mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Den reklame er tudegrim. Ja, sorry, men det er den. OpenOffice.org bør sende udbud efter en person som kan designe en rigtig reklame; Og jeg er ikke i tvivl om at der vil være masser af frivillige.
Desuden, hvorfor linkes der til en eller anden second-hand rapport istedet for den originale kilde?
Desuden, hvorfor linkes der til en eller anden second-hand rapport istedet for den originale kilde?
#1: Hvis du læste hvad der stod ved siden af billedet:
"To the right, you'll see a mockup of our team's proposed ad design in progress."
De skriver ret tydeligt at det er et foreslået design, som der bliver arbejdet på.
Men bortset fra det, synes jeg budskabet er noget... "grimt"(?). "Free software for a Free people" - kan det bliver mere amerikaniseret?
"To the right, you'll see a mockup of our team's proposed ad design in progress."
De skriver ret tydeligt at det er et foreslået design, som der bliver arbejdet på.
Men bortset fra det, synes jeg budskabet er noget... "grimt"(?). "Free software for a Free people" - kan det bliver mere amerikaniseret?
#2 Nu er det jo meningen at den skal køre i en amerikansk avis. Der har ordet "amerikaniseret" nok ikke helt den samme klang...
Der skal helt klart arbejdes mere grafisk på den annonce, og så skal der også gøres mere ud af at vise hvad det egentlig er for et produkt, synes jeg...
Der skal helt klart arbejdes mere grafisk på den annonce, og så skal der også gøres mere ud af at vise hvad det egentlig er for et produkt, synes jeg...
Altså umiddelbart ville jeg ikke skifte det blankpolerede MS Office ud med OpenOffice på baggrund af sådan en tilbudsavis :)
Selv om gul er en såkaldt "glad farve", må jeg tilslutte mig kritikken af det foreløbige design. Og jeg tror ikke man får noget af at spille på historie/politik/religion kortet hvis den alm. forbruger skal nås. Jeg ville måske nok sætte fokus på hvor nemt det er i brug og hvad det kan - i disse dage hvor Microsoft virkelig strammer tommelskruerne med WGA og alt deres aktiveringslort.
En annonce skal også afspejle det produkt man prøver at "sælge". Det er vigtigt hvis det både skal ramme private og SERIØSE store firmaer!
FireFox (http://www.mozilla.org/images/nyt_ad_large_2004.png) synes jeg rigtigt godt om.
Wtf al den snak om frihed konstant!? Der findes licenser, licenser der tilladder at man redigerer, distribuerer og sælger lånt kode, og andre der ikke tillader det.
"Worlds Best"... "Declare your independende"... "free software for free people"...
Her er en artikel som folkene bag OpenOffice kunne tage ved lære af...
http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2001/10/18/Big_Sca...
Et uddrag:
FireFox (http://www.mozilla.org/images/nyt_ad_large_2004.png) synes jeg rigtigt godt om.
Wtf al den snak om frihed konstant!? Der findes licenser, licenser der tilladder at man redigerer, distribuerer og sælger lånt kode, og andre der ikke tillader det.
"Worlds Best"... "Declare your independende"... "free software for free people"...
Her er en artikel som folkene bag OpenOffice kunne tage ved lære af...
http://www.onlamp.com/pub/a/bsd/2001/10/18/Big_Sca...
Et uddrag:
Even if you're a systems diva, by proposing a BSD solution you're asking your manager to risk his career on your skills. Meanwhile, he knows that a vendor would be there even if your entire department is simultaneously trampled by a herd of runaway llamas. This is a serious uphill battle. Here's some things that can help you.
First, let's look at you. To make this work, you must be respectable. Many BSD and Linux users want to be rebels. (At times it seems even worse in the BSD crowd; there's a certain section of the movement that sees BSD as "more alternative" than Linux, and therefore more cool.) This most often comes out as vendor bias. I know excellent network engineers who cannot relate to their coworkers long enough to hold a civil conversation without a reference to a personal software prejudice.
Others are calm most of the time, but when set off, rant at great length about the evils of Microsoft. This appears obsessive and irrational. There's a word for this: demagogue. Demagogues are not respected in the workplace.
Without respect, you cannot sell your ideas. Other people are less obviously rebels. If you act like a rebel, people will believe that you're a rebel. Put yourself in your manager's shoes for a moment. Better yet, put yourself in the shoes of the company owner. Are you going to trust your multi-million-dollar company to a rebel?
Didn't think so.
#12:
det er muligt det er sådan jakkesæts folk tænker, men det gør det ikke rigtigt, åbenbart tør de at tro på et gigantisk lyvende firma som laver det mest usikre, ustabile software i verdenshistorien, et firma som skider på deres kunder, end en flok langhårede langskægget hipper som har et klart bedre produkt..
det er muligt det er sådan jakkesæts folk tænker, men det gør det ikke rigtigt, åbenbart tør de at tro på et gigantisk lyvende firma som laver det mest usikre, ustabile software i verdenshistorien, et firma som skider på deres kunder, end en flok langhårede langskægget hipper som har et klart bedre produkt..
#14 hihi.. nice move ;o)
#13
Grunden til at mange virksomheder netop vælger et stykke software, som måske er ustabilt og laves af et firma der lyver sig til hvad som helst, er at de dog er sikre på at kunne få support.. Og i sidste ende, hvis de ikke kan få support, eller det stykke software er skyld i at virksomheden mister omsætning, kan de sagsøge firmaet bag det stykke software og derved tjene penge ind via det. Det er der jo rigeligt af eksempler på, både i USA og resten af verdenen inkl. Danmark.
