mboost-dp1

Intel

Intel udskyder lancering af Ivy Bridge processorer

- Via DigiTimes -

Intel har overfor flere af sine partnere meddelt, at de udskyder den generelle tilgængelighed af Intels næste processorgeneration Ivy Bridge fra april til juni. Selve lanceringen vil stadig finde sted i april, men kun i meget begrænsede mængder.

Grunden til udskydelsen skal findes i det sløve marked for bærbare computere, hvor producenterne har svært ved at få brugt deres lagre af den nuværende Sandy Bridge processor. Dette betyder at Intel også har store lagre af Sandy Bridge processorer, hvorfor udsættelsen af Ivy Bridge skal give mere tid til at få tømt lagrene.

Der er dog ingen producenter af bærbare computere, som forventer en markant stigning i salget af computere, før frigivelsen af Windows 8 til efteråret.





Gå til bund
Gravatar #1 - didriksen86
16. feb. 2012 16:46
Fint, så går der lidt længere tid før jeg køber en ny bærbar.. :P
Gravatar #2 - hyænen
16. feb. 2012 17:05
didriksen86 (1) skrev:
Fint, så går der lidt længere tid før jeg køber en ny bærbar.. :P


Årh, så hold dog mund. Alle er pisse ligeglade.
Gravatar #3 - Mort
16. feb. 2012 17:05
Intel har siden deres Core serie ikke ville sælge mobil versioner af deres CPU'er til privatpersoner, men kun sælge dem til OEM producenter. Det betyder at man ikke længere kan bruge nyere generationer af Intel CPU'er til hjemmebyggede low power computere, som feks medie centre.

Når Intel vælger ikke længere at sælge til et markedssegment som de tidligere har været førende på, så har jeg svært ved at sympatisere med dem over manglende salg.
Gravatar #4 - Athinira
16. feb. 2012 17:10
What a sellout...
Gravatar #5 - Jawa Striker
16. feb. 2012 17:11
hyænen (2) skrev:
Årh, så hold dog mund. Alle er pisse ligeglade.


Så klap dog i. Ingen er interesseret i at vide at ingen er interesseret i at læse hans kommentar.
Gravatar #6 - didriksen86
16. feb. 2012 17:25
hyænen (2) skrev:
Årh, så hold dog mund. Alle er pisse ligeglade.


Åh, det skal du have sagt noget før, så havde jeg ikke postet!.. Undskyld, jeg skal nok lade være i fremtiden, du hellige poster..
Gravatar #7 - mee
16. feb. 2012 17:56
Mort (3) skrev:
Intel har siden deres Core serie ikke ville sælge mobil versioner af deres CPU'er til privatpersoner, men kun sælge dem til OEM producenter. Det betyder at man ikke længere kan bruge nyere generationer af Intel CPU'er til hjemmebyggede low power computere, som feks medie centre.

Når Intel vælger ikke længere at sælge til et markedssegment som de tidligere har været førende på, så har jeg svært ved at sympatisere med dem over manglende salg.


say what??? Mobile versioner af Intels processorer har længe kunne købes privat, de er bare ret dyre.

Jeg fornemmer at manglende konkurrence også medvirker til at IB bliver udsat.
Gravatar #8 - koogco
16. feb. 2012 18:00
På desktop markedet haster det i hvert fald ikke, AMD kan i øjeblikket kun matche Intels mainstream processorer, og til gaming ikke engang det. Jeg håber snart det ændrer sig, uden konkurrence behøver Intel ikke at udvikle deres produkter lige så meget, og priserne går i vejret.
Gravatar #9 - terracide
16. feb. 2012 18:38
FFS...snot nyhed newz...shhame on you.
Intel udskyder MOBILE Ivy Briggde...for at producenterne kan få tømt deres lager af Sandy Brigde laptops...

Som de skriver:

Because most first-tier notebook vendors are having trouble digesting their Sandy Bridge notebook inventories due to the weak global economy, while Intel is also troubled by its Sandy Bridge processor inventory, the CPU giant plans to delay mass shipments of the new processors to minimize the impact, the sources noted.



...notebook vendors still believe the PC replacement trend is unlikely to start until after September, when Microsoft launches Windows 8, and the first three quarters of 2012 will still be a dark period for the notebook industry


Det handler om Craptop CPU'er...ikke Stationære CPU'er
Gravatar #10 - PunaniPounder
16. feb. 2012 19:20
#9

Er der ingen grænser for, hvor uintelligent du kan lyde? Du slår nye rekorder for idiotiske kommentarer dagligt efterhånden.

What's with the kværulant-attitude? Kom nu ud af mors kælder og få noget sol.
Gravatar #11 - Manofsciencemanoffaith
16. feb. 2012 19:41
PunaniPounder (10) skrev:
#9

Er der ingen grænser for, hvor uintelligent du kan lyde?


You must be new here...
Gravatar #12 - terracide
16. feb. 2012 20:23
PunaniPounder (10) skrev:
#9

Er der ingen grænser for, hvor uintelligent du kan lyde? Du slår nye rekorder for idiotiske kommentarer dagligt efterhånden.

