mboost-dp1

unknown

Har Mac brugere ingen humor?

- Via Wired.com - , redigeret af Pernicious

Overclockers.com bragte for nogle dage siden en historie, sendt ind til dem af en person kendt som “Andy”. Andy forklarede i denne historie hvordan han havde fået en Mac G5 af sine forældre i julegave, men hellere ville have en Dell PC. Han hev derfor alt indmaden ud og erstattede den med indmaden fra sin PC, da han syntes at kabinettet var fedt og ikke ville skuffe forældrene ved at udskifte sin dyre gave.

Dette var åbenbart mere end mange Mac fans kunne håndtere og Andy har siden fået et utal af e-mails fra hele verden hvor han er blevet truet på livet, svinet til, forbandet og andre ubehageligheder man kan læse nogle af i artiklen fra Wired.

Det hele var et fupnummer som Andy havde udtænkt efter han fik fat i et tomt G5 kabinet. Fupnummeret var beregnet for en af hans venner der havde Mac, men for sjov skyld lavede han så julehistorien og sendte den ind til overclockers.com. Joe Citarella der driver overclockers.com er meget overrasket over postyret og konkluderer at Mac ejere må have et andet forhold til deres maskiner end andre, da de aldrig har oplevet lignende reaktioner når de har bragt lignende artikler om eksempelvis en Dell maskine.





Gå til bund
Gravatar #51 - howax
5. feb. 2004 17:03
Hvis jeg havde en mac ville jeg være glad, dog ville jeg installere gentoo på den. Jeg synes det er nogen meget lækre cpuer de bruger.
Gravatar #52 - .dot
5. feb. 2004 17:10
På min efterskole har vi 4 macs (1 eMac, 1 iMac, 1 iBook og 1 PowerBook G4), jeg har som pc bruger været tilfreds med at arbejde ved dem eneste minux er et-knaps musen der dog sagtens kan erstates med en 2/3 knaps mus, efter skolen har disse til at lave primært Video redigering. Da jeg så i sin tid spurgte om hvorfor de havde valgt Mac fremfor PC, var at "iMovie" var gratis.

Når ja nu bor jeg jo også på en af DK's rigeste:Unge Hjem. Det skal dog siges at de har en del x86 computere, hvor de lige har købt deres første XP comp :P

Men jeg ville nu aldrig købe en Mac til arbejdsbrug, primært pga. prisen - men kabierne er nu ret fede (G5 only)
Gravatar #53 - .dot
5. feb. 2004 17:13
#51 - lækre cpuer??? De mener vel ikke at selve C P U'en er fed??? Øhh, skummelt.
Gravatar #54 - Zigma
5. feb. 2004 17:17
#53 Mon ikke det er det der menes. G5 processoren er da en ganske vild tingest, og med Gentoo må det nødvendigvis give et meget hurtigt system.
Gravatar #55 - .dot
5. feb. 2004 17:22
#54 - Nåå ja, selvfølgelig hastigheden, ja. Som bliver overgået af AMD Athlon64 FX-51, ja selv Dual G5 slår den
Gravatar #56 - melonpeel
5. feb. 2004 17:25
Vlum, hvad er det helt præcist ved OS X, der gør, at man udelukkende kan bruge det til layout? Og hvorfor kan man ikke anvende OS X til undervisning?
Gravatar #57 - Zigma
5. feb. 2004 17:40
#55 Hvad mener du helt præcist?
Gravatar #58 - Crusie
5. feb. 2004 18:23
jeg har da aldrig siddet og arbejdet ved en mac... nok mest pga. prisen... meen jeg er sku heller ikke meget for æbler :P desuden så koster programmer til mac jo mere end spidsen af en jetjager!!!
vil dog give folk ret i af XP lugter som standard... ligner jo en børnehave på stoffer!!! men ok... designerne hos M$ havde vel en dårlig dag.... det kan da laves om heldigvis... man siger jo også at mac'en skulle være bedst til grafik, det kunne være man skulle give designerne hos M$ sådan en ? :P

crusie
Gravatar #59 - lean
5. feb. 2004 18:52
Jeg tror mest han gjorde det for at slippe for sine macvenner.
Gravatar #60 - bentover
5. feb. 2004 19:08
Som hardcore mac fan, må jeg sige det er noget synd for det stakkels case... fyldt med... yeah well, hvordan ville du ha' det, hvis nogen rev alle dine indre organer ud og skiftede dem ud med en masse tilfældige...?

