mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Meget forvirende hjemmeside...
Men jeg tror der er mange som godt kunne lære lidt mere om god etik angående forbrugskøb og reparationer.
Jeg sendte engang min gamle Compaq bærbar computer til reparation, og der gik ca. 2 måneder inden jeg fik den igen. (jeg bad om et pris overslag, og fik afligevel en regning på 500 kr.).
Det var et lille kabel til skærmen som gik i stykker. Og jeg fik at vide at det ville koste 7500 kr. at skifte!!! (jeg ville selv have kunnet ordne det i dag).
En anden ting er min "3" telefon som heller ikke virker... De har solgt mig en varer som ikke virker som lovet, og jeg får ikke de tjenester som jeg har betalt for... (Jeg har sendt klagebrev til "3").
Har ca. 20 punkter hvor der er fejl eller mangler...
Har også haft et bundkort og ram som gik i stykker da jeg samlede maskinen. Jeg sendte det naturligvis retur, men fik at vide at det var min egen skyld da jeg havde vendt ram'ene forkert! (Jeg har samlet 50 maskiner igennem tiderne, og kan man overhovedet vende ram forkert?).
Det eneste sted hvor jeg faktisk har fået en rigtig god service er hos TDC og Philips.
Men jeg tror der er mange som godt kunne lære lidt mere om god etik angående forbrugskøb og reparationer.
Jeg sendte engang min gamle Compaq bærbar computer til reparation, og der gik ca. 2 måneder inden jeg fik den igen. (jeg bad om et pris overslag, og fik afligevel en regning på 500 kr.).
Det var et lille kabel til skærmen som gik i stykker. Og jeg fik at vide at det ville koste 7500 kr. at skifte!!! (jeg ville selv have kunnet ordne det i dag).
En anden ting er min "3" telefon som heller ikke virker... De har solgt mig en varer som ikke virker som lovet, og jeg får ikke de tjenester som jeg har betalt for... (Jeg har sendt klagebrev til "3").
Har ca. 20 punkter hvor der er fejl eller mangler...
Har også haft et bundkort og ram som gik i stykker da jeg samlede maskinen. Jeg sendte det naturligvis retur, men fik at vide at det var min egen skyld da jeg havde vendt ram'ene forkert! (Jeg har samlet 50 maskiner igennem tiderne, og kan man overhovedet vende ram forkert?).
Det eneste sted hvor jeg faktisk har fået en rigtig god service er hos TDC og Philips.
#1
LoL hahaha, jeg tror på at hvis du skal vende det forkert, så skal du sgu presse en smule hårdt :D
Men tror jeg skal have et nærmere kig på den hjemmeside.
Jeg har selv som #1 haft en del problemer med at skulle få noget lavet på garantien.
Bare he for nylig har jeg indsent min Muvo mp3afspiller til reperation, hvor jeg købte den. Jeg fik den tilbage med et brev om at den virkede helt pefekt + en regning på 180kr
da mp3afspilleren ikke virkede, gik jeg ind med den igen, og snakkede med dem personligt om problemet. De sagde at de kiggede på den med det samme, og ganske rigtigt! 3 dage senere modtog jeg den. Men det var det samme som første gang... den virkede ikke, nu har jeg kontaktet Creative labs, og de bytter den til en helt ny en, og giver mig dokumentation, så jeg kan få de penge tilbage jeg har betalt for butikkens "garanti"..
LoL hahaha, jeg tror på at hvis du skal vende det forkert, så skal du sgu presse en smule hårdt :D
Men tror jeg skal have et nærmere kig på den hjemmeside.
Jeg har selv som #1 haft en del problemer med at skulle få noget lavet på garantien.
Bare he for nylig har jeg indsent min Muvo mp3afspiller til reperation, hvor jeg købte den. Jeg fik den tilbage med et brev om at den virkede helt pefekt + en regning på 180kr
da mp3afspilleren ikke virkede, gik jeg ind med den igen, og snakkede med dem personligt om problemet. De sagde at de kiggede på den med det samme, og ganske rigtigt! 3 dage senere modtog jeg den. Men det var det samme som første gang... den virkede ikke, nu har jeg kontaktet Creative labs, og de bytter den til en helt ny en, og giver mig dokumentation, så jeg kan få de penge tilbage jeg har betalt for butikkens "garanti"..
Er det mig, eller virker denne side ikke når man trykker "Lav Brev"?
http://www.forbrug.dk/klage/vil-du-klage/smsklageb...
Lidt OT....
Jeg har faktisk brændt et bundkort af ved at vende rammene forkert (ja, det lyder utroligt). Jeg trykkede ikke hårdt, men må åbenbart have troet at de sad ordentlig fast.
Da jeg så tændte kom der en lille pæn røgsky op og så lugtede det fælt. Gik ned med kortet og fik da også et nyt da man som sagt ikke kan vende ram forkert ;)
http://www.forbrug.dk/klage/vil-du-klage/smsklageb...
Lidt OT....
Jeg har faktisk brændt et bundkort af ved at vende rammene forkert (ja, det lyder utroligt). Jeg trykkede ikke hårdt, men må åbenbart have troet at de sad ordentlig fast.
Da jeg så tændte kom der en lille pæn røgsky op og så lugtede det fælt. Gik ned med kortet og fik da også et nyt da man som sagt ikke kan vende ram forkert ;)
Jeg har også haft en dårlig oplevelse. Mit fjernsyn er netop blevet et år gammel (en måned gammel, men det forstår I senere), men på trods af det, har det været til rep. 4 (6) gange.
1. Fejl på billede. Det buede indad.
2. Tabte farveintensitet efter ca. en time.
3. da det kom tilbage gik der 2 min. fra man tændte til der kom billede. Så det blev sendt til rep igen.
4. "zap" knapperne virkede ikke ordentlig. Man kunne ikke gå fra kanal 1 til den højeste
(5.) Sagde det var lavet, men det var det ikke. Så det blev sendt tilbage.
(6.) Sagde igen det var lavet, men det var det ikke. Så det blev sendt tilbage.
Fik at vide at det var lavet, men tror I også på den??? Så tak til Fona, som indså problemet, og gav mig et helt nyt TV, som nu er en måned gammel.
ps. Vil lige nævne at det ikke var Fona men Elektro City der stod for rep.
1. Fejl på billede. Det buede indad.
2. Tabte farveintensitet efter ca. en time.
3. da det kom tilbage gik der 2 min. fra man tændte til der kom billede. Så det blev sendt til rep igen.
4. "zap" knapperne virkede ikke ordentlig. Man kunne ikke gå fra kanal 1 til den højeste
(5.) Sagde det var lavet, men det var det ikke. Så det blev sendt tilbage.
(6.) Sagde igen det var lavet, men det var det ikke. Så det blev sendt tilbage.
Fik at vide at det var lavet, men tror I også på den??? Så tak til Fona, som indså problemet, og gav mig et helt nyt TV, som nu er en måned gammel.
ps. Vil lige nævne at det ikke var Fona men Elektro City der stod for rep.
