mboost-dp1

Google

Google har verdens mest værdifulde brand

- Via CNET News - , redigeret af kasperfmn

Ifølge firmaet BrandFinance har Google verdens mest værdifulde brand. Firmaet har endda sat en værdi på Googles brand, og den er i år på $44,2 milliarder, hvilket svarer til godt 233 milliarder kroner. Det er en stigning på 23 % i forhold til Google-brandets værdi i 2010, der var på $36 milliarder.

Ifølge BrandFinance skyldes Googles høje værdi blandt andet at søgegiganten ofte kaster sig ud i projekter, som ikke er kommercielle, men til gengæld har en positiv indflydelse på brandet. Et sådan projekt er for eksempel lanceringen af hjemmeside efter naturkatastroferne i Japan, som har til formål at hjælpe folk med at kontakte familie og venner i landet.

Læs også: Google lancerer værktøj til at finde ofre for japansk jordskælv

På listens andenplads finder man Microsoft med en brand-værdi på $42,8 milliarder. IBM ligger nummer fire, Vodafone nummer fem og Apple nummer otte. Sidstnævnte er gået hele 12 pladser frem fra nummer 20 sidste år.





Gå til bund
Gravatar #1 - Bastardo
25. mar. 2011 20:44
Nu er 223mia slet ikke et tal jeg vil forsøge at forholde mig til, men jeg er klart enig i at Google er det hurtigst genkendelige for mit vedkommende og med de bedste associationer.
Kunne være spændende om det måske ikke også er verdens største brand nogensinde? Mon ik.
Gravatar #2 - p1x3l
25. mar. 2011 20:54
#1 alt med penge er meget højre beløber end bare året før så ja mon ik når både penge/gæld/befolkning stiger eksponentiel år for år

under mig egenligt apples ik er højre og at ibm stadig er så højt ligne ganske godt klaret af vodafone de ligger så højt af et teleselskab at være
Gravatar #3 - G-ZeuZ
25. mar. 2011 22:13
Gravatar #4 - RMJ
25. mar. 2011 23:55
De bliver den nye UAC, GAC, Google Aerospace Corporation, er spændt på at se hvornår google starter et projekt på månen.
Gravatar #5 - lilleunivers
26. mar. 2011 01:08
Så hvis jeg havde 224 mia jeg ikke vidste hvad jeg skal bruge til (og da slet ikke vidste hvordan jeg var kommet i besiddelse af), så kunne jeg overtage Googles brand?

#1 - du vil kunne bygge 10,4 Stortbæltsbroer. Hjalp det på forståelsen? Sikkert ikke.

hm.. Du vil kunne købe 205.359 stk. Mercedes SLK 2011. Så skal du bare finde en mærkelig garage.

Du vil kunne give hver enkelt menneske på hele jorden små 50.000 kroner.

Eller beholde alle pengene selv...
Gravatar #6 - LinguaIgnota
26. mar. 2011 01:23
224:6,5=50.000?
Gravatar #7 - lilleunivers
26. mar. 2011 02:03
#6

Jeg burde sidde i et økonomisk ministerium ;-) Så havde vi alle mange flere penge, selvom pengetrykkeriet nok skulle have mere gang i den.

hm.. 34,4 kroner pr. indbygger... et godt stykke fra 50.000.

Nå, men hvis nu du havde 325.000.000.000.000 kroner, SÅ havde vi alle kunne få 50.000 hver. right?
Gravatar #8 - jopsen
26. mar. 2011 08:33
lilleunivers (7) skrev:
#6
hm.. 34,4 kroner pr. indbygger... et godt stykke fra 50.000.


Du mener vel 34,4 kroner pr. jordboer...
Gravatar #9 - Bllets
26. mar. 2011 09:30
lilleunivers (5) skrev:
Så hvis jeg havde 224 mia jeg ikke vidste hvad jeg skal bruge til (og da slet ikke vidste hvordan jeg var kommet i besiddelse af), så kunne jeg overtage Googles brand?


Nej
Gravatar #10 - Zombie Steve Jobs
26. mar. 2011 09:38
Det skal måske nævnes, at Nokia er den helt store taber.
Gravatar #11 - Johii
28. mar. 2011 07:16
Orl'y? og jeg som troede det var Tokyo electric power company som havde det mest verdifulde brand.
Gravatar #12 - BeLLe
28. mar. 2011 07:57
Med hvad med CocaCola?

Lå de ikke engang på 1.pladsen
Gravatar #13 - CoCantz
28. mar. 2011 11:51
Nu er de jo ikke de eneste, der værdisætter brands. Og der er også stor forskel på et brandsværdi - fx genkendelse, positive relationer og så hvad et givent brand kan gøre, hvis de blåstempler noget.

Fysiske produkter som man forbruger vil stadig (altid?) have et stærkere tag i folk, men brandets samlede værdi vil ikke nødvendigvis afspejle dette.

Jeg tror fx også Coca-Cola stadig vil score bedre i en test målt på befolkningen på gadeplan ift. genkendelighed, responstid og hvilken umiddelbar respons brandet har på personen... men det betyder jo ikke højere brandværdi

Mange har jo ikke et decideret forhold til Google - langt de fleste bruger ikke et Google produkt, men "bare" deres service som søgemaskine (ja, det er også et produkt).
Omvendt så er Google (Apple mv.) meget stærkere, når de lancerer eller støtter op om noget.

Anywho - her er en anden (ikke bedre) "best global brands 2010" liste
http://www.interbrand.com/en/best-global-brands/be...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login