I det mindste har han da forsøgt at skåne case't så meget som muligt... og det er da en fed ide, dybeset...
Har ligeledes drømt om at hive indmaden ud af en g5/g4/g3 og installere det i et totalt mega casemodded mini-tower. Der skulle bare være mega pimp lilla't lys over det hele... og så skulle den være beklædt med pels... og boote op i osx10.3 ... sweet...
Gravatar #61 - konkis
5. feb. 2004 19:23
Tror at folk gik amok over, at gutten havde fået en maskine til 25K for herefter at forære indmaden til en kammerat. Det ville sgu da oxo være tåbeligt. Joken var kanon og folk hoppede i med begge ben.
Har selv både en mac med Mac OS X og en PC med XP. Egenligt er jeg græsk-katolsk om man bruger det ene eller det andet,- whatever makes you happy, men at "disse" en platform man aldrig har siddet ved gi'r ingen mening. Eller måske har man engang siddet ved en mac og mener at man kan tale med om hvorvidt det er noget skrammel eller ej. Som et minimum skulle man ha prøvet at arbejde i OS X (som er bygget på unix) ved en ny maskine! Mac er nået uendeligt lang siden Mac OS 9 og der er meget meget stor forskel på de to systemer. Er du gamer skal du vælge PC ingen tvivl om det,- ellers er der ingen grund til at fravælge mac'en. Seriøst! Jeg kan lave nøjagtigt de samme ting ved mac'en som jeg kan ved PC'en. XP er et pisse godt OS, men desværre er der pga. dets udbredelse p...mange vira, og generelt virker det mere sårbart end Mac OS X. OS X installerede jeg for små to år siden. Dengang hed det 10.1.5 og siden har jeg bare opgraderet systemet hele vejen op til OS X 10.3.2. Ingen clean installs eller "archive and install" og jeg har heller ikke defragmenteret hd'en (OS X gør det selv løbende). Systemet er gået ned én gang i al den tid (en kernel panic). Jeg kører uden antivirus-sw selvom jeg er på 24/7, hvilket jeg kan tillade mig, da der stort set ikke er nogen der ulejligheder sig med at lave en virus til Mac OS X. Det var så noget af det positive omkring Mac. Det negative er alle de aber der er fuldstændig ukritiske overfor Apple og bare hader MS fordi...tja, det gør de nu altså bare! OS X kan forbedres på mange punkter, selvom det IMHO er et kanon OS, og Apple's prispolitik mht. nye OS' og hardware lader meget at ønske. det er ganske enkelt ret dyrt med de store maskiner.
Anyway, jeg hygger mig gevaldigt med begge mine maskiner og er glad for begge OS'. Har man prøvet OS X på en nyere maskine i en periode og man derefter ikke bryder sig om det,- ja så fair nok!
Gravatar #62 - dynamism
5. feb. 2004 19:30
#60 bentover:

Hvilken del af at det er et HOAX fatter du ikke??? Han har jo netop IKKE revet noget ud af en G5. Han fik et TOMT kabinet og besluttede at lave en sjov billed-serie.
At så kun hjernelamme og humor-forladte Mac-brugere ikke kan se det sjove i det, er jo bare deres tab....
Gravatar #63 - Deternal
5. feb. 2004 20:06
#62: Øh? Hoax'en var jo netop at det var det han gjorde - derfor det var en hoax og ikke en gennemgang af et 'casemod'.
Måske du skulle kaste med sten istedet for at bo i et glashus, eller nå nej :)))
Gravatar #64 - bentover
5. feb. 2004 20:18
#62, hvor er du sur at høre på... øv sq'da... snak dog ordentligt menneske:-/

Jeg havde skam forstået joken og jeg er udemærket klar over at han ikke personligt har hevet indmaden ud. Men idet at det smukke case burde være fyldt med apple hardware, må der jo være en eller anden der har hevet det ud og på baggrund af dette er der nogle som vil reagere...
Men det er mit tidligere indlæg irrelevant, og sagen irrelevant, idet at folk jo originalt troede at han rent faktisk havde hevet indmaden ud selv, og reagerede på samme måde som jeg.
Min reaktion var dog baseret på et hypotetisk tilfælde, og ikke den pågældende sag.

