mboost-dp1

Intel
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Trist..
På den anden side, er det ikke ligegyldig om den er konkurrence dygtig? jeg er da sikker på Intel nok skal ha penge nok til at kunne holde det kunstigt igang længe nok til at de kan lære nogen tricks til næste forsøg.
På den anden side, er det ikke ligegyldig om den er konkurrence dygtig? jeg er da sikker på Intel nok skal ha penge nok til at kunne holde det kunstigt igang længe nok til at de kan lære nogen tricks til næste forsøg.
#2 De sidder alligevel i langt de fleste maskiner med deres Intel CPU'er. Det er næsten kun AMB-fan bois der vælger AMD frem for Intel.
Hvorfor også bevæge sig ind på områder de ikke kender så meget til?
De kunne da bare spørge ham Jysk fyren hvordan det gik med Jysk Rejseselskab! :)
Hvorfor også bevæge sig ind på områder de ikke kender så meget til?
De kunne da bare spørge ham Jysk fyren hvordan det gik med Jysk Rejseselskab! :)
Lille bonus info:
Der er forbruger udgaven der bliver droppet
Det er mere præcist ATI's Radeon der har fået dem til at droppe den, fordi ATI slog 5 Tflops milestenen, hvor Larrabee skulle ligge på 2 Tflops.
Intel intel (tøhø):
"As a result, our first Larrabee product will not be launched as a standalone discrete graphics product, but rather be used as a software development platform for internal and external use".
-stated Intel in a email to DailyTech.
Der er forbruger udgaven der bliver droppet
Det er mere præcist ATI's Radeon der har fået dem til at droppe den, fordi ATI slog 5 Tflops milestenen, hvor Larrabee skulle ligge på 2 Tflops.
Intel intel (tøhø):
"As a result, our first Larrabee product will not be launched as a standalone discrete graphics product, but rather be used as a software development platform for internal and external use".
-stated Intel in a email to DailyTech.
Syntes lidt at Intels GPU chips kun er som de gamle skærmkort, kan bruges kun til flash og lidt større ting.. De skulle holde sig fra det og satse 100% på CPU chips som de er rigtig gode til..
#1, #5, Larrabee er ikke en konventionel grafikchip og kan derfor ikke sammenlignes med ATI og nVIDIA's løsninger.
Larrabee var en samling x86 kerner på et udvidelseskort, som skulle bruges til at lave realtime raytracing eller hvad udviklerne nu kunne finde på. Idéen var at Intel indtil videre ville emulere OpenGL og DirectX på kortene, indtil det var udfaset til fordel for en mere generel arkitektur der ville tillade programmørerne at lave spillenes grafik fuldstændig uafhængig af den API de er bundet til med DirectX og OpenGL.
Det kunne have været en revolution for den måde vi tænker grafik. Det virker måske ikke sådan, men både OpenGL og DirectX er enormt restriktiv i de muligheder du har. Med Larrabee var disse restriktioner fjernet og erstattet med rå cpu-kraft som ville tillade en renderer der kunne fungere på fuldstændig vilkårlig vis.
Det er svært at forklare mulighederne, men hvis man ser nogle af de gamle nørddemoer fra 90'erne, så kan man se nogle yderst kreative effekter der er lavet udelukkende på CPU'en.
Vi har en tendens til at tænke DirectX og OpenGL som "the one" indenfor visuel præsentation på en skærm. Det er langt fra tilfældet, det er blot noget vi er blevet vænnet til gennem de sidste 10 år.
Larrabee var en samling x86 kerner på et udvidelseskort, som skulle bruges til at lave realtime raytracing eller hvad udviklerne nu kunne finde på. Idéen var at Intel indtil videre ville emulere OpenGL og DirectX på kortene, indtil det var udfaset til fordel for en mere generel arkitektur der ville tillade programmørerne at lave spillenes grafik fuldstændig uafhængig af den API de er bundet til med DirectX og OpenGL.
Det kunne have været en revolution for den måde vi tænker grafik. Det virker måske ikke sådan, men både OpenGL og DirectX er enormt restriktiv i de muligheder du har. Med Larrabee var disse restriktioner fjernet og erstattet med rå cpu-kraft som ville tillade en renderer der kunne fungere på fuldstændig vilkårlig vis.
Det er svært at forklare mulighederne, men hvis man ser nogle af de gamle nørddemoer fra 90'erne, så kan man se nogle yderst kreative effekter der er lavet udelukkende på CPU'en.
Vi har en tendens til at tænke DirectX og OpenGL som "the one" indenfor visuel præsentation på en skærm. Det er langt fra tilfældet, det er blot noget vi er blevet vænnet til gennem de sidste 10 år.
