mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hmm... er lige stoppet som teknisk agent på HP, på den linje der tog sig af Evo'erne og NX maskinerne. Måske meget godt timet, nu jeg tænker over det hehehe :-)
Spørgsmålet er bare.
Hvor stor er changsen for at dette lille ram problem bliver et meget stort problem, jeg følger lidt det er en nyhed som den gang vi havde en INTEL processor der ikke regnede totalt rigtigt.
Den gang kan jeg husk at folk kom ind med deres selv angivelse og klaget over at deres selv angivelse var blevet beregnet forkert pga denne processor, og at de forlangte skades betaling.
Mit svar som hardware leverandør var den gang, ja jeg skifter din processor men vis mig på din selv angivelse hvor det er at du skriver 8 decimaler ???
Kunde "øøøøøøø".
Forresten kostede denne missære forresten INTEL et 3 cifferet milion beløb da NASA som havde købt intels nye processor angmang til deres control center læssede alle processorende på en vogn og kørte til intel og forlangte refundering.
Gadvide hvor meget dette kommer til at koste Compaq / hp det bliver nok ikke helt billigt når man regner mand timer + osv in i den totale sum, og hvem kommer til at betale denne regning Compaq/HP eller Ram leverandøren.
Hvor stor er changsen for at dette lille ram problem bliver et meget stort problem, jeg følger lidt det er en nyhed som den gang vi havde en INTEL processor der ikke regnede totalt rigtigt.
Den gang kan jeg husk at folk kom ind med deres selv angivelse og klaget over at deres selv angivelse var blevet beregnet forkert pga denne processor, og at de forlangte skades betaling.
Mit svar som hardware leverandør var den gang, ja jeg skifter din processor men vis mig på din selv angivelse hvor det er at du skriver 8 decimaler ???
Kunde "øøøøøøø".
Forresten kostede denne missære forresten INTEL et 3 cifferet milion beløb da NASA som havde købt intels nye processor angmang til deres control center læssede alle processorende på en vogn og kørte til intel og forlangte refundering.
Gadvide hvor meget dette kommer til at koste Compaq / hp det bliver nok ikke helt billigt når man regner mand timer + osv in i den totale sum, og hvem kommer til at betale denne regning Compaq/HP eller Ram leverandøren.
#5 ChrashOverride siger:
"Gadvide hvor meget dette kommer til at koste Compaq / hp det bliver nok ikke helt billigt når man regner mand timer + osv in i den totale sum, og hvem kommer til at betale denne regning Compaq/HP eller Ram leverandøren."
Tror du ikke at det bliver HP selv, det er vel i sidste end dem så har produceret computerne. HP har vel bare bestilt den pågældende type ram hos leverandørende, som vel ikke kan stilles direkte til ansvar...
Men der er vidst ingen tvivl om at det bliver en MEGET dyr affære for HP. Udover penge, kommer det nok også til at koste noget af deres troværdighed (og dermed salg). Men de siger jo godt nok selv, at det ikke er så stort et problem, da der ikke har været nogen og brokke sig endnu...
"Gadvide hvor meget dette kommer til at koste Compaq / hp det bliver nok ikke helt billigt når man regner mand timer + osv in i den totale sum, og hvem kommer til at betale denne regning Compaq/HP eller Ram leverandøren."
Tror du ikke at det bliver HP selv, det er vel i sidste end dem så har produceret computerne. HP har vel bare bestilt den pågældende type ram hos leverandørende, som vel ikke kan stilles direkte til ansvar...
Men der er vidst ingen tvivl om at det bliver en MEGET dyr affære for HP. Udover penge, kommer det nok også til at koste noget af deres troværdighed (og dermed salg). Men de siger jo godt nok selv, at det ikke er så stort et problem, da der ikke har været nogen og brokke sig endnu...
Jeg forstår ikke hvorfor folk som #2 Deternal går helt amok over det her...
Mit synspunkt er at alle kan fejle... Men så længe man gør alt hvad man kan for at udbedre fejl og forbedre sig... Så er det sq mere et tegn på kvalitet end incompetence etc.