Er man forresten hjernelam fordi man bruger en mac? Eller er hardcore mac fan? eller skal begge krav være opfyldt?
Pt sidder jeg på min pee cee, som jeg forresten er ganske godt tilfreds med...

Jeg kan kun være enig med 63... Det er så typisk med så mange kyniske indlæg og reaktioner fra windows brugere... Din dumme hykler!
Gravatar #65 - sKIDROw
5. feb. 2004 21:00
Ej hvor er jeg træt af at høre PC ejere, kalde Macbrugere fanatiske.
Kan sagtens remse op at indlæg herinde fra PC brugere, der ikke er sønderligt begavede heller.
Gravatar #66 - Mr.DNA
5. feb. 2004 22:01
Efter at være tvunget til at arbejde med mac i 6 uger må jeg nok sige at det mest frustrerende var den f****** 1-knaps mus. Jeg ved godt den kan udskiftes, men når man er van til at have 4 knapper + musehjul er det MEGET frustrende. Så er Genvejs tasterne selfølgeligt også andeledes, men det kan man vende sig til. Så fandt jeg heller aldrig rigtigt ud af hvordan man kunne se hvilke programmer der var åbne og hvordan man fandt rundt på disken. Det skal dog siges at jeg ikke var plantet foran Mac'en men kun brugte den ind imellem. Så hvis bare jeg kunne få en ordentligt mus kunne jeg sagtens vende mig til at bruge Mac, jeg kan bare ikke forstå hvorfor jeg skulle skifte. Der er absolut ingen fordele ved det.
Gravatar #67 - Fennek
5. feb. 2004 22:10
He :-) i pisker en stemning op..

Det der imponerede mig mest ved mac var, tro det eller lad være, deres MAC OS. F.eks. når MAC DTP'er lavede fejl (og det gør de tit :-) ) sagde den noget i stilen med "wag wag". En lyd som jeg vil mene er mere human end widows "DING!!!!". Og når MAC'en skulle have nyt liv så smed man bare en MAC OS cd i. Slettede system mappen på maskinen, hev mappe fra cd'en ind på disken igen sådan!!! frisk smag og uden den forp"#¤%¤ reg database..
Gravatar #68 - Vium
5. feb. 2004 23:29
melonpeel

grunden til at mac ikke kan bruges til undervisningen er;
de værktøjer man bruger ligner eller er overhovedt ikke de samme som man kommer til at arbejde med senere
(gymnasiet,htx,hh osv)
Og ja en skole burde tænke over dette inden de køber en hel skov af nye mac computere. De gør dem selv til grin, og gør deres elever edb-mongoler i forhold til skolers elever.
Gravatar #69 - henrikmk
5. feb. 2004 23:34
#66

Helt enig. Det er da til at få forhøjet blodtryk af. Mangel på viden angående et OS giver da også bedst mulighed for bare at komme med kritik og atter kritik.

Mht. Mac-brugere kan jeg godt følge med i, når der går lidt for meget Steve Jobs over folk og et eller andet trivielt bliver opfattet som noget nyt og fantastisk. Men Mac'en HAR visse fantastiske ting som bare er lavet rigtigt.

#67

Det kommer nok, hvis man roder lidt mere med Expose og Finder.

Jeg er ikke selv Mac bruger endnu, men beundrer dybt platformen og overvejer stærkt at anskaffe mig en Mac for at køre OSX Panther.

Jeg er Linux og XP bruger til daglig, men er blevet for gammel til at pille, rode og hacke en weekend for at få en lille ting til at virke. Nu skal jeg have noget fra hånden.

Og hvad er der så af fordele?

Tjah, der er vist ikke så meget bøvl med virus...