#1 Ja jeg synes også sitet er uoverskueligt, og alt den tekst giver mig næsten blod på tanden til bare at læse lovgivningen istedet.
Umiddelbart ikke den sejeste hjælp, ellers så har jeg hvertfald ikke kunne finde rundt.
Jeg har faktisk også set en der har vendt sine ram forkert, soklen var smeltet en smule ved et af deres "skillepunkter" som sørger for at de ikke kan vende forkert.
#3 Creative har (eller havde) hvertfald en ekstrem kundeservice, jeg husker stadig den gang hvor de erstattede mit højtaler system fordi jeg kom til at presse mit jack stik ind i led dioden(d'oh), hvilket åbenbart fik det til at kortslutte, og det var selvom min garanti havde udløbet et halvt år tidligere.(Vi gjorde faktisk opmærksom på at vi bare ville se om vi kunne købe en ny subwoofer da garantien var udløbet, og de sagde bare de sendte os et nyt system).
Kan dog ikke huske om vi betalte for fragten, men stadig kanon service jeg fik fra Creative den gang. Jeg har dog ikke haft brug for service sidenhen, siden alle mine enheder for det meste går ned på fejl40 :P og dem har jeg skåret ned på :)
Umiddelbart ikke den sejeste hjælp, ellers så har jeg hvertfald ikke kunne finde rundt.
Jeg har faktisk også set en der har vendt sine ram forkert, soklen var smeltet en smule ved et af deres "skillepunkter" som sørger for at de ikke kan vende forkert.
#3 Creative har (eller havde) hvertfald en ekstrem kundeservice, jeg husker stadig den gang hvor de erstattede mit højtaler system fordi jeg kom til at presse mit jack stik ind i led dioden(d'oh), hvilket åbenbart fik det til at kortslutte, og det var selvom min garanti havde udløbet et halvt år tidligere.(Vi gjorde faktisk opmærksom på at vi bare ville se om vi kunne købe en ny subwoofer da garantien var udløbet, og de sagde bare de sendte os et nyt system).
Kan dog ikke huske om vi betalte for fragten, men stadig kanon service jeg fik fra Creative den gang. Jeg har dog ikke haft brug for service sidenhen, siden alle mine enheder for det meste går ned på fejl40 :P og dem har jeg skåret ned på :)
#2 Nej jeg vil også sige at det er langt ude, men det endte alså med at jeg skulle købe nyt bundkort og ram. Ca. 1800 kr.
#3 ja, det skal sku' presses hårdt.. 2 af mine venner sad og holdt øje med mig... (de så ikke noget unormalt).
Jeg kan lige fortælle at det var shg.dk som jeg købte hos...
En anden historie er at jeg engang købte en IBM Harddisk hos itbutikken, og den virkede "naturligvis" ikke, og jeg sendte den tilbage med det samme...
Efter ca. 1 måned var den stadig ikke kommet tilbage, og jeg ringede så for at høre hvor den blev af...
De kunne så fortælle mig at de aldrig havde modtaget harddisken, og at det var mit problem. Det kunne jeg naturligvis ikke leve med, og ringende efter ½ time igen, og sagde at den alså var sendt, og at de måtte til lede efter den.
Jeg ringede de følgende dage 7 gange, og hver gang sagde de bare at de stadig ledte...
Jeg var lige ved at opgive, men besluttede mig for at ringe en sidste gang, og denne gang spurgte jeg indtil om det rent faktisk var et ærligt firma jeg havde handlet med, og hvor langt tid de have været til. Lige mens jeg sad og var ved at sige dette afbrød hun mig og sagde: "hov, nu tror jeg der sker noget! Ja, nu har vi fundet den. Vi sender en nu så snart vi kan"...
Så er det jo op til en selv at vudere hvor ærligt et firma det er...
I skal da også lige se nogle af de punkter jeg har klaget over ved min "3" mobil nu hvor vi er i gang...
(Dette er kun om problemet med selve telefonen) :)
1. Det er normalt ikke muligt at låse telefonen op i de første forsøg, og vi får en fejl om at telefonen er "i brug".
2. Det er normalt ikke muligt at låse telefonen i de første forsøg, og vi får en fejl om at telefonen er "i brug".
3. Til tider "lægger den røret på" af sig selv når man snakker i telefonen.
4. Til tider er det ikke muligt at "tage telefonen" når den ringer, og vi får en fejl om at telefonen er låst. Dette er ofte meget irriterende da vi ofte ikke kan låse telefonen op.
5. Til tider er det ikke muligt at "lægge røret på" når man ringer. Dette er ofte meget irriterende.
6. Til tider genstarter telefonen af sig selv.
7. Til tider går telefonen kold, og man er nødsaget til at tage batteriet ud for at skulle telefonen.
8. Til tider kan man ikke høre den anden som man ringer til, eller omvendt. Det er også sket at vi har ringet til en ven, og på mystisk vis fik begge fat i kundeservice i stedet for.
9. Hvis man lægger billeder ind som baggrund, så genstarter telefonen, men bagefter er billedet lagt ind som baggrund.
10. Nogle spil får telefonen til at gå kold.
11. Når man skal skrive SMS'er og MMS'er, så kan man ikke altid få tastaturet frem. Man skal genstarte telefonen før det virker igen.
12. Mophun for ofte telefonen til at gøre meget ustabilt indtil man genstarter telefonen.
13. Det er mange problemer med at tilslutte telefonen til computeren, og det kræver ofte lang tid at få til at virke.
14. Der er ingen hjælpetekst i denne version, hvilket kan være irriterende.
15. Vibrator har aldrig virket i spil, og kan kun sættes til at vibrere hvis man sætter den til lydløs.
Sjovt ikke?
#3 ja, det skal sku' presses hårdt.. 2 af mine venner sad og holdt øje med mig... (de så ikke noget unormalt).
Jeg kan lige fortælle at det var shg.dk som jeg købte hos...
En anden historie er at jeg engang købte en IBM Harddisk hos itbutikken, og den virkede "naturligvis" ikke, og jeg sendte den tilbage med det samme...
Efter ca. 1 måned var den stadig ikke kommet tilbage, og jeg ringede så for at høre hvor den blev af...
De kunne så fortælle mig at de aldrig havde modtaget harddisken, og at det var mit problem. Det kunne jeg naturligvis ikke leve med, og ringende efter ½ time igen, og sagde at den alså var sendt, og at de måtte til lede efter den.
Jeg ringede de følgende dage 7 gange, og hver gang sagde de bare at de stadig ledte...
Jeg var lige ved at opgive, men besluttede mig for at ringe en sidste gang, og denne gang spurgte jeg indtil om det rent faktisk var et ærligt firma jeg havde handlet med, og hvor langt tid de have været til. Lige mens jeg sad og var ved at sige dette afbrød hun mig og sagde: "hov, nu tror jeg der sker noget! Ja, nu har vi fundet den. Vi sender en nu så snart vi kan"...
