mboost-dp1

Google Inc.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
der findes (på iPhone, jeg ved ikke med Android men jeg går ud fra det også findes der) apps hvor du kan downloade søgbare kort til din telefon, hvis du f.eks. ved at du skal til Paris - man kunne jo på samme måde cache et kort over den rute man skal køre ned gennem Tyskland med en margin på x kilometer ... selvom det sføli ikke er helt optimalt ifht. den funktion en GPS egentlig skal opfylde, nemlig sikkerhed.
Fuldkommen enig!
De operatører er vanvittige og det burde laves vha. lovgivning i EU således de roaming priser ikke går helt amok.
Jeg var i Sydfrankrig sidste år og surfede et par gange på min telefon og tjekkede mails... 1.700 kr. i data forbrug. Gisp.
Jeg har også valgt at købe Tomtom til iPhonen, alene af den årsag at det er offline.
De operatører er vanvittige og det burde laves vha. lovgivning i EU således de roaming priser ikke går helt amok.
Jeg var i Sydfrankrig sidste år og surfede et par gange på min telefon og tjekkede mails... 1.700 kr. i data forbrug. Gisp.
Jeg har også valgt at købe Tomtom til iPhonen, alene af den årsag at det er offline.
Så længe at vi har de roaming-priser som vi har i europa, så er online-navigation som googles, og jeg mener også Nokia har noget, kun for de rige.
Jeg holder mig til min gamle GPS og mit Copilot til min android når jeg skal uden for landets grænser.
Det giver mening - kom i sving !!
Jeg holder mig til min gamle GPS og mit Copilot til min android når jeg skal uden for landets grænser.
Hvis det giver mening, vil vi måske lancere det.
Det giver mening - kom i sving !!
jeg bruger traveldroid til android. en offline turn-by-turn app, som ser ud til at bruge google maps.
det er en efterkommer at mapdroyd hvor man kan downloade et land/region. den kigger også efter om der er opdateringer (noget google maps kan lære af, hvis de vil lave en cached maps).
ellers er der vist andnav2 hvor der kræves lidt nørderi, men hvor man selv kan vælge detaljegraden af map og hvor meget af ruten man gerne vil downloade (om det kun er selve ruten, eller man tager f.eks 20km til hver side af ruten)
det er en efterkommer at mapdroyd hvor man kan downloade et land/region. den kigger også efter om der er opdateringer (noget google maps kan lære af, hvis de vil lave en cached maps).
ellers er der vist andnav2 hvor der kræves lidt nørderi, men hvor man selv kan vælge detaljegraden af map og hvor meget af ruten man gerne vil downloade (om det kun er selve ruten, eller man tager f.eks 20km til hver side af ruten)
De har jo egentlig ret. Offline matriale (her kort) hører fortiden til. Data skal ligge online så det hele tiden er opdateret. Det er den vej man gå med al data.
teleoperatørene må bare se at følge med tiden så deres kunder kan bruge de moderne redskaber de gerne vil - uden at blive flået.
teleoperatørene må bare se at følge med tiden så deres kunder kan bruge de moderne redskaber de gerne vil - uden at blive flået.
#9 Personligt ser jeg ikke noget problem i at have kortet liggende lokalt. Altså med mindre selvfølgelig at priserne bliver lavere.
Hvis jeg kan undgå at skulle betale noget, så vil jeg gerne brug de mange ekstra GB, som ligger på min mobil, jeg alligevel aldrig bruger.
Hvis jeg kan undgå at skulle betale noget, så vil jeg gerne brug de mange ekstra GB, som ligger på min mobil, jeg alligevel aldrig bruger.
I følge en artikel fra version2, er det ikke heeelt så stort et problem som det her bliver blæst op til.
Jeg går ud fra ovenstående er forudsat du bruger google navigation med "Maps" og ikke med "Earth".. Men jeg kan sku godt nøjes med Maps i udlandet hvis jeg virkelig bare skal finde vej og ikke har mulighed for anden navigation.
Jeg synes google er gået så langt de kan med online kort - men jeg ser stadig gerne muligheden for at downloade kort til ferien - da det jo er absolut gratis..
(1MB koster herhjemme omkring 8 kr. hos 3 uden data abonnement - det koster væsentlig mere med roaming..)
http://www.version2.dk/artikel/15152-google-lancerer-gps-navigation-i-danmark-med-android skrev:Google Maps Navigation er rent internetbaseret, så alle data bliver hevet ned til lejligheden. Det kunne lyde som en dyr fornøjelse i datatrafik, men Google afviser, at funktionen sluger store mængder data. På en normal 20 kilometers-tur bruger navigationen kun 200 kilobyte data, alt inklusive, oplyser Google.
Jeg går ud fra ovenstående er forudsat du bruger google navigation med "Maps" og ikke med "Earth".. Men jeg kan sku godt nøjes med Maps i udlandet hvis jeg virkelig bare skal finde vej og ikke har mulighed for anden navigation.
Jeg synes google er gået så langt de kan med online kort - men jeg ser stadig gerne muligheden for at downloade kort til ferien - da det jo er absolut gratis..
(1MB koster herhjemme omkring 8 kr. hos 3 uden data abonnement - det koster væsentlig mere med roaming..)
BeLLeDK (9) skrev:De har jo egentlig ret. Offline matriale (her kort) hører fortiden til. Data skal ligge online så det hele tiden er opdateret. Det er den vej man gå med al data.
teleoperatørene må bare se at følge med tiden så deres kunder kan bruge de moderne redskaber de gerne vil - uden at blive flået.
Mon ikke du snarere mener, at online materiale er fremtiden. Virkeligheden er jo, at der ikke er trådløs dækning over alt, og derfor er offline materiale særdeles nyttigt, hvis man vil have noget brugbart. Offline materiale hører bestemt ikke fortiden til.
snesman (6) skrev:#5
Den her? http://europe.nokia.com/support/download-software/...
Ja - det er link til ovi-suite. Du kan downloade kortene via det. Du kan også kan hente turn-by-turn navigations software.
Der er officielle stemmer på mange sprog, men også mange fra andre brugere, og du kan lave din egen stemme...
Kortene hentes med programmet maps-installer, se evt. her.
Mