mboost-dp1

unknown

Half-Life 2

- Via Gamespy - , redigeret af Zero

Som nogle af de første har GameSpy fået lov til at lave et preview af et af de mest ventede spil i år, nemlig Half-Life 2.

De tager blandt andet et kig på Valves nyudviklede grafik-engine ‘Source’, som bl.a. skal kunne simulere fysiske egenskaber meget realistisk.

Naturligvis er grafikken også blevet meget bedre, som det tidlige er set på frigivne screenshots, men alligevel er minimum kravet til spillet oplyst som værende en computer med 700 MHz CPU, 128 MB hukommelse, og DirectX 6 grafikkort.





Gå til bund
Gravatar #1 - X-Man
9. maj 2003 08:53
DAMN det ser nice ud, glæder mig meget til det udkommer!!!!!11
Gravatar #2 - phlix
9. maj 2003 09:11
De der systemkrav giver jeg ikke meget for, selv om det nu lyder fantastisk, om det reelt var såledese at skidtet kunne køre på en 700 Mhz. Lidt tid inden War3 udkom, sagde blizzard i et interview at i øjeblikket kunne det køre på en P200, og at det desuden var sådan en maskine det blev lavet på. Hmm....jeg tror ikke at jeg ville forsøge at køre det på min gamle 200.
Men anyway, efter en masse galde :) glæder jeg mig da også til at se giraffen.
Gravatar #3 - Mifan
9. maj 2003 09:14
ok, det ser måske PÆNT vildt ud...
Gravatar #4 - RedCalf
9. maj 2003 09:17
Ja - det ser meget nice ud. Jeg syntes dog ikke rigtigt at artiklen giver det store indblik i gameplayet. Det kunne godt se ud som om at Valve Software bruger den store omtale af spillet til at lancere deres nye grafik engine. Men skulle det gå helt galt med gameplayet i singleplayer, må man nøjes med multiplayer og at mod'e det til CS når der engang kommer en version til HL2 :o)
Gravatar #5 - Spiderboy
9. maj 2003 09:20
Det SKAL jeg bare have når det udkommer.

HL1 var et fantastisk spil, og HL2 tegner til at blive endnu bedre.

Jeg er især imponeret over det 'fysiske realisme' de lægger i spillet. Det lyder til at de kommer til at overgå spil som f.eks. Thief og Trespasser.
Gravatar #6 - bnm
9. maj 2003 09:34
#4, Redcalf: det er jo set før at spil ikke forsøger at sælge sig selv på den singleplayer det måtte komme med, men måske nærmere på des 'mod'-venlighed eller at brugerne har let ved at lave baner selv. Det var i hvert fald hvad NWN kørte på.

Jeg tror ikke Half-Life 2 singleplayeren kan blive lige så banebrydende som den første, men hvis ikke andet kommer der sikkert en ny landeplage af et CS-mod til Source-enginen. Men helt ærligt, det var da vidst også på tide at CS fik en ny engine :)
Gravatar #7 - Tomcat
9. maj 2003 09:41
DirectX 6?

Jesus christ mand..

Så kan man jo ikke bruge nogle af de avanceret features fra de nye OpenGL implementationer og heller ikke Directx 9..

Sikke en bummert.
Gravatar #8 - fjols
9. maj 2003 09:58
#7: du tror ikke at directx 9 bliver understøttet eller hvad?

Tvivler dog på at det kan blive en lige så stor succes som det første, der jo var banebrydende med den suveræne singleplayer del. Men flot ser det da ud :)
Gravatar #9 - MooN
9. maj 2003 09:58
#7

Jeg vil nu også mene at overstående at minimums krav, eller det er det, at man så skal helt ned og kører 640*480 i 16 bit og low detail, det skriver de jo ikke noget om !
Jeg vil væde min gamle hat på at det også understøtter de helt nye teknologier samt DX 9.0
Men jeg ved det self ikke, men regner da helt bestemt med det.. Jeg skal i hvertfald nok ud og investerer lidt igen så !
Gravatar #10 - H.E.R.O.
9. maj 2003 10:02
systemkravene til half-life:
-windows 95/98
-Pentium 133+
-24 MB Ram
-Doublespeed CD-ROM
Gravatar #11 - TYBO
9. maj 2003 10:13
Nogen der ved om der udkommer en CS2 på HL2 motoren ?
Gravatar #12 - dasbutt
9. maj 2003 10:17
Jeg kommer til at tænke på "War of the Worlds" når man ser den strider i "City 17".
Gravatar #13 - Mr.Weasel
9. maj 2003 10:21
Meget lidt fremtids sikret at satse på DirectX, det er jo sådan set kun understøttet af et operativ system. Det bliver meget nemmere for dem at porte hvis de nu valgte en åben standard. Nå ja, det er jo sådan set deres valg, ikke et godt valg, men det er deres.
Gravatar #14 - Webmonkey
9. maj 2003 10:24
#12 Enig! :-)

- Er jeg den eneste der synes, at nogle af monstrene ligner dem fra Starship Troopers?