Tingene virker bare. Det er selvfølgelig en konsekvens af at Apple selv producerer deres hardware også, men man kan vel også sige at XBox bare virker. OSX er tættere bundet til hardwaren ligesom AmigaOS var bundet til Amigaerne. Det er kun til gavn. XP kan jo ikke rigtig gøre noget ved det pga. det meget brogede x86 marked, men det betyder stadigvæk bøvl med visse ting.

MacOSX har den mærkelige egenskab at den bliver hurtigere og mindre systemkrævende for hver ny release. Det ville være synd at sige det om Windows NT serien (NT/2k/XP/2003). Så længe maskinen har gode mængder RAM (gerne over 500 MB) skulle det køre fint på små 300 MHz G3 maskiner. Minimumskravet er 128 MB RAM og en Mac med USB porte.

MacOSX er UNIX baseret, så det at køre f.eks. Linux programmer kan lade sig gøre, ihvertfald delvist (kræver lidt energi at porte det, men ellers...).

Udviklere kan glæde sig over at XCode følger med gratis. XCode er Apple's svar på Visual Studio.

#68

Ja, systemet er meget simplere indrettet, så man kan f.eks. slette programmer, ved bare at slette deres folder. Ikke noget med registreringsdatabaser der går i smadder. Simpelheden gør også at færre ting kan gå i stykker. :-)

Hvis man kigger på applikationer så er der selvfølgelig et problem, hvis noget er Windows specifikt, men sådan er det jo med alle OS'er.
Gravatar #70 - Frede
5. feb. 2004 23:55
# 16

"sku ikke så tidt man læser noget så sjovt!! man skulle jo næsten tro at Mac folk der laver noget sådan pis er en slags Mac muslimer"

Hvad er det for noget pis at lukke ud om muslimer??
Den slags essentiel tænkning kan du godt tage med tilbage til din klippehule.

# 50

GODT at du rigtig fik lært noget på den efterskole, hva?? Hat.
Gravatar #71 - Sjakalen|
6. feb. 2004 05:59
#71 det er jeg jo ikke den eneste det mener herinde hehe :o) så klap hesten Mulle. de er jo bare tosset i hovedet! sådan er det bare (c:
Gravatar #72 - Frede
6. feb. 2004 07:16
#72

Nå ja, sådan er det jo bare. Min fejl.
Gravatar #73 - dynamism
6. feb. 2004 08:22
#63 deternal:

Ja, det var et hoax, pillede jo ikke noget ud, han lod bare som om....

#63 bentover:

Sorry, det kom til at være lidt barsk. Men jeg er bare træt af indlæg, som er skrevet som om man overhovedet ikke har læst artiklen, men bare danner sig en mening ud fra overskriften og de tre sidste indlæg i debatten. Sorry, at det lige gik ud over dig.
Gravatar #74 - Cyberguyen
6. feb. 2004 08:40
#70

Deler desværre ikke din begejstring for MacOSX, jeg synes virkeligt at det er sløvt og beværligt at arbejde med og jeg sidder med en Dual G5 2.5 GB ram til dagligt og layouter. Nu kan jeg kun fortælle om programmer inden for mit lille grafiske univers. De fleste programmer er nu rykket over på MacOS-X og jeg synes ikke at de har været heldige med særligt mange ting.

Skrift håndtering på maskinen kan både være nemt, men det kan også virkelig være en pain, hvis man arbejdes mer specielle Cyriliske eller Central Europe skrifter. Og her er Suitcase desværre ikke til nogen hjælp.

Quark XPress 6.0 (første version på OS-X) kunne i printe i brugerdefinerede papirstørrelser efter sidste opdatering fra Apple, noget som gør det næsten ubrugeligt, ihvertfald hvis man har en filmsætter og ikke bruger udskydning.
Men det er selvfølgelig en stor hastigheds forbedring frem for den gamle XPress som kører under Classic Enviroment

