu frækt.


Ja, lige som den gang scartstikket forsvandt og HDMI blev kaldt fremtiden. Fy for satan hvor var det frækt.

Bare fordi din og min fantasi ikke rækkere længere end til pulsmålere og ext DAC, så bemærk venligst at jeg i min komentar påpeger at der nok skal komme mange nye spændende muligheder i fremtiden.

Jeg har fandme hørt på meget brok over at Scart-stikket forsvandt til fordel for HDMI. Noget vi i dag alle er glade for. Det første HDMI stik (version 1.0) havde hverken DeepColor, Ethernet, 3D, 4K, Audio Return Channel, 21:9 aspect ratio og mange andre tiltag som er kommet til siden. Altsammen noget der aldrig ville have været mulighed for med Scart fordi det er analogt..

Hvilke tiltag alverden producenter kan finde på at lave med lyd og høretelfoner i fremtiden kan jeg ikke spå om. Men med et digitalt stik står dørenene da i hvertfald åbne.
Gravatar #9 - compax
8. sep. 2016 11:07
Syntes også det er et tåbeligt træt indtil at #5 nævnede at der ville være en adapter fra lighting til jackstik, så går det nok...
Selv om det er et irritationsmoment at skulle huske en adapter så vil jeg mene at man kan leve med det.

(Vil hellere bruge en adapter end at skulle huske at lade sine høretelefoner op...er træt af ting man hele tiden skal lade op)
Gravatar #10 - rauhe
8. sep. 2016 11:17
#8 Jeg har aldrig brokket mig over HDMI i forhold til SCART, fordi det var en fornuftig udvikling.

#9 "...så går det nok..."
ja, det skal nok gå, men burde man ikke kunne forvente at iPhone 7 var bedre end tidligere versioner? adapteren en bare en ting mere man skal huske...
Gravatar #11 - Zalon
8. sep. 2016 11:44
#10 Adapteren sidder vel bare i enden af dine høretelefoner. Har du så et par fancy høretelefoner som benytter lightning, så har de nok en omformer der hvor du vil sætte din telefon til.

Personligt forstår jeg heller ikke at man fjerner minijack, de kunne sagtens bibeholde det uden at det påvirker at man kan bruge lightning.

I forhold til jeres SCART analogi, så havde de første TV med HDMI stadig SCART :D
Gravatar #12 - MarsontheRocks
8. sep. 2016 11:46
#0: "På indersiden har de nye telefoner en firekernet 64-bit A10 Fusion processor. Apple giver sammenligningen til den oprindelige iPhone: op til 120 procent hurtigere."

Rettelse: 120 GANGE hurtigere...ikke procent. Det ville ellers ikke være særligt imponerende... ;)
Gravatar #13 - modgaard
8. sep. 2016 11:48
#12 Tak. Hermed rettet.
Gravatar #14 - Chucara
8. sep. 2016 11:49
#11: SCART analogien er også elendig, da HDMI rent faktisk er brugt at ALLE, der laver TV, og ikke kun Panasonic. Skulle man sammenligne, skulle SCART være minijack og HDMI være USB-C. Lightning eksisterer slet ikke i den verden, da det ville have været tåbeligt at komme med en 3. standard kun brugt af en fabrikant.
Gravatar #15 - rauhe
8. sep. 2016 11:56
#11 ikke for at træde mere i det, men...
"Adapteren sidder vel bare i enden af dine høretelefoner." ja, hvis den ikke sidder på de høretelefoner der ligger derhjemme...

Alt kan løses, det her er bare ikke smart.
Tidligere havde Apple altid en idé bag. Det var netop ikke bare udvikling for udviklingens skyld, det synes jeg dette er.
Gravatar #16 - Ufomekaniker
8. sep. 2016 12:13
rauhe (15) skrev:
#11 ikke for at træde mere i det, men...
"Adapteren sidder vel bare i enden af dine høretelefoner." ja, hvis den ikke sidder på de høretelefoner der ligger derhjemme...

Alt kan løses, det her er bare ikke smart.
Tidligere havde Apple altid en idé bag. Det var netop ikke bare udvikling for udviklingens skyld, det synes jeg dette er.


Som jeg så det blev præsenteret, var de nødt til at fjerne minijack for at gøre den endnu mere vandtæt. Og i samme omgang gøre plads til Haptic Engine, så homebutton kunne gøres trykfølsom i stedet for trykbart, hvilket osse er mere vandtæt. Jeg tror faktisk at det var grunden til det, vil jeg mene. Vandtæt & 3D touch homebutton med konfigurerbart Haptic feedback.

