mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
De der systemkrav giver jeg ikke meget for, selv om det nu lyder fantastisk, om det reelt var såledese at skidtet kunne køre på en 700 Mhz. Lidt tid inden War3 udkom, sagde blizzard i et interview at i øjeblikket kunne det køre på en P200, og at det desuden var sådan en maskine det blev lavet på. Hmm....jeg tror ikke at jeg ville forsøge at køre det på min gamle 200.
Men anyway, efter en masse galde :) glæder jeg mig da også til at se giraffen.
Men anyway, efter en masse galde :) glæder jeg mig da også til at se giraffen.
Ja - det ser meget nice ud. Jeg syntes dog ikke rigtigt at artiklen giver det store indblik i gameplayet. Det kunne godt se ud som om at Valve Software bruger den store omtale af spillet til at lancere deres nye grafik engine. Men skulle det gå helt galt med gameplayet i singleplayer, må man nøjes med multiplayer og at mod'e det til CS når der engang kommer en version til HL2 :o)
#4, Redcalf: det er jo set før at spil ikke forsøger at sælge sig selv på den singleplayer det måtte komme med, men måske nærmere på des 'mod'-venlighed eller at brugerne har let ved at lave baner selv. Det var i hvert fald hvad NWN kørte på.
Jeg tror ikke Half-Life 2 singleplayeren kan blive lige så banebrydende som den første, men hvis ikke andet kommer der sikkert en ny landeplage af et CS-mod til Source-enginen. Men helt ærligt, det var da vidst også på tide at CS fik en ny engine :)
Jeg tror ikke Half-Life 2 singleplayeren kan blive lige så banebrydende som den første, men hvis ikke andet kommer der sikkert en ny landeplage af et CS-mod til Source-enginen. Men helt ærligt, det var da vidst også på tide at CS fik en ny engine :)
DirectX 6?
Jesus christ mand..
Så kan man jo ikke bruge nogle af de avanceret features fra de nye OpenGL implementationer og heller ikke Directx 9..
Sikke en bummert.
Jesus christ mand..
Så kan man jo ikke bruge nogle af de avanceret features fra de nye OpenGL implementationer og heller ikke Directx 9..
Sikke en bummert.
#7
Jeg vil nu også mene at overstående at minimums krav, eller det er det, at man så skal helt ned og kører 640*480 i 16 bit og low detail, det skriver de jo ikke noget om !
Jeg vil væde min gamle hat på at det også understøtter de helt nye teknologier samt DX 9.0
Men jeg ved det self ikke, men regner da helt bestemt med det.. Jeg skal i hvertfald nok ud og investerer lidt igen så !
Jeg vil nu også mene at overstående at minimums krav, eller det er det, at man så skal helt ned og kører 640*480 i 16 bit og low detail, det skriver de jo ikke noget om !
Jeg vil væde min gamle hat på at det også understøtter de helt nye teknologier samt DX 9.0
Men jeg ved det self ikke, men regner da helt bestemt med det.. Jeg skal i hvertfald nok ud og investerer lidt igen så !
14 : Niks, jeg tænkte og Starship Troopers med det samme jeg så de der insekt fætre der :o)
Men det ser da pænt nice ud - men tvivler nu lidt på at I får den grafik med de system krav der er stillet op... :)
Men det ser da pænt nice ud - men tvivler nu lidt på at I får den grafik med de system krav der er stillet op... :)
#17:
" The story of Half-Life 2 starts with its technology. While the original Half-Life was created with Quake technology licensed from id Software, Valve spent most of the last few years developing their own brand-new engine, dubbed "Source." ".
Så nej, de har lavet deres egen :-).
Hehe, i har ret, det ligner egentlig ret meget Starship Troopers :-)
" The story of Half-Life 2 starts with its technology. While the original Half-Life was created with Quake technology licensed from id Software, Valve spent most of the last few years developing their own brand-new engine, dubbed "Source." ".
Så nej, de har lavet deres egen :-).
Hehe, i har ret, det ligner egentlig ret meget Starship Troopers :-)
#15
Nu er vi jo nogen der mener Windows ikke er en platform med de store fremtids udsigter, så min påstand skulle være okay. Firmaer kan ikke blive ved med at satse på kun en platform, ikke nu hvor både MacOS og Linux er klar til desktop brug.
