mboost-dp1

Apple Inc.

iPads i Odder Kommune har givet kæmpe ekstraregning

- Via TV 2 Nyhederne - , redigeret af kasperfmn

Odder kommune købte for et års tid siden 2.500 iPads til brug i folkeskolen, hvilket gav meget opmærksomhed i de danske medier – også her på newz.dk.

Desværre har Odders gode intentioner om at være en forgangsskole, når det kommer til teknologi, udmundet i en gedigen ekstraregning.

Odder har haft 15 % af de indkøbte iPads til reparation med skader, som både er sket i og uden for skolen, og det har således givet kommunen en ekstraregning på 400.000 kr. foruden de penge, der allerede var budgetteret med.

Odder kommune skrev:
Glasset på iPaden har vist sig at være skrøbeligt, og der har været flere uheld end budgetteret med. Skaderne sker både i hjemmet og på skolen.

Kommunen har endnu ingen løsningsforslag i forhold til at få udgifterne ned udover at skifte over til at købe iPad Minier med stærkere glas eller bruge et kraftigere cover til elevernes iPads.





Gå til bund
Gravatar #51 - Magten
16. jan. 2013 13:10
Bundy (50) skrev:
Magten (45) skrev:
#42
Retfærdigvis skal det siges at der er sket meget med Android siden Gingerbread.


Er det ikke ved at være længe siden odder kommune købte de ipads her? Jeg synes faktisk også at have læst den her nyhed før ..
Jo det er et år siden ca.. Og der har ganske rigtigt været artikler om at antallet af skader kom bag på dem :)

http://www.version2.dk/artikel/odder-elever-smadre...
Gravatar #52 - Berandol
16. jan. 2013 13:23
Mulpacha (28) skrev:
Den helt grundlæggende forskel er at folkeskolen er obligatorisk. Du har som elev og forældre ikke mulighed for at sige nej.

Det er et tvunget lån og derfor slet ikke sammenligenligt med at låne en CD eller bil af en ven.


Folkeskolen er teknisk set ikke obligatorisk, vi har undervisningspligt her i landet. Hvilket vil sige man godt må få sin undervisning på anden vis, end den offentlige folkeskole. Undervisningen skal bare leve op til de krav(pensum) der er i folkeskolen.
Gravatar #53 - Mulpacha
16. jan. 2013 15:14
Berandol (52) skrev:
Folkeskolen er teknisk set ikke obligatorisk, vi har undervisningspligt her i landet. Hvilket vil sige man godt må få sin undervisning på anden vis, end den offentlige folkeskole. Undervisningen skal bare leve op til de krav(pensum) der er i folkeskolen.


Mit tidligere svar på samme kommentar:
Mulpacha (35) skrev:
Korrekt. Men det er vidst i praksis en ret teoretisk forskel for de fleste fuldtidsarbejdende forældre med lav indkomst, hvilket er den primære gruppe dette er et problem for.
Gravatar #54 - cryo
16. jan. 2013 16:27
gramps (43) skrev:
Der er et skift i mobil OS for tiden. Apple har ikke fornyet sig gevaldigt; sidste iteration af iOS gav Apple Maps, Passbook, panorama-indstilling i kameraet; iPhone 5 har et længere display og dermed formfaktor, og er en smule tyndere. Android, derimod, har rykket sig. Hurtigere respons, mulighed for at blokere apps fra at lave notifikationer, enormt mange forskellige modeller. Men læs, især, Rottmanns fortælling. Jeg tvivler på at du vil have samme oplevelse af Android hvis du prøver det på en Nexus 4 som en Arc S.


Fint, men de her "skift" kan jo komme mange gange i fremtiden, og med relativt korte intervaller. Det kan vel heller ikke være meningen at man så skal skifte platform alt efter hvad en teknisk person på newz.dk mener er mest l33t for tiden.

(Desuden kunne man tilføje til din iPhone 5-liste at den er kraftigt opgraderet performancemæssigt, og er lettere :).)
Gravatar #55 - gramps
16. jan. 2013 16:46
#54
Argumentet var ikke at de skulle skifte til Android-platformen. Jeg forsøgte faktisk at holde mig fra dén diskussion. Jeg reagerede på at #6 åbenlyst talte mod hvad der er sandheden. Android er ikke længere "lort".

