mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
RMJdk (4) skrev:Det er vildt så godt det er gået google, alt de har rørt er faktisk blevet fra lort til guld.
Nah...de kan såmænd også kikse: http://www.pcworld.com/article/146101/top_10_googl...
Brandz som denne årligt undersøgelse kaldes i daglig tale.
Ved at de fleste analytikere ser meget på ting som momentum og lign. altså brands som har haft stor fremgang i løbet af året.
Men nu skal du jo tænke på hvor mange penge McD bruger på markedsføring :P
Ved at de fleste analytikere ser meget på ting som momentum og lign. altså brands som har haft stor fremgang i løbet af året.
hr. værk (8) skrev:kan godt lide at mac-D er på listen, det bekræfter lidt den der om at dårlig pr er bedre end ingen pr...
Men nu skal du jo tænke på hvor mange penge McD bruger på markedsføring :P
hr. værk (8) skrev:kan godt lide at mac-D er på listen, det bekræfter lidt den der om at dårlig pr er bedre end ingen pr...
McD er jo middelmåddig mad til en middelmåddig pris...
uanset hvad man hører er irellevant... de er jo de eneste som gider ofre penge på at være i nærheden...
#11
Og man ved at de har penge nok til at give kæmpebeløb i erstatning hvis man får en pomfrit galt i halsen.
Og man ved at de har penge nok til at give kæmpebeløb i erstatning hvis man får en pomfrit galt i halsen.
McDonald's bruger mange ressourcer på velgørenhed og er i toppen hvad angår social bevidsthed - de pryder sig blandt andet af stor etnisk diversitet blandt deres medarbejdere, i hvert fald på restaurationsniveau. Om det samme gør sig gældende i ledelsen, har jeg ingen anelse om.
De er også forholdsvis aktive i de amerikanske lokalsamfund, hvor de, såvidt jeg ved, uddeler legater til trængende børn. Heller ikke dét ved jeg særlig meget om, men Google har sikkert mange spændende historier at fortælle, hvis man virkelig er interesseret.
Jeg er ikke overrasket over, at de har et stærkt brand; uanset det paradoksale i at de pusher hjerte-kar-sygdomme og blodpropper.
De er også forholdsvis aktive i de amerikanske lokalsamfund, hvor de, såvidt jeg ved, uddeler legater til trængende børn. Heller ikke dét ved jeg særlig meget om, men Google har sikkert mange spændende historier at fortælle, hvis man virkelig er interesseret.
Jeg er ikke overrasket over, at de har et stærkt brand; uanset det paradoksale i at de pusher hjerte-kar-sygdomme og blodpropper.
RMJdk (4) skrev:Det er vildt så godt det er gået google, alt de har rørt er faktisk blevet fra lort til guld.
Så vidt jeg ved er der kun en eneste af alle deres mange ideer som de tjener penge på idag - nemlig reklamer på søgemaskinen.
Resten er enten lovende eller fiasko.
hr. værk (8) skrev:kan godt lide at mac-D er på listen, det bekræfter lidt den der om at dårlig pr er bedre end ingen pr...
Alle kender McD, deres logo og deres varer.
Det gør det til et værdifuldt brand.
Marlboro er jo heller ikke ligefrem kendt for sine sunde produkter!
Og jeg finder også GE med billige varer.
Men alle kender navnene og logoerne.
Brandet er jo reelt ikke så meget værd i sig selv. Det er jo deres produkt der har gjort dem kendt og ikke brandet. Det kan jo ikke holde værdien hvis det sælges til et firma med andre ydelser. Nogle af de andre brands på listen har en mere reel værdi, da det netop er brandingen som har gjort firmaerne store.
1000tusind (16) skrev:Brandet er jo reelt ikke så meget værd i sig selv. Det er jo deres produkt der har gjort dem kendt og ikke brandet. Det kan jo ikke holde værdien hvis det sælges til et firma med andre ydelser. Nogle af de andre brands på listen har en mere reel værdi, da det netop er brandingen som har gjort firmaerne store.
Jo et brand har da meget værdi - det er bla. det som gør at folk køber coca cola istedet for det i netto eller køber mac istedet for acer. Brands gør at de kan tage mere for deres varer fordi folk har tiltro til brandet og er villige til at give lidt ekstra for det = merværdi for kunden.
Hvis coca cola blev opkøbt af carlsberg så tvivler jeg stærkt på det vil have nogen effekt på salget(ja ved godt det var et dårligt eksempel).
En del af branding går også hvordan firmaerne tjener penge på deres brand - malker det om man vil.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.