mboost-dp1

unknown

Internetannoncer satte rekord i 2006

- Via Foreningen af Danske Internetmedier - , redigeret af peter_m

En undersøgelse foretaget af Foreningen af Danske Internetmedier (FDIM) og Deloitte viser, at internetannoncørerne brugte langt flere penge i 2006 end hidtil estimeret. Lige omkring 1,8 milliarder kroner brugte de, hvilket svarer til 10 procent af det danske marked. Internettet forventes kun overgået af tv og aviser som annoncemedie.

Ifølge FDIM følger Danmark lige i hælene på USA i brugen af internettet som annoncemedie.





Gå til bund
Gravatar #1 - f-style
21. mar. 2007 07:47
Internettet forventes kun overgået af tv og aviser som annoncemedie


Er TV + aviser + internettet ikke stortset alt annoncering?
ved godt der også er plakater inde i byerne men det er jo ikke det store.
Gravatar #2 - NFX
21. mar. 2007 08:10
#1:
Radio, ugeblade, busser, postomdeling - det er ikke vildt store poster, men det er nok også derfor de siger at TV og aviser er de største :)
Gravatar #3 - inckie
21. mar. 2007 10:06
Reklamer som popper op når man holder musen hen over burde forbydes. Fx den nye McD reklame på MSN, hvis man skal ned til sin tray-bar, og har sit msn vindue der, så kommer der lige sådan en McD reklamer op! Det er bare belastende og de hjemmesider som smider en reklame øverst i toppen fx eb.dk, så når man køre musen op efter, et ikon i browseren BANG så er lyd, musik og folk, som snakker til dig, det er til at få lange løg.
Gravatar #4 - myicq
21. mar. 2007 10:16
Firefox, AdBlockPlus, Proximitron og en ikke-MS messenger som f.eks. Trillian løser alle de problemer. Det kræver bare at du bruger en smule tid på at zappe bannere, som regel kan det gøres via domænenavnet på den adserver der bruges. (ex: doubleclick). I reglen bruger et site kun en eller to adservers.

Proxomitron er bedst, idet den helt fjerner (editerer) indholdet. Adblockplus sætter bare display:none.

Proxomitron kan i øvrigt fint bruges til IE, og dermed også MSN messenger som vist bruger samme forbindelse. Den kan også anvendens til at lægge genveje ind, lave menuer om, etc. Kan kun anbefales.

Og hvis man er hardcore nørd kan man prøve junkbuster, den er dog noget sværere at sætte op imho.

Jeg bruger alt dette, og ser stort set ingen reklamer overhovedet. Intet popper op nogen steder, heller ikke i IE.
Gravatar #5 - royalrex
21. mar. 2007 11:11
#3 Flex din messenger med Mess Patch fra mess.be, good bye nedern reklamer og forurenet interface!

* download linket kan være lidt svært at finde.
Klik på Mess Patch under "important announcements" til venstre. i bunden af næste side er der et grimt lille ikon med blå pile og teksten "Download File", go click!
Gravatar #6 - royalrex
21. mar. 2007 11:13
#4 "Adblockplus sætter bare display:none", det er vel også fint nok, så vidt jeg ved bliver skjult indhold ikke hentet? I hvert fald bliver sider med tungt reklameindhold meget hurtigere når reklamerne er blokket med Adblock.
Gravatar #7 - trylleklovn
21. mar. 2007 12:56
#4 Men det er stadig dårlig skik at blokere reklamer på websites man bruger ofte. De skal jo også holde sig i live.
Gravatar #8 - silencio
21. mar. 2007 13:07
ved at blokere for reklamer tvinger i bare annoncørerne til at anvende stadig mere agressive metoder.

derfor: blokér kun de reklamer der er direkte generende (f.eks. pop-ups og de der satans flash nogen der danser indover skærmen)

Og så fatter jeg heller ikke hvor alle de penge ryger hen, jeg kan ikke engang finde nogen der gider reklamere ordentligt på mit eget site... men kan jo være fordi jeg er for doven til at lede ordentligt...
Gravatar #9 - Onde Pik
21. mar. 2007 13:42
#0 #1 #2

Nu er "Aviser" også at skære meget over samme kam. Tallene fra sidste år viser at følgende medier rangerer højere end internettet.

Dagblade med 27%
Lokale/Regionale ugeaviser med 20%
Magasiner/Fagblade/Tidskrifter med 14%

så er der TV med 19%
og endelig Internettet med 6%.
(Kilde: "Det danske reklamemarked 2005" side 12)

Nu er der selvfølgelig sket noget med en voldsom stigning for Internettet men klap lige hesten.

Andre medier er:
Biograf
Radio
Outdoor
Publikationer
In-store
Ambient media
Indlæg
etc.


Ang. irriterende reklamer på nettet er der faktisk i Danmerk ret strenge krav til dem fra langt de fleste medier. Bannere skal brugeraktiveres for at spille lyd eller expande (med mindre der er meget specielle omstændigheder... f.eks, hvis lyd og annonce hænger SÅ godt sammen at det ikke anses for vildt irriterende)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login