Hvorfor de ikke har valgt USB-C i stedet for lightning, er, at som USB-C ser ud nu fandtes slet ikke dengang de valgt at bruge lightning. Men der er jo ingen der siger at de vil smide en USB-C i næste iPhone ligesom de gør i deres laptops. Alt kan jo ske kan vi se :)
Gravatar #17 - Kirsebær
8. sep. 2016 12:26
#16 Det behøves nu ikke, da både Sony og Samsung har vandtætte smartphones med åbent jackstik. Sony Z5 (og sikkert andre modeller) har sågar åben USB port :) Personligt er jeg ligeglad, da jeg ikke er Apple-mand. Mon ikke brugerne bliver glade for det, og Apple har brugt en del penge på markedsundersøgelser og testgrupper.

Er NFC stadig låst? Jeg synes det er lidt underligt, hvis det er tilfældet. Jeg er selv vildt glad, for fx at kunne scanne mit rejsekort, og forbinde til mit headset.

Gravatar #18 - Ufomekaniker
8. sep. 2016 12:42
Kirsebær (17) skrev:
#16 Det behøves nu ikke, da både Sony og Samsung har vandtætte smartphones med åbent jackstik. Sony Z5 (og sikkert andre modeller) har sågar åben USB port :) Personligt er jeg ligeglad, da jeg ikke er Apple-mand. Mon ikke brugerne bliver glade for det, og Apple har brugt en del penge på markedsundersøgelser og testgrupper.

Er NFC stadig låst? Jeg synes det er lidt underligt, hvis det er tilfældet. Jeg er selv vildt glad, for fx at kunne scanne mit rejsekort, og forbinde til mit headset.



Det jackstik er blevet afløst af en Haptic Engine osse. Der var fysisk ikke plads til begge features. Jeg er personligt ligeglad med et jackstik der blev lanceret for 100 år siden og hilser en Haptic Engine velkommen i stedet for. Jeg har det fint med BlueTooth lyd eller en adapter til jackstikket til lyd. Ingen problemer der. Jeg kunne osse bare bruge de earbuds der fulgte med telefonen :)

Jeg ved ikke hvor NCF er låst, men jeg tror den bliver låst op senere. Jeg vil skyde på at det har noget med deres egen Apple Pay forretning og sikkerhed at gøre. De har vist udgivet en iPhone 7 i Kina med en åben NCF chip.

Personligt er jeg ikke Android mand, og jeg blander mig heller ikke i noget der har med det at gøre.
Gravatar #19 - Taco
8. sep. 2016 12:57
Chucara (14) skrev:
#11: SCART analogien er også elendig, da HDMI rent faktisk er brugt at ALLE, der laver TV, og ikke kun Panasonic. Skulle man sammenligne, skulle SCART være minijack og HDMI være USB-C. Lightning eksisterer slet ikke i den verden, da det ville have været tåbeligt at komme med en 3. standard kun brugt af en fabrikant.


Jamen så er vi jo enige. Jeg har i alle mine poster snakket om et digitalt stik med digitale muligheder, som det analoge stik aldrig ville kunne få, hvormed scart vs HDMI jo er en perfekt analogi.Jeg har også kommenteret på, at det ville være fedt hvis Apple brugte USB-C på deres iPhones.



Gravatar #20 - compax
8. sep. 2016 13:45
rauhe (10) skrev:
#8 Jeg har aldrig brokket mig over HDMI i forhold til SCART, fordi det var en fornuftig udvikling.

#9 "...så går det nok..."
ja, det skal nok gå, men burde man ikke kunne forvente at iPhone 7 var bedre end tidligere versioner? adapteren en bare en ting mere man skal huske...


Jeg har heller ikke skrevet at det er et godt træk af Apple, men hvis andre specs af mobilen er så meget bedere, så er det med adapteren til at acceptér.... men ja det er da ærgeligt at man skal gå på kompromis.

men nu ejer jeg ikke en Iphone, så for mit vedkomne kan jeg egentlig være lige glad....ind til den dag andre mobilproducenter følger trop.
Gravatar #21 - nwinther
8. sep. 2016 13:51
Lidt bedre, end andre gode oste. OK. Why all the fuss?

Eneste anke: 40% højere lyd? Så nu skal jeg plages endnu mere, i stereo!, af idioter som tror vi andre gider at høre deres "musik", på åben gade.
Gravatar #22 - XxXxX
8. sep. 2016 15:48
Taco (2) skrev:
sbenjaminp (1) skrev:
Nøj jeg glæder mig til at få den....

