mboost-dp1

Apple

Her er den nye iPhone 5

- Via Slashgear - , redigeret af Net_Srak

Som de fleste ved blev iPhone 5 i går fremvist for verden ved Apples event i deres hovedkvarter i San Francisco. Enheden blev fremvist af Apples CEO Tim Cook, og her er vi så klar med specifikationerne for telefonen.

iPhone 5 får dimensionerne 123,8 x 58,6 x 7,6 mm og en vægt på 112 gram, hvilket gør telefonen både lettere, tyndere og højere end dens forgænger. Den øgede højde skyldes imidlertid, at telefonen har fået en større skærm således, at telefonen nu besidder en 4″ Retina-skærm med en opløsning på 640 x 1136 pixels og en pixeldensitet på 326 ppi.

Telefonen understøtter som noget nyt også 4G LTE, og den kommer med et nyt sæt høretelefoner kaldet EarPods og en ny dock-connector kaldet Lightning.

Den nye iPhone har endvidere 3 mikrofoner, der alle tillader “HD recording”, mens enheden kommer med iOS 6 som har fået en del ny funktionalitet, blandt andet: Apples egen maps app, bedre Facebook og Passbook integration og en opdateret Siri-funktion, der understøtter flere forskellige sprog.

Også processoren i den nye telefon har fået en opgradering i forhold til iPhone 4S, og Apple selv lover, at det nye A6 chipset kan levere en dobbelt så kraftig ydeevne som dens forgænger.

Den nye iPhone kommer vanen tro med muligheder for 16, 32 eller 64 GB intern hukommelse, og den besidder desuden 1 GB RAM.





Gå til bund
Gravatar #101 - kblood
13. sep. 2012 19:28
ledderlappan (95) skrev:
Når folk ikke kan forstå hvorfor Apple's Iphone ikke får micro-usb, så antager jeg at det skyldes folk er uvidende om at Apple's dock connector kan meget mere? Det ville jo være en downgrade, hvilket ikke giver mening.


Hvad er det vi er uvidende om? Jeg vil egentlig gerne vide hvad det er porten kan som mikro USB ikke kan. Der burde være en del, for der er godt nok lavet mange underlige extensions til den. Jeg kan bare ikke komme i tanke om nogen som rent faktisk ikke er latterlige, og som Galaxy S telefoner ikke også kan. Faktisk kan man koble USB og Bluetooth mus til Galaxy telefoner. Der er allerede en ting som de kan som iPhone ikke kan med sin port.
Gravatar #102 - mega2507
13. sep. 2012 19:49
#98 Fordelende ved iPhone er at firmaet bag rent faktisk hellere vil sende en telefon på markedet der "mangler" features, og koncentrere sig om at lave tingene ordenligt. At de stadig opdatere en så gammel telefon som 3GS, siger det hele. De går op brugeroplevelsen, og det kan godt ske Siri ikke kan tage billeder på komando, men som du selv så fint beskriver det, gemick features får du flere af på Android, og på papiret er en SG3 måske også bedre, og til folk som går højere op i specs end hvordan den er at bruge, er Android nok det rigtige. Folk der vil have en helt masse for pengene, og dem skal der jo også være en smartphone til. Jeg vil bare hellere have en VW som har set "ens" ud de sidste mange år, end en Peugeot (eller andet bilmærke hvor man får en masse udstyr smidt i nakken) som umiddelbart kan mere og er billigere.
Gravatar #103 - Zombie Steve Jobs
13. sep. 2012 19:56
m|E|g|A (102) skrev:
#98 Fordelende ved iPhone er at firmaet bag rent faktisk hellere vil sende en telefon på markedet der "mangler" features, og koncentrere sig om at lave tingene ordenligt. At de stadig opdatere en så gammel telefon som 3GS, siger det hele. De går op brugeroplevelsen, og det kan godt ske Siri ikke kan tage billeder på komando, men som du selv så fint beskriver det, gemick features får du flere af på Android, og på papiret er en SG3 måske også bedre, og til folk som går højere op i specs end hvordan den er at bruge, er Android nok det rigtige. Folk der vil have en helt masse for pengene, og dem skal der jo også være en smartphone til. Jeg vil bare hellere have en VW som har set "ens" ud de sidste mange år, end en Peugeot (eller andet bilmærke hvor man får en masse udstyr smidt i nakken) som umiddelbart kan mere og er billigere.


