mboost-dp1

Microsoft Corporation

Google vokser mere end Bing

- Via PC World - , redigeret af Emil , indsendt af Mathai

Til trods for at Google allerede har langt den største markedsandel på søgemarkedet i USA, og Microsoft angiveligt bruger mange millioner af dollars på at promovere Bing, så vokser Googles søgetjeneste mere end Microsofts.

Det er resultatet af ComScores seneste opgørelse for søgemarkedet i USA, hvor Bing blot er vokset 0,1 procentpoint fra 9,3 % til 9,4% fra august til september, imens Google er vokset med 0,3 procentpoint fra 69,6 % til 69,9 %.

Stigningerne er primært gået ud over Yahoo!, der har oplevet et fald på 0,5 procentpoint fra 19,3 % til 18,8 %.

Microsoft har siden lanceringen af Bing oplevet en støt fremgang, der dog ikke har rykket ret meget på fordelingen af markedsandelene. Inden Bing blev lanceret havde Microsoft en andel på 8,4 %.





Gå til bund
Gravatar #1 - aben
19. okt. 2009 08:30
Jeg har ikke brugt Bing ret meget, men jeg synes umiddelbart at de resultater jeg fik ikke var særlig brugbare, hvor Googles results for det meste er det.

Det kan selvfølgelig godt være fordi man efterhånden er vænnet til at Google fungerer på en bestemt måde, så man ligesom er tunet ind på hvordan man skal søge.

eller noget.
Gravatar #2 - Benno
19. okt. 2009 08:51
Det skyldes vel også at de stadig ikke har tilrettet den til det danske marked.

Det mindes jeg i hvert fald at det var der første udmelding i frobindelse med lanceringen.
Gravatar #3 - Adagio
19. okt. 2009 08:58
Jeg bryder mig ikke meget om bling...bing...bring... kan aldrig huske hvad det hedder, syntes ikke resultaterne er så gode, siden er grim og så er den dårlig til at huske. Hvis jeg smutter ind på siden, trykker på video, indtaster søgeord og trykker på enter kommer der mange resultater frem. Jeg trykker så lige på at den skal være mellem x og y minuter lang (hvor den så lige foretager en hurtig filtrering af resultaterne). Jeg vælger så lige at ændre søgeordet og så har den lige glemt at jeg har valgt at længden af video'en jeg søgte efter
Dog må jeg sige at video søgefunktionen der på siden er bedre end på google (still room for improvements though)

Bruger stort set ikke siden til andet end video søgning, hvilket jeg kun bruger sjældent (youtube er lidt bedre, men ikke altid jeg kan finde hvad jeg søger efter der)

Benno (2) skrev:
Det skyldes vel også at de stadig ikke har tilrettet den til det danske marked.


Det er da vel kun en fordel? Den er desværre rettet til det tyske marked, hvilket er meget irreterende eftersom jeg bor i Tyskland. Jeg smutter ind på bing.com og så er siden på tysk, resultater på tysk og man kan ikke ændre indstillingerne særligt meget, med mindre man er logget ind. For at siden er brugbar skal jeg logge ind og ændre indstillingerne igen (den ser ikke ud til at gemme indstillingerne til min profil, så de skal sættes hver gang jeg besøger siden)
Gravatar #4 - Wassini
19. okt. 2009 09:18
Jeg synes det er sjovt, at hvis jeg skal finde noget dokumentation på Microsofts egen hjemmeside, så giver Google bedre resultater end bing ;-)
Gravatar #5 - Orange
19. okt. 2009 09:22
aben (1) skrev:
Jeg har ikke brugt Bing ret meget, men jeg synes umiddelbart at de resultater jeg fik ikke var særlig brugbare, hvor Googles results for det meste er det.

Det kan selvfølgelig godt være fordi man efterhånden er vænnet til at Google fungerer på en bestemt måde, så man ligesom er tunet ind på hvordan man skal søge.

eller noget.


Bing er ikke særlig optimeret til brug uden for USA.
Gravatar #6 - skipperskip
19. okt. 2009 10:11
Bing er ikke særlig optimeret til brug...
Gravatar #7 - excentrikkeren
19. okt. 2009 10:26
Som jeg ser det er MS steget fra 9.3% til 9.4% = 1.08% stigning
Mens google er steget fra 69.6% til 69.9% = 0.43% stigning
Gravatar #8 - zymes
19. okt. 2009 10:30
9,3 -> 9,4 = 0,1?
69,6 -> 69,9 = 0,3?