NOOOOT!

Er glad for min One Plus Two med Jackstik. :-)


Jamen stort tillykke. Er du så også lige så glad for din video afspiller med scart stik og din CTR skærm med VGA?


Fortæl lige de måbende masser hvad en CTR skærm er ?
Gravatar #23 - Ufomekaniker
8. sep. 2016 15:58
XxXxX (22) skrev:
Taco (2) skrev:
sbenjaminp (1) skrev:
Nøj jeg glæder mig til at få den....

NOOOOT!

Er glad for min One Plus Two med Jackstik. :-)


Jamen stort tillykke. Er du så også lige så glad for din video afspiller med scart stik og din CTR skærm med VGA?


Fortæl lige de måbende masser hvad en CTR skærm er ?


Ja lige præcis, og om 10 år kan man bruge samme talemåde om jackstikket vil jeg tro :)
Gravatar #24 - Chucara
8. sep. 2016 19:09
Jeg synes vi overser en vigtig ting. Med en ren digital udgang, står døren på klem for DRM ala HDCP. Det var ikke en mulighed med mini-jack stikket.

Plus, ungerne kan ikke længere se iPad mens de lader uden at forstyrre omgivelserne. Præcis dette er årsagen til at jeg droppede min mobiBLU cube mp3 afspiller i sin tid.
Gravatar #25 - Paranoir
9. sep. 2016 06:39
Jeg venter lige et par år med at gå i panik over denne ændring.

Som det er påpeget i et indlæg længere oppe, så handler det måske bare om at vi er mennesker, og at mennesker hader forandringer. Og at vi nok ikke helt har fantasien til at tænke os ud i en fremtid hvor jack stikket er væk.

Mit umiddelbare gæt er at om 2 år så har ALLE flagskibe skrottet jack stikket. Så er problemet bare at vi kører USB-C vs. Lightning.
Men.. vi kan jo bare se Bose som allerede laver iPhone og Android specifikke høretelefoner. Og det tror jeg desværre er fremtiden.

Og så kan man sikkert købe 100 adaptere til USB-C -> Lightning og omvendt.

Det største problem jeg ser lige nu, med iPhone er at du ikke kan oplade og lytte til musik samtidig uden at have en stor fed adapter siddende i røven af din telefon.

Havde Apple introduceret Wireless opladning, så kunne vi i det mindste have købt en powerbank der oplader via trådløs, eller et battery case der oplader trådløst. Nu skal man have en grim adapter siddende i. Æv! :/
Gravatar #26 - Ufomekaniker
9. sep. 2016 07:35
rauhe (15) skrev:
#11 ikke for at træde mere i det, men...
"Adapteren sidder vel bare i enden af dine høretelefoner." ja, hvis den ikke sidder på de høretelefoner der ligger derhjemme...

Alt kan løses, det her er bare ikke smart.
Tidligere havde Apple altid en idé bag. Det var netop ikke bare udvikling for udviklingens skyld, det synes jeg dette er.


Den Android telefon har heller ingen jackstick :)

http://www.gsmarena.com/motorola_moto_z-8094.php
Gravatar #27 - nwinther
9. sep. 2016 07:42
Paranoir (25) skrev:
Havde Apple introduceret Wireless opladning


Det var også en undren - hvis man slår på det trådløse - med argumentet "not afraid to move forward" - hvorfor så ikke gå 100% trådløs?

Hvis vandtæthed og slanke dimensioner er så vigtige, hvorfor så lade én port stå i vejen for det? Er det "Afraid to move forward"?

0 åbninger i telefonen havde været et "gutsy move" a la Apple og reelt været en overskrift-værdig nyhed, som ville sætte dem foran konkurrenterne. 7'eren kan jo ikke noget, du ikke får i så mange andre telefoner i forvejen.
Gravatar #28 - MarsontheRocks
9. sep. 2016 08:27
XxXxX (22) skrev:
Taco (2) skrev:
sbenjaminp (1) skrev:
Nøj jeg glæder mig til at få den....

NOOOOT!

Er glad for min One Plus Two med Jackstik. :-)


Jamen stort tillykke. Er du så også lige så glad for din video afspiller med scart stik og din CTR skærm med VGA?


Fortæl lige de måbende masser hvad en CTR skærm er ?