Hastigheden på programmerne under MacOS-X virker ikke overbevisende - og man skal sikre sig at køre alle de nyeversioner, selvom de skriver at de er MacOS-X Compatible. F.eks. er Photoshop 7 skrevet til MacOS-X, men hvis man sammenligner med den nye Photoshop CS, så er det væsentlige forskel i hastighed.
Generalt kører Photoshop godt på Mac og jeg vil også sige bedre end på PC. Men tager man de andre Adobe programmer som Acrobat 6, InDesign CS eller Illustrator. Så virker de meget langsomme sammenlignet med tilsvarende pågrammer på en PC. Jeg oplever også tit problemer med stabiliteten i Acrobat, programmet går indimellem ned, men det river i det mindste ikke OS'et ned.
Andre værktøjer som PitStop 6 til Acrobat er direkte ubrugeligt til MacOS-X, det er fyldt med fejl og crasher generalt, hvis man skal lave noget avanceret.
Hvis man er grafiker og roder med PDF filer i store mægder, så er det ikke brugbart med en mac i øjeblikkket.

Internettet er desværre også en sørgelig historie på mac, ret så mange sider er enten forkerte i udseende eller har manglende funktionalitet på en mac. Apples nyeste Safari browser som mange mener er lysår foran Internet Exploren på mac, har utroligt store problemer med at håndtere Certificater, sålænge de ikke er godkendt af en kendt CA. Dette burde ikke kunne finde sted på en moderne browser. Man kan så hævde at det er dem som laver hjemmesiderne som ikke overholder standarderne, men, størstedelen af alle hjemmesider er designet til Windows IE, hvorfor ikke tage den konsekvens hos Apple og så lave en 100% MS kompatibel browser istedet for. Det ville gøre en masse mennesker glade istedet for at have nogle få fanatiske mac-bruger som påråber sig retten til at være bedre webskribenter fordi de overholder standarder. Det ville være en sejr for Bill, men tingene virker jo meget godt på PC, når man surfer og så det er vel ligemeget hvem som har opfundet hvad og hvilke standarder som benyttes.

Virus
De fleste Mac bruger gør meget ud af at fortælle at der ikke er stor chance for at få virus på en mac osv. Det er også rigtigt, men til gengæld er det også promiller som kører med Antivirus på Mac. Det er jo ikke en umulighed at lave en virus til mac, for hér findes ligeledes sårbarheder. Generalt udgives opdateringerne til sårbarhederne langsommere på et MacOS-X end på en linux maskine, så heri består også en risiko. Den dag hvor en Macvirus rammer, så er fanden løs. De fleste macbruger aner intet om virus og sikkerhed og er efter min mening dårligere stillet end en PC bruger (selvom mange hér heller ikke ved noget). Sikkerheden med root password og diverse ting for at beskytte systemet på MacOS-X er selvfølgelig en bedre sikkerhedsbarriere end på windows. Men dette er overhovedet ikke nogen garanti for ikke at blive inficeret, det kræver bare en virus-scribent som er dygtig til "Behavior Enginering" så skal brugerne nok af bar nysgerrighed trykke på den store røde knap på skærmen og skrive root password, selvom der står i mailen "don't press the red button".
Kommer en virus først in på systemet og ligger den transperant i baggrunden, så vil en alm. macbruger sikkert aldrig opdage det uden en virus scanner. Langt de flester kigger aldrig på deres aktive processor i systemet og de vil sikkert afvise at de har fået virus hvis man siger man har fået en mail fra dem med virus, for den alm. opfattelse iblandt macbrugerne er jo at de ikke KAN få virus.

Der kan sikkert findes ligeledes ting om en PC'er, men jeg ville bare gerne kaste lidt lys over de fejl som eksistere på MacOS-X planformen som de fleste macbruger går og holder for sig selv. Hvis dette kom ud ville deres stolthed jo lide et alvorligt knæk.

Pyha -nu gidder jeg ikke skrive mere :-D
Gravatar #75 - Serqet
6. feb. 2004 11:06
#75

Hej,
du skriver en helt masse, og det er altsammen meget interessant. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til dine DTP-programmer, du har måske ret, du tager måske fejl. Men angående det med de nyeste programmer er langt de bedste, er vidst ikke noget der eksklusivt gør sig gældende for OS X.

Så er der dit afsnit om Internettet, hvor jeg giver dig ret i at Safari er lysår foran MS IE 6. Det finder man ret hurtigt ud af. Det med at safari ikke vil håndtere certificater der ikke kommer fra et kendt sted, er fuldstændig inkorrekt, jeg har selv lavet mit eget certificat til min server af maintenance-årsager og det virker fint, selvom jeg altså ikke er nogen "kendt" CA.