Men for at komme back on track.. Så burde OpenOffice.org liige stramme an og ikke lyde så patriotiske, selvom det trodsalt er New York den reklame skal fyres af. De skulle måske satse lidt mere på den informative afdeling, måske med lidt usercases, ligesom Firefox gjorde.
Det var en utrolig godt designet reklame og der var jo masser af informative budskaber.
#13
Grunden til at mange virksomheder netop vælger et stykke software, som måske er ustabilt og laves af et firma der lyver sig til hvad som helst, er at de dog er sikre på at kunne få support.. Og i sidste ende, hvis de ikke kan få support, eller det stykke software er skyld i at virksomheden mister omsætning, kan de sagsøge firmaet bag det stykke software og derved tjene penge ind via det. Det er der jo rigeligt af eksempler på, både i USA og resten af verdenen inkl. Danmark.
Men for at komme back on track.. Så burde OpenOffice.org liige stramme an og ikke lyde så patriotiske, selvom det trodsalt er New York den reklame skal fyres af. De skulle måske satse lidt mere på den informative afdeling, måske med lidt usercases, ligesom Firefox gjorde.
Det var en utrolig godt designet reklame og der var jo masser af informative budskaber.
Det er aldrig en dårlig ide med lidt synlighed, hvis man vil nå ud til masserne. OOo er et rigtigt lækkert system, som måske mangler noget af det som forretningsverdenen har brug for (eksempelvis: integration i Outlook - eller i det hele taget en Outlook-pendant som er kompatibel med resten af det, som bliver brugt i verden til fri download). På den led er OOo et risikabelt valg for en del virksomheder.
Men hvis avisannoncen reflekterer det, som OOo er rigtig god til (eksempelvis: gratis, stort community, funktionalitet, stabilitet) så skal de nok nå derud, vil jeg mene.
Men hvis avisannoncen reflekterer det, som OOo er rigtig god til (eksempelvis: gratis, stort community, funktionalitet, stabilitet) så skal de nok nå derud, vil jeg mene.
I tilfældet med firefox var det vel ikke selve reklamen men alt mediahypen omkring den der var det vigtigste - den blev vel eksponeret til omkring 10x så mange som faktisk så reklamen i NY times - og nu prøver OO det samme..?
#17: Tjeah, nu er det jo "kun" godt 30% der bruger exchange - dvs. der er 70% som er fuldstændig ligeglade med Outlook, især de lidt over 30% som bruger Domino/Notes, og de godt 10% som bruger groupwise.
Og med en win32 version af Evolution, går der vel ikke længe før folk der bruger openexchange skifter.
Og med en win32 version af Evolution, går der vel ikke længe før folk der bruger openexchange skifter.
#18 Firefox havde en klar målgruppe, reklamen var udført subtilt og ret genialt, det blev gjort uden at komme med bombastiske udtalelser der hurtigt kunne afvises, og en stor del af dens effekt var netop den måde den talte til web 2.0 folkenes induvidualiserede flok mentalitet, med et logo ud af navne og fremhævning af personlige holdninger, gjorde firefox hip som et personligt statement for mange wannabe trendsættere.
Sådan noget som "Words best" om en pakker der ikke er "marked leader" lyder falsk og hystersik, sammen med sammenkædningen mellem glemte frihedsidaler, der ikke rigtigt kan generere hype idag, retter sig imod en mindre selvbevidst lemming, det er alt for åbentlys agitation.
Firefox kampangen var ikke bare en annonce som #18 siget det var et kulturelt event.
BTW magler OOo egentligt ikke et Logo og et image der er andet og mere end hysteriske standard masokister og lalleglade opensource hippier, ville det ikke værre bedre med et lidt mere moderne tvetydigt image.
Husk også på at med firefox kom kampangen som krensekagen oven på en komplet transformation fra store tunge Mozilla-drage og dens røde stjerne til en hot hurtig fox, det hele var tilrettelagt ret professionelt, og man kom ikke engang tæt på at misinformere, og derfor fik det en effekt.
Sådan noget som "Words best" om en pakker der ikke er "marked leader" lyder falsk og hystersik, sammen med sammenkædningen mellem glemte frihedsidaler, der ikke rigtigt kan generere hype idag, retter sig imod en mindre selvbevidst lemming, det er alt for åbentlys agitation.
Firefox kampangen var ikke bare en annonce som #18 siget det var et kulturelt event.
BTW magler OOo egentligt ikke et Logo og et image der er andet og mere end hysteriske standard masokister og lalleglade opensource hippier, ville det ikke værre bedre med et lidt mere moderne tvetydigt image.
Husk også på at med firefox kom kampangen som krensekagen oven på en komplet transformation fra store tunge Mozilla-drage og dens røde stjerne til en hot hurtig fox, det hele var tilrettelagt ret professionelt, og man kom ikke engang tæt på at misinformere, og derfor fik det en effekt.
#22 jep det er en reklame der i det mindste signalere noget seriøsitet den gamle ikke gjorde men tilgændgæld er teksten for tam og intet sigende.
Hvor er den subtile refference til doc formatets lock-in, og til OOo stabilitet, hvorfor spiller man ikke på iso godkendelsen af ODF, eller på en eller anden form aversion mod...
man skal ikke underspille de forskelle der er på sit produkt og andres for meget hvad de vel gør med den nye.
Hvor er den subtile refference til doc formatets lock-in, og til OOo stabilitet, hvorfor spiller man ikke på iso godkendelsen af ODF, eller på en eller anden form aversion mod...
man skal ikke underspille de forskelle der er på sit produkt og andres for meget hvad de vel gør med den nye.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.