Det er sandt at Android i mange år haltede bagefter, men når Apple-brugere som Rolf Rottmann og endda en af de oprindelige iPad-udviklere mener Android har indhentet og overhalet iOS - jah, så bør man ikke bedømme Android på v. 2.3 eller bare 4.0.

Sandt at sige kender jeg intet til iOS, så jeg kan kun forholde mig til den slags blogs. Men modsat #6, så læser jeg faktisk om udviklingen, og jeg har længe anbefalet både iOS og WP8 til folk som har spurgt til hvad de skulle købe, da Android er mere besværligt end de to.

Jeg forudser i øvrigt at Odder investerer i noget billigere, eller helt dropper tablets, om 1½ år.

Gravatar #56 - Chewy
16. jan. 2013 17:53
@ #42
Folk siger vista er dårligt fordi det var ressourcekrævende, men siger man, at Android er mobilernes svar på vista, så bliver man flamet uanset, hvor rigtigt det er.


Det er simpelthen fordi at det er bullshit..
Hvis det lykkedes for dig at installere Win 7 på en 486'er. Og bagefter brokker dig over at det er langsomt.
Er det så Win 7 eller hardware der er problemet?

@ #53
Folkeskolen er teknisk set ikke obligatorisk, vi har undervisningspligt her i landet. Hvilket vil sige man godt må få sin undervisning på anden vis, end den offentlige folkeskole. Undervisningen skal bare leve op til de krav(pensum) der er i folkeskolen.


Hjemme undervisning af dine børn er kun relevant hvis du opfylder alle 3 krav.

1. Du har en viden der er stor og bred nok til at du kan undervise i samtlige fag, fra 1.-9. klasse.

2. Du har ikke et job.

3. Du har penge nok til at indkøbe alle nødvendige ressourcer. (Hvordan vil du undervise i kemi uden at have kemikalier, kolber, bundsenbrændere etc... F.eks.)

Så reelt set er det ikke et alternativ til folkeskolen...
Gravatar #57 - gramps
16. jan. 2013 18:00
Chewy (56) skrev:
Så reelt set er det ikke et alternativ til folkeskolen...


Privatskole ;-)
Gravatar #58 - Chewy
16. jan. 2013 18:22
Koster ligeledes penge, og er derfor ikke en mulighed for de fattige familier.
Gravatar #59 - gramps
16. jan. 2013 18:25
#58
Pointen var, at det ikke kun er hjemmeundervisning som er alternativ til folkeskolen.
Gravatar #60 - Chewy
16. jan. 2013 18:40
Men er det overhovedet relevant når vi snakker om hvad fattige familier har af alternativer til at skulle betale for at benytte folkeskolen?
Gravatar #61 - gramps
16. jan. 2013 18:48
#60
Visse familier kan prioritere at sende deres børn i privatskole, selvom de er fattige. Men det er, ganske vist, et fåtal.
Gravatar #62 - Chewy
16. jan. 2013 19:10
Men hvis familien ikke har råd til at betale for en ny skærm, så er det da utopisk at tro at de ville kunne magte at benytte en privatskole..
(Men nu begynder vi så småt at bevæge os i ring...)

Har du råd til privatskole, har du som udgangspunkt også råd til en ny skærm...
Gravatar #63 - gramps
16. jan. 2013 19:23
#62
Jeg forstod ikke at det var dét diskussionen handlede sig om. Hovedet er fyldt med nyfødt baby, eksamener og mindre økonomiske problemer; jeg burde måske fokusere på færre områder..
Gravatar #64 - syska
16. jan. 2013 21:03
HenrikH (49) skrev:
Det kræver ihærdighed og/eller fuldt forsæt at ødelægge en folkeskolebog. En bog som tidligere nævnt koster en brøkedel af prisen en iPad gør.


Har du haft en bog i hånden? og så skal man betale for en HELT ny med mindre den stadig er i rimelig stand.

Dvs 400 kr. for en ny bog, fordi der er faldet et par sider ud fordi man skal have 100 bøger med i sin taske. Dvs ligeså uskyldig som når en tablet går i stykker.

En tablet rep skrev en andet vist kostede MAX 1000 kr. Så jeg kan ikke se det er helt unfair hvis man tager inflation og andre ting med.

Måske 20-30% mere ...