#7 - Der er klart tale om min. krav. Prøv bare at se de screenshots, læg mærke til textures, bumpmapping og så vand effekten - ikke noget DX6.0 her :-)
Gravatar #15 - seahawk
9. maj 2003 10:32
#13:

Hvorfor er det meget lidt fremtidssikret???

Platformkompabilitet != fremtidssikkerhed!

Jeg synes selv at det ville være rart med flere ting til opengl istedet, men lad os dog kalde tingene hvad det er!
Gravatar #16 - nitro5k
9. maj 2003 10:49
14 : Niks, jeg tænkte og Starship Troopers med det samme jeg så de der insekt fætre der :o)
Men det ser da pænt nice ud - men tvivler nu lidt på at I får den grafik med de system krav der er stillet op... :)
Gravatar #17 - plexus2k
9. maj 2003 11:07
Er det ikke en modded quake3 engine det er baseret på?
Gravatar #18 - InsaneBoy
9. maj 2003 11:39
#17:

" The story of Half-Life 2 starts with its technology. While the original Half-Life was created with Quake technology licensed from id Software, Valve spent most of the last few years developing their own brand-new engine, dubbed "Source." ".

Så nej, de har lavet deres egen :-).
Hehe, i har ret, det ligner egentlig ret meget Starship Troopers :-)
Gravatar #19 - Mr.Weasel
9. maj 2003 11:47
#15
Nu er vi jo nogen der mener Windows ikke er en platform med de store fremtids udsigter, så min påstand skulle være okay. Firmaer kan ikke blive ved med at satse på kun en platform, ikke nu hvor både MacOS og Linux er klar til desktop brug.

Når jeg ser ting der er bundet til en platform (oftes Windows) er min første tanke "Primitivt"

At satse på ting der ikke er cross-platform er bare dumt, man ignorere fuldstændig andre potentielle kundegrupper. Skulle Linux nu lige pludselig blev den store gamer platform ville HalfLife 2 stå uden mulighed for at komme ind på det marked. Det er da ikke særligt fremtids sikret er det ?
Gravatar #20 - DuVedHvem
9. maj 2003 12:23
Når det kommer til HL er jeg Meget ligeglad med grafikken, for min skyld måtte det gerne ligne det gamle bare det har en god storyline, som efter min mening var Half-Lifes store styrke.

Jeg syntes også det er fedt at de laver sådan at man (måske) godt kan køre det, uden at skulle til at opgradere sin computer hver anden uge.

Glæder mig som et lille barn, for efter et noget skuffende Unreal 2 ser jeg frem til noget god historie.
Gravatar #21 - Viper_KillerGuy
9. maj 2003 12:34
jeg kan ikke rigtig se over spændende over de billeder. Det ligner jo bare endnu en poormans 3d engine, som næsten alle små selskaber laver for tiden. De bruger ingen rigtig ny teknologi til engines, og fra de baner på billederne ser det heller ikke ud som om det kan køre på mindre end 1.5ghz.
Gravatar #22 - DuVedHvem
9. maj 2003 12:46
#21

Kan du forstå engelsk ?

så prøv at læse artiklen, og læs om specs for den nye engine, jeg må sige at det lyder godt.
Gravatar #23 - Crazy
9. maj 2003 12:49
#21:
Hvis ikke de screenshots kan imponere dig hvad kan så?

#4:
Jeg tror valve holder meget for dem selv mht. gameplayet og det er derfor der ikke bliver skrevet meget om det.
Men jeg er sikker på valve godt ved at det var deres single-player del der solgte 1'eren så mon ikke de har en del i posen?... Man kan vel håbe...
Gravatar #24 - Cronoz
9. maj 2003 13:07
Sweeeeeeeeeee......
Gravatar #25 - Cronoz
9. maj 2003 13:07
...eeeeeeeeet!!!!!
#26 - 9. maj 2003 14:13
#11 TYBO

- nej, jeg tror ikke der går længe, før den nye engine bliver udnyttet....

Personligt holder jeg mig nu mere til en omgang god gammeldags RougeSpear :) det ved man sgu hvad er -jatak!

/LAZ

▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓ ▓
Gravatar #27 - ESKIMO
9. maj 2003 14:25
savle savle...