Så er det jo op til en selv at vudere hvor ærligt et firma det er...
I skal da også lige se nogle af de punkter jeg har klaget over ved min "3" mobil nu hvor vi er i gang...
(Dette er kun om problemet med selve telefonen) :)
1. Det er normalt ikke muligt at låse telefonen op i de første forsøg, og vi får en fejl om at telefonen er "i brug".
2. Det er normalt ikke muligt at låse telefonen i de første forsøg, og vi får en fejl om at telefonen er "i brug".
3. Til tider "lægger den røret på" af sig selv når man snakker i telefonen.
4. Til tider er det ikke muligt at "tage telefonen" når den ringer, og vi får en fejl om at telefonen er låst. Dette er ofte meget irriterende da vi ofte ikke kan låse telefonen op.
5. Til tider er det ikke muligt at "lægge røret på" når man ringer. Dette er ofte meget irriterende.
6. Til tider genstarter telefonen af sig selv.
7. Til tider går telefonen kold, og man er nødsaget til at tage batteriet ud for at skulle telefonen.
8. Til tider kan man ikke høre den anden som man ringer til, eller omvendt. Det er også sket at vi har ringet til en ven, og på mystisk vis fik begge fat i kundeservice i stedet for.
9. Hvis man lægger billeder ind som baggrund, så genstarter telefonen, men bagefter er billedet lagt ind som baggrund.
10. Nogle spil får telefonen til at gå kold.
11. Når man skal skrive SMS'er og MMS'er, så kan man ikke altid få tastaturet frem. Man skal genstarte telefonen før det virker igen.
12. Mophun for ofte telefonen til at gøre meget ustabilt indtil man genstarter telefonen.
13. Det er mange problemer med at tilslutte telefonen til computeren, og det kræver ofte lang tid at få til at virke.
14. Der er ingen hjælpetekst i denne version, hvilket kan være irriterende.
15. Vibrator har aldrig virket i spil, og kan kun sættes til at vibrere hvis man sætter den til lydløs.
Sjovt ikke?
#6
Jeg giver dig helt ret :-) Creativs service er helt i top, der er ikke noget at sætte fingeren på der.
Jeg kan lige som en lille fodnote fortælle at det var hos Shg.dk jeg havde problemer.
#7
Det er tidspunkter som dette, hvor jeg er glad for ikke at have råd til en 3 telefon.
Det er jo helt utroligt alle de problemer den har, godt nok er det noget forholdvist nyt udstyr, men det burde da ikke betyde det ikke er testet.
Jeg giver dig helt ret :-) Creativs service er helt i top, der er ikke noget at sætte fingeren på der.
Jeg kan lige som en lille fodnote fortælle at det var hos Shg.dk jeg havde problemer.
#7
Det er tidspunkter som dette, hvor jeg er glad for ikke at have råd til en 3 telefon.
Det er jo helt utroligt alle de problemer den har, godt nok er det noget forholdvist nyt udstyr, men det burde da ikke betyde det ikke er testet.
#6, 8
Det glæder mig, at I har haft en god oplevelse med Creative...
Desværre var min ikke så god!
Jeg købte et GeForce 1 engang, som gik i stykker efter 1 måned (ingen OC eller andet misbrug!)
Det blev sendt ind til forhandleren (1 dag), som sendte det videre til Creative (1 dag)...
Her lå det så og syltede ialt 3 måneder! (Jeg ringede jævnligt til forhandler, og fik dem til at rykke Creative, men uden held...)
Det endte med, at jeg fik et nyt kort fra forhandleren! Jeg fandt aldrig ud af hvad Creative gjorde ved sagen! 3 måneder er sgu længe, at side med et S3 Trio fordi Creative ikke kunne ta' sig sammen!
Det glæder mig, at I har haft en god oplevelse med Creative...
Desværre var min ikke så god!
Jeg købte et GeForce 1 engang, som gik i stykker efter 1 måned (ingen OC eller andet misbrug!)
Det blev sendt ind til forhandleren (1 dag), som sendte det videre til Creative (1 dag)...
Her lå det så og syltede ialt 3 måneder! (Jeg ringede jævnligt til forhandler, og fik dem til at rykke Creative, men uden held...)
Det endte med, at jeg fik et nyt kort fra forhandleren! Jeg fandt aldrig ud af hvad Creative gjorde ved sagen! 3 måneder er sgu længe, at side med et S3 Trio fordi Creative ikke kunne ta' sig sammen!
#10
hehe, mon ikke de forstår det lille hint jo ;-)
Men Shg.dk kan ikke anbefales nej, det værste er at købe noget i deres butik.. du skal afsætte minimum ½ time til at stå og vente.. for der skal kun være en der tager imod kunder, når der står 20 folk i kø og venter.
Jeg har prøvet at sidde derinde og vente 1½ time på at få det jeg skulle have.
Jeg ved ikke lige om jeg vil kalde det service...
Da jeg havde fået min mp3afspiller tilbage for 2 gang, fik jeg også indtrykket af at shg's "garati" bare er en garati for at man skal give dem flere penge, hvis der går noget galt, uden man selv får en skid ud af det vel og mærke.
hehe, mon ikke de forstår det lille hint jo ;-)
Men Shg.dk kan ikke anbefales nej, det værste er at købe noget i deres butik.. du skal afsætte minimum ½ time til at stå og vente.. for der skal kun være en der tager imod kunder, når der står 20 folk i kø og venter.
Jeg har prøvet at sidde derinde og vente 1½ time på at få det jeg skulle have.
Jeg ved ikke lige om jeg vil kalde det service...
Da jeg havde fået min mp3afspiller tilbage for 2 gang, fik jeg også indtrykket af at shg's "garati" bare er en garati for at man skal give dem flere penge, hvis der går noget galt, uden man selv får en skid ud af det vel og mærke.
#7 Jeg købte også en IBM disk ved itbutikken - som også gik i stykker. Her gik der også en måned inden de havde registreret at de havde fået den. Jeg krævede handlen hævet da ombytning/reperation tog alt for lang tid - men det gik de ikke med til. Nu har du black listet mig som kunde - de sletter bare mine ordrer :)
Så jeg vil heller ikke anbefale itbutikken.
Så jeg vil heller ikke anbefale itbutikken.
jeg synes der er for meget dårlig skik/service i branchen i dag.
At man kan komme ud for, at selv skal sende noget til ombytning i udlandet er for ringe.
Har fået at vide, at forhandlere kun vil ombytte IBM/Hitachi diske det første år - derefter skal man selv sende dem til Holland...
At man kan komme ud for, at selv skal sende noget til ombytning i udlandet er for ringe.
Har fået at vide, at forhandlere kun vil ombytte IBM/Hitachi diske det første år - derefter skal man selv sende dem til Holland...