Så jeg synes ikke det er unfair de skal betale. Nej, giv dem en Android der ikke koster så meget ... man kan præcis det samme. Dem der scorer kassen er app udviklere og Apple. Tak Odder Kommune. Så er vi fri for at prøve det i min.
Gravatar #65 - Remmerboy
17. jan. 2013 01:19
Problemet er vel ikke at eleverne har fået tablets. Problemet er at odder kommune, der nedlagde rigtig mange lærer stillinger og skåret kraftig ned på ældrepleje for ca 1 1/2 siden, melder ud et par måneder efter nedskæring, at de ville købe de dyreste tablets på markedet til alle elever på skolerne.
Gravatar #66 - gramps
17. jan. 2013 01:50
#65
Dengang var iPad det bedste valg. Hvorvidt det er det i dag er underordnet; om 1½ år er det spændende, da aftalen med Apple ophører til den tid.
Gravatar #67 - Zombie Steve Jobs
17. jan. 2013 02:21
De skal sgu da ikke selv betale for, at de fucking iPads går i stykker, når man ser på dem.

Det kræver en indsats, at ødelægge en bog, du kan tabe den cirka 500.000 gange uden problemer, kaste med den, kaste din taske fyldt med bøger slå din sidemand i hatten, fylde en gulvspand med bøger stille den over den halvåbne dør, så læreren får den i hatte (det gjorde vi faktisk, men den ramte heldigvis hendes skulder. Ved ikke lige, hvor vores hjerner var) og derfor giver det ingen meninge, at give børn noget så dyrt, børn passer sgu ikke særligt godt på de ting, de leger , de løber og sådan noget (tror jeg i hvert fald? Det gjorde vi)
Gravatar #68 - Montago.NET
17. jan. 2013 09:28
gramps (43) skrev:
Apple har ikke fornyet sig gevaldigt; sidste iteration af iOS gav Apple Maps, Passbook, panorama-indstilling i kameraet; iPhone 5 har et længere display og dermed formfaktor, og er en smule tyndere. Android, derimod, har rykket sig. Hurtigere respons, mulighed for at blokere apps fra at lave notifikationer, enormt mange forskellige modeller.


sig hvad du vil, men jeg har haft min iPhone 4 i 2 år og har ikke set en eneste Android jeg vil have, eller som kørte ligeså flydende som min iPhone.

jeg har heller aldrig set en Android tablet køre i nærheden af flydende på samme måde som min iPad 2 - selv spritnye Android tablets lagger bagefter.... ja okay, deres GFX er måske bedre - men følelsen af at bruge den er ikke ligeså god.

Apple har sat overlæggeren højt og de er stadig i føreposition når man tæller alle parametre med (økosystem, tilbehør, app kvalitet osv)
Gravatar #69 - PinHigh
17. jan. 2013 10:07
Montago (68) skrev:
Apple har sat overlæggeren højt og de er stadig i føreposition når man tæller alle parametre med (økosystem, tilbehør, app kvalitet osv)


Hvis man vel og mærke har de samme præferencer som du.
Ellers er det langt fra sikkert, at man er enig med dig.
Gravatar #70 - gramps
17. jan. 2013 10:32
#68
Sig hvad du vil; Apple har glemt hvad innovation betyder. Og hvis de ikke kommer i tanke om det igen, så slumper de hen som de gjorde indtil 1996.
Gravatar #71 - Slettet Bruger [2012234091]
17. jan. 2013 10:42
gramps (70) skrev:
#68
Sig hvad du vil; Apple har glemt hvad innovation betyder. Og hvis de ikke kommer i tanke om det igen, så slumper de hen som de gjorde indtil 1996.


Jeg har en bekendt der arbejder i en Fona, de oplever faldende interesse for Apple produkter. Flere har fundet for lidt skift fra iPhone 4 til 5 og samtidig har nogle set det nye stik som større byrde end fordel.

Kan beretter også at de oplever faldende interesse for MacBooks, men jeg tror nu det bare er til den nuværende teenager generation kommer ordenligt til penge. Synes der er en tendens hos de personer der er 8-10 år yngre end mig, det hele skal være Æble-mærket. Det kan selvfølgelig også bare være dem jeg ligger mest mærke til, da jeg ikke selv er en fan.
Gravatar #72 - Montago.NET
17. jan. 2013 10:53
gramps (70) skrev:
#68
Sig hvad du vil; Apple har glemt hvad innovation betyder. Og hvis de ikke kommer i tanke om det igen, så slumper de hen som de gjorde indtil 1996.


så du vil have innovation for innovationens skyld ?

hvis Apple havde stoppet NFC og trådløs opladning i iPhone 5 ville du have sagt det samme... for begge features er jo set før.


