Men det kunne være en idé at de kunne køre ind og ud alt efter om der er tænding på bilen
Der skal jeg lige have lidt hjælp. Hvad skulle ideen med det være?
Som jeg ser det er de allerede så små at bilen er bredere i døren end de her stikker ud. Biler med fold-in sidespejle fylder mere end de her. Hvis de skulle lave noget smart, ville det da være at de pakker sig helt tæt ind til bilen under kørsel, og at man får præsenteret et sammensat billede af en i bagenden og hvad kameraet ville kunne se når den f.eks. bliver vinklet 45 grader ud af når den trækkes ind. Og når du så skulle bakke, hvor kameraets placering har en betydning, så kan den få lov til at stikke ud. Og angående om der er plads, så ville det være meget at få plads til v hvis den skal trækkes ind vinkel ret, men en arm der ligger sig ned lang med bilen, måske endda ind i et lille slids i døren. så ville man hurtigt kunne lave et "Spejl" der kan poppe 20 cm ud, når der er brug for det
Spejle har bare en mere failsafe funktion. Jeg forstår ikke helt, hvorfor man ikke har både og. Det næste bliver, at der bliver et kamera i stedet for en forrude. Der kan siges en masse godt om kameraer, men spejle fungerer også rigtig fint.
Det skyldes nok at jeg ikke kan se ideen i det, udover aerodynamikken, og ikke smadret spejle. Reduktionen af blinde vinkler, ser ikke specielt imponerende ud. Holdbarheden på elektronikken (skærm og kamera) er nok også, betydeligt lavere, end et spejl.
Folk bruger jo næsten aldrig deres sidespejle alligevel. Eller det gamle trick, som man lærte, ved at kigge sig over skulderen. Det resulterer ofte i at man som cyklist bliver/ eller er tæt på at blive påkørt. Kaldet højresvingulykker. Jeg er dog fan af sensorer. Der kan opfange om der er noget foran,bagved eller ved siden af dig, som du ikke har set ved første øjekast. Jeg husker flere der er blevet dræbt. Det samme med de satans fejemaskiner, der har dræbt mennesker her i DK.
Intet nyt. Selv et firma som tesla tilbage i 2011 ville havde dette i deres model s. Men som altid. Blev det afvist af ældre folk med magt uden en anelse om hvordan teknologi virker.
Intet nyt. Selv et firma som tesla tilbage i 2011 ville havde dette i deres model s. Men som altid. Blev det afvist af ældre folk med magt uden en anelse om hvordan teknologi virker.
Interessant, så relativt mange der tilsyneladende tænker på sidespejle som noget, der anvendes, når der skal bakkes. Betyder det mon, at de ikke kigger i sidespejlene, når de fx lægger an til overhaling?
Interessant, så relativt mange der tilsyneladende tænker på sidespejle som noget, der anvendes, når der skal bakkes. Betyder det mon, at de ikke kigger i sidespejlene, når de fx lægger an til overhaling?
Passer meget godt med min oplevelse af e45 og div landeveje
Interessant, så relativt mange der tilsyneladende tænker på sidespejle som noget, der anvendes, når der skal bakkes. Betyder det mon, at de ikke kigger i sidespejlene, når de fx lægger an til overhaling?
Men de anvendes OGSÅ, når der bakkes og måske også mest "præcist", når der bakkes. Ved overhaling er der som regel tale om et meget kort glimt i sidespejlet.
Interessant, så relativt mange der tilsyneladende tænker på sidespejle som noget, der anvendes, når der skal bakkes. Betyder det mon, at de ikke kigger i sidespejlene, når de fx lægger an til overhaling?
Interessant, det vil sige du ikke bruger sidespejlene når du f.eks. drejer ned på vej eller fletter på motorvejen?
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.