mboost-dp1

SXC - wmagni

Håb for nogle Needhost-kunder

- Via Surftown Blog - , redigeret af Pernicious

I forbindelse med Needhosts konkurs stod mange kunder i den situation, at de pludselig havde mistet de data, de havde liggende på deres webserver.

En del af disse kunder kan forhåbenligt inden længe ånde lettede op, idet Nicolai Dalsgaard, ejer af det konkursramte Needhost, har kontaktet Thomas Folmann hos Surftown. På en blog hos Surftown skriver Folmann, at Dalsgaard har kontaktet Surftown med henblik på at få hostet de dele af kundernes data, som han selv besidder.

I forlængelse af dette skriver Thomas, at hans ønske er at stille serverplads og båndbredde til rådighed for de gamle Needhost-kunder, således at de kan hente deres data, og han nævner i den forbindelse også, at dette naturligvis gælder alle gamle Needhost-kunder – ikke kun dem der måtte være kunder hos Surftown.

Blogindlægget kan læses ved at følge kilden.





Gå til bund
Gravatar #1 - SirGriff
29. dec. 2008 12:03
Jeg har fået et brev i dag hvor der stod de var gået konkurs.
Self. var der så nonge andre der ville have mig som kunde ;)
Gravatar #2 - Softy
29. dec. 2008 12:12
Se nu er jeg stolt af at være surftown-kunde ;)

Det er sgu rart at se nogen hjælpe andre i denne verden uden at tænke for meget på penge...... selvfølgelig ligge der lidt reklame i dette, men det er sgu fint nok.... rart at se :)
Gravatar #3 - Tyrian
29. dec. 2008 12:43
#2
Jeg kan da sige, at jeg rykker til Surftown efter Nytår efter det her blogindlæg.
Det virker som om det er en professionel institution, som ikke glemmer kunderne.

Så vidt jeg har kunne forstå, ejer Surftown også deres egne servere, så i tilfælde af konkurs, vil vi vel kunne rekvirere vore data alligevel.
Gravatar #4 - Krissam
29. dec. 2008 12:49
Deter det jeg siger, det eneste skyer kan holde på er vand, og det er de ikke engang særligt gode til, så hva' regner (no pun intended) folk med der vil ske når de putter deres data i clouden?
Gravatar #5 - BeLLe
29. dec. 2008 12:52
Nu er jeg ikke den store webhost specialist men jeg forstår ikke hvorfor kunderne ikke har en lokal backup af deres egne data.

Hvis jeg havde et website var noget at det første jeg ville sørge for da at al data blev hevet ned lokalt til mig mindst en gang i døgnet.
Gravatar #6 - Windcape
29. dec. 2008 13:07
Smart træt af surftown. Det kan helt sikkert lokke en del kunder til, når de nu hjæler med at rede dataen :)

Derudover god stil at hjælpe med det.
Gravatar #7 - Che0ps
29. dec. 2008 13:59
BeLLeDK (5) skrev:
Nu er jeg ikke den store webhost specialist men jeg forstår ikke hvorfor kunderne ikke har en lokal backup af deres egne data.


Fordi de er for dumme ? :) Seriøst - hvis man havde forventet mere af et hostingfirma i den prisklasse, så er man da også selv ude om det .. Man skal ALTID huske (selv) at tage grundig backup, li meget om det er et billigt discount hotel eller om det er et man betaler kassen for. Hvis nu de skulle fucke noget op eller konkurs som i dette tilfælde, hvem er det så li som står og mangler data? Nemlig .. Gutten som ik havde backup ;)

Man kan sku ik græde snot over tabt data, når man så nemt kan forhindre det ..
Gravatar #8 - Enghausen
29. dec. 2008 17:17
Ganske sjovt da jeg lige har skiftet til Surftown, i STEDET for needhost! :) Og er super godt tilfreds! Det fungere bare!
Gravatar #9 - Tomasz
29. dec. 2008 18:44
Jeg var begyndt at skifte til Surftown for Needhost gik konkurs, bare synd at jeg ikke startede med .com domæner, men jeg håber at de kan hjæpe mig med at flytte dem :-) nu når de vil hjælpe med alt anden.

Der kom også brev hjem til mig fra et firma, som tilbyder alverdens ting, men som jeg kan se re de lang fra Surftown, med deres tilbud.

Nytårshilsner :-)
Tomasz
Gravatar #10 - jokke
29. dec. 2008 20:14
Rigtige mænd tager ikke backup.
Gravatar #11 - arne_v
29. dec. 2008 22:59
#3,6,8,9

Surftown drives vel også som en forretning.

Det gør ikke det her fordi de synes at det er synd for needhost kunderne.

De gør det her fordi de regner med at de X% af needhost kunderne der bliver kunde hos dem kan finansiere indsatsen.