What's with the kværulant-attitude? Kom nu ud af mors kælder og få noget sol.


Har jeg sagt noget forkert lille pusser? :)
Gravatar #13 - Scapegoat
16. feb. 2012 21:02
Der er kun en ting som er sjovere end når folk ikke lægger noget stort i deres egne indlæg, og det er når der er nogle som tager deres indlæg som personlige angreb. :-)
Fat nu bare at terracide er ligeglad med jeres kommentarer. Lige meget hvad i siger, vil han altid vinde, for han er ligeglad.

Fortsat god aften alle sammen!
Gravatar #14 - PunaniPounder
17. feb. 2012 00:56
#11

Nope, tror bare det var min tur til at få et flip..

#12

Måske ikke decideret forkert, men når man refererer til laptops som værende craptops, må man IMO lige været over det stadie, hvor man har lært at stave.
Derfor har jeg svært ved at opfatte dig som værende et intelligent væsen.
Flere spørgsmål, pusser?

#13

Well, someone's gotta feed the troll.

Gravatar #15 - terracide
17. feb. 2012 05:05
#14:
Tudekiks?
Gravatar #16 - Curon
17. feb. 2012 05:06
Så er spørgsmålet så om det kan svare sig at købe den bærbar man skal bruge meget snart, eller man skal vente til sommer. Så skal der sikkert også mere end juni til, for at de laptops også er klar til salg i DK.
Gravatar #17 - chris
17. feb. 2012 08:22
newz skrev:

Der er dog ingen producenter af bærbare computere, som forventer en markant stigning i salget af computere, før frigivelsen af Windows 8 til efteråret.


Et eller andet siger mig at apple vil være uenige i den analyse.
De har et nyt styresystem på vej til sommer, og det er ved at være tid til at opgradere deres hardware, på Imacs, som også bruger mobile CPUére.
http://buyersguide.macrumors.com/

Derudover må det være frustrerende at skulle vente på på et allerede færdigt produkt. Alene fordi nogle OEM´r og Intel ikke har forstået konceptet med udbud og efterspørgsel.
Hvis der ikke er eftersprøgsel, så må man sænke prisen, eller sænke udbudet. Ikke bare forlænge levetiden på en allerede teknologisk forældet vare.
Gravatar #18 - TormDK
17. feb. 2012 08:32
Ah, pyyyyha - kun til mobile.

Jeg var ved at være bange for jeg skulle lave /RAAAAAGE over at min nye spand først bliver virkelighed hen i slutningen af sommeren.
Gravatar #19 - gensplejs
17. feb. 2012 11:33
PunaniPounder (10) skrev:
#9

Er der ingen grænser for, hvor uintelligent du kan lyde? Du slår nye rekorder for idiotiske kommentarer dagligt efterhånden.

What's with the kværulant-attitude? Kom nu ud af mors kælder og få noget sol.

Det var da terras første nogenlunde saglige post i flere år... Det skal han da ikke svines for.
PunaniPounder (14) skrev:

Måske ikke decideret forkert, men når man refererer til laptops som værende craptops, må man IMO lige været over det stadie, hvor man har lært at stave.

Laptops er crap hardware til amatører... hence Craptop...
Gravatar #20 - gensplejs
17. feb. 2012 11:36
chris (17) skrev:
newz skrev:

Der er dog ingen producenter af bærbare computere, som forventer en markant stigning i salget af computere, før frigivelsen af Windows 8 til efteråret.


Et eller andet siger mig at apple vil være uenige i den analyse.
De har et nyt styresystem på vej til sommer, og det er ved at være tid til at opgradere deres hardware, på Imacs, som også bruger mobile CPUére.
http://buyersguide.macrumors.com/

Derudover må det være frustrerende at skulle vente på på et allerede færdigt produkt. Alene fordi nogle OEM´r og Intel ikke har forstået konceptet med udbud og efterspørgsel.
Hvis der ikke er eftersprøgsel, så må man sænke prisen, eller sænke udbudet. Ikke bare forlænge levetiden på en allerede teknologisk forældet vare.

Nu står der salget af computere... ikke børnelegetøj!
Gravatar #21 - Curon
17. feb. 2012 14:08
For meget nerdrage i den her tråd...
Gravatar #22 - Johii
17. feb. 2012 14:11
Der lugter lidt af troll her.

Men det er faktisk en interessant nyhed, fordi Intel viser svagheds tegn for første gang i lang tid. De har siden de første core2 processorer haft en overleget attitude og har også haft en del at have det i. Nu taber de så ansigt fordi de har overproduceret, og ikke vil udkonkurrer deres gamle cpu med deres nye. Imens sider AMD med deres FX og A8 cpu'er og griner mens de vinder markeds andel, fordi Intel har sovet i timen og brugt alt for mange penge på at fortelle alle folk om hvor seje de er.
Gravatar #23 - mee
17. feb. 2012 14:57
#22

Det er ikke første gang Intel har ventet med en lancering for at få tømt tømte lagerne.

http://fudzilla.com/home/item/12839-intel-postpone...