#71

det er klart at interessen falder, markedet er jo mættet...

folk som HAVDE penge, HAR købt deres Apple produkt så nu har de ikke flere penge tilbage... nogle vil så tolke det som at interessen falder... men om 3-5 år når produkterne er gamle og skal udskiftes, så er der jo nok mange som skal have Apple igen.

Apple's markedsandel er vel bare vokset, sagt med andre ord.

---

Apropos generel interesse... så oplever jeg sjovt nok at min far spørger mig om han skal købe en MacBook næste gang, i den ide at den skulle arbejde bedre sammen med han iPad og iPhone - han er nok ikke den eneste som tænker sådan...
Gravatar #73 - XorpiZ
17. jan. 2013 10:57
Montago (72) skrev:
gramps (70) skrev:
#68
Sig hvad du vil; Apple har glemt hvad innovation betyder. Og hvis de ikke kommer i tanke om det igen, så slumper de hen som de gjorde indtil 1996.


så du vil have innovation for innovationens skyld ?

hvis Apple havde stoppet NFC og trådløs opladning i iPhone 5 ville du have sagt det samme... for begge features er jo set før.


Problemet er vel når Apple udtaler noget i stil med: "Den mest innovative nye feature i iOS 6 er... wait for it... Panorama-billeder!".

Det er sgu lidt sløvt.
Gravatar #74 - Magten
17. jan. 2013 11:03
Montago (72) skrev:
det er klart at interessen falder, markedet er jo mættet...
Yeah, not really. Smartphone markedet er LANGT fra mættet.
Gravatar #75 - RobertL
17. jan. 2013 11:53
jaywizz (5) skrev:
Det kan da ikke passe at det er kommunen som skal betale for reparationer af iPads, som elever (vel) har fået udleveret personligt - det må være deres eget ansvar og forældrenes at passe på de iPads, herunder også selv at betale for reparationer af udleveret udstyr, som de vel låner? Eller må have en forsikring der dækker...


Det passer da heldigvis heller ikke -
Det er kommunens skatte-ydere der skal betale !

Hvor meget 'IT' er det egentlig lige man lærer af at have den nyeste gadget fra æbles øko(nomi)-system ?
' Hej, jeg kan gå på app-store - Nu er jeg computer-expert !!'
Gravatar #76 - Eldrups
17. jan. 2013 12:11
Montago (68) skrev:
Apple har sat overlæggeren højt og de er stadig i føreposition når man tæller alle parametre med (økosystem, tilbehør, app kvalitet osv)


Aha, du mener deres meget begrænsede tilbehør, deres sindssygt skrøbelige mobiler (Alle jeg kender med iPhone har flækket skærmen.), deres overgang til endnu et af deres egne stik, eller alle de apps som Google har udviklet?

Det er fint at du mener Apple laver gode produkter, men tænk dig om før du prøver at argumentere for det. Eller lad helt vær'. Tak.

Montago (72) skrev:
det er klart at interessen falder, markedet er jo mættet...


B-u-l-l-s-h-i-t ...

Markedet kan ALDRIG blive mættet, når levetiden for en smartphone er hvad, 1 år? Jeg ville være overrasket hvis det var over 1 år. Tænk på hvor mange der smadrer mobiler, køber nye bare fordi de er nye, osv. osv.

Og var det ikke også kun ca. 40-50% af verdens mobiler der er smartphones? Det er der nok en der kan huske bedre end mig. Ligemeget hvad, så er smartphone markedet i rivende udvikling.

Jeg hørte i radioen forleden at Apple har halveret deres forventninger til iPhone 5 salget.
Gravatar #77 - fiskefyren
17. jan. 2013 12:26
Ja, så kan man jo lade hver med at købe sådan et skod produkt fra sådan et skod firma, men tak fordi i gad at bruge mine skatte penge på sådan noget lort, mange tak <3
Gravatar #78 - Montago.NET
17. jan. 2013 13:12
Eldrups (76) skrev:
Aha, du mener deres meget begrænsede tilbehør, deres sindssygt skrøbelige mobiler (Alle jeg kender med iPhone har flækket skærmen.), deres overgang til endnu et af deres egne stik, eller alle de apps som Google har udviklet?