Jeg vil tro han mente med CRT-monitor/skærm, og ikke CTR... ;)
Gravatar #29 - _tweak
9. sep. 2016 08:42
En Click-Through-Rate skærm; klikker på alt.
Gravatar #30 - Ufomekaniker
9. sep. 2016 15:13
nwinther (27) skrev:
Paranoir (25) skrev:
Havde Apple introduceret Wireless opladning


Det var også en undren - hvis man slår på det trådløse - med argumentet "not afraid to move forward" - hvorfor så ikke gå 100% trådløs?

Hvis vandtæthed og slanke dimensioner er så vigtige, hvorfor så lade én port stå i vejen for det? Er det "Afraid to move forward"?

0 åbninger i telefonen havde været et "gutsy move" a la Apple og reelt været en overskrift-værdig nyhed, som ville sætte dem foran konkurrenterne. 7'eren kan jo ikke noget, du ikke får i så mange andre telefoner i forvejen.


Jeg ved ikke om det teknisk er muligt at lave en opladning af den art igennem en telefonbagside lavet af metal. Er det overhovedet muligt at lave en oplader i still med Apple Watch hvis telefonen har en metalbagplade?
Gravatar #31 - fjols
9. sep. 2016 16:38
nwinther (27) skrev:
Det var også en undren - hvis man slår på det trådløse - med argumentet "not afraid to move forward" - hvorfor så ikke gå 100% trådløs?


Så vidt jeg husker fra Lumia telefonerne hvor det kun var nogle modeller der fik det var det pga. det stadig kræver for meget plads inden i.
Gravatar #32 - Useful
9. sep. 2016 18:13
Gravatar #33 - fusk
9. sep. 2016 18:59
Det er smart nok af apple, de vil gerne kunne låse folk til deres øko system, dette hjælper dem. Har du et par hørebøffer til 1000,- der kun virker med din iphone. Så tænker du dig helt sikkert om en ekstra gang før du skifter væk.

Android sælger over 4 gange så mange telefoner som iphone (2015 statistik). For apple er det et problem hvis det er for nemt at skifte væk fra apple, så de indføre en ny proprietær løsning.
Gravatar #34 - Mr.DNA
9. sep. 2016 19:47
sbenjaminp (3) skrev:


Apple rykker altid grænser. Det er deres job, for at være først fremme, men synes dette er et tåbeligt valg...


Det er da lang tid siden at Apple har været førende på noget, ser man bort fra hype-train fyld med journalister der lade sig imponere over mikroskopiske forbedringer hvert år.
Gravatar #35 - Ufomekaniker
9. sep. 2016 20:43
Chucara (24) skrev:
Jeg synes vi overser en vigtig ting. Med en ren digital udgang, står døren på klem for DRM ala HDCP. Det var ikke en mulighed med mini-jack stikket.

Plus, ungerne kan ikke længere se iPad mens de lader uden at forstyrre omgivelserne. Præcis dette er årsagen til at jeg droppede min mobiBLU cube mp3 afspiller i sin tid.


Der er ikke noget at overse mht DRM vil jeg mene. Hvad mener du det skulle gøre en forskel at flytte DAC'en fra telefonen og ud i hørebøfferne?

Du kan osse bare beholde den nuværende iPad til ungerne? Den kan da holde i et par år endnu, og det den tid er der nok noget helt andet ungerne gider at bruge tid på. Ellers findes der en adapter der kan det du skal bruge :)
Gravatar #36 - CBM
10. sep. 2016 16:59
#32: Nuff said!

:-)

Bare trist at samtlige Android + winphone + div producenter nu vil følge trop og med tiden skrotte minijack på deres telefoner.

Fordi at hvad Apple gør er hvad ALLE forbrugere ønsker... Den eneste grund til at folk ikke køber Apple er prisen.. fordi
.. det er jo utænkeligt at man ønsker en smartphone som er anderledes end en iPhone.... Bare spørg Samsung :-)
Gravatar #37 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. sep. 2016 05:14


For 7-9 år siden havde telefonerne heller ikke minijack som standard ...
Gravatar #38 - Qw_freak
12. sep. 2016 06:17
Hærmoriden (30) skrev:

Jeg ved ikke om det teknisk er muligt at lave en opladning af den art igennem en telefonbagside lavet af metal. Er det overhovedet muligt at lave en oplader i still med Apple Watch hvis telefonen har en metalbagplade?

Det er det, man kan benytte en teknologi som denne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_power_trans...
Gravatar #39 - gramps2
12. sep. 2016 11:23
Taco (5) skrev:
Der kan sættes pulsmåler i In-ear høretelefoner til dem som løber.

