mboost-dp1

Groupon
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Dem som køber de her aktier må jo være snotdumme, de er i hvert fald ikke en Waren Buffet.. man kan jo hyre 10 programmører i en måned og have samme produkt. Utroligt at en virksomhed som Google overhovedet kunne finde på at byde på dem, i stedet for at sætte et par uger af i skemaet til selv at lave det.
Det her er helt klart pump and dump/short som #4 siger, det er måden de store banker tjener store penge.
Det her er helt klart pump and dump/short som #4 siger, det er måden de store banker tjener store penge.
#6 Nu handler det jo mere om hvem som var først og fik kundegrundlaget, det er netop det som koster og har værdi.
Selve produktet er så simpelt at det snildt kan laves i kopier, hvilket vi også ser her i Danmark hvor Sweetdeal, Downtown, Eb dagens tilbud osv. prøver allesammen at kopiere Groupons koncept, hvilket også virker.
Selve produktet er så simpelt at det snildt kan laves i kopier, hvilket vi også ser her i Danmark hvor Sweetdeal, Downtown, Eb dagens tilbud osv. prøver allesammen at kopiere Groupons koncept, hvilket også virker.
#4 & #6 Pump'n'dump er ulovligt, og bliver oftest udført af mindre svindlere på aktier med lav trade, og er ikke noget man gør med en nyligt udbydt højt profileret virksomhed.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pump_and_dump
Her er tilfældet nok nærmer at salgs prisen er igang med at stige fordi alle forventer at den vil stige yderligere i fremtiden. Dvs. at aktionærene allerede er gået ud i en "chicken" hvor folk er villigere til at byde langt over en realistisk pris af virksomheden fordi de regner med at den vil have en voldsom stigning.
Hvis jeg havde en vase til salg til 100kr,- som du viste med garanti ville kunne sælges for 2 millioner imorgen ville du jo også være villig til at købe den for 1 mil, uanset hvor meget det har kostet at lave vasen. Hvis din potentielle køber ikke ville have den imorgen ville du så stå med et enormt tab, og det er nok hvad der kommer til at ske når IT boblen braser, men når alle aktierne er på vej op er det svært at holde investorerne tilbage, og de smider bare endnu flere kul på branden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pump_and_dump
Her er tilfældet nok nærmer at salgs prisen er igang med at stige fordi alle forventer at den vil stige yderligere i fremtiden. Dvs. at aktionærene allerede er gået ud i en "chicken" hvor folk er villigere til at byde langt over en realistisk pris af virksomheden fordi de regner med at den vil have en voldsom stigning.
Hvis jeg havde en vase til salg til 100kr,- som du viste med garanti ville kunne sælges for 2 millioner imorgen ville du jo også være villig til at købe den for 1 mil, uanset hvor meget det har kostet at lave vasen. Hvis din potentielle køber ikke ville have den imorgen ville du så stå med et enormt tab, og det er nok hvad der kommer til at ske når IT boblen braser, men når alle aktierne er på vej op er det svært at holde investorerne tilbage, og de smider bare endnu flere kul på branden.
Virksomheden vil have en P/E på flere mio. Enhver gavet invester ved at det lugter af dot-com bobble. IT-aktier er svære at vurdere, og har været det siden begyndelsen, men det er virkeligt kun de færreste, der har vist sig, at være pengene værd (google, amazon mv.).
Selv et selskab som Facebook med sine 500 mio. brugere, ville jeg ikke røre med en ildtang. Væksten er ved at stagnere, og folk vil hurtigt finde det næste nye, har svært ved at se, hvordan de vil holde på folk i længden - men måske?
Alt andet lige så er Groupon "Kejserens nye klæder", da det er intet andet end et brand. De har ingen patenter, og ingen har på ingen måde et unikt koncept. 133 mia. for et brand er og bliver i overkanten.
Selv et selskab som Facebook med sine 500 mio. brugere, ville jeg ikke røre med en ildtang. Væksten er ved at stagnere, og folk vil hurtigt finde det næste nye, har svært ved at se, hvordan de vil holde på folk i længden - men måske?
Alt andet lige så er Groupon "Kejserens nye klæder", da det er intet andet end et brand. De har ingen patenter, og ingen har på ingen måde et unikt koncept. 133 mia. for et brand er og bliver i overkanten.
frz (9) skrev:
Selv et selskab som Facebook med sine 500 mio. brugere, ville jeg ikke røre med en ildtang. Væksten er ved at stagnere, og folk vil hurtigt finde det næste nye, har svært ved at se, hvordan de vil holde på folk i længden - men måske?
Alt andet lige så er Groupon "Kejserens nye klæder", da det er intet andet end et brand. De har ingen patenter, og ingen har på ingen måde et unikt koncept. 133 mia. for et brand er og bliver i overkanten.
De har jo netop forsøgt sig med at leje film (Batman) ud på siden, som man betaler for med "facebook credits".
Men alting har jo en ende, og jeg håber Facebook snart forsvinder.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.