Fail bilanalogi, du kan sgu da i det mindste tage dig sammen, og finde på noget, der giver menig.
Gravatar #104 - ChristofferKjeldgaard
13. sep. 2012 20:24
#102: Arrhh, det der med gennemtestet design, kan Apple altså ikke prale med. iPhone4 havde en seriøs designfejl i antennen.

Og de opdateringer der kommer til 3GS kan telefonen ikke trække - den bliver jo håbløst langsom. Android er gået den anden vej, fra at være utroligt processor krævende, til at få fuld hardware acceleration i menuer og apps, og Jellybean kan køre helt fint og flydende på SGS 1 med 1 GHz single Core og kun 370(!) MB RAM.

Apple's design er fint, men rodet. Widgets er gode fordi de giver hurtig overbliksinformation. Du har nemmere ved at danne dig et overblik over de mest vigtige ting med Widgets og Notifications - Ja jeg ved iOS har notifications, men de er ikke særlig interaktive eller brugbare.

Efter Android 4.0 har den rene Android en række designmæssige FORDELE for nye brugere.

Min viden er baseret på udvikling af Android og iOS apps, brugertest af disse i forbindelse med at jeg læser Informatik (Design og applikationsudvikling) på Universitetet.
Gravatar #105 - Ylle
13. sep. 2012 20:24
m|E|g|A (102) skrev:
#98 Fordelende ved iPhone er at firmaet bag rent faktisk hellere vil sende en telefon på markedet der "mangler" features, og koncentrere sig om at lave tingene ordenligt. At de stadig opdatere en så gammel telefon som 3GS, siger det hele. De går op brugeroplevelsen, og det kan godt ske Siri ikke kan tage billeder på komando, men som du selv så fint beskriver det, gemick features får du flere af på Android, og på papiret er en SG3 måske også bedre, og til folk som går højere op i specs end hvordan den er at bruge, er Android nok det rigtige. Folk der vil have en helt masse for pengene, og dem skal der jo også være en smartphone til. Jeg vil bare hellere have en VW som har set "ens" ud de sidste mange år, end en Peugeot (eller andet bilmærke hvor man får en masse udstyr smidt i nakken) som umiddelbart kan mere og er billigere.

Den med bilen kan du simpelthen ikke bruge her.
Tag fx. Porsche. Jovist, deres biler har uden på lignet sig selv ret meget. Kanterne er blevet lidt blødere med årene, men man vil altid kunne se det er en Porsche uden at kigge på logoet. Indmaden, både motor og interiør, er dog markant anderledes meget ofte.
Dertil kommer, at en Porsche koster 1000 gange mere end en iPhone gør, og der er samtidig meget få folk i Danmark der har sådan en, hvilket netop er det der gør, at designet stadig er vanvittigt unikt. Når et produkt bliver mainstream og let tilgængelig for alle, så kan man ikke bare køre samme stil for evigt, da folk bliver trætte af at glo på det samme hele tiden.
Dette er jo ikke tilfældet med en Porsche, da jeg selv som eksempel, ikke ser mere end 2-5 stykker om året. Så derfor er designet stadig nyt og lækkert i mine øjne - plus, at de altså laver nogle nye ting i ny og næ.
Gravatar #106 - kblood
13. sep. 2012 20:37
Efter Jellybean, så kan SGS2 nemt overgå enhver iPhone i Smoothness. Men okay, jeg har så ikke prøvet 5eren endnu, men det lyder ikke til at den er blevet smoothere.

Ice Cream Sandwhich var en forbedring, men Jelly Bean er virkelig voldsomt optimeret med hastigheden.

Apple fokusere desværre for meget på at sagsøge, og for lidt på rent faktisk at være den nyskabende virksomhed de ellers har været kendt for at være. Man ved det er ved at faile når flere vil forestrække 4S hvis de fik valget mellem at få de 2 gratis.
Gravatar #107 - Nielson
13. sep. 2012 21:09
kblood (106) skrev:
men det lyder ikke til at den er blevet smoothere.