Den må jeg have når den engang udkommer i September...
Gravatar #28 - booster
9. maj 2003 14:38
#13 .. directx? windows/xbox ? det lyder da rimeligt fornuftigt. og ps2 bruger jo hverken opengl eller directx .. og hvem gider udgive spil til mac/linux ?
Gravatar #29 - stone
9. maj 2003 17:36

tja, synes nu heller ikke engingen ligner noget saerligt. der er nogle grimme fejl paa nogle af de shots, men det er selvfoelig work-in-progress.

tilgengaeld betyder udvikling af engine, at der gaar mange timer i det, som maaske kunne have vaeret brugt paa gameplay.

--

angaaende at vaelge dx, saa betyder det at spillet bliver bundet til windows. hvis de har lavet koden lidt fornuftigt, vil en opengl version, dog kun vaere et spoergsmaal om en ny driver.

desvaerre er ogl efterhaanden langt efter dx, og forholdsvist outdated. der mangler en del funktionalitet, og alt for meget ligger i vendor specifikke extensions. der er haardt brug for at version2 kommer paa markedet.

/stone
Gravatar #30 - Romeo
9. maj 2003 19:57
Spillet ser da ok ud. Dog er der stadig mange fejl ved menneskerne. Men sikkert et ok spil.
Gravatar #31 - smiley
9. maj 2003 21:37
Okay, ledt...

Jeg prøvede at oprette en nyhed om det for noget tid siden, at der var udkommet en del HL 2 screens og scans fra nogle magasiner...

Tak for det newz.dk

pfft...

Vær'sgo en masse screenshots:

http://www.half-life2.tk/


err.... møg. den er nede nu >_
Gravatar #32 - Gruesome
9. maj 2003 23:18
#31

At der var et par leakede screenshots er nok ikke så meget en nyhed hvorimod et review er lidt mere at tage på.

Forresten er dit link nede selvom jeg tror jeg har set alle de screenshots der flyder rundt :)

Fy føj hvor jeg glæder mig til at prøve det.
Gravatar #33 - Crazy
10. maj 2003 09:24
#29
Som valve siger stoppede de udviklingen af enginen dec. 2002, dvs. de har 10 måneder til at konstruere selve spillet... Det må da være rimligt?... Det kan man da håbe :)

Btw... Der står i PC Gamer previewet at alle de ting de ikke nåede at få i enginen før dec. 2002 gemmer de til Half-Life 3.
Gravatar #34 - RosaKranbil
10. maj 2003 10:45
Wow ! De modeller ser godt nok gode ud... Man kan se deres øjne glimte, og selv bitte små skægstuppe... Elsker sådan nogle detajler :) Er der nogen der ved om deres ansigts udtryk er flydende? Jeg tænke på et eller andet form for system der trækker muskler osv.

Ser lidt irriterende ud, når mennesker er flotte modellerede, men ikke opfører sig menneskelig i udtryk :S
Gravatar #35 - smiley
10. maj 2003 14:16
#32

Ja okay... Men det generer mig lidt at jeg fik at vide at
nyheden var postet før, selvom den ikke var det...
jeg checkede selvfølgelig også først.

Hmm der er screenshots, men mest scans fra et blad, samt
et review. Eller... der var..
Gravatar #36 - sharkmeat.dk
10. maj 2003 18:50
Jeg må sige at ud fra screenshotsne er jeg delvist skuffet. De ser ud som om de har adopteret foto-textures-teknikken. Det bliver hurtigt så kedeligt at kigge på. Vi har set det før med OperasionFP, mafia osv. Nyskabende ?

Og hvis man kigger på modellerne, bortset fra hovedet, er de stadigvæk meget lowpylogon. Se bare på v-model hænderne. Man kan jo sidde og tegne mesh på de hænder hvis man vil, så lowpoly er de..

For nogle år siden var jeg meget involveret i det internationale hl mod comminuty. Rent grafisk har jeg set ting som er langt bedre, lavet på amatørbasis i den gamle engine, end det de viser frem her.

Halflife’s styrke har altid været gameplay. Soldaternes AI, har jeg endnu ikke set noget spil komme op på siden af. Rent grafisk-fanatisk er min personlige holdning at unreal er kongen og sådan er det bare.

En anden Halflife styrke var at de meget hurtig understøtte mods rigtig godt. Dette, kombineret med counterstrike er hemmeligheden bag halflifes lange liv. Hvis de kører dette samarbejde videre har de måske endnu en vinder.

Et dårligt tegn, er at editoren ikke ser ud til at have ændret sig meget. Trods den var meget brugervenlig, så havde den mange mangler.

Sidst men ikke mindst, så bruger de stadigvæk det åndsvage fiskeøje-model-perspektiv til v-modellerne. Det troede jeg de havde fattet.

Jeg syntes det hele ligner en stor blanding af alle deres halv-alvorlige spilforsøg. Counter-strike singleplayer / Halflife team fortress2 osv osv osv.

Og udgivelsesdatoen tror jeg ikke på holder.

Som eksempel kan jeg nævne at jeg for 2½ år siden så screens af skjold-modellen. De skulle være med i en singleplayer-counterstrike, som så ikke blev til noget. Som så skulle være med i en Cs patch, som trods mange løfter stadigvæk ikke hat set dagens lys.

Jeg tror ikke på noget valve siger, før jeg ser de gør det.

Hvis i spørger mig, så ligner det halflife 1 med nogle bedre teksturer. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor mange poly deres nye engine egentlig kan trække. Deres minimums-krav har jo intet ned enginen at gøre, det er jo mere en konsekvens af hvor meget detalje man lægger i banerne og modellerne.
Gravatar #37 - ViOLeNTFORK
11. maj 2003 15:21
der står directx6-KORT (gamle kort) ala TNT2, men man skal sgu nok ha' et nyt direct x anyway.

hmm #36 jeg er sgu ikke helt enig med dig der. Syntes ellers at er er en del niCe grafik ifølge de billeder jeg har set. bumpmapingen ser ud være niCe working. nu ved jeg ikke om du har læst gamespy's preview men, en forbedring er sgu da også helt klart fysik enginen der gør at objekterne reagere meget mere naturligt, og hvad det angår er hl"1" ikke eksisterende mener jeg. med hensyn til "fiskeøjemodelen" skulle de jo lige netop ha' samarbejdet med en mimik forsker for at få det til at se real ud. + det der med at ha' drejet det ene øje 5 grader. og så skulle AI'en jo også være vold. men selvfølgelig vær sin mening. fed site der' ellers sharkmeat.. Glæder mig sgu' til hl2
Gravatar #38 - smiley
11. maj 2003 16:18
#36

Hmmm ja det bliver sjovt at smide rundt med 60.000 polyer
på en model når man bruger anti-grav-gøbben, klart.

Jo mindre poly's, og jo bedre fantasi, jo bedre.
Har du set nogle af EQ2 modellerne?
Det bliver en af årsagerne til at der nok ikke er mange
der gider spille eller prøve at trække det...

Der er 4 polys per ring på en ringbrynje, og der er hvad,
20.000 ringe på en chainmail?
Det er vist også Doom 3 engine der bliver brugt til det,
og det hjælper absolut ikke på det... Det er nok en af de
værste engines jeg har set.
Gravatar #39 - sharkmeat.dk
12. maj 2003 06:18
Det er da rigtigt at de har brugt en masse tid på at at programere deres engine. Men prøv lige at hør her:

Det er 5 år siden at halflife kom ud. Dengang havde de en grænse på ca 1000 poly pr figur...

Når jeg kigger på de der screens vil min påstand være at nogle models er ca 2000 poly.

Det er altså ikke det vilde fremskridt, vel. Der er doom3 da væsentligt længere fremme. Om det så kan køres på alle computere, skidt med det. Det kunne Unreal1 heller ikke da det kom frem, men det blev da en sucess alligevel ik ?

http://www.museth.ishoejby.dk/grid.jpg

Så begynder I at snakker om bump. Undskyld mig, men jeg syntes altså ikke det har den vilde effekt. Der er da ikke noget bump på vægen eller deres dragter… Eller prøv lige at kigge på den 3kantede sten i vandet… Den har da nada bumb, selv om den ville være et oplagt bumbmap.

Jeg syntes de screenshots jeg har set i denne artikel, er 100 år bagefter halo’s bumpsystem. Enten har de vist nogle dårlige screens, eller også har de lavet noget lort.

Selve ideen med at man først bruger 4 år på at lave enginen og så efterfølgende lige banker spillet sammen på 5 måneder er da også helt tosset. Og man kan da sige sig selv at kvaliteten bliver der efter. Det kan da godt være de har features’ne, men hvis de ikke bruger dem i spillet, så kan det da være lige meget.

Der er jo også den fiske ting, at når spillet først er udgivet, så har amatørudviklerne de samme redskaber som valve. Bruger de så 5 måneder, burde de i teorien kunne lavet noget lige så godt, måske bedre. Og det er måske det valve satser på ?

Uanset hvad så syntes jeg ikke de kan være det bekendt over for halflife. Det fortjener lidt mere end at blive banket sammen på 5 måneder.
Gravatar #40 - ViOLeNTFORK
13. maj 2003 13:44
de startede med bane design ca 30 nov 2002 eller sådan noget og skulle være færdig omkring aug midt hvis det skal shippes til sept 30. det er 9 mdr. de så KUN har brugt på bane design, correct me if im wrong.....
Gravatar #41 - kristofferj
13. maj 2003 14:52
#2 Hey jeg kører da Warcraft 3 fint på min P2 350 MHz, det er ikke 200 MHz, men næsten...
Gravatar #42 - Kennedy
27. maj 2003 11:46
Ved nogen af jer om de er i gang med udvikling af CS til HL 2??
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login