Når jeg ser ting der er bundet til en platform (oftes Windows) er min første tanke "Primitivt"
At satse på ting der ikke er cross-platform er bare dumt, man ignorere fuldstændig andre potentielle kundegrupper. Skulle Linux nu lige pludselig blev den store gamer platform ville HalfLife 2 stå uden mulighed for at komme ind på det marked. Det er da ikke særligt fremtids sikret er det ?
Nu er vi jo nogen der mener Windows ikke er en platform med de store fremtids udsigter, så min påstand skulle være okay. Firmaer kan ikke blive ved med at satse på kun en platform, ikke nu hvor både MacOS og Linux er klar til desktop brug.
Når jeg ser ting der er bundet til en platform (oftes Windows) er min første tanke "Primitivt"
At satse på ting der ikke er cross-platform er bare dumt, man ignorere fuldstændig andre potentielle kundegrupper. Skulle Linux nu lige pludselig blev den store gamer platform ville HalfLife 2 stå uden mulighed for at komme ind på det marked. Det er da ikke særligt fremtids sikret er det ?
Når det kommer til HL er jeg Meget ligeglad med grafikken, for min skyld måtte det gerne ligne det gamle bare det har en god storyline, som efter min mening var Half-Lifes store styrke.
Jeg syntes også det er fedt at de laver sådan at man (måske) godt kan køre det, uden at skulle til at opgradere sin computer hver anden uge.
Glæder mig som et lille barn, for efter et noget skuffende Unreal 2 ser jeg frem til noget god historie.
Jeg syntes også det er fedt at de laver sådan at man (måske) godt kan køre det, uden at skulle til at opgradere sin computer hver anden uge.
Glæder mig som et lille barn, for efter et noget skuffende Unreal 2 ser jeg frem til noget god historie.
jeg kan ikke rigtig se over spændende over de billeder. Det ligner jo bare endnu en poormans 3d engine, som næsten alle små selskaber laver for tiden. De bruger ingen rigtig ny teknologi til engines, og fra de baner på billederne ser det heller ikke ud som om det kan køre på mindre end 1.5ghz.
#21:
Hvis ikke de screenshots kan imponere dig hvad kan så?
#4:
Jeg tror valve holder meget for dem selv mht. gameplayet og det er derfor der ikke bliver skrevet meget om det.
Men jeg er sikker på valve godt ved at det var deres single-player del der solgte 1'eren så mon ikke de har en del i posen?... Man kan vel håbe...
Hvis ikke de screenshots kan imponere dig hvad kan så?
#4:
Jeg tror valve holder meget for dem selv mht. gameplayet og det er derfor der ikke bliver skrevet meget om det.
Men jeg er sikker på valve godt ved at det var deres single-player del der solgte 1'eren så mon ikke de har en del i posen?... Man kan vel håbe...
#26 -
9. maj 2003 14:13
#11 TYBO
- nej, jeg tror ikke der går længe, før den nye engine bliver udnyttet....
Personligt holder jeg mig nu mere til en omgang god gammeldags RougeSpear :) det ved man sgu hvad er -jatak!
/LAZ
▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓
- nej, jeg tror ikke der går længe, før den nye engine bliver udnyttet....
Personligt holder jeg mig nu mere til en omgang god gammeldags RougeSpear :) det ved man sgu hvad er -jatak!
/LAZ
▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓
tja, synes nu heller ikke engingen ligner noget saerligt. der er nogle grimme fejl paa nogle af de shots, men det er selvfoelig work-in-progress.
tilgengaeld betyder udvikling af engine, at der gaar mange timer i det, som maaske kunne have vaeret brugt paa gameplay.
--
angaaende at vaelge dx, saa betyder det at spillet bliver bundet til windows. hvis de har lavet koden lidt fornuftigt, vil en opengl version, dog kun vaere et spoergsmaal om en ny driver.
desvaerre er ogl efterhaanden langt efter dx, og forholdsvist outdated. der mangler en del funktionalitet, og alt for meget ligger i vendor specifikke extensions. der er haardt brug for at version2 kommer paa markedet.
/stone
Okay, ledt...
Jeg prøvede at oprette en nyhed om det for noget tid siden, at der var udkommet en del HL 2 screens og scans fra nogle magasiner...