Angående virus
Du får det til at lyde som om mac-brugere er dummere end pc brugere. Det tror jeg ikke, vi nyder meget at læse om alle de viruser der flourerer i pc-miljøet, se bla www.mediamac.dk www.macnyt.dk www.mactalk.dk 's arkiver.
For det andet gælder det med et program der kører i baggrunden fuldstændig på mac som på pc, DET tror jeg blir svært at sikre sig imod. MEN der er ikke ret mange mac's derude, så orme og email-videresendte viruser kommer aldrig forbi. De rammer simpelthen for mange dead ends.
Du får det også til at lyde som om mac os x er lige så ikke-sikker som windows, det er en regulær fejltagelse. Det er meget mere sikkert end windows. Ikke mere sikkert end den nyeste darwin-kerne, men den er også meget sikker.
Du siger også at sikkerhedspatches kommer langsommere på mac end på linux. Det har du nok ret i. Men sammenlignet med Windows er opdateringerne hurtigere ude (og i øvrigt langt mindre kritiske) på mac.

#70
Jeg er fuldstændig enig, i stort set alt hvad du siger. Tak fordi du gad, jeg orkede det ikke i nat.

#-til-ham-højere-oppe-der-svarede-på-mit-oprindelige-indlæg-og-sagde-mac-var-et-monopol
Mac er ikke et monopol fordi de tvinger brugere til at bruge deres egen hardware. Det er en pakke-løsning at købe en mac. Men det er ikke et monopol, for de sidder ikke (i modsætningen til windows) på 95% af desktops.
Se i øvrigt #70's kommentarer om Xbox

#-til-ham-højere-oppe-der-sagde-jeg-ikke-skulle-prøve-at-overbevise-folk-om-hvad-jeg-godt-ku-li-er-det-bedste
Jeg tror på de frie markedskræfter. Men jeg tror at man skal være oplyst om alle alternativerne, og ikke have fordomme om andre produkter. Jeg ved at næsten alle non-mac pc brugere har kæmpe-fordomme som er yderst fejlagtige om mac, og bla min side (www.tijer.tk) som jeg tidl. refererede til, tjener et oplysningsformål.
For det andet, hvis ikke man må kæmpe for sin tro/ideologi/mening, så kan vi lige så godt leve i anarki (hvilket vil være fint med mig, men jeg synes det var bedst hvis vi ku snakke sammen og finde nogle gode løsninger, vi må gerne være uenige, men vi MÅ da som et minimum ku snakke sammen).

Mvh Troels
Gravatar #76 - Frede
6. feb. 2004 13:16
# 75

"Hvis man er grafiker og roder med PDF filer i store mægder, så er det ikke brugbart med en mac i øjeblikkket."

heheheh.... heheh... heh...

# 76
Dejligt at se, der er nogen, der sætter sig ind i tingene INDEN de giver sig til at snakke om noget som om, de ved en hel masse.

Generelt synes jeg, at mange folk her på newz.dk bygger alle deres argumenter på noget, som de ikke ved en døjt om. Man kan altså ikke blåstemple mac som en ringe platform, bare fordi man har stået 5 minutter ved en eMac i Fona på Strøget.

For at vende tilbage til det oprindelige emne, så tror jeg faktisk at mac-folket generelt har rigtig god sans for humor - bare ikke når det kommer til deres mac'er. Mac'en er hellig, og det med rette. Det er jo ikke hvilken som helst Aldi-pc, der er tale om.

Og hold så lige muslimer udenfor det her... magen til ignorante kommentarer skal man da lede længe efter... *ryster på hovedet*
Gravatar #77 - DUdsen
6. feb. 2004 14:43
Dette her er en ret interesant sag hvad har vi egentligt for bevis for at andy modtog nogle af alle de mails den siger den modtog.
Det eneste konkrete link wired kommer med er til en blog om medie-spin og jeg kan ikke finde den entry de referere til.