Kilde?
Gravatar #108 - janrbn
13. sep. 2012 22:10
Fidusen er at det er en større skærm på en MINDRE (cm3) og lettere telefon. (end 4 og 4s)
Tendensen er ellers større skærme på STØRRE telefoner.

Jeg Holder mig dog til min 4er, indtil den ikke kan mere..
En så dyr telefon er ikke lavet for at blive smidt væk bare fordi der er lavet en efterfølger...
Gravatar #109 - OtteBitUlven
13. sep. 2012 22:18
knekker (1) skrev:
Hvis man allerede har iphone 4 eller 4s, maa man nok spoerge sig selv, om en telefon til ca. 6.000 kr kan refaerdiggoeres, naar..

Saa er Galaxy 3, umiddelbart mere interessant.


Nu har jeg en 3Gs, for aldrig har jeg oplevet en større konstruktionsfejl end at smide et glasbagcover på en telefon, så hverken iPhone 4/4s har sagt mig noget..

Med iPhone 5 har Apple valgt at gå tilbage til noget der minder om deres første design. Metal!

-Det er en større skærm (4").
-Tyndere
-4G.
-3D Navigation.
-Panorama funktion i kameraet.

Hvor meget mere forlanger i af en telefon? NFC? - Det er jo ikke engang blevet taget i brug endnu her i Danmark...!

At sammenligne den med Galaxy S3 er direkte dumt....

-Plastik Vs Metal
-4.8" Vs 4"
-136.6 x 70.6 x 8.6 mm(S3) Vs 123.8 x 58.6 x 7.6 mm(i5)
-133 g(S3) Vs 112 g(i5)
-306 ppi(S3) Vs 326 ppi(i5)
-HSDPA 21 Mbps(S3) Vs HSDPA+ 42.2 Mbps(i5)

Desuden kan vi se på benchmarks om et lille stykke tid, og så kan vi jo se hvor smarte alle FAndroids er til den tid ;)
Gravatar #110 - OtteBitUlven
13. sep. 2012 22:22
kblood (106) skrev:
Efter Jellybean, så kan SGS2 nemt overgå enhver iPhone i Smoothness. Men okay, jeg har så ikke prøvet 5eren endnu, men det lyder ikke til at den er blevet smoothere.


Det lyder ikke til at du aner en dyt om hvad du skriver...
Gravatar #111 - jurro
14. sep. 2012 00:06
Bifrost (38) skrev:
carbonic (27) skrev:
Forkert, Telia og Telenor's nye fælles mobilnetselskab har også en 1800 mhz licens og er igang med at lave (falsk 4G)LTE netværk.
https://www.facebook.com/telenordanmark


Jeg har aldrig sagt at det kun er "3" der har 1800Mhz licens.. Jeg arbejder hos "3" og nu bliver det her meget teknisk men kort sagt bruger "3" både TDD og FDD i deres LTE hardware, og det gør Telia/Telenor ikke(endnu).. og derfor virker iphone 5 med 3's LTE netværk

du kan sikkert finde noget mere info på google


Siden du arbejder for 3 kan du vel forklare mig 1 ting.
Hvordan klarer i de Voice og SMS issues der er med LTE?
Jeg ved i ikke har CS Fallback ved 3, faktisk har ingen dansk udbyder CS Fallback eller VoLTE. Dette betyder at ved aktiv LTE session kan brugeren ikke modtage SMS eller kald. De kan heller ikke ringe ud.

Kunne godt tænke mig at vide hvad i har tænkt jer at gøre ved dette issue så jeres brugere ikke bare køber en Ipod med LTE forbindelse.
Forventer i kunderne går i options og slår LTE til hver gang de lige vil checke facebook?
Gravatar #112 - jesper101996
14. sep. 2012 00:43
Kan ikke sige andet end jeg er glad for min iPhone 4 så derfor køber jeg også en iPhone 5 da jeg kan lide software i den og bare skærmene på den plus jeg heller ikke er vild med android systemet

#38
godt at høre, er selv en super glad kunde hos 3 og kommer også til at bestille min hos hos jeg :)
Gravatar #113 - Giljaro
14. sep. 2012 02:31
Man kan godt se, at Apple ser op til Samsung Galaxy S III, da de prøver at efterligne Galaxy S III i højden, og features :P

En glædelig nyhed for Samsung, da de så får nogle af de penge tilbage som Apple har tyvstjålet pga patentfnidderfnadder!!


