mboost-dp1

Intel

intel 17-Qubit research-chip til kvantecomputer

- Via Toms Hardware US -

Google, IBM og Microsoft arbejder alle med kvantecomputere, og nu vil Intel også være med. Selskabet har udviklet en 17-qubit chip til research-brug.

’Our quantum research has progressed to the point where our partner QuTech is simulating quantum algorithm workloads, and Intel is fabricating new qubit test chips on regular basis in our leading-edge manufacturing facilities,’ udtaler Dr. Michael Mayberry, corporate vice president og managing director hos Intel Labs.





Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
13. okt. 2017 08:40
spændende... men lad os nu se hvor mange af dem som er "ægte" "general purpose" kvante computere...
Gravatar #2 - Ufomekaniker
14. okt. 2017 09:04
Xeon CPU + Qubits CPU + Machine learning + AI = ?
Gravatar #3 - CBM
14. okt. 2017 11:19
#2: skynet! :-)
Gravatar #4 - Ufomekaniker
14. okt. 2017 16:25
Det er i hvertfald hvad Elon Musk, Steven Hawking og Bill Gates mener.
Gravatar #5 - kblood
15. okt. 2017 01:42
CBM (1) skrev:
spændende... men lad os nu se hvor mange af dem som er "ægte" "general purpose" kvante computere...

At den bliver generel purpose kræver vel en hel del mere end bare hardwaren? Jeg mener stadigt de har noget svært ved at finde ud af hvordan quantum software skal designes, selvom der da vidst er sket en del fremskridt.

Googles mål indenfor AI er at lave en generel purpose AI, men de er egentlig stadigt pænt langt for det mål, for de har lavet en AI der kan lære mange forskellige ting, men denne AI kan stadigt kun lære en ting af gangen, og skal den så bygge på det den har lært falder det hele vidst hurtigt fra hinanden. Så deres AlphaGo AI er f.eks. meget god til at spille Go, men den vil derfor ikke rigtigt kunne bruges til andet da den stadig ikke er... abstrakt tænkende nok mener jeg det er.

Det er lidt problemet med at man kan lære en computer f.eks. at spille skak men det betyder bare ikke at den også lære at være bevist om sig selv og forstå konceptet om skak, hvad det rent faktisk er og at den rent faktisk selv spiller skak. Den er stadigt "cause and effect" baseret. De AIer har derfor et meget snævert syn på virkeligheden og en af grunden er nok at den er designet til at være god til at lære AlphaGo, men jeg vil også mene det er fordi AIen i sig selv mangler noget for at være en generel AI.

Med kvantecomputere og den store udvikling indenfor AI, så er det nu nok muligt at det pludseligt kan sige klik og noget bare virker sammen på en måde der gør at der måske hurtigt ville findes en generel purpose AI og med en general purpose kvantecomputer bag sig. Det er svært at sige hvad det kunne medføre for selvom man tager sig en del forbehold i AI industrien, så virker det nu stadigt til at man simpelthen ikke har særligt meget krav om at AIer ikke skal have Internet adgang.
Gravatar #6 - x-site
16. okt. 2017 05:35
#5 af en eller anden grund kom jeg til at tænke på computeren/AI i Wargames da jeg læste din post...

Gad vide hvor god AI er blevet til kryds og bolle haha :D
Gravatar #7 - CBM
16. okt. 2017 05:53
My spee each sys stem is from the 80 ti es ... But some how I am an ad van ced com pu ter... So

Would you li ke to play a ga me?


Gravatar #8 - kblood
16. okt. 2017 08:21
x-site (6) skrev:
#5 af en eller anden grund kom jeg til at tænke på computeren/AI i Wargames da jeg læste din post...

Gad vide hvor god AI er blevet til kryds og bolle haha :D

I den sammenhæng syntes at denne nyhed er relevant:
https://blogs.unity3d.com/2017/09/19/introducing-u...

Jeg har næsten fået det til at virke. Jeg har fået installeret Python og TensorFlow men mangler lige at finde ud af hvordan jeg så kører Python delen til de Unity machinelearning agents. Der er stadigt lige noget der driller, men jeg kan køre Unity projektet med nogle forudtrænede byte beskrivelser af agent AIer. Det er ret fedt at man kan det, for det betyder at man med denne type machinelearning kan træne AIer til sine Unity spil.

Jeg arbejdede på at gøre noget som dette for lidt over et år siden, hvor jeg prøvede at bruge machinelearning til at kunne spille Breakout og Space Invaders i Unity. Jeg fik det bare ikke til at virke så at de blev bedre og bedre, men der er godt nok også en del der lige skal gå op i en højere enhed før det vil virke.
Gravatar #9 - CBM
16. okt. 2017 08:29
#8: nice!
Gravatar #10 - x-site
16. okt. 2017 10:37
#7 Tak for linket, hmm nok på tide at jeg giver "AI" lidt mere fokus, har haft det lidt på back burner på det sidste.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login