Mht virus så er problemet i højere grad knyttet til række udskiftelige MS produkter en selve windows.
Det er især smb protokollen(windows fil og print deling) IIS og IE/Outlook der er det store problem, fjerner man IE/Outlook fra en windows maskine fjerner man i høj grad også virus problemet. orme som blaster er en lidt anden sag da den andgreb windows i kernelspace, men de er heldigvis ikke lige så almindelige som de andre.

Iøvrigt er Mac platformen langt mindre lukket end PC folk har det med at gøre den til, det er rigtigt at apple ikke vil sælge dig OSX seperat men der findes flere altilernative operativ systemer til appleHW og apple er ikke de eneste der laver powerpc-baserede systemer, og det er heller ikke umugligt at tilføje ikke mac komponenter til en mac.

#69 hvorfor mener du at skolerne skal fokusere på MS monokultur istedet for at give eleverne en bredere erfaring med PC'er, jeg tør godt påstå at det at jeg startede med en mac har givet mig en insigt i PC'en jeg ikke ville have haft

PS jeg er tidligere mac-bruger, og nuværende linux bruger.
Gravatar #78 - Serqet
6. feb. 2004 15:03
#77

Tak for de pæne ord. Jeg giver dig ret i at mac'en til dels er hellig. Men dog ikke mere hellig end jeg er villig til at give diverse indrømmelser overfor den, heller ikke mere hellig end jeg vil diskutere evt. forbedringer. Men sammenlignet med windows så er mac både ideologisk og funktionelt overlegen på bundlinjen.

#78
Mac er ikke lukket, godt sagt! Og du har også helt ret i at det er ting som IE, Outlook, IIS og Samba som er store fejl ved windows. Først og fremmest gør jeg opmærksom på at alle medfølger windows som en slags pakke, og dermed falder under min betegnelse af "windows" (også selvom en ordkløver måske ikke ville kalde dette korrekt). Og der er udover ovenstående også en række andre uheldigheder i windows, der gør det usikkert/og bloated.

Håber du nyder din linux! det er også et lækkert system (som i øvrigt også kan køre på mac-hardware)

Mvh Troels
Gravatar #79 - Samuraikaj
6. feb. 2004 17:00
#36:

Hvis man har en Ferrari, der f.eks. skal have en ny knastaksel, så tror jeg, de fleste vil vælge en original-del i stedet for en tilsvarende, der er produceret af "Anonym Inc."
Gravatar #80 - RaZ.ca
7. feb. 2004 10:09
Jeg er mac bruger, og bestemt ikke fanatisk. Kan bare godt lide min powerbook, den er rar - og virker. Hvilket er hvad den skal. XP har jeg vaeret glad for, og 2000 er efterhaanden et lidt gammelt OS. Saa jeg koerer Freesbee paa min PC og Macos X.3.3 paa min lille blaerbare. :)

Og #80, en knastaksel er en knastaksel for sortan da, et stykke langt metal med lobes og boejninger - ALLE koeber sgu da knastaksler fra Anonym Inc, de er jo en mulliard gange billigere end alle andre ;)

Tihi

- Rasmus
Gravatar #81 - Sjakalen|
7. feb. 2004 20:18
hehe er der virkelig stadig gang den herinde :o)
Gravatar #82 - sT1z
8. feb. 2004 02:28
Jeg synes at mac computer har en flot og stil fuldt design, det skal de have ros får i modsætningen til pc de kedelige gamer kabinette med lidt lys her og der... nej noget med stål agtig. Men altså alligevel blive så sur over så lille en ændring... der findes sku da os flere mio. pc kabinetter der er lavet om osv.. Men jeg ville da gerne skifte fra pc til mac hvis de fik lavet direkt x til spil... pc burde få det video kort som sidder i mac... fandme fed grafik... hver mand sin smag
Gravatar #83 - .dot
8. feb. 2004 16:10
#57
En test på pcworld (mener jeg) viste at dual g5 blev slået af athlon64 fx-51
Gravatar #84 - Zigma
8. feb. 2004 21:14
hmm, har du et link. Det ville jeg da gerne se, for i såfald skal jeg da have en fx-51:D
Gravatar #85 - .dot
19. jun. 2004 15:16
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login