Jeg synes godt nok at shg.dk er gode nok. Dog har jeg hørt at en masse ikke er glade for den support der er hvis de har problemer, men det har jeg ikke været ude for siden jeg aldrig har haft problemer med mine enheder :P
De kan sende ting ud hurtigt og uden problemer. Har faktisk kun en gang haft problemer med forsendelsen, og det var fordi de ikke kunne nå det da jeg havde indsendt ordren 5 minutter før deres deadline. Men jeg fik det så alligevel efter 2 dage, så det var jo fint nok.
De kan sende ting ud hurtigt og uden problemer. Har faktisk kun en gang haft problemer med forsendelsen, og det var fordi de ikke kunne nå det da jeg havde indsendt ordren 5 minutter før deres deadline. Men jeg fik det så alligevel efter 2 dage, så det var jo fint nok.
#11 og #12 Der er lidt sjovt at man faktisk kan begynde at danne sig et billede af hvilke butiker der er gode eller dårlige at handle i...
Og hvad andgår "3" så kender jeg ca. 5 stykker som har disse problemer...
Så indtil nu kan SHG, It-butikken, og "3" sættes på en blacklist? Det kunne være sjovt at lave her på newz.dk :)
Og hvad andgår "3" så kender jeg ca. 5 stykker som har disse problemer...
Så indtil nu kan SHG, It-butikken, og "3" sættes på en blacklist? Det kunne være sjovt at lave her på newz.dk :)
SHG er hurtige til at sende tingene ja.. men deres support er fandme ringe :(
Min lillebrors PSU fuckede og da jeg så sendte kabinettet tilbage svarede de bare, at vi nok "skulle få en professionel" til at se på det.. de gav sig først 3. gang vi sendte den ind og den brændte noget af deres udstyr af :I
Min lillebrors PSU fuckede og da jeg så sendte kabinettet tilbage svarede de bare, at vi nok "skulle få en professionel" til at se på det.. de gav sig først 3. gang vi sendte den ind og den brændte noget af deres udstyr af :I
#11
Jeg har også prøvet at stå i kø hos SHG flere gange i laaaang tid (½ - 1 time), Det skyldes som regel at der kun er en person til at servicere en hel flok kunder. Hvis man absolut skal i butikken for at købe noget, så er det en god ide at bestille og betale det på nettet, så kan man nemlig bruge den ordrecomputer de har i hjørnet når man tropper op, tampe sin ordre ind og få den udleveret inden for nogle minutter, uden om køen vel at mærke.
Jeg har også prøvet at stå i kø hos SHG flere gange i laaaang tid (½ - 1 time), Det skyldes som regel at der kun er en person til at servicere en hel flok kunder. Hvis man absolut skal i butikken for at købe noget, så er det en god ide at bestille og betale det på nettet, så kan man nemlig bruge den ordrecomputer de har i hjørnet når man tropper op, tampe sin ordre ind og få den udleveret inden for nogle minutter, uden om køen vel at mærke.
#1 & #2
jo jeg er ked at sige at man faktisk godt kan vende ram forkert. på mit IT studiet gik jeg i klasse med en som selv mente han var den største gave til IT-verdenen siden det binære system og elektroniske transitorer. og han gik meget op i at fortælle at hans seje far havde en ven som havde en butik som havde købt hardware til ham til indkøbspris så han fik det nyeste af det nyeste. og selvfølgelig kunne han selv samle det, han skulle ikke bruge hjælp.
resultat: han brændte bundkort og ram af fordi han vendte rammene forkert og han påstår til den dag i dag at han ikke brugte vold :-D
men derudover. et stort hurra for HP erhvervs service, de er sku for seje derinde. de har et par enkelte dårlige medarbejdere. men 90% af dem jeg har snakket med derinde har sku været flinke.
eksempler:
- min firma bærbare, harddisken døde og min mouse pointer (klitten) var død og jeg ringede til dem for at høre om der var garanti. det var der heldigvis i følge dem(dog ikke i følge min faktura) så jeg sad og snakkede med dem derinde og jokede lidt med at min 10gb harddisk ikke var nok og de gerne måtte sætte en større i når de nu skiftede den alligevel. det måtte de jo ikke sagde de, men de skulle se hvad de kunne gøre. fik min maskine tilbage med en 30gb disk og et nyt display da de havde fundet en pixel fejl da de testede den.
- tapestreamer på kontoret. to gange har de sendt os en ny. en gang da der var problemer med at opdaterer firmwaren, den eneste måde var at den skulle over på en anden controller og det havde jeg ikke mulighed for. de sendte en ny. et bånd knækkede og blev viklet ind i motoren. jeg fik en ny
HP har generelt den bedste service jeg har været ude for i IT indtil videre. har flere eksempler.
jo jeg er ked at sige at man faktisk godt kan vende ram forkert. på mit IT studiet gik jeg i klasse med en som selv mente han var den største gave til IT-verdenen siden det binære system og elektroniske transitorer. og han gik meget op i at fortælle at hans seje far havde en ven som havde en butik som havde købt hardware til ham til indkøbspris så han fik det nyeste af det nyeste. og selvfølgelig kunne han selv samle det, han skulle ikke bruge hjælp.
resultat: han brændte bundkort og ram af fordi han vendte rammene forkert og han påstår til den dag i dag at han ikke brugte vold :-D
men derudover. et stort hurra for HP erhvervs service, de er sku for seje derinde. de har et par enkelte dårlige medarbejdere. men 90% af dem jeg har snakket med derinde har sku været flinke.
eksempler:
- min firma bærbare, harddisken døde og min mouse pointer (klitten) var død og jeg ringede til dem for at høre om der var garanti. det var der heldigvis i følge dem(dog ikke i følge min faktura) så jeg sad og snakkede med dem derinde og jokede lidt med at min 10gb harddisk ikke var nok og de gerne måtte sætte en større i når de nu skiftede den alligevel. det måtte de jo ikke sagde de, men de skulle se hvad de kunne gøre. fik min maskine tilbage med en 30gb disk og et nyt display da de havde fundet en pixel fejl da de testede den.
- tapestreamer på kontoret. to gange har de sendt os en ny. en gang da der var problemer med at opdaterer firmwaren, den eneste måde var at den skulle over på en anden controller og det havde jeg ikke mulighed for. de sendte en ny. et bånd knækkede og blev viklet ind i motoren. jeg fik en ny
HP har generelt den bedste service jeg har været ude for i IT indtil videre. har flere eksempler.
Jeg tror selv jeg vil læse ordlyden, nu hvor jeg arbejder i branchen.
Når det er sagt så er min teori, at meget af den dårlige servie skuldes at prisen i dag er det eneste konkurrence parameter.
Det er dyrere at levere ordentligt service.
For at kunne køre med de foræringspriser, mange på nettet kører med, må man holde medarbejder skaren nede.
Og så kan en underbemandet RMA afd, tit kæmpe med ret hårde odd's.
Dette skal ikke ses som en blåstempling, men en tilkendegivelse af at vi selv finder det frustrerende.
Hvordan det løses ved jeg ikke.
Flere medarbejdere betyder flere omkostninger, med højere priser til følge.
Og så kan du ikke længere følge med konkurenternes priser.
Når det er sagt så er min teori, at meget af den dårlige servie skuldes at prisen i dag er det eneste konkurrence parameter.
Det er dyrere at levere ordentligt service.
For at kunne køre med de foræringspriser, mange på nettet kører med, må man holde medarbejder skaren nede.
Og så kan en underbemandet RMA afd, tit kæmpe med ret hårde odd's.
Dette skal ikke ses som en blåstempling, men en tilkendegivelse af at vi selv finder det frustrerende.
Hvordan det løses ved jeg ikke.
Flere medarbejdere betyder flere omkostninger, med højere priser til følge.
Og så kan du ikke længere følge med konkurenternes priser.
Jeg syntes hjemmesiden er meget uoverskueligt, jeg ville lede efter reglerne for bankpersonale, men det kan jeg ikke finde nogen stedder. Det personligt en af tingene jeg er meget utilfreds med i øjeblikket. Jeg syntes de skal have tvungen navneskift til "salgspersonale" isteddet for "rådgiver".
SHG er ikke de eneste med lang ventetid i butikken, Midt-Data i Viborg har også tit kø i flere timer. Og de gør ikke noget ved det. Der er 3 kasser, men der står kun en medarbejder. Det er dårlig service.
#13: Det punkt med at man selv skal sende det til Holland, holder ikke, kun i tilfælde af at butikkens garanti ikke er længere, men der er typisk op til 3 år på harddiske.
Nu er jeg selv selvstændig erhvervsdrivende, og arbejder en del med rep. og garantier til dagligt. Det er træls når man køber en 300G disk til sine filserver, og der efter 2 timer viser sig at være bad blocks(ca. 30G). Jeg leverede den tilbage til MidtData, og bad om at få den ombyttet, da det var samme dag den var købt, det kunne ikke lade sig gøre, den skulle til rep. Jeg mailede kontinuerligt til dem, uden at få svar, og da jeg efter 8 uger, uden en ny disk, konfronterede dem med "god skik" reglen, og at jeg ville ha´ pengene retur, eller byttet til en større disk, der nu var nede og være billigere end den jeg havde købt, fik jeg en mail 10 min. senere at min disk lå på lager klar til afhentning.. GODT GÅET MIDT-DATA!!!!!!
Jeg mener at handler er et spørgsmål om tillid. I min "biks" har jeg den politik at alt kan returneres de første 14 dage, og de kan få pengene retur, hvis det ikke fungerer, ellers kan de få den ombyttet. Jeg sender ikke det defekte ind til rep. og venter på at få den tilbage, jeg bestiller en ny, og kunden får den. For fejler varen, så får jeg jo alligevel en ny, og kunden har en god oplevelse.
Det er bare min mening.
#13: Det punkt med at man selv skal sende det til Holland, holder ikke, kun i tilfælde af at butikkens garanti ikke er længere, men der er typisk op til 3 år på harddiske.
Nu er jeg selv selvstændig erhvervsdrivende, og arbejder en del med rep. og garantier til dagligt. Det er træls når man køber en 300G disk til sine filserver, og der efter 2 timer viser sig at være bad blocks(ca. 30G). Jeg leverede den tilbage til MidtData, og bad om at få den ombyttet, da det var samme dag den var købt, det kunne ikke lade sig gøre, den skulle til rep. Jeg mailede kontinuerligt til dem, uden at få svar, og da jeg efter 8 uger, uden en ny disk, konfronterede dem med "god skik" reglen, og at jeg ville ha´ pengene retur, eller byttet til en større disk, der nu var nede og være billigere end den jeg havde købt, fik jeg en mail 10 min. senere at min disk lå på lager klar til afhentning.. GODT GÅET MIDT-DATA!!!!!!
Jeg mener at handler er et spørgsmål om tillid. I min "biks" har jeg den politik at alt kan returneres de første 14 dage, og de kan få pengene retur, hvis det ikke fungerer, ellers kan de få den ombyttet. Jeg sender ikke det defekte ind til rep. og venter på at få den tilbage, jeg bestiller en ny, og kunden får den. For fejler varen, så får jeg jo alligevel en ny, og kunden har en god oplevelse.
Det er bare min mening.
#17
Det har jeg også selv gjort, den gang jeg omtaler, kom jeg utroligt nok hen og bestilte efter 10 minutter.. men jeg sad og ventede i over en time på at få mine ting.. jeg spurgte tilmed efter det flere gange.. men svaret var "det kommer lige om lidt"
Jeg vil da også godt indrømme at når man står i kø ved shg, sammen med 15-20 andre mennesker.. der sidder en medarbejder ved kassen.. og ude bagved kan man høre den der råber "så er der pizza!!!" så ved man bare at man skal finde et sted at sidde ned.. for det kommer til at tage lang lang tid...
Jeg har dog en positiv ting om Shg, de er hurtige til at sende ting man bestiller over nettet, men det er så også det eneste.
Det har jeg også selv gjort, den gang jeg omtaler, kom jeg utroligt nok hen og bestilte efter 10 minutter.. men jeg sad og ventede i over en time på at få mine ting.. jeg spurgte tilmed efter det flere gange.. men svaret var "det kommer lige om lidt"
Jeg vil da også godt indrømme at når man står i kø ved shg, sammen med 15-20 andre mennesker.. der sidder en medarbejder ved kassen.. og ude bagved kan man høre den der råber "så er der pizza!!!" så ved man bare at man skal finde et sted at sidde ned.. for det kommer til at tage lang lang tid...
Jeg har dog en positiv ting om Shg, de er hurtige til at sende ting man bestiller over nettet, men det er så også det eneste.
Hehe ja det med service kan man som regel skyde en lang pind efter mht. til de store netbutikker.
Hos midt-data har jeg oplevet at købe en PSU som var defekt ved modtagelsen. Jeg nåede så at få sendt den tilbage samme dag så den var allerede hos dem dagen efter.
De har også et fint RMA system hvor man kan følge processen på sin RMA sag.
Jeg blev bare lidt negativ for godt nok var fejlen fundet allerede dagen efter de havde modtaget, men da jeg bare havde bedt om pengene tilbage stod min sag som: venter på kontering.
Og der stod den så de næste 2 måneder.
--
Havde også en CPU fra shg.dk som gik hen og blev defekt. Testede den selv defekt i flere systemer jeg havde og sendte den selvfølgelig ind til rep/bytning. Men næh nej shg kunne ikke finde noget galt. Og sådan gik det også 2 næste gange jeg forsøgte hvorefter jeg opgav.... det var ved at blive lidt for dyrt i deres gebyrer :(
Det skal dog siges til shg's forsvar at jeg også har haft positive oplevelser, bl.a. med ram der var døde ved ankomsten. Dem var de meget hurtige til at bytte.