Er selv skiftet direkte fra Apple til Samsung G3, og jeg har ikke fortrudt!

Samsung Galaxy S lll - The new iPhone killer.
Gravatar #114 - Fjolle
14. sep. 2012 06:27
Giljaro (113) skrev:
En glædelig nyhed for Samsung, da de så får nogle af de penge tilbage som Apple har tyvstjålet pga patentfnidderfnadder!!


Hvordan skulle det fungere?
Gravatar #116 - frachlitz
14. sep. 2012 07:13
Syntes ærligt at samtalerne herinde omkring Apple produkter når nye lavpunkter hver gang!

1. Du elsker Samsung - fint! Super! Kanon! Men derfor behøver du da ikke ødelægge en tråd om et ikke Samsung produkt bare fordi!?

2. iPhone 5 - en revolution? Nej. Har de selv hypet den for meget? Ja. Men skal jeg have den (som erstatning for min 4, som erstattede min 3G. Ja.
- Tyndere
- Lettere
- Bedre kamera
- Navigation

Det er det der for mig retfærdigøre en opgradering. Jeg skifter heller ikke hver gang, det er de sku for dyre til (og holder fint), så sprang også 4s over.
Gravatar #117 - Brugernavn
14. sep. 2012 07:44
Jeg elsker Samsung ;)

Men jeg vil også kommentere.

Jeg tror at denne telefon til at føles helt fantastisk og ose langt væk af kvalitet. Josh fra The Verge beskriver udseendet som et "smykke", pga. forarbejdningen af rammen. Jeg formoder at han tænker på et pænt ur.

Forbedringer er der nok af. Specielt hardware-mæssigt:
- Lettere kasse
- Bagside der ikke smadrer spå nemt.
- Tyndere
- Kommer til at føles varmere end stål og glas bagsiden.
- Dobbelt så hurtig.
- Bedre kamera med baglyst sensor.
- Safirglas som kameralinse.
- En docking port, der kommer til at fungere meget bedre.
- HD lyd (Endeligt er der nogen med magt til det, der skubber standarden fremad)
- Større skærm. Mange er skuffet over at dens opløsning ikke er højere. Jeg kan ikke rigtigt se formålet med at lave den højere i den størrelse.

Man kan håbe at de har givet den en overflade af aluminiumoxid, så den ikke bliver ridset så nemt.


Software mæssigt var jeg lidt skuffet. Men der er også sket forbedringer.
Gravatar #118 - Fjolle
14. sep. 2012 07:56
Brugernavn (117) skrev:
- Bedre kamera med baglyst sensor.


Der er vel ikke nogen der ved om det er bedre endnu, da de nok har lavet nogen forbedringer, men samtidigt har komprimeret det.

Brugernavn (117) skrev:
- HD lyd (Endeligt er der nogen med magt til det, der skubber standarden fremad)


Det er der så ikke nogen amerikanere der får glæde af. Men det er da fantastisk hvis de får aktiveret det for folk i Danmark der ikke er på TDC.
Gravatar #119 - Brugernavn
14. sep. 2012 08:06
Fjolle (118) skrev:
Der er vel ikke nogen der ved om det er bedre endnu, da de nok har lavet nogen forbedringer, men samtidigt har komprimeret det.


De har lagt en masse ubehandlede billeder ud, og det ville desuden være lidt dumt at smide en ringere sensor i.

Fjolle (118) skrev:
Men det er da fantastisk hvis de får aktiveret det for folk i Danmark der ikke er på TDC.


Skubber de standarden fremad i USA, kommer danmark nok til at følge med med tiden. Jeg kan kun se det som en fordel.
Gravatar #120 - Fjolle
14. sep. 2012 08:12
Brugernavn (119) skrev:
Skubber de standarden fremad i USA, kommer danmark nok til at følge med med tiden. Jeg kan kun se det som en fordel.