Tak for det newz.dk
pfft...
Vær'sgo en masse screenshots:
http://www.half-life2.tk/
err.... møg. den er nede nu >_
Jeg prøvede at oprette en nyhed om det for noget tid siden, at der var udkommet en del HL 2 screens og scans fra nogle magasiner...
Tak for det newz.dk
pfft...
Vær'sgo en masse screenshots:
http://www.half-life2.tk/
err.... møg. den er nede nu >_
#29
Som valve siger stoppede de udviklingen af enginen dec. 2002, dvs. de har 10 måneder til at konstruere selve spillet... Det må da være rimligt?... Det kan man da håbe :)
Btw... Der står i PC Gamer previewet at alle de ting de ikke nåede at få i enginen før dec. 2002 gemmer de til Half-Life 3.
Som valve siger stoppede de udviklingen af enginen dec. 2002, dvs. de har 10 måneder til at konstruere selve spillet... Det må da være rimligt?... Det kan man da håbe :)
Btw... Der står i PC Gamer previewet at alle de ting de ikke nåede at få i enginen før dec. 2002 gemmer de til Half-Life 3.
Wow ! De modeller ser godt nok gode ud... Man kan se deres øjne glimte, og selv bitte små skægstuppe... Elsker sådan nogle detajler :) Er der nogen der ved om deres ansigts udtryk er flydende? Jeg tænke på et eller andet form for system der trækker muskler osv.
Ser lidt irriterende ud, når mennesker er flotte modellerede, men ikke opfører sig menneskelig i udtryk :S
Ser lidt irriterende ud, når mennesker er flotte modellerede, men ikke opfører sig menneskelig i udtryk :S
Jeg må sige at ud fra screenshotsne er jeg delvist skuffet. De ser ud som om de har adopteret foto-textures-teknikken. Det bliver hurtigt så kedeligt at kigge på. Vi har set det før med OperasionFP, mafia osv. Nyskabende ?
Og hvis man kigger på modellerne, bortset fra hovedet, er de stadigvæk meget lowpylogon. Se bare på v-model hænderne. Man kan jo sidde og tegne mesh på de hænder hvis man vil, så lowpoly er de..
For nogle år siden var jeg meget involveret i det internationale hl mod comminuty. Rent grafisk har jeg set ting som er langt bedre, lavet på amatørbasis i den gamle engine, end det de viser frem her.
Halflife’s styrke har altid været gameplay. Soldaternes AI, har jeg endnu ikke set noget spil komme op på siden af. Rent grafisk-fanatisk er min personlige holdning at unreal er kongen og sådan er det bare.
En anden Halflife styrke var at de meget hurtig understøtte mods rigtig godt. Dette, kombineret med counterstrike er hemmeligheden bag halflifes lange liv. Hvis de kører dette samarbejde videre har de måske endnu en vinder.
Et dårligt tegn, er at editoren ikke ser ud til at have ændret sig meget. Trods den var meget brugervenlig, så havde den mange mangler.
Sidst men ikke mindst, så bruger de stadigvæk det åndsvage fiskeøje-model-perspektiv til v-modellerne. Det troede jeg de havde fattet.
Jeg syntes det hele ligner en stor blanding af alle deres halv-alvorlige spilforsøg. Counter-strike singleplayer / Halflife team fortress2 osv osv osv.
Og udgivelsesdatoen tror jeg ikke på holder.
Som eksempel kan jeg nævne at jeg for 2½ år siden så screens af skjold-modellen. De skulle være med i en singleplayer-counterstrike, som så ikke blev til noget. Som så skulle være med i en Cs patch, som trods mange løfter stadigvæk ikke hat set dagens lys.
Jeg tror ikke på noget valve siger, før jeg ser de gør det.
Hvis i spørger mig, så ligner det halflife 1 med nogle bedre teksturer. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange poly deres nye engine egentlig kan trække. Deres minimums-krav har jo intet ned enginen at gøre, det er jo mere en konsekvens af hvor meget detalje man lægger i banerne og modellerne.
Og hvis man kigger på modellerne, bortset fra hovedet, er de stadigvæk meget lowpylogon. Se bare på v-model hænderne. Man kan jo sidde og tegne mesh på de hænder hvis man vil, så lowpoly er de..