Måske mindre procent stigning i forhold til dem selv, men de tager alligevel mere af det totale "marked"..
Gravatar #9 - graynote
19. okt. 2009 10:32
excentrikkeren (7) skrev:
Som jeg ser det er MS steget fra 9.3% til 9.4% = 1.08% stigning
Mens google er steget fra 69.6% til 69.9% = 0.43% stigning


Som du ser det, vil en søgemaskine, der har 1 søgning og stiger til 2, vokse ufatteligt meget mere end Google.

Det giver god mening at bruge procentpoint, når du sammenligner to konkurrerende virksomheders ændrede positioner på markedet.

Når du ser på et enkelt firmas udvikling giver, det god mening at måle væksten i procent.
Gravatar #10 - spectual
19. okt. 2009 10:43
Når man er vant til google kommer bing til at virke tungt med dens grafik. Jeg har prøvet den et par gange uden at være specielt imponeret over de resultater den kom frem med.

Tilgengæld er jeg temmelig utilfreds med googles søgemaskine. Dens kvalitet er faldet kraftigt indenfor de seneste par år og fortsætter det fald varer det ikke længe før jeg kigger mig omkring efter en anden søgemaskine. Søgeresultatet drukner i irrelevante resultater fra sider, som har været gode til at regne googles page ranking algoritme ud. Som regel skal jeg mange sider igennem for at finde det jeg søgte (i forhold til tidligere).
Gravatar #11 - Radector
19. okt. 2009 12:45
Microsoft taber til alt

- Taber til Mac OS

- Taber til Ps3

- Taber til Iphone

- Taber til google
Gravatar #12 - ipwn
19. okt. 2009 12:46
#10 Det er jo ikke Google's skyld, og enhver anden søgemaskine der bliver populær vil blive udsat for det samme.

Men jeg syntes det er vammelt. På karrierer dag på ITU, var der 4 boder med firmaer der specialiserede sig i søge optimering. Klamt, klamt, klamt. Det burde være ulovligt; det forvrider markedet, når de store altid vil have en bedre placering på grund af at de hyrer de bedste hackers til at snøre systemerne der bliver brugt.

(Okay, hackers er vel så meget at kalde det, men det er jo folk der arbejder med at opnå fordele ved hjælp af kendskab til svagheder mv., i et system)
Gravatar #13 - aben
19. okt. 2009 13:17
#10: taber de også til deres 80-90% markedsandel?
Gravatar #14 - spectual
19. okt. 2009 13:21
#12 Google har så stor betydning for en webbutik i dag, at det er forskellen mellem liv og død for forretningen. Enhver webbutik skal optimere til google, ellers kan de ligeså godt pakke sammen.

Der er forskellige måder at optimere på - hvor nogle af dem er ufine i kanten - andre er bare at fortælle google hvad det er man kan finde på siden.

Men det er da en smule sørgligt at google har så stor betydning. Med mindre man kan sige at det er hører under markedsføring og dermed ikke er noget nyt.
Gravatar #15 - myplacedk
19. okt. 2009 14:08
ipwn (12) skrev:
På karrierer dag på ITU, var der 4 boder med firmaer der specialiserede sig i søge optimering. Klamt, klamt, klamt. Det burde være ulovligt;

Det er da absolut nødvendigt at optimere til søgemaskiner, for rigtigt mange hjemmesider.

Spørgsmåler er hvilke tricks man bruger. Da jeg arbejdede med den slags lavede jeg fornuftige URL'er og fornuftig HTML, og det kom jeg MEGET langt med. Dengang. Aner ikke hvordan det ser ud i dag.
Gravatar #16 - aben
19. okt. 2009 14:33
hov, jeg mente sføli #11, ikke nummer 10 i min post #13 (god, tydelig formulering)
Gravatar #17 - SoerenS
19. okt. 2009 18:53
Tror desværre ikke helt talene kan overføres til Danmark, hvor min egen undersøgelse for 2008 viser en total dominans til Google på 96%:
Søgemaskineandele i Danmark

Jeg glæder mig dog til at gentage undersøgelsen næste år for at se om det er lykkedes Bing at komme bare en smule ind på det danske marked. Jeg tror det dog ikke...
Gravatar #18 - Redrumrd
19. okt. 2009 19:47
#3
Bruger stort set ikke siden til andet end video søgning, hvilket jeg kun bruger sjældent (youtube er lidt bedre, men ikke altid jeg kan finde hvad jeg søger efter der)


Men nu er YouTube jo sådan set Google Video.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login