Den standard Apple og Nokia har valgt kommer ikke til nogen af udbyderne USA.

Danmark er foran på det punkt. TDC har haft det i et år, og 3 snakkede sidste år om at aktivere det, men ved ikke om de er kommet videre...
Gravatar #121 - TrolleRolle
14. sep. 2012 08:16
Hmm.. det er meget fint med Retina skærm osv... men kan nogen forklare mig hvor pixeldensiteten på 326 ppi kommer fra?

1136 pixels / 4" = 284 ppi

Der er noget som ikke hænger sammen.

Enten er skærmen kun 3.4" stor,
eller også har den flere pixels end angivet, (Det er nok ikke sansynligt at Apple ville underdrive dette.)

Gravatar #122 - Fjolle
14. sep. 2012 08:21
TrolleRolle (121) skrev:
Der er noget som ikke hænger sammen.


Det er din matematik.

De 4" er diagonalt på skærmen.

De 1136 pixels er målt i højden.
Gravatar #123 - Brugernavn
14. sep. 2012 08:22
Fjolle (120) skrev:
Danmark er foran på det punkt. TDC har haft det i et år, og 3 snakkede sidste år om at aktivere det, men ved ikke om de er kommet videre...

Ja, det er fedt at være foran med teknologier, der ikke laves hardware til.

Men uanset om iPhonens HD lyd kommer til at virke i Danmark eller ej, så vil de få andre mobilproducenter til at følge med. Det vil i sidste ende komme os til gode.
Gravatar #124 - Fjolle
14. sep. 2012 08:35
Brugernavn (123) skrev:
Ja, det er fedt at være foran med teknologier, der ikke laves hardware til.


Hov hov hov hov...

Både Lumia og Galaxy s3 understøtter da teknologien. Det er Apple der er bagud her... :)
Gravatar #125 - Trentors
14. sep. 2012 08:37
Brugernavn (123) skrev:
Ja, det er fedt at være foran med teknologier, der ikke laves hardware til.

Hvad mener du? Masser af telefoner understøtter TDC's HD Voice. Apple er ikke den eneste producent af telefoner!

Fatter ikke Sprint har satser på en teknologi eget af Qualcomm. Så vidste de jo på forhånd at mange Exynos, Tegra og Apple-baserede telefoner ikke kan køre på det. Virker ret kortsigtet.
Gravatar #126 - Brugernavn
14. sep. 2012 08:42
Fjolle (124) skrev:
Både Lumia og Galaxy s3 understøtter da teknologien. Det er Apple der er bagud her... :)

Over LTE.


Trentors (125) skrev:
Masser af telefoner understøtter TDC's HD Voice. Apple er ikke den eneste producent af telefoner!


De er den eneste producent, der har en reel indflydelse.
Gravatar #127 - Trentors
14. sep. 2012 08:48
Brugernavn (126) skrev:
De er den eneste producent, der har en reel indflydelse.

Sikket noget BS. De andre presser Apple med større skærme, LTE og f.eks. et notifikationscenter. Og hvad gør Apple: Leger catch-up.
Gravatar #128 - Seniorkiel
14. sep. 2012 08:49
#12 Nej, du er ikke alene - det skal jeg da osse :-)
Gravatar #129 - Fjolle
14. sep. 2012 08:50
Brugernavn (126) skrev:
Over LTE.


Nej. Det er heller ikke det iPhonen kan.

Det kommer nok i næste års udgave :P
Gravatar #130 - Trentors
14. sep. 2012 08:52
Seniorkiel (128) skrev:
#12 Nej, du er ikke alene - det skal jeg da osse :-)

Bare rolig. Der er masser af mennesker som skal have en. Forventer du selv at Amalie, Linse Kessler og Gustav begynde at rende rundt med Android-telefoner i deres fremtidige programmer? ;-)
Gravatar #131 - Brugernavn
14. sep. 2012 08:54
Trentors (127) skrev:
Sikket noget BS. De andre presser Apple med større skærme, LTE og f.eks. et notifikationscenter. Og hvad gør Apple: Leger catch-up.


Det er omvendt. Og det er i øvrigt udbyderne, jeg mente.