Når HP går ud og siger at der kan være et problem med deres ram, de færreste vil nogensinde lægge mærke til problemet, men vi tilbyder stadig at udskifte jeres ram uden beregning!
Så syntes jeg det er helt hen i vejret at kalde dem HP/Compaq for Scumpack!!!
Så er der mere fornuft i at lytte til hvad #3 jensendk siger... For alle producenter oplever fejl... Men hvor mange af dem ser i tilbyde reperation af fejlen gratis uden at man selv skal brokke sig igennem 5 led i deres support-linier?!?
Så jeg syntes dette er et stort Plus til HP / Compaq fra mig af!
Mit synspunkt er at alle kan fejle... Men så længe man gør alt hvad man kan for at udbedre fejl og forbedre sig... Så er det sq mere et tegn på kvalitet end incompetence etc.
Når HP går ud og siger at der kan være et problem med deres ram, de færreste vil nogensinde lægge mærke til problemet, men vi tilbyder stadig at udskifte jeres ram uden beregning!
Så syntes jeg det er helt hen i vejret at kalde dem HP/Compaq for Scumpack!!!
Så er der mere fornuft i at lytte til hvad #3 jensendk siger... For alle producenter oplever fejl... Men hvor mange af dem ser i tilbyde reperation af fejlen gratis uden at man selv skal brokke sig igennem 5 led i deres support-linier?!?
Så jeg syntes dette er et stort Plus til HP / Compaq fra mig af!
#7 - Branborg
Du har ret i at man skal have lov til at fejle en enkelt gang. Problemet med Compaq er at det er ikke første gang. Det er tredsenstyvende gang at deres lort er defekt (selvom det så ikke er den største fejl, men den er der alligevel). Derfor giver Deternal dem nok navnet: "Scumpaq". Så vidt jeg husker er det da slået fast med syvtommersøm at compaq til normalbrugeren er noget skrammel at købe.
sorry offtopic
Du har ret i at man skal have lov til at fejle en enkelt gang. Problemet med Compaq er at det er ikke første gang. Det er tredsenstyvende gang at deres lort er defekt (selvom det så ikke er den største fejl, men den er der alligevel). Derfor giver Deternal dem nok navnet: "Scumpaq". Så vidt jeg husker er det da slået fast med syvtommersøm at compaq til normalbrugeren er noget skrammel at købe.
sorry offtopic
#9
Igen er jeg uenig... Ved ikke hvor meget du har arbejdet med Compaq... Men på min arbejdsplads hvor de havde ca. 50 Compaq laptops +mine forældres bærbare som også er Compaq har jeg aldrig oplevet problemer med...
Jeg har selv haft nogen problemer med deres stationære som ikke er de mest heldige maskiner...
Men deres bærbare... Jeg vil sq hellere have en HP/Compaq end en Asus eller andre mærker...
Det er igen en smagssag... Men det lyder ikke som om du har belæg til at udtale dig om Compaqs bærbare maskiners kvaliteter eller mangel på samme...
Igen er jeg uenig... Ved ikke hvor meget du har arbejdet med Compaq... Men på min arbejdsplads hvor de havde ca. 50 Compaq laptops +mine forældres bærbare som også er Compaq har jeg aldrig oplevet problemer med...
Jeg har selv haft nogen problemer med deres stationære som ikke er de mest heldige maskiner...
Men deres bærbare... Jeg vil sq hellere have en HP/Compaq end en Asus eller andre mærker...
Det er igen en smagssag... Men det lyder ikke som om du har belæg til at udtale dig om Compaqs bærbare maskiners kvaliteter eller mangel på samme...
Fik denne info for noget tid siden, testede min maskiner med deres værktøj. Den sagde at begge min ram-klodser skulle skiftes..... dernæst ryger man direkte videre til en kontaktformular i programmet. Man trykker på send... modtager en bekræftigelse pr. mail. De sender ny ram + guide + skruetrækker + retur-konvolut til det gamle ram. MEGET kundevenlig.
#10: Jeg har prøvet at arbejde på et sygehus hvor man kørte med compaq og siemens på desktop siden.
Derudover har jeg prøvet en del compaq laptops efterhånden.
2 forhandlere jeg bruger i min virksomhed er rimeligt trætte af at de ikke kan blive ved med bare at sælge HP's laptops. HP valgte jo at videreføre scumpaq linierne istedet.
Før compaq røg ind i hp var deres privatbruger support også noget af det ringeste jeg har prøvet.
Jeg kan nævne ganske mange mærker som kvalitets og support mæssigt er bedre end Compaq's - både for privatbrugere såvel som i forretningsmæssigt.
Sådan helt appropos har jeg kun oplevet v. Compaq bærbare at skærmen bliver løs efter 6 måneder. Tilgengæld har jeg oplevet Toshiba og Acer bærbare hvor det holder fint 5 og 6 år efter.
Min oplevelse er altså at Compaq ikke bare laver en smutter engang imellem, men at de opretholder et generelt dårligt niveau. At de så ovenikøbet har smidt defekt ram i deres maskiner er så en anden sag.
Det er dog rart at høre at de har lavet en ordentlig service i forhold til at få dette byttet. Gør de fleste producenter efterhånden. IBM oplyser f.eks. stadig om tilbagekaldelsen af den G et eller andet monitor de havde problemer med på deres website og support telefoner.
Derudover har jeg prøvet en del compaq laptops efterhånden.
2 forhandlere jeg bruger i min virksomhed er rimeligt trætte af at de ikke kan blive ved med bare at sælge HP's laptops. HP valgte jo at videreføre scumpaq linierne istedet.
Før compaq røg ind i hp var deres privatbruger support også noget af det ringeste jeg har prøvet.
Jeg kan nævne ganske mange mærker som kvalitets og support mæssigt er bedre end Compaq's - både for privatbrugere såvel som i forretningsmæssigt.
Sådan helt appropos har jeg kun oplevet v. Compaq bærbare at skærmen bliver løs efter 6 måneder. Tilgengæld har jeg oplevet Toshiba og Acer bærbare hvor det holder fint 5 og 6 år efter.
Min oplevelse er altså at Compaq ikke bare laver en smutter engang imellem, men at de opretholder et generelt dårligt niveau. At de så ovenikøbet har smidt defekt ram i deres maskiner er så en anden sag.
Det er dog rart at høre at de har lavet en ordentlig service i forhold til at få dette byttet. Gør de fleste producenter efterhånden. IBM oplyser f.eks. stadig om tilbagekaldelsen af den G et eller andet monitor de havde problemer med på deres website og support telefoner.
Se Branborg, jeg vidste der ville komme sådan et indlæg der ville sætte spørgsmålstegn overfor min dømmekraft om Compaq. Det sker jo når man skriver sådan noget. :)
Nu var det så heldigt at jeg sikrede mig selv ved at skrive "Compaq til normalbrugeren". Med det siger jeg altså at jeg ikke kan snakke med på firma niveau, hvor man snakker et andet service niveau og andet bedre hardware. Der siges, af dem der har brugt det, at compaq er fint nok at bruge til sådan noget.
Derfor vil jeg skrive for normal brugerens side. Og der vil jeg holde fast i mit standpunkt om at det ikke kan betale sig at købe overfor så mange andre gode mærker.
Mht. billige dyre compaq/HP så er det tydeligt at kvaliteten på dem er lig prisen på dem (desværre). Jeg har haft fingerene i en af HPs buisness modeller og jeg må sige at den var langt bedre end den billige HP. Jeg mener ligesom Deternal at det er noget skrammel at købe i forhold til alt andet.
Jeg har nu ikke kun haft fat i 2 hp/compaq, jeg har haft fingerene i mange og derud kan jeg altså konkludere at det er et ringere produkt. Det skal siges at jeg kan sammenligne med tilsvarende modeller i dell/fujitsu/toshiba/acer/asus så jeg synes selv det er fair at sammenligne det overfor andres produkter.
Nu var det så heldigt at jeg sikrede mig selv ved at skrive "Compaq til normalbrugeren". Med det siger jeg altså at jeg ikke kan snakke med på firma niveau, hvor man snakker et andet service niveau og andet bedre hardware. Der siges, af dem der har brugt det, at compaq er fint nok at bruge til sådan noget.