For nogle år siden var jeg meget involveret i det internationale hl mod comminuty. Rent grafisk har jeg set ting som er langt bedre, lavet på amatørbasis i den gamle engine, end det de viser frem her.
Halflife’s styrke har altid været gameplay. Soldaternes AI, har jeg endnu ikke set noget spil komme op på siden af. Rent grafisk-fanatisk er min personlige holdning at unreal er kongen og sådan er det bare.
En anden Halflife styrke var at de meget hurtig understøtte mods rigtig godt. Dette, kombineret med counterstrike er hemmeligheden bag halflifes lange liv. Hvis de kører dette samarbejde videre har de måske endnu en vinder.
Et dårligt tegn, er at editoren ikke ser ud til at have ændret sig meget. Trods den var meget brugervenlig, så havde den mange mangler.
Sidst men ikke mindst, så bruger de stadigvæk det åndsvage fiskeøje-model-perspektiv til v-modellerne. Det troede jeg de havde fattet.
Jeg syntes det hele ligner en stor blanding af alle deres halv-alvorlige spilforsøg. Counter-strike singleplayer / Halflife team fortress2 osv osv osv.
Og udgivelsesdatoen tror jeg ikke på holder.
Som eksempel kan jeg nævne at jeg for 2½ år siden så screens af skjold-modellen. De skulle være med i en singleplayer-counterstrike, som så ikke blev til noget. Som så skulle være med i en Cs patch, som trods mange løfter stadigvæk ikke hat set dagens lys.
Jeg tror ikke på noget valve siger, før jeg ser de gør det.
Hvis i spørger mig, så ligner det halflife 1 med nogle bedre teksturer. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange poly deres nye engine egentlig kan trække. Deres minimums-krav har jo intet ned enginen at gøre, det er jo mere en konsekvens af hvor meget detalje man lægger i banerne og modellerne.
der står directx6-KORT (gamle kort) ala TNT2, men man skal sgu nok ha' et nyt direct x anyway.
hmm #36 jeg er sgu ikke helt enig med dig der. Syntes ellers at er er en del niCe grafik ifølge de billeder jeg har set. bumpmapingen ser ud være niCe working. nu ved jeg ikke om du har læst gamespy's preview men, en forbedring er sgu da også helt klart fysik enginen der gør at objekterne reagere meget mere naturligt, og hvad det angår er hl"1" ikke eksisterende mener jeg. med hensyn til "fiskeøjemodelen" skulle de jo lige netop ha' samarbejdet med en mimik forsker for at få det til at se real ud. + det der med at ha' drejet det ene øje 5 grader. og så skulle AI'en jo også være vold. men selvfølgelig vær sin mening. fed site der' ellers sharkmeat.. Glæder mig sgu' til hl2
hmm #36 jeg er sgu ikke helt enig med dig der. Syntes ellers at er er en del niCe grafik ifølge de billeder jeg har set. bumpmapingen ser ud være niCe working. nu ved jeg ikke om du har læst gamespy's preview men, en forbedring er sgu da også helt klart fysik enginen der gør at objekterne reagere meget mere naturligt, og hvad det angår er hl"1" ikke eksisterende mener jeg. med hensyn til "fiskeøjemodelen" skulle de jo lige netop ha' samarbejdet med en mimik forsker for at få det til at se real ud. + det der med at ha' drejet det ene øje 5 grader. og så skulle AI'en jo også være vold. men selvfølgelig vær sin mening. fed site der' ellers sharkmeat.. Glæder mig sgu' til hl2
#36
Hmmm ja det bliver sjovt at smide rundt med 60.000 polyer
på en model når man bruger anti-grav-gøbben, klart.
Jo mindre poly's, og jo bedre fantasi, jo bedre.
Har du set nogle af EQ2 modellerne?
Det bliver en af årsagerne til at der nok ikke er mange
der gider spille eller prøve at trække det...
Der er 4 polys per ring på en ringbrynje, og der er hvad,
20.000 ringe på en chainmail?
Det er vist også Doom 3 engine der bliver brugt til det,
og det hjælper absolut ikke på det... Det er nok en af de
værste engines jeg har set.
Hmmm ja det bliver sjovt at smide rundt med 60.000 polyer
på en model når man bruger anti-grav-gøbben, klart.
Jo mindre poly's, og jo bedre fantasi, jo bedre.
Har du set nogle af EQ2 modellerne?
Det bliver en af årsagerne til at der nok ikke er mange
der gider spille eller prøve at trække det...
Der er 4 polys per ring på en ringbrynje, og der er hvad,
20.000 ringe på en chainmail?
Det er vist også Doom 3 engine der bliver brugt til det,
og det hjælper absolut ikke på det... Det er nok en af de
værste engines jeg har set.
Det er da rigtigt at de har brugt en masse tid på at at programere deres engine. Men prøv lige at hør her:
Det er 5 år siden at halflife kom ud. Dengang havde de en grænse på ca 1000 poly pr figur...
Når jeg kigger på de der screens vil min påstand være at nogle models er ca 2000 poly.
Det er altså ikke det vilde fremskridt, vel. Der er doom3 da væsentligt længere fremme. Om det så kan køres på alle computere, skidt med det. Det kunne Unreal1 heller ikke da det kom frem, men det blev da en sucess alligevel ik ?
http://www.museth.ishoejby.dk/grid.jpg
Så begynder I at snakker om bump. Undskyld mig, men jeg syntes altså ikke det har den vilde effekt. Der er da ikke noget bump på vægen eller deres dragter… Eller prøv lige at kigge på den 3kantede sten i vandet… Den har da nada bumb, selv om den ville være et oplagt bumbmap.
Jeg syntes de screenshots jeg har set i denne artikel, er 100 år bagefter halo’s bumpsystem. Enten har de vist nogle dårlige screens, eller også har de lavet noget lort.
Selve ideen med at man først bruger 4 år på at lave enginen og så efterfølgende lige banker spillet sammen på 5 måneder er da også helt tosset. Og man kan da sige sig selv at kvaliteten bliver der efter. Det kan da godt være de har features’ne, men hvis de ikke bruger dem i spillet, så kan det da være lige meget.
Der er jo også den fiske ting, at når spillet først er udgivet, så har amatørudviklerne de samme redskaber som valve. Bruger de så 5 måneder, burde de i teorien kunne lavet noget lige så godt, måske bedre. Og det er måske det valve satser på ?
Uanset hvad så syntes jeg ikke de kan være det bekendt over for halflife. Det fortjener lidt mere end at blive banket sammen på 5 måneder.
Det er 5 år siden at halflife kom ud. Dengang havde de en grænse på ca 1000 poly pr figur...
Når jeg kigger på de der screens vil min påstand være at nogle models er ca 2000 poly.
Det er altså ikke det vilde fremskridt, vel. Der er doom3 da væsentligt længere fremme. Om det så kan køres på alle computere, skidt med det. Det kunne Unreal1 heller ikke da det kom frem, men det blev da en sucess alligevel ik ?
http://www.museth.ishoejby.dk/grid.jpg
Så begynder I at snakker om bump. Undskyld mig, men jeg syntes altså ikke det har den vilde effekt. Der er da ikke noget bump på vægen eller deres dragter… Eller prøv lige at kigge på den 3kantede sten i vandet… Den har da nada bumb, selv om den ville være et oplagt bumbmap.
Jeg syntes de screenshots jeg har set i denne artikel, er 100 år bagefter halo’s bumpsystem. Enten har de vist nogle dårlige screens, eller også har de lavet noget lort.
Selve ideen med at man først bruger 4 år på at lave enginen og så efterfølgende lige banker spillet sammen på 5 måneder er da også helt tosset. Og man kan da sige sig selv at kvaliteten bliver der efter. Det kan da godt være de har features’ne, men hvis de ikke bruger dem i spillet, så kan det da være lige meget.
Der er jo også den fiske ting, at når spillet først er udgivet, så har amatørudviklerne de samme redskaber som valve. Bruger de så 5 måneder, burde de i teorien kunne lavet noget lige så godt, måske bedre. Og det er måske det valve satser på ?
Uanset hvad så syntes jeg ikke de kan være det bekendt over for halflife. Det fortjener lidt mere end at blive banket sammen på 5 måneder.
de startede med bane design ca 30 nov 2002 eller sådan noget og skulle være færdig omkring aug midt hvis det skal shippes til sept 30. det er 9 mdr. de så KUN har brugt på bane design, correct me if im wrong.....
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.