AMD står ikke i en super situation, men med deres "nye" fokus på mainstream kan de nok finde et marked de kan leve på.
Gravatar #24 - terracide
17. feb. 2012 15:02
Johii (22) skrev:
Der lugter lidt af troll her.

Men det er faktisk en interessant nyhed, fordi Intel viser svagheds tegn for første gang i lang tid. De har siden de første core2 processorer haft en overleget attitude og har også haft en del at have det i. Nu taber de så ansigt fordi de har overproduceret, og ikke vil udkonkurrer deres gamle cpu med deres nye. Imens sider AMD med deres FX og A8 cpu'er og griner mens de vinder markeds andel, fordi Intel har sovet i timen og brugt alt for mange penge på at fortelle alle folk om hvor seje de er.


Det er ikke pga. Intel har overproduceret, det er deres aftagere der har købt for meget.
Intel er så flink at udskyde crappy mobil Ivy Brigde så de kan få tømt lagerne...folk fatter hat...men mener alligevel de bør poste og udstilel deres uvidenhed...ganske som dig.
Gravatar #25 - drbravo
17. feb. 2012 15:20
http://playstationeu.i.lithium.com/t5/image/server...

Hvis den er crappy, hvordan kan den så udkonkurrere eksisterende produkter? ;)
Gravatar #26 - Mnc
17. feb. 2012 15:22
drbravo (25) skrev:
Hvis den er crappy, hvordan kan den så udkonkurrere eksisterende produkter? ;)


I Henrik's verden betyder laptop hardware -> crappy hardware
Gravatar #27 - terracide
17. feb. 2012 15:22
#25:
Fordi når den bliver stor vil den gerne yde som desktop versionen...
Gravatar #28 - drbravo
17. feb. 2012 15:28
#27
Det kommer vel an på hvad den skal bruges til. Mange bærbare skal ikke bruges til ARMA, og herregud - om man skal vente 1 eller 1,3 ms på renderingen i 7 kabale slår nok ikke nogen ihjel..
Gravatar #29 - terracide
17. feb. 2012 15:52
#28:
Det er ikke kun CPU'en der er kasteret i en craptop...
Gravatar #30 - Athinira
17. feb. 2012 23:35
terracide (27) skrev:
#25:
Fordi når den bliver stor vil den gerne yde som desktop versionen...


Vil den?

Det har så vidt jeg ved aldrig været formålet med en bærbar at den skal yde som en desktop, men det er en pointe der er fløjet langt over dit hoved :o)
Gravatar #31 - PunaniPounder
18. feb. 2012 02:24
Athinira (30) skrev:
terracide (27) skrev:
#25:
Fordi når den bliver stor vil den gerne yde som desktop versionen...


Vil den?

Det har så vidt jeg ved aldrig været formålet med en bærbar at den skal yde som en desktop, men det er en pointe der er fløjet langt over dit hoved :o)


Antallet af pointer, der flyver over hans hovede, kan vist ikke tælles af noget menneske.

Alene det, at man kan have så svært ved at forstå, at folk har forskellige behov, siger jo noget om mandens evne til at opfatte, hvad der foregår omkring ham. Seriøst, kom lidt ud.

I dine øjne er en Golf GT vel crapware, fordi Ferrarien er opfundet?

Jeg nøjes ofte med at le af dine til tider imbecile indlæg, men indimellem må man af med lidt damp.
As I said before: Someone's gotta feed the troll.
Gravatar #32 - PunaniPounder
18. feb. 2012 02:49
^Golf GTI

Pinligt at faile i en bil-analogi. Enten var det for sent at rette, ellers er jeg for dum til at finde knappen.
Gravatar #33 - Mnc
18. feb. 2012 06:11
03:24 <-> 03:49

Det var for sent - du har 10 min. :)
Gravatar #34 - XorpiZ
27. feb. 2012 07:35
terracide (24) skrev:

Det er ikke pga. Intel har overproduceret, det er deres aftagere der har købt for meget.
Intel er så flink at udskyde crappy mobil Ivy Brigde så de kan få tømt lagerne...folk fatter hat...men mener alligevel de bør poste og udstilel deres uvidenhed...ganske som dig.


http://www.theverge.com/2012/2/27/2827175/ivy-brid...
Gravatar #35 - Hubert
27. feb. 2012 07:47
XorpiZ (34) skrev:

http://www.theverge.com/2012/2/27/2827175/ivy-brid...


Han tager tydeligvis fejl. Han har ihvertfald ikke clearet den udtalelse med terracide... ;)
Gravatar #36 - terracide
27. feb. 2012 13:22
Hvad forventer i?

At Intel siger vil lader det nye legetøj vente...for at vores aftagere kan tjene penge.

"manufactoring" issues dækker bar over at de vil have højere yields.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login