mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Argh! Der røg det nyskabende i det speciale jeg er i gang med. Belastende! Men det er da godt at se at jeg ikke var den eneste der synes at det kunne være interessant.
Nogen der ved om det 'kun' er stigninger? Meget andet kan jo være interessant, f.eks. tilstedeværelsen af deciderede cykelstier, trafiksikkerheden, om der er læ i den nuværende vindretning osv. Det er noget af det jeg ligger og roder med i hvertfald.
#6 I gamle dage var jeg ikke imponeret over DGS's cykelfunktion og evne til at medtage skovstier, men det kan da godt være at den er blevet bedre.
Nogen der ved om det 'kun' er stigninger? Meget andet kan jo være interessant, f.eks. tilstedeværelsen af deciderede cykelstier, trafiksikkerheden, om der er læ i den nuværende vindretning osv. Det er noget af det jeg ligger og roder med i hvertfald.
#6 I gamle dage var jeg ikke imponeret over DGS's cykelfunktion og evne til at medtage skovstier, men det kan da godt være at den er blevet bedre.
#8
Husk også at lave det sådan at man kan indskyde et punkt imellem punkt A og B, fx "Cykelsmed" eller "Automatisk Pumpe", evt. med mulighed for at sige "Vælg cykelsmed tættest på A". I tilfælde af supermarked, brugs mm. så vil det være oplagt at kunne vælge en lokation tættest på B.
Husk også at lave det sådan at man kan indskyde et punkt imellem punkt A og B, fx "Cykelsmed" eller "Automatisk Pumpe", evt. med mulighed for at sige "Vælg cykelsmed tættest på A". I tilfælde af supermarked, brugs mm. så vil det være oplagt at kunne vælge en lokation tættest på B.
Det åbne og frie kort, lavet af frivillige på Internet http://openstreetmap.org har mappet masser af cykelstier i Danmark og andre lande.
Apropos cykelruter kan jeg anbefale denne side http://www.mtbtracks.dk/ , til dem af jer der kunne overveje at køre mountainbike. Det har ihvertfald givet mig meget, de sidste par år ;)
kjoller (8) skrev:Nogen der ved om det 'kun' er stigninger? Meget andet kan jo være interessant, f.eks. tilstedeværelsen af deciderede cykelstier, trafiksikkerheden, om der er læ i den nuværende vindretning osv. Det er noget af det jeg ligger og roder med i hvertfald.
Der bliver taget højde for både cykelstier og lysreguleringer, så ruten ikke bare bliver den korteste, men den hurtigste.
Og hvad skal cyklister bruge det her til? Det er ikke fordi de har respekt for de etablerede love og regler, så sådan et kort er vel ubrugeligt, hvis det tager højde for gældende lovgivning i landet?
Synes da i hvert fald ikke jeg laver andet, hver gang jeg bevæger mig ud, end at dodge cyklister, der skriger af hinanden, bilister, fodgængere og hvad ved jeg, når de tæver selvretfærdigt afsted, og tilsynladende glemmer, at 1700 kg gør mere skade på dem end deres sammenlagte 80. Måske er det et fåtal, hvad ved jeg, men det er nok til at jeg afskyr dem på højt plan.
They are the plague!
Synes da i hvert fald ikke jeg laver andet, hver gang jeg bevæger mig ud, end at dodge cyklister, der skriger af hinanden, bilister, fodgængere og hvad ved jeg, når de tæver selvretfærdigt afsted, og tilsynladende glemmer, at 1700 kg gør mere skade på dem end deres sammenlagte 80. Måske er det et fåtal, hvad ved jeg, men det er nok til at jeg afskyr dem på højt plan.
They are the plague!
Tanghaar (13) skrev:Og hvad skal cyklister bruge det her til? Det er ikke fordi de har respekt for de etablerede love og regler, så sådan et kort er vel ubrugeligt, hvis det tager højde for gældende lovgivning i landet?
Synes da i hvert fald ikke jeg laver andet, hver gang jeg bevæger mig ud, end at dodge cyklister, der skriger af hinanden, bilister, fodgængere og hvad ved jeg, når de tæver selvretfærdigt afsted, og tilsynladende glemmer, at 1700 kg gør mere skade på dem end deres sammenlagte 80. Måske er det et fåtal, hvad ved jeg, men det er nok til at jeg afskyr dem på højt plan.
