mboost-dp1

Google

Google skærer i reklamepladsen på søgemaskinen

-

I et forsøg på at holde længere på brugeren og tjene flere penge, går Google nu fra at have 11 reklamepladser ved søgeresultater til fremtidige syv styk.

Det skal ifølge Google give en bedre brugeroplevelse – men ifølge chef for AdWords-optimering hos selskabet s360, Frederik Hyldig, betyder det også, at priserne på de resterende reklamepladser stiger. Han vurderer, at Google dermed kan komme til at tjene flere penge på færre reklamer.

Ændringer hænger måske også sammen med et ønske fra Google om, at brugeren skal bruge selskabets eget forslag til f.eks. booking af flybilletter i stedet for at klikke på en reklame fra Momondo. På den måde er det Google, der tjener penge på henvisningen til et salg i stedet for f.eks. Momondo.





Gå til bund
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login