Det er stadig den mest solgte smartphone.
Fjolle (129) skrev:
Nej. Det er heller ikke det iPhonen kan.

Nej, det er det, SGS 3 kan. Vi får ikke glæde af det.
Gravatar #132 - Trentors
14. sep. 2012 09:09
Brugernavn (131) skrev:
Det er omvendt.

Okay så Apple var først med LTE, større skærme, notifikationscenter, panorama-billeder osv.?
Gravatar #133 - Brugernavn
14. sep. 2012 09:27
Trentors (132) skrev:
Brugernavn (131) skrev:
Det er omvendt.

Okay så Apple var først med LTE, større skærme, notifikationscenter, panorama-billeder osv.?

Næh, og det er vel heller ikke blevet presset til det? Kunderne var ikke tilfredse med notifikationerne, så Apple har reageret.

LTE har ikke været moden ret længe, og de andre producenter har haft det med på væsentlig bekostning af batteritiden.

Panoramabilleder er ikke opfundet af de andre mobilproducenter. De andre mobilproducenter har ligesom Apple rippet dem fra kameraer, der har kunnet det i snart 10 år.

Apples skærmstørrelse har på ingen måde fulgt trenden hos de andre, der er 4,65 +
Gravatar #134 - Trentors
14. sep. 2012 09:32
Brugernavn (133) skrev:
Næh, og det er vel heller ikke blevet presset til det? Kunderne var ikke tilfredse med notifikationerne, så Apple har reageret.

Men de tog Androids løsning. De kunne ligeså godt havde valgt den ifølge mange overlegne løsning brugt i Palm Pre.

Mht. til de andre ting så får Apple jo netop hug i visse medier for at være blevet overhalet indenom. Et firma som baserer sin marketing på hype hos bl.a. journalister og techblogs må da føle sig presset af den slags udmeldninger. Eller tror du at de er ligeglad med at deres sædvanlige marketingsstrategi fejler?
Gravatar #135 - Brugernavn
14. sep. 2012 09:34
Trentors (134) skrev:
Men de tog Androids løsning. De kunne ligeså godt havde valgt den ifølge mange overlegne løsning brugt i Palm Pre.


Nej, de tog blackberrys løsning.
Gravatar #136 - Fjolle
14. sep. 2012 09:35
Brugernavn (131) skrev:
Nej, det er det, SGS 3 kan. Vi får ikke glæde af det.


Hmm. Er du sikker på at den ikke understøtter AMR-WB på 3g?
Gravatar #137 - Bundy
14. sep. 2012 09:36
Brugernavn (133) skrev:

Panoramabilleder er ikke opfundet af de andre mobilproducenter.


Panorama kom med i ICS ..

Edit: ok det var ikke det du mente - Jeg lader min kommentar stå alligevel så alle kan se hvor lam JEG er.
Gravatar #138 - Brugernavn
14. sep. 2012 09:37
Bundy (137) skrev:
Brugernavn (133) skrev:

Panoramabilleder er ikke opfundet af de andre mobilproducenter.


Panorama kom med i ICS ..

Og det kom med i mit Ixus Camera fra 2002

Der har i øvrigt i mellemtiden været en myriade af apps til Android og iOS, der havde panorama funktion.
Gravatar #139 - rulzart
14. sep. 2012 09:48
http://www.hegnar.no/it/article704951.ece

Selv en af Apple's grundlæggere vil hellere bruge sin Galaxy S III :-)

Det er sgu da sjovt
Gravatar #140 - Brugernavn
14. sep. 2012 09:51
rulzart (139) skrev:
Selv en af Apple's grundlæggere vil hellere bruge sin Galaxy S III :-)


Han har altid gået ind for åbenhed og mulighed for at modificere hardware og software. Så jeg er ikke overrasket. Han har aldrig været enig med Jobs om at alle deres prdukter skulle være så låste.
Gravatar #141 - Trentors
14. sep. 2012 10:00
Brugernavn (135) skrev:
Nej, de tog blackberrys løsning.

Nej. Blackberrys er en række at ikoner som man har haft på næsten alle mobiler i årevis. Android har en dropdown-bar som er et notifikationscenter. Det har Apple nu også fået.