Tjae - jeg kan kun sige det samme om alle de billige Android telefoner folk render rundt med - de har også smadret skærm eller knækket plastik

idet der kun findes 1 producent af Apple telefoner, er der en standard for hvordan de ser ud - ergo findes der laaaaaaangt mere tilbehør til iPhones end nogen andre telefoner. Hvor mange anlæg med iPhone dock er det ikke lige der findes - hvor mange med Android dock ???

der findes andre app udviklere end Google...

Eldrups (76) skrev:
Det er fint at du mener Apple laver gode produkter, men tænk dig om før du prøver at argumentere for det. Eller lad helt vær'. Tak.


så hvis jeg ikke er enig med dig, skal jeg bare lade være med at argumentere ?

Eldrups (76) skrev:
Markedet kan ALDRIG blive mættet, når levetiden for en smartphone er hvad, 1 år? Jeg ville være overrasket hvis det var over 1 år. Tænk på hvor mange der smadrer mobiler, køber nye bare fordi de er nye, osv. osv.


Levetiden på telefoner ændre ikke på MARKEDSANDEL (aka. mætningsgraden) - hvis 12% har smartphone, som går i stykker og de køber en ny, så det stadigvæk kun 12% af markedet som har smartphone.

Gravatar #79 - Vandmand
17. jan. 2013 13:59
Montago (78) skrev:
...
idet der kun findes 1 producent af Apple telefoner, er der en standard for hvordan de ser ud - ergo findes der laaaaaaangt mere tilbehør til iPhones end nogen andre telefoner. Hvor mange anlæg med iPhone dock er det ikke lige der findes - hvor mange med Android dock ???...


Nu spørger jeg måske dumt, men hvorfor skal dit anlæg have en dock til din telefon?

Min smartphone har et mini jack interface... det tror jeg da de fleste anlæg også har.
Gravatar #80 - Montago.NET
17. jan. 2013 14:41
Vandmand (79) skrev:

Nu spørger jeg måske dumt, men hvorfor skal dit anlæg have en dock til din telefon?

Min smartphone har et mini jack interface... det tror jeg da de fleste anlæg også har.


Fordi der er oplader i dock'en og fjernbetjeningen til anlægget kan fjernstyre IOS... det kan du ikke rigtigt med minijack...
Gravatar #81 - Magten
17. jan. 2013 15:17
Hvis bare der fandtes en trådløs måde at afspille musik på.
Gravatar #82 - gramps
17. jan. 2013 23:37
Montago (72) skrev:
så du vil have innovation for innovationens skyld ?


JA! Giv mig noget nyt, noget spændende. Jeg kedes når ting går i stampe. Innovation sætter gang i vores samfund - se bare på tiden før og efter den første iPhone!

Apple har (næsten) aldrig selv opfundet noget. De har fundet ting, som ikke er sat sammen, og sat dem sammen til noget unikt. Det er stadig innovation, og de innovationer har tvunget konkurrenterne til at komme igang. Men hvor mange ændringer har der været de sidste to år i iOS som har været innovative?

Magten (81) skrev:
Hvis bare der fandtes en trådløs måde at afspille musik på.


Shh.. Apple lever i en ledningsafhængig verden, hvor alt skal være fysisk; at Google tilbyder at man kan streame sin musik fra skyen, uden at den behøver ligge på telefonen viser bare hvor sløve og bagudstående de er.
Gravatar #83 - XorpiZ
17. jan. 2013 23:53
#82

Enig. Det er mig en gåde, at Apple ikke kan/vil/må lave en streaming-service.
Gravatar #84 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. jan. 2013 04:43
Magten (81) skrev:
Hvis bare der fandtes en trådløs måde at afspille musik på.




gramps (82) skrev:
Shh.. Apple lever i en ledningsafhængig verden, hvor alt skal være fysisk;


Det hedder AirPlay - og der kan man faktisk også fjernstyre afspilleren ^_^

Eksempel 1:
Jeg laver AirPlay fra min NAS til mit AppleTV og styrer det fra computeren (eller telefonen)

Eksempel 2:
Jeg laver AirPlay fra min computer til mit AppleTV og styrer det fra telefonen (Remote appen til iOS)