They are the plague!
Ha:) Fordi billister kører ALTID efter loven... Right...
#14 Ja? Det er begrænset hvor ofte jeg er ved at torpedere andre biler, fordi de kører over for rødt eller tager sving, uden at indikere først.
Yderligere skal man passe mega meget på dem, der bliver taget hensyn til dem i byplanlægning, hvilket er paradoksalt, da en cyklist, der primært transporterer sig rundt på den måde, har indbetalt færre skatter og afgifter til landets videre drift, så i princippet har en billist, der er afkrævet tårnhøje afgifter, mere ret til at anvende vejene end en cyklist.
Ret skal være ret!
Yderligere skal man passe mega meget på dem, der bliver taget hensyn til dem i byplanlægning, hvilket er paradoksalt, da en cyklist, der primært transporterer sig rundt på den måde, har indbetalt færre skatter og afgifter til landets videre drift, så i princippet har en billist, der er afkrævet tårnhøje afgifter, mere ret til at anvende vejene end en cyklist.
Ret skal være ret!
Tanghaar (15) skrev:#14 Ja? Det er begrænset hvor ofte jeg er ved at torpedere andre biler, fordi de kører over for rødt eller tager sving, uden at indikere først.
Yderligere skal man passe mega meget på dem, der bliver taget hensyn til dem i byplanlægning, hvilket er paradoksalt, da en cyklist, der primært transporterer sig rundt på den måde, har indbetalt færre skatter og afgifter til landets videre drift, så i princippet har en billist, der er afkrævet tårnhøje afgifter, mere ret til at anvende vejene end en cyklist.
Ret skal være ret!
Oh my god... Du stod da vidst op lidt for tidligt idag hva:)? Men jeg er sikker på du altid blinker, ud af rundkrsler også, og altid ser dig for i samtlige spejle og vinduer... Derudover kører du jo aldrig for hurtigt eller holder for langt fremme i lyskryds... Og jeg er sikker på at det aldrig er sket at du har lavet en fejl mens du kørte... Vel? Nej for billister er jo perfekte... Cyklister derimod... De pryder statistikkerne over dødstal fordi de konstant kører overfor rødt og ud foran biler... Der er nemlig ingen cyklister der kan finde ud af at se sig for jo...
Det er sq da næsten en værre generalisering end DF:P
Uden at dømme de tidligere indlæg vil jeg gerne give min erfaring med cyklister videre. Og samtidig fremhæve mig selv som mønster-cyklist-duks. Jeg kører altid med hjelm, refleksvest og lys. Jeg signalerer sving ved vejkryds og ud af rundkørsler. Jeg giver sjældent tegn til standsning, da det enten giver sig selv pga rødt lys, eller jeg er ved at stå af cyklen.
En stor del af de cyklister jeg ser til/fra arbejde (jeg kører i udkanten af Silkeborg) er gode til at give tegn og køre pænt. Til gengæld ændrer billedet sig markant når man begiver sig ned i byen. Her kører der cyklister på fortove og fodgængerfelter. Over for rødt og i gågaden. Ofte ser jeg biler bremse for en uforsigtig cyklist.
Det med skatter, afgifter og brugsret kan vi også godt lige vende her. Hvem slider mest på vejene, og hvor stor en del af afgifterne går til sygehusene? Jeg har ikke undersøgt det, men jeg forestiller mig, bilister er overrepræsenterede.
En stor del af de cyklister jeg ser til/fra arbejde (jeg kører i udkanten af Silkeborg) er gode til at give tegn og køre pænt. Til gengæld ændrer billedet sig markant når man begiver sig ned i byen. Her kører der cyklister på fortove og fodgængerfelter. Over for rødt og i gågaden. Ofte ser jeg biler bremse for en uforsigtig cyklist.
Det med skatter, afgifter og brugsret kan vi også godt lige vende her. Hvem slider mest på vejene, og hvor stor en del af afgifterne går til sygehusene? Jeg har ikke undersøgt det, men jeg forestiller mig, bilister er overrepræsenterede.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.