mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Et samarbejde mellem Google og Ford, kunne blive altafgørende for selvkørende biler.
Google har kørt over 1.6 millioner kilometer, og har massere af erfaring. De mangler bare en til at masseproducere bilerne. Om det var Ford, eller en af de andre store bilproducenter, er irrelevant. Det skal bare være et kendt bilmærke, så forbrugerne stoler på bilen.
Med tanke på Ford's historie (som den første store bilproducent), så er det måske ikke et helt dårlig valg. De kan nu også blive den første store producent af selvkørende biler.
Google har kørt over 1.6 millioner kilometer, og har massere af erfaring. De mangler bare en til at masseproducere bilerne. Om det var Ford, eller en af de andre store bilproducenter, er irrelevant. Det skal bare være et kendt bilmærke, så forbrugerne stoler på bilen.
Med tanke på Ford's historie (som den første store bilproducent), så er det måske ikke et helt dårlig valg. De kan nu også blive den første store producent af selvkørende biler.
Synes det er en mærkelig tanke at jeg en gang i fremtiden kommer til at sidde i en selvkørende bil på vej til arbejde. Dejligt at bilen kan hente og bringe børn, hente vare og ældre personer. Mindre støj fra el-bilerne, færre parkeringspladser kunne også være rart!
Jeg skal ikke, og kommer aldrig til at sidde "bag rattet" i en selvkørende bil... Dertil er jeg for meget drengerøv til ikke selv at have retten til at bestemme over mit rat!!
Og så en anden ting, jo mere der bliver online - Som føreløse biler jo er - jo mere kan hackes. Virkelig fedt at sidde i en bil der pludselig bliver hacket og køre dig i havnen...!
Og så en anden ting, jo mere der bliver online - Som føreløse biler jo er - jo mere kan hackes. Virkelig fedt at sidde i en bil der pludselig bliver hacket og køre dig i havnen...!
Det er kun et spørgsmål om tid, før det bliver et lovkrav, at bilen kører selv. Hvor lang tid det kommer til at tage er svært at forudsige. Jeg gætter på et sted mellem 10 og 50 år.WhiteSpider (4) skrev:Jeg skal ikke, og kommer aldrig til at sidde "bag rattet" i en selvkørende bil... Dertil er jeg for meget drengerøv til ikke selv at have retten til at bestemme over mit rat!!
Offentlige veje er til for at blive brugt til transport de er ikke bygget for underholdningens skyld. Det betyder at andre trafikanters sikkerhed har højere prioritet end din tilfredsstillelse ved at køre selv.
Når der er et tilstrækkeligt statistisk grundlag og det stå klart hvor mange dødsfald der skyldes manuel styring af biler kan det gå hurtigt med at stille lovkrav til nye biler.
Hvis man ønsker at køre bil for underholdningens skyld og ønsker at køre på måder som indebærer større risiko end er tilladt på offentlige veje, så kan man køre på dertil indrettede baner. På samme måde som man i dag har lov til at køre mere end 130 km/t hvis man kører på en bane vil det engang i fremtiden kun være tilladt at køre manuelt, hvis man gør det på en bane.
Mange sikkerhedshuller (måske de fleste) skyldes primært at sikkerheden er blevet nedprioriteret.WhiteSpider (4) skrev:Og så en anden ting, jo mere der bliver online - Som føreløse biler jo er - jo mere kan hackes.
Første skridt i retning mod mere sikkerhed er at flere personer sætter sig tilstrækkeligt ind i IT-sikkerhed til at gennemskue hvilke løfter om IT-sikkerhed der er hold i og hvilke der er ren varm luft.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.