Brugernavn (138) skrev:
Og det kom med i mit Ixus Camera fra 2002
Ja og det har været optisk stabilisator i årevis på diverse kamera. Skal Nokia stadig ikke have ros for at have fået det til virke i en mobil?

Gravatar #142 - MarsontheRocks
14. sep. 2012 10:05
Holger_dk (21) skrev:
Det er heller ikke den tyndeste smart phone... Motorola har allerede et par stykker som er 7.1mm

Og er der nogen der har fundet ud af om de endelig bruger Gorilla Glass eller bedre ?


Apple har gjort Gorilla Glass til hvad de er i dag. Den første iPhone havde Gorilla Glass før nogen andre havde det. Det har bare været hemmeligt indtil for kort tid siden.
Gravatar #143 - Brugernavn
14. sep. 2012 10:06
Trentors (141) skrev:
Nej. Blackberrys er en række at ikoner som man har haft på næsten alle mobiler i årevis.

Blackberry:
http://cdn.crackberry.com/files/blackberry-torch-9...
iOS:
http://www.iclarified.com/images/news/15554/53831/...
Android:
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2012...

Trentors (141) skrev:
Skal Nokia stadig ikke have ros for at have fået det til virke i en mobil?


Jo, men i modsætning til panoramabilleder i en app, er det en reel udfordring at lave det.
Og det er slet ikke relevant her.
Gravatar #144 - Slettet Bruger [1706080068]
14. sep. 2012 10:09
Trentors (141) skrev:
Nej. Blackberrys er en række at ikoner som man har haft på næsten alle mobiler


Nope, det er en menu du trækker ned. og sådan har det været de sidste 2-3 BBOS'er
Gravatar #145 - Trentors
14. sep. 2012 10:20
#143 og #144

Jeg kigger på Blackberry 5. Blackberry 6 udkom EFTER Android og derfor kan det jo aldrig komme først med en feature som allerede eksisterede i Android:


Notication dropdown kom i Blackberry 6 :
Det udkom den 12. August 2010.
Den første Android telefon udkom 22. Oktober 2008. En telefon som HTC Hero udkom sommeren 2009 og som min første Android telefon garanterer jeg dig den havde drop-down notificationsbaren.

Så nej det ikke taget fra Blackberry. Blackberry tog det fra Android.
Gravatar #146 - Brugernavn
14. sep. 2012 10:31




Trentors (145) skrev:
Så nej det ikke taget fra Blackberry. Blackberry tog det fra Android.

Jeg skal ikke kunne sige hvem der opfandt pull down menuen, men Apple tog layoutet fra Blackberry.
Gravatar #147 - Whoever
14. sep. 2012 10:53
#6 og #13 I stand corrected (kun min skod galaxy nexus S der ikke har BT 4)
Gravatar #148 - Zombie Steve Jobs
14. sep. 2012 11:00
Jeg er lidt skuffet over den.

Havde forventet et mere ændret design, et spring som fra den første til 3G og fra den til 4. Øv.

Men så vil jeg sgu købe mig en billig 4S når de ramler i pris.
Gravatar #149 - myoshi
14. sep. 2012 11:01
Trentors (6) skrev:
#3
Alle top-konkurrenterne har allerede Bluetooth 4.0 (HTC One X, Galaxy S III, LG Optimus 4x HD).
Det undre mig lidt, at når jeg kigger på apple's side angående specs af de forskellige iPhones, så siger de at de har bluetooth 4.0 i 5 & 4s o_O

http://www.apple.com/iphone/compare-iphones/
Gravatar #150 - Montago.NET
14. sep. 2012 11:06
Zombie Steve Jobs (148) skrev:
Jeg er lidt skuffet over den.

Havde forventet et mere ændret design, et spring som fra den første til 3G og fra den til 4. Øv.

Men så vil jeg sgu købe mig en billig 4S når de ramler i pris.


Enig... kan bedst lide 4/4s designet... men har ikke rigtig prøvet 5'eren eller set den tæt på.. umiddelbart er det samme design som 4/4s bare andre farver.

Men en billig 4S'er kunne godt bruges, når nu der ikke er større forskel på 4S og 5 i hardware specs.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login