mboost-dp1

unknown

Interview med ATI vedr. GameCube.

- Via Cloudchaser -

Cloudchaser Nintendo har lavet et interview med den Flipper-ansvarlige Greg Buchner. Jeg har ikke fulgt særlig meget med i konsol kapløbet, men Greg er meget optimistisk. Han siger bla. at Flipper er hurtigere mindre og billigere end konkurrenterne. Hvis det er sandt, bliver det et spændende opgør mellem MS/Nvidia/Intel, ATI/Nintendo og Sony.
Ydermere kan det have en effekt på fremtidige GPU’er til PC’en, da Flipper er færdig og teamet nu arbejder på “andre projekter” inden for ATI. Og ATI har annonceret at de vil satse mere på PC-markedet end hidtil.





Gå til bund
Gravatar #1 - Trentors
7. sep. 2001 07:52
De understøtter min holdning med at Gamecuben bliver den mest spændende maskine som udkommer i den nærmeste fremtid. Ren spillemaskine uden billige andenrangs CD og DVD-afspillere som folk alligevel har.
Og med hensyn til Flipper-chippen fra ATI så er den klart G3-chippen overlegen. Alene båndbredden på 10 gb/s mod X-Box's 6.4 gb/s gør en kæmpe forskel. Og PS2....tja den er næsten en generation bagud ligesom PSX var det imod N64.
Gravatar #2 - Onde Pik
7. sep. 2001 08:47
Ja det er præcis det med båndbredden der er Gregs hoved argument. Og desuden har Flipper også en del flere features end G3, også skulle den være røvnem at kode til.
Umidlbart lyder det enormt lovende for Nintendo.
Gravatar #3 - Trentors
7. sep. 2001 09:02
Ja det er netop dens force. N64 var noget møg at kode til pga. bl.a. ringe udviklingsværktøjer. Hvorimod PSX var nem hvilket hjalp Sony en hel del.
GameCuben derimod er meget lettere at kode til en PS2 (som skulle være meget svær pga. dens dobbelte grafikchip system) og sikkert også lettere end X-box fordi dens funktioner er indbyggede.
Det er til gengæld også X-boxen's fordel. Programmerbare shaders (også pixel). Men til gengæld har den så vidt jeg ved ikke et multitexture system og den har for lav båndbredde med sine sølle 6.4 gb. Og endnu værre: Dens Pentium 3 på 733 mhz. En CISC chip med 20 års legacy. Føj.
Gravatar #4 - Miklos
7. sep. 2001 12:36
CISC mener du vel?
Gravatar #5 - Coma
7. sep. 2001 14:08
Tja alt magt til nintendo...
Faktisk læste jeg et interview med Sega, om hvor længe det tog dem at konventere nogle af de spil, de vil ha over på Nintendo´s.. og de udtalte at det tog under 1 uge, hvor spillet kørte med 60fps.
Samt Factory 5, der både udvikler til GameCube og X-box, har udtalt at GameCube er så LET at udvikle til, og man får max performance med det samme, og ikke som med X-box og ps2, hvor man skal sidde og tweeke vildt...
Gravatar #6 - Trentors
7. sep. 2001 15:36
Ja FACTOR(ikke ry)5 er meget glade for GameCuben men de er ikke just objektive i den sag. De er ansat af Nintendo til at udvikle bl.a. lydværktøjerne til GameCube ( hvilket er for sejt når man tænker på at game soundtrack-guruen Chris Hülsbeck er med ) så de har nok en hvis interesse i at maskinen bliver en succes. :-)
Men Sega er jo upartiske da de har gjort sig platformsuafhængige, så deres ros er kærkommen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login