Eksempel 3:
Jeg laver AirPlay fra min telefon til mit AppleTV og styrer det fra fjernbetjeningen til ATV'et
Gravatar #85 - Magten
18. jan. 2013 07:53
gramps (82) skrev:
Shh.. Apple lever i en ledningsafhængig verden, hvor alt skal være fysisk
Arrh, ikke helt, som #84 nævner så har Apple jo AirPlay :)

Jeg har aldrig rigtig forstået folk er så vilde med dock løsningen, og slet ikke dem hvor der ikke er fjernbetjening til. Der findes nogle noget mere elegante trådløse løsninger derude ^^
Gravatar #86 - gramps
18. jan. 2013 08:39
Thoroughbreed (84) skrev:
Det hedder AirPlay - og der kan man faktisk også fjernstyre afspilleren ^_^


Det' sjovt. Det kan man også med industristandarden DLNA. Men hey, hvorfor skulle Apple følge den?
Gravatar #87 - lorric
18. jan. 2013 09:11
#86 - Det normale argument er at XX ikke var godt nok, så vi lavede vores eget. Det har Microsoft også gjort mange gange, back in the day.
Gravatar #88 - Montago.NET
18. jan. 2013 09:23
gramps (82) skrev:
Shh.. Apple lever i en ledningsafhængig verden, hvor alt skal være fysisk; at Google tilbyder at man kan streame sin musik fra skyen, uden at den behøver ligge på telefonen viser bare hvor sløve og bagudstående de er.


du har da sovet i timen...

AirPlay... trådløs streaming fra alle i-devices til AirPlay dimser

dernæst kan man nu i dag Streame musik man har købt fra iTunes butikken, så man ikke behøver at have musikken liggende..

og hvis du vil streame andre steder fra, henter du bare en App som klare opgaven.

try again...
Gravatar #89 - mcwzdk
18. jan. 2013 09:30
Det var ikke heldigt, de burde have brugt Google istedet :)
Gravatar #90 - Zombie Steve Jobs
18. jan. 2013 10:44
#88

Montago (88) skrev:
du har da sovet i timen...

AirPlay... trådløs streaming fra alle i-devices til AirPlay dimser, der har iTunes.

fyp


Medmindre du køber 3. parts software. Og glem alt om at streame andet, end det apple synes du skal på din Apple-tv, alle de flæske fede slevudråbte it-habile mennesker, der bræger "HURR DURR HVORFOR KAN JEG IKKE STREAME YOUBIO", 1: Fordi der er tre brugere, 2: Fordi du har købt en device, uden at bruge din tomme hjerne.
Gravatar #91 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. jan. 2013 11:01
#90

Du kunne jo også jailbreake dit Apple TV?.. Det siger Hånter er meget effektivt :)
Gravatar #92 - gramps
18. jan. 2013 13:42
#91
Siden hvornår blev det acceptabelt at man skal ændre på sit produkt for at udnytte det fuldt ud?

#88
Jeg havde ikke hørt at man kan streame musik via iTunes. Tak for opdateringen.
Gravatar #93 - Manofsciencemanoffaith
18. jan. 2013 14:02
gramps (92) skrev:
#91
Siden hvornår blev det acceptabelt at man skal ændre på sit produkt for at udnytte det fuldt ud?


Siden Apple udgav iPhone.
Gravatar #94 - markjensen
19. jan. 2013 10:29
Dette indlæg er nok en smule off topic.

gramps (43) skrev:

Der er et skift i mobil OS for tiden. Apple har ikke fornyet sig gevaldigt; sidste iteration af iOS gav Apple Maps, Passbook, panorama-indstilling i kameraet; iPhone 5 har et længere display og dermed formfaktor, og er en smule tyndere. Android, derimod, har rykket sig. Hurtigere respons, mulighed for at blokere apps fra at lave notifikationer, enormt mange forskellige modeller. Men læs, især, Rottmanns fortælling. Jeg tvivler på at du vil have samme oplevelse af Android hvis du prøver det på en Nexus 4 som en Arc S.


Mener du at mindre lag, blokering af notifikationer og mange modeller er fornyelse? Det var da godt nok nogle dårlige eksempler. Apple har opfyldt de to første punkter og mange modeller er ikke nødvendigvis en fordel. Se på htc der spytter en model ud hver dag. Android har nogle gode ting og Apple (iOS) mangler sikkert noget fornyelse, men hurtigere responstid er altså ikke fornyelse.

Angående cloud musik: iTunes match er det I efterspørger, men Norden er det eneste sted det mangler at udkomme i. AirPlay virker i øvrigt ganske fortræffeligt til streaming. Det er rigtigt at der mangler videoformater, men med Beamer kan man overføre det meste (uden jailbreak og omkodning).

Det er muligt at man skal jailbreake sin iPhone for at få flere funktioner, men hellere det end at skulle roote for at slippe for lortefunktioner (htc, jeg kigger igen på dig. Og touchwiz har jeg nu også læst en masse grimme ting om).

Er jeres problem med det nye stik at det er nyt eller at det ikke er USB? Det sidste kan jeg forstå, men at de ville skifte det ud synes jeg er helt i orden. Hvad er det, 10 år gammelt? Jeg synes andre producenter er meget bedre til at vælge nye stik hele tiden. Fx Samsung der i en periode valgte at kopieres Apples gamle kæmpestik. Hvad fuck skete der lige der?

Da jeg var yngre ville jeg gerne have gadgets jeg kunne rode med. Jeg ville have elsket Android. Men i dag vil jeg nok bare gerne have noget der virker relativt stabilt.
Gravatar #95 - Slettet Bruger [1439955492]
19. jan. 2013 12:13
Er der nogen der har nævnt at folk med så få penge ikke burde få børn?
Gravatar #96 - Chewy
19. jan. 2013 12:19
@ #94
Se på htc der spytter en model ud hver dag


Hellere det end at stå og skulle ha' ny telefon, og ha' valget mellem et købe en telefon der allerede er forældet. Eller at vente 3 måneder på den næste model udkom...

end at skulle roote for at slippe for lortefunktioner


Hvilke funktioner er det der er så dårlige at du føler at du er tvunget til at skulle roote for at erstatte dem?
Gravatar #97 - Slettet Bruger [2012234091]
19. jan. 2013 12:26
Der lige kan høre fra mor at hun som kommunal dagplejer i Esbjerg Kommune nok vil få en iPad til at håndtere deres papir arbejde. Så er det jo godt at man har valgt at flytte til sommer. Dog kan det muligvis opvejes af at min far lige har valgt at "købe" en Nexus 7.

Denne nyhed bekymre mig dog lidt når jeg hører det.
Gravatar #98 - markjensen
19. jan. 2013 13:34
Chewy (96) skrev:
@ #94


Hellere det end at stå og skulle ha' ny telefon, og ha' valget mellem et købe en telefon der allerede er forældet. Eller at vente 3 måneder på den næste model udkom...

end at skulle roote for at slippe for lortefunktioner


Hvilke funktioner er det der er så dårlige at du føler at du er tvunget til at skulle roote for at erstatte dem?


Det første har jeg nu ikke noget problem med. Det er sjældent jeg står og skal bruge en telefon LIGE NU.

Jeg vil gerne slippe for alt hvad der hedder Sense og TouchWiz. Ja, så kan jeg købe en Nexus, men så er vi tilbage ved få modeller. Det er måske ikke helt fair at jeg dømmer Android ud fra min HTC Desire (og lidt en Samsung tablet jeg ikke ved hvad hedder), men den var godt nok også lort. Den kunne da bruges, men der var godt nok mange ting der kunne være bedre. En sjov ting jeg hyggede mig meget med: Når jeg skulle ind i fx slettede mails, åbnede den altid en anden tilfældig mappe.
Gravatar #99 - Rainmeter
19. jan. 2013 13:45
#98
Du kunne vælge at købe nogle ordenlige produkter, jeg køber jo heller ikke første iphone og winer over den lagger!?, det nemt for jer med apple produkter at svine os uden, for jer vi har meget lort, men det i også selv ved at have man skal ikke længere tilbage end 3gs før i er begyndt at lagge, med jeres i så åh himleske produkter, så længe man holder sit shit opdateret virker det altså fint. ud og prøv noget mere endnu du bare får diaré, og har lyst til dele dine lorte oplevelser med os andre.
Gravatar #100 - Zombie Steve Jobs
19. jan. 2013 13:49
Thoroughbreed (91) skrev:
#90

Du kunne jo også jailbreake dit Apple TV?.. Det siger Hånter er meget effektivt :)


Den nye kan ikke jailbreakes. Endnu, så vidt jeg husker, i hvert fald, og hvis det er samme kryotering som de smed i iPods så bliver den det aldrig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login