Derfor vil jeg skrive for normal brugerens side. Og der vil jeg holde fast i mit standpunkt om at det ikke kan betale sig at købe overfor så mange andre gode mærker.
Mht. billige dyre compaq/HP så er det tydeligt at kvaliteten på dem er lig prisen på dem (desværre). Jeg har haft fingerene i en af HPs buisness modeller og jeg må sige at den var langt bedre end den billige HP. Jeg mener ligesom Deternal at det er noget skrammel at købe i forhold til alt andet.
Jeg har nu ikke kun haft fat i 2 hp/compaq, jeg har haft fingerene i mange og derud kan jeg altså konkludere at det er et ringere produkt. Det skal siges at jeg kan sammenligne med tilsvarende modeller i dell/fujitsu/toshiba/acer/asus så jeg synes selv det er fair at sammenligne det overfor andres produkter.
For 4 år siden, blev jeg den lykkelige ejer af en HP Omnibook Xe2 - hvis jeg nogensinde, hvilket jeg tror jeg skal, skal have en ny bærbar, ville jeg slet ikke et sekund overveje HP (Compaq) som en mulighed - nok stærkt efterfulgt af ASUS.
Jeg synes det er rigtig godt, at sådan et firma går frem og erkender fejlen og lover free of charge deres ramte kunder, at de kan få erstatning. Jeg ser dette som et stærkt plus fra HP's side, så jeg er helt enig med #7 BranDBorG!
Jeg synes det er rigtig godt, at sådan et firma går frem og erkender fejlen og lover free of charge deres ramte kunder, at de kan få erstatning. Jeg ser dette som et stærkt plus fra HP's side, så jeg er helt enig med #7 BranDBorG!
#15
Jeg har i 3½ år indtil for 2 år siden repareret Compaq stationære og bærbare. Det har virkeligt afskrækket mig fra at nogensinde købe eller anbefale Compaq. At HP har skrottet sin egen laptop linie frem for Compaq fatter jeg virkeligt ikke. Man må kun håbe at de har skrottet Compaq reservedelssystem og garantiaftale med serviceværkstederne.
Det eneste godt jeg har at sige om Compaq bærbare er de JBL højtalere der sad i nogen af modellerne. Det var satme fremragende.
Og ang. nyheds teksten:
"Problemet opstår ved at ram’ene ikke kan samarbejde med processorarkitekturen, ..."
Med andre ord chipsettet.
Jeg har i 3½ år indtil for 2 år siden repareret Compaq stationære og bærbare. Det har virkeligt afskrækket mig fra at nogensinde købe eller anbefale Compaq. At HP har skrottet sin egen laptop linie frem for Compaq fatter jeg virkeligt ikke. Man må kun håbe at de har skrottet Compaq reservedelssystem og garantiaftale med serviceværkstederne.
Det eneste godt jeg har at sige om Compaq bærbare er de JBL højtalere der sad i nogen af modellerne. Det var satme fremragende.
Og ang. nyheds teksten:
"Problemet opstår ved at ram’ene ikke kan samarbejde med processorarkitekturen, ..."
Med andre ord chipsettet.
#14: Det er jo netop det jeg brokkede mig om i starten - de nye bærbare fra HP er de gamle Compaq linier. HP's laptops var udemærkede, Compaq var noget slam. Nu kan du kun få slam hvis du køber laptop's fra det firma.
Hvis jeg skulle anbefale der nogle mærker at kigge på ville det iøvrgt være: IBM, Toshiba og Acer.
#13: Jeg har så også prøvet det fra firma side, og selvom de er blevet bedre idag end for 3 og 4 år siden er de IMHO ikke på niveau med Siemens og IBM.
#15: Rart at høre at mine erfaringer som corporate og end-user er dem i har haft på servicestationen.
Hvis jeg skulle anbefale der nogle mærker at kigge på ville det iøvrgt være: IBM, Toshiba og Acer.
#13: Jeg har så også prøvet det fra firma side, og selvom de er blevet bedre idag end for 3 og 4 år siden er de IMHO ikke på niveau med Siemens og IBM.
#15: Rart at høre at mine erfaringer som corporate og end-user er dem i har haft på servicestationen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.