Ærgerligt. Ikke at jeg på noget tidspunkt har troet Larrabee ville revolutionere markedet, men det kunne have været sjovt at se et reelt produkt.
Det er ærgerligt at der ikke er flere små grafikchipproducenter derude. Så kunne Intel købe en af dem og relancere deres produkter under eget navn. Og så kunne vi allesammen slippe for netbooks med GMA950 chips i maven. Hey vent, det gjorde de med GMA500, bare ærgerligt den er endnu langsommere... http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-...
Det er ærgerligt at der ikke er flere små grafikchipproducenter derude. Så kunne Intel købe en af dem og relancere deres produkter under eget navn. Og så kunne vi allesammen slippe for netbooks med GMA950 chips i maven. Hey vent, det gjorde de med GMA500, bare ærgerligt den er endnu langsommere... http://www.notebookcheck.net/Intel-Graphics-Media-...
Jeg synes faktisk også det er ærgeligt - det ville være en forfriskende og nyskabende tilgang til det efterhånden lidt monotome grafikkortmarked som vi har nu.
Matrox er nærmest helt udmeldt, med 2D-produkter som speciale og ingen consumerprodukter tilbage.
SIS' sidste bud var Xabre-serierne tilbage et par år efter årtusindeskiftet, og de slog aldrig rigtigt igennem (svag performance; skulle konkurrere mod NVidias daværende MX-serier, men Xabre-topmodellen formåede ikke engang at slå den billigste MX'er).
Jo, vi mangler lidt til at skabe røre i andedammen... men NVidia og AMD sparker jo også godt til hinanden så de hele tiden får udviklet.
Matrox er nærmest helt udmeldt, med 2D-produkter som speciale og ingen consumerprodukter tilbage.
SIS' sidste bud var Xabre-serierne tilbage et par år efter årtusindeskiftet, og de slog aldrig rigtigt igennem (svag performance; skulle konkurrere mod NVidias daværende MX-serier, men Xabre-topmodellen formåede ikke engang at slå den billigste MX'er).
Jo, vi mangler lidt til at skabe røre i andedammen... men NVidia og AMD sparker jo også godt til hinanden så de hele tiden får udviklet.
#12, Ja du har ret i at måden man skulle programmere Larrabee formentlig vil være ens med Cuda og lignende, så i den retning er det nok cirka det samme. Jeg er dog ikke sikker.
Erhmm...
Der nu nu sendt Larrabee kort ud til udviklere, det er kun L1 der er annulleret...L2 lever videre:
http://anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=659
Det er bare gamers der ikke får glæde af L1...og de er jo kendt for at whine.
Der nu nu sendt Larrabee kort ud til udviklere, det er kun L1 der er annulleret...L2 lever videre:
http://anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=659
Det er bare gamers der ikke får glæde af L1...og de er jo kendt for at whine.
Nårh du er gamer! :)terracide (14) skrev:Det er bare gamers der ikke får glæde af L1...og de er jo kendt for at whine.
Ej øv, havde troede de ville lancere larrabee i forbindelse med lanceringen af projectoffset teamet's spil som de jo også har på banen, men skulle jo tro når Intel nu havde fået fat i et spil udviklings team at de så også ville udvikle det til deres nyeste platform, men måske det bliver afsløret senere :D
Den GPU hybrid, der har været snak om i så lang tid, er ikke blevet til et færdigt produkt for slutbrugeren, men en udviklingsplatform for udviklere. Det er ikke engang tæt på det samme.
Man kan strø lige så meget sukker på, som man vil, men resultatet bliver stadig, at Intel er langt fra et færdigt, konkurrencedygtigt, produkt. Og højst sandsynligt bliver en evt. senere GPU fra Intel et anderledes produkt, end den oprindelige vision om Larrabee.
Intel skal dog have kudos, imo, for at have ambitionerne i orden.
Man kan strø lige så meget sukker på, som man vil, men resultatet bliver stadig, at Intel er langt fra et færdigt, konkurrencedygtigt, produkt. Og højst sandsynligt bliver en evt. senere GPU fra Intel et anderledes produkt, end den oprindelige vision om Larrabee.
Intel skal dog have kudos, imo, for at have ambitionerne i orden.
terracide skrev:Erhmm...
Der nu nu sendt Larrabee kort ud til udviklere, det er kun L1 der er annulleret...L2 lever videre:
http://anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=659
Det er bare gamers der ikke får glæde af L1...og de er jo kendt for at whine.
Erhmm... Så vil jeg da ligge ud med at whine over din frits.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.