Hos midt-data har jeg oplevet at købe en PSU som var defekt ved modtagelsen. Jeg nåede så at få sendt den tilbage samme dag så den var allerede hos dem dagen efter.
De har også et fint RMA system hvor man kan følge processen på sin RMA sag.
Jeg blev bare lidt negativ for godt nok var fejlen fundet allerede dagen efter de havde modtaget, men da jeg bare havde bedt om pengene tilbage stod min sag som: venter på kontering.
Og der stod den så de næste 2 måneder.
--
Havde også en CPU fra shg.dk som gik hen og blev defekt. Testede den selv defekt i flere systemer jeg havde og sendte den selvfølgelig ind til rep/bytning. Men næh nej shg kunne ikke finde noget galt. Og sådan gik det også 2 næste gange jeg forsøgte hvorefter jeg opgav.... det var ved at blive lidt for dyrt i deres gebyrer :(
Det skal dog siges til shg's forsvar at jeg også har haft positive oplevelser, bl.a. med ram der var døde ved ankomsten. Dem var de meget hurtige til at bytte.
#13 Det kan de ikke sige at de vil. Hvis det sker så meld dem til forbrugerstyrelsen... Du har stadig din reklamationsret, og hvis ikke er din skyld at den går i stykker så har du også krav på at de tager sig af det..
Her er en til at mine små sjove historier:
Acer... Vi kender dem godt alle sammen..
Jeg købte for ca. 1 år siden en bærbar Acer computer. Lige fra starten var der problemer med den, og den genstartede ofte, eller kørte utrolig langsomt. Den blev faktisk så varm nogle gange at man ikke kunne holde under den.
Jeg ringede naturligvis ind til Acer, og sad i kø en ½ time, men da jeg kom igennem fik jeg dog også hjælp.
Jeg forklarede mit problem med varmen
Det skulle de nok ordne og den skulle bare sendes til Tyskland.
Det var dog en dejlig overraskelse at de sendte en fragtmand ud for at hente maskinen.
3-4 uger senere kom den igen, men fejlen var der stadig...
jeg sendte den retur igen, og igen, og igeeen. Til sidst ringede jeg og klagede, og sende den så til deres hovedkontor her i Danmark, og ca. 4 uger efter sendte de en ny bærbar til mig, som desværre ikke er helt så god på nogle punkter...
Så hvis du har en Acer maskine så kan du godt forvente at få en ny maskine i sidste ende, men det tager alså et år af din tid...
#21 I min "biks" har jeg den politik at alt kan returneres de første 14 dage, og de kan få pengene retur, hvis det ikke fungerer, ellers kan de få den ombyttet.".
Det skal du også ifølge købeloven, så du har ikke rigtig noget valg...
Her er en til at mine små sjove historier:
Acer... Vi kender dem godt alle sammen..
Jeg købte for ca. 1 år siden en bærbar Acer computer. Lige fra starten var der problemer med den, og den genstartede ofte, eller kørte utrolig langsomt. Den blev faktisk så varm nogle gange at man ikke kunne holde under den.
Jeg ringede naturligvis ind til Acer, og sad i kø en ½ time, men da jeg kom igennem fik jeg dog også hjælp.
Jeg forklarede mit problem med varmen
Det skulle de nok ordne og den skulle bare sendes til Tyskland.
Det var dog en dejlig overraskelse at de sendte en fragtmand ud for at hente maskinen.
3-4 uger senere kom den igen, men fejlen var der stadig...
jeg sendte den retur igen, og igen, og igeeen. Til sidst ringede jeg og klagede, og sende den så til deres hovedkontor her i Danmark, og ca. 4 uger efter sendte de en ny bærbar til mig, som desværre ikke er helt så god på nogle punkter...
Så hvis du har en Acer maskine så kan du godt forvente at få en ny maskine i sidste ende, men det tager alså et år af din tid...
#21 I min "biks" har jeg den politik at alt kan returneres de første 14 dage, og de kan få pengene retur, hvis det ikke fungerer, ellers kan de få den ombyttet.".
Det skal du også ifølge købeloven, så du har ikke rigtig noget valg...
Alle, der synes at siden er forvirrende: Brugte I linket i teksten eller i overskriften?
Linket i teksten fører til forsiden af forbrug.dk og derfra skal man grave en del for at komme til afsnittet om "God Skik"...
Linket i teksten fører til forsiden af forbrug.dk og derfra skal man grave en del for at komme til afsnittet om "God Skik"...
#25
Bare fordi et link går direkte til det relevante sted kan siden da sagtens være uoverskuelig!
Desuden er det irriterende, at de tvinger den ned på 708 pixels bredde (Som så mange andre!)
Det er fint nok, at tvinge siderne ned på de 140, men lad for H****** resten være frit :-C
Alt ialt næppe en side jeg kommer på igen foreløbig (Det er nok nemmere, at søge på siden via google end at finde noget fornuftigt på den side)
Men den har dog et plus... Den virkede i Mozilla *LOL*
Bare fordi et link går direkte til det relevante sted kan siden da sagtens være uoverskuelig!
Desuden er det irriterende, at de tvinger den ned på 708 pixels bredde (Som så mange andre!)
Det er fint nok, at tvinge siderne ned på de 140, men lad for H****** resten være frit :-C
Alt ialt næppe en side jeg kommer på igen foreløbig (Det er nok nemmere, at søge på siden via google end at finde noget fornuftigt på den side)
Men den har dog et plus... Den virkede i Mozilla *LOL*
Det kan tit og ofte betale sig at tage fat i producenten i stedet for salgs stedet når det drejer sig om IT problemer.
Klart nok man ikke gør det for små ting så som defekte ram og den slags.
Men Store firmaer som IBM, HP og Microsoft giver synes jeg fantastisks service.
Jeg havde en privat oplevelse med min Xbox, Et godt stykke ud over garantien begyndte mit DVD drev at opføre sig mærkeligt. Dte kunne ikke læse nye spil og nye DVD film.
Så jeg kiggede rundt på nettet og fandt ud af at mange butikker tilbyder at skifte DVD drev for en. AHA lækkert.
Men jeg ringede lige til MS for en sikkerheds skyld. De sagde med det samme at de ville komme og hente den UPS-Fragtmand, og bringe den ved endt rep.
Nu virke den og den larmer næsten heller ikke, så de skiftede lige nogle andre dele i også.
Lækker service :D
/OPY
Klart nok man ikke gør det for små ting så som defekte ram og den slags.
Men Store firmaer som IBM, HP og Microsoft giver synes jeg fantastisks service.
Jeg havde en privat oplevelse med min Xbox, Et godt stykke ud over garantien begyndte mit DVD drev at opføre sig mærkeligt. Dte kunne ikke læse nye spil og nye DVD film.
Så jeg kiggede rundt på nettet og fandt ud af at mange butikker tilbyder at skifte DVD drev for en. AHA lækkert.
Men jeg ringede lige til MS for en sikkerheds skyld. De sagde med det samme at de ville komme og hente den UPS-Fragtmand, og bringe den ved endt rep.
Nu virke den og den larmer næsten heller ikke, så de skiftede lige nogle andre dele i også.
Lækker service :D
/OPY
Tror at det er godt at der er kommet sådan en hjemmeside, mange virksomheder levere en dårlig service. Nogle tror vel at de kan spare penge ved at lade være med at reperere nogle ting som burde blive repereret via reklamationsretten / garantien. Noget andet er så at siden EU lavede den lov om 24 mdr. reklamationsret er den danske forbruger faktisk blevet stillet dårligere. sådan som tingene hænger sammen nu, så er der 6 mdr. garanti + 18 mdr. reklamationsret. Før var der 12 mdr. garanti.
Har oplevet noget ligende det samme hos Hans Laursen (optik forretning). Jeg indstendte mine Oakley solbriller fordi stellet var knekket ved en lodning. For at gøre en lang historie kort, så fik jeg et nyt stel, men glassene var ridset. De sagde at de havde sendt dem til Oakley igen, men at Oakley ikke ville give mig nye glas, at man ikke havde tænkt sig at gøre mere ved det fordi de allerede havde gjort meget og der var jo heller ikke garanti på dem.... Man vidste ikke i butikken at loven om de 24 mdr. var gældende fra 1.1.2002. Ringede selv til Oakley, der var ingen problemer jeg ville få et par nye glas så i løbet af 4 uger da de desværre var i restordre, for så at gøre sagen komisk så sagde man hos Oakley at der kun var 5 mdr. garanti på de nye dele, selvom der i den danske lovgivning står at der løber en ny garanti periode på den ombyttede vare.
Nej man skulle gøre det obligatorisk at gennemgå en eksamen i købeloven og god service før man måtte starte en forretning + man skulle have licens til at drive en forretning, så kunne der være at der der kom andre boller på suppen..
Har oplevet noget ligende det samme hos Hans Laursen (optik forretning). Jeg indstendte mine Oakley solbriller fordi stellet var knekket ved en lodning. For at gøre en lang historie kort, så fik jeg et nyt stel, men glassene var ridset. De sagde at de havde sendt dem til Oakley igen, men at Oakley ikke ville give mig nye glas, at man ikke havde tænkt sig at gøre mere ved det fordi de allerede havde gjort meget og der var jo heller ikke garanti på dem.... Man vidste ikke i butikken at loven om de 24 mdr. var gældende fra 1.1.2002. Ringede selv til Oakley, der var ingen problemer jeg ville få et par nye glas så i løbet af 4 uger da de desværre var i restordre, for så at gøre sagen komisk så sagde man hos Oakley at der kun var 5 mdr. garanti på de nye dele, selvom der i den danske lovgivning står at der løber en ny garanti periode på den ombyttede vare.
Nej man skulle gøre det obligatorisk at gennemgå en eksamen i købeloven og god service før man måtte starte en forretning + man skulle have licens til at drive en forretning, så kunne der være at der der kom andre boller på suppen..
Jeg er da glad for at se, at jeg ikke er den eneste der har haft problemer med Midt-Data.
Jeg havde for et par måneder siden bestilt en 120GB. WD disk og 2 Papst blæsere. Jeg betalte med Dankort, og kunne dagen efter se at pengene var blevet trukket. Jeg fulgte pakken på postdanmark.dk med det T&T nr. jeg havde fået, og kunne se at pakken var ankommet til mit posthus dagen efter bestilling. Det skal lige siges at jeg ikke havde modtaget nogen ordrebekræftelse pr. e-mail som man plejer.
Efter pakken havde ligget på posthuset i to dage, kunne jeg se at pakken var blevet returneret til Midt-Data, uden nogen begrundelse. Jeg skrev til dem, og de kunne heller ikke fortælle mig hvorfor. Jeg sagde at jeg ville have pengene tilbage og fik at vide at de ville sende mig en check. Det skete heller ikke. Efter utallige mails frem og tilbage og ca. 1½ måned senere, fik jeg dem endelig til at sætte pengene ind på min konto, hvor jeg fik pengene tilbage for varerne, men ikke fragten.
Det vil kort sige, at jeg havde bestilt nogen varer, aldrig modtaget dem, undværet pengene i 1½ måned og betalt for fragten.
Det kan ikke anbefales.
Jeg bestilte efterfølgende varerne hos SHG.dk og havde dem dagen efter bestilling.
Jeg havde for et par måneder siden bestilt en 120GB. WD disk og 2 Papst blæsere. Jeg betalte med Dankort, og kunne dagen efter se at pengene var blevet trukket. Jeg fulgte pakken på postdanmark.dk med det T&T nr. jeg havde fået, og kunne se at pakken var ankommet til mit posthus dagen efter bestilling. Det skal lige siges at jeg ikke havde modtaget nogen ordrebekræftelse pr. e-mail som man plejer.
Efter pakken havde ligget på posthuset i to dage, kunne jeg se at pakken var blevet returneret til Midt-Data, uden nogen begrundelse. Jeg skrev til dem, og de kunne heller ikke fortælle mig hvorfor. Jeg sagde at jeg ville have pengene tilbage og fik at vide at de ville sende mig en check. Det skete heller ikke. Efter utallige mails frem og tilbage og ca. 1½ måned senere, fik jeg dem endelig til at sætte pengene ind på min konto, hvor jeg fik pengene tilbage for varerne, men ikke fragten.
Det vil kort sige, at jeg havde bestilt nogen varer, aldrig modtaget dem, undværet pengene i 1½ måned og betalt for fragten.
Det kan ikke anbefales.
Jeg bestilte efterfølgende varerne hos SHG.dk og havde dem dagen efter bestilling.
shg sux generelt. De fatter bjælde.
En af mine venner bestilte en ramblok til hans kærestes bærbare. Shg sagde at den godt kunne tage 256 mb blokke, så det bestilte han.
Da vi så afprøvede rammene i den bærbare, virkede de selvfølgelig ikke. Jeg tjekkede så specs på den bærbare og fandt ud af, at den kun kunne klare 128 mb blokke.
Han mailede så shg om at den ikke virkede, men det sagde at den gjorde. Efter lidt tovtrækkeri fik han sendt den tilbage, og bad om at få den byttet til en 128 mb blok, samt resten af pengene retur.
Efter en uge eller noget modtog min ven en pakke fra shg. I den lå der en beskrivelse af en test af rammene, samt en ram blok. En ram blok på 256 mb. Nøjagtig den samme, som den vi havde sendt tilbage.
BJÆLDE.
En af mine venner bestilte en ramblok til hans kærestes bærbare. Shg sagde at den godt kunne tage 256 mb blokke, så det bestilte han.
Da vi så afprøvede rammene i den bærbare, virkede de selvfølgelig ikke. Jeg tjekkede så specs på den bærbare og fandt ud af, at den kun kunne klare 128 mb blokke.
Han mailede så shg om at den ikke virkede, men det sagde at den gjorde. Efter lidt tovtrækkeri fik han sendt den tilbage, og bad om at få den byttet til en 128 mb blok, samt resten af pengene retur.
Efter en uge eller noget modtog min ven en pakke fra shg. I den lå der en beskrivelse af en test af rammene, samt en ram blok. En ram blok på 256 mb. Nøjagtig den samme, som den vi havde sendt tilbage.
BJÆLDE.
#24:
Det er jeg klar over. Det er også derfor jeg gør det.
Men jeg GØR det rent faktisk, det er mere end man kan sige om SHG, midtData, IT-Butikken, osv. Så som IT sælger får man da et stempel.
"nå hvad laver du ?"
"jeg sælger computere !"
"så er du vist en af dem der fusker"
Det er ikke fedt vel :-)
Det er jeg klar over. Det er også derfor jeg gør det.
Men jeg GØR det rent faktisk, det er mere end man kan sige om SHG, midtData, IT-Butikken, osv. Så som IT sælger får man da et stempel.
"nå hvad laver du ?"
"jeg sælger computere !"
"så er du vist en af dem der fusker"
Det er ikke fedt vel :-)
#30 Tjae du kunne også bare have tjekket de specs før du bestilte noget. Alt ændrer sig når det gælder PC. Det kunne godt have været din bærbare kunne understøtte 256MB ram hvis den havde fået en bios opdatering eller lignende.
Bottom line, brok der ikke over at et 3. parts firma ikke kan komme med fuldstændige passende fakta til andet firmas produkt.
Men de skulle så selvfølgelig have bragt orden i det bagefter.
Bottom line, brok der ikke over at et 3. parts firma ikke kan komme med fuldstændige passende fakta til andet firmas produkt.
Men de skulle så selvfølgelig have bragt orden i det bagefter.
Der er godt nok mange her, der har haft dårlige oplevelser med SHG. Jeg har også selv haft en enkelt uheldig oplevelse der. Men jeg ved per erfaring, at hvis man holder sig fra alle de butikker, hvor man har haft dårlige oplevelser, så er der pludslig ikke flere stedder tilbage at handle. Og hvis man ikke har haft dårlige oplevelser i en butik er det ofte fordi man har været heldig ikke at købe en defekt vare der, eller fordi defekten var så åbenlys, at den blev byttet uden diskusion. Jeg køber stadig udstyr fra SHG på trods af en enkelt dårlig oplevelse. Det er så primært fordi de har nogle af landets laveste priser og ligger lige i nærheden af hvor jeg bor. Jeg bryder mig ikke om at købe per postordre, hvilket begrænser mulighederne.
Det kan være jeg lige skal fortælle om den oplevelse jeg havde. Jeg købte en "40GB" harddisk til en computer, hvor BIOS kun understøttede 31.5GB. Jeg fortalte da jeg købte den, at jeg skulle bruge en, der via en jumper kunne konfigureres til at fungere som en mindre disk. Det fortalte de mig så, at alle deres diske kunne. Men nej, det kan man ikke med en Maxtor. Der fremgik intet af oplysningerne om jumper indstillinger om hvordan disken kunne konfigureres til en mindre størrelse. De bad mig så kontakte Maxtor for at få yderligere dokumentation. Det tog sin tid før jeg fik et svar, og derefter skulle jeg bruge tid på at finde noget software, der kunne læse den fil, jeg havde fået tilsendt. Der stod det samme som på disken, bortset fra en lille detalje om, hvordan man ved hjælp af en ekstra jumper kunne konfigurere disken til "32GB". Jeg anskaffede mig en ekstra jumper. Men det virkede ikke. Godt nok blev disken mindre, men geometrien var forkert, så den virkede stadig ikke sammen med min BIOS. Jeg kontaktede Maxtor igen, men en måned efter havde jeg stadig ikke fået svar.
Så måtte disken retur igen. De tilbød mig at tage disken retur, men de ville ikke betale alle pengene tilbage. Det kunne jeg naturligvis ikke acceptere. De sagde, der var gået for lang tid. Men jeg havde kontaktet dem allerede en time efter jeg købte disken og fortalt, at der var et problem. De kunne have haft disken tilbage den næste dag, hvis de ikke selv havde trukket tiden ud. Det endte med at jeg fik den byttet til en IBM disk med samme specifikationer. Den fungerede perfekt - i et halvt år.
Det kan være jeg lige skal fortælle om den oplevelse jeg havde. Jeg købte en "40GB" harddisk til en computer, hvor BIOS kun understøttede 31.5GB. Jeg fortalte da jeg købte den, at jeg skulle bruge en, der via en jumper kunne konfigureres til at fungere som en mindre disk. Det fortalte de mig så, at alle deres diske kunne. Men nej, det kan man ikke med en Maxtor. Der fremgik intet af oplysningerne om jumper indstillinger om hvordan disken kunne konfigureres til en mindre størrelse. De bad mig så kontakte Maxtor for at få yderligere dokumentation. Det tog sin tid før jeg fik et svar, og derefter skulle jeg bruge tid på at finde noget software, der kunne læse den fil, jeg havde fået tilsendt. Der stod det samme som på disken, bortset fra en lille detalje om, hvordan man ved hjælp af en ekstra jumper kunne konfigurere disken til "32GB". Jeg anskaffede mig en ekstra jumper. Men det virkede ikke. Godt nok blev disken mindre, men geometrien var forkert, så den virkede stadig ikke sammen med min BIOS. Jeg kontaktede Maxtor igen, men en måned efter havde jeg stadig ikke fået svar.
Så måtte disken retur igen. De tilbød mig at tage disken retur, men de ville ikke betale alle pengene tilbage. Det kunne jeg naturligvis ikke acceptere. De sagde, der var gået for lang tid. Men jeg havde kontaktet dem allerede en time efter jeg købte disken og fortalt, at der var et problem. De kunne have haft disken tilbage den næste dag, hvis de ikke selv havde trukket tiden ud. Det endte med at jeg fik den byttet til en IBM disk med samme specifikationer. Den fungerede perfekt - i et halvt år.
Nu vi er ved dårlige support oplevelser: I sin tid, dengang der stadig var garanti på min bærbare, gik disken i den i stykker og den skulle repareres... den røg ind til hvem det nu er der supporter Toshiba bærbare her i danmark og lå der i 2 uger. Så skulle jeg hente den, og jeg opdagede de havde puttet en 4.3GB i istedet for en 6.4GB, og efter jeg brokket mig lidt, vupti! Så blev disken skiftet på 1/2016 del af de 2 uger det tidligere tog...
Ang. MidtData, så gik det uden de mindste problemer da jeg modtog en DOA CD-ROM brænder, engang for endnu flere år siden, den blev sendt tilbage og jeg fik en ny der virkede.
Ang. MidtData, så gik det uden de mindste problemer da jeg modtog en DOA CD-ROM brænder, engang for endnu flere år siden, den blev sendt tilbage og jeg fik en ny der virkede.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.