Der kan sættes en betalingsterminal i jack-stikket. En fucking betalingsterminal. Bare fordi det er analogt betyder det ikke, at det ikke virker. Husk på, at al dataoverførsel stadig er analogt på et eller andet sted under rejsen fra et sted til et andet.
Hærmoriden (16) skrev:
Som jeg så det blev præsenteret, var de nødt til at fjerne minijack for at gøre den endnu mere vandtæt.[...] så homebutton kunne gøres trykfølsom i stedet for trykbart, hvilket osse er mere vandtæt.

Som tidligere nævnt, så kan andre gøre deres produkter vandtætte uden at fjerne noget. Galaxy S7/Edge har både minijack og bevægelig Hjem-knap.



I øvrigt mener jeg, at det mest spændende er kameraet. Det ser lidt funky ud med de to linser, men at lave to forskellige zoom-grader, så man slipper for digitalt zoom, er faktisk en ganske god ide. Så længe vi ikke ender med femten forskellige linser som kan roteres på bagsiden af en noname kinesisk tablet.
Gravatar #40 - HenrikH
1. nov. 2016 14:27
Gravatar #41 - kblood
5. nov. 2016 13:27
#37 Ja, og det var jo røv. Alle var da vidst trætte af telefoner som havde headset som kun kunne bruges til den ene type eller mærke telefon.

Og ja, lydstikket har intet at gøre med om en telefon kan være vandtæt. Der har været vandtætte telefoner i flere år, og de har så vidt jeg ved alle et lydstik. Altså smart phones med Android. Inden da fandtes der måske også vandtætte telefoner.
Gravatar #42 - CBM
5. nov. 2016 15:33
#41: Apple lugter penge ved at kunne sælge adaptorer

Gravatar #43 - kblood
5. nov. 2016 17:57
#42 Ja, men det plejede godt nok ikke være så slemt som det er blevet nu. Synes det er ved at blive lidt absurd. Dengang det var PowerPC Macbooks og de første Intel så var Firewire og de andre specielle porte, som da ofte er bedre teknologier, noget ekstra den havde, men ellers var alle standard porte da også. USB, PS/2 osv. var med som standard, så længe det var en standard, som USB jo så stadigt er. Firewire blev aldrig særligt populært og jeg mener også at USB endte med at blive lige så godt eller bedre.
Gravatar #44 - CBM
5. nov. 2016 18:27
#43: sandt nok. Til sammenligning så har de maskiner fra Tyskland både lpt og com port stik på bundkortet plus ps/2 og USB.

Har planer om at putte et 3.5" & et 5.25" floppy drev i maskinen via kryoflux og et af de interne USB stik
:)



Gravatar #45 - kblood
5. nov. 2016 20:18
CBM (44) skrev:
#43: sandt nok. Til sammenligning så har de maskiner fra Tyskland både lpt og com port stik på bundkortet plus ps/2 og USB.

Har planer om at putte et 3.5" & et 5.25" floppy drev i maskinen via kryoflux og et af de interne USB stik
:)


Hehe :) Har du set denne?
https://www.kickstarter.com/projects/smachteam/sma...

Kunne godt tænke mig det som den bygger på, og putte den i en Amiga, så jeg kunne sætte den op så den kan bruge mit SuperCard Pro, og så ellers kører en Amiga emulator i Windows. Windows som kører på et SoC kunne være nice.
Gravatar #46 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. nov. 2016 23:03
#44 #45

Hvordan fanden kan I dreje enhver tråd ind på Amiga o_O
Imponerende Newz-skills ...
Gravatar #47 - kblood
6. nov. 2016 12:56
PHP-Ekspert Thoroughbreed (46) skrev:
#44 #45

Hvordan fanden kan I dreje enhver tråd ind på Amiga o_O
Imponerende Newz-skills ...


Tak :) Fordi Amiga er bedre end alle de andre... til sammen! :P
Gravatar #48 - CBM
6. nov. 2016 15:02
#47: helt enig :-) Amiga 4 life! :-)

Jeg overvejer selv en pi 3 + aeros til pi 3 og så putte det hele i mit amiga 1200 USB tastatur (keyrah v2+cdtv keyboard case+amiga 1200 keyboard)

#46: Takker :-)

Gravatar #49 - fjols
6. nov. 2016 16:39
Kunne I ikke gøre bare et minimumsforsøg på at være on-topic?
Hvis I vil chatte findes der mange løsninger til det...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login