Men dem der får fingrene i deres manglende data kan jo være ligeglade med surftowns motiver.
Gravatar #12 - arne_v
29. dec. 2008 23:02
#5 og #7

Hvis folk ikke har en backup af deres web app, så har de kvajet sig.

Men database data og emails er jo dynamiske.

Naturligvis kan man tage backup hvert døgn og så kun miste gennemsnitligt en halv dag, men hvem pokker gør det med data som er på et web hotel i den pris klasse.

En gang om måneden lyder nok mere realistisk.
Gravatar #13 - Che0ps
30. dec. 2008 02:13
arne_v (12) skrev:

Naturligvis kan man tage backup hvert døgn og så kun miste gennemsnitligt en halv dag, men hvem pokker gør det med data som er på et web hotel i den pris klasse.


Ingen, det er jo også det som er problemet, altså hvis man hoster noget større med en stor dynamisk database, så er man sku selv ude om at man ik har en forholdsvis ny backup :)

i det hele taget burde man ik host andet end junk og privat sider på sådan nogle host der, altså man får hvad man betale for, og det er jo ik li frem backup de ligger mest vægt på ved de billige hoteller :)

Hvis man havde noget hosted som var så vigtigt at man behøves at tage backup 1 gang i døgnet så burde man sku ik host det sådan nogle steder ..

arne_v (12) skrev:
Men database data og emails er jo dynamiske.


Ja det med emails kan faktisk godt være et problem da man jo faktisk ikke har adgang til andre en ens egen inbox, det vil si at hvis man har oprettet emails til nogle af ens brugere derpå, så skal de selv sørge for at tage backup da "webmasteren" ikke har adgang til det :) lidt ironisk ..

--------------------------------------

Læste tidligere omkring ham som havde en Xbox live hjemmeside der, og havde mistet alle sine trailere som han havde samlet igennem flere år .. Sådan nogle personer kan jeg virkeligt ikke have ondt af, altså hvis man prøver på at køre en side med en hvis standard og som man har lagt tid og krafter i, så burde man da for H også have backup af lortet ..
Gravatar #14 - zed
30. dec. 2008 08:22
Surftown driver i den grad også forretning, og de har da også tænkt at score kunder på denne.

Men alt er ikke guld og grønne skove der, som også er billigt webhotel, hvor man får hvad man betaler for.

Jeg er på vej væk derfra med et webhotel som jeg har haft der i under 1 år.
For dårlig drift og mangel på support er årsagen.

Men folk er da velkommen til at danne deres eget indtryk.
Gravatar #15 - webspas
30. dec. 2008 08:44
HOV WOW STOP!!!

Jeg købte webhotel hos Needhost i starten af december - over 500 kr. har jeg brugt på det - og opsagt mit tidligere webhotel hos Web10. Men jeg har ikke hørt noget som helst fra Needhost og ingen services har jeg modtaget.

Er der nogen der ved hvem man skal kontakte for at kræve penge tilbage? Gerne en advokat el.lig.

Skriv evt. direkte til mig på [email protected]
Gravatar #16 - Tyrian
30. dec. 2008 15:18
#15
Du skal nok ikke gøre dig forhåbninger om de store penge, ligegyldigt om du smider en advokat på sagen eller ej. Der bliver givetvis tilskrevet en kurator til konkursboet, men der står med garanti så mange kreditorer foran dig, at du ikke får en rød reje ud af det, selvom du tager kontakt til denne.

Hos Surftown tilbyder de pt, at gamle needhost-kunder kan sende deres faktura til dem, og så vil de give ydelser for det beløb du havde tilgode hos needhost (med håb om at du selvfølgelig bliver efter dette beløb er brugt:))
Gravatar #17 - ipwn
30. dec. 2008 20:29
Lol, så det er derfor min website ipwn.dk er død... Oh well, skulle alligevel overfører den til en vens bedre (Og gratise!) server anyways ;) No mercy though, syntes deres service var noget bras.
Gravatar #18 - webspas
30. dec. 2008 22:44
#15/#17
Det er ikke fordi jeg vil sætte en advokat på sagen om at få mine penge tilbage. Men hvis der er nogen der ved hvilken advokat der er kurator, vil jeg meget gerne vide det. For i det mindste at få et klart svar.
Gravatar #19 - trylleklovn
7. jan. 2009 13:07
Needhost er tilsyneladende tilgængeligt nu!

Skynd jer at tage backup!

Edit: Thomas Folmann fra Surftown bekræfter at Strato har åbnet for serverne indtil 18 Januar.

http://blog.surftown.dk/?p=1297#comments skrev:
Jeg har netop modtaget en email fra Christian Schneider (Product Manager Dedicated Server, Strato AG) på baggrund af min opfordring til at hjælpe de danske NeedHost kunder.

Strato bekræfter at serverne er genåbnet og det vil de være frem til den 18. januar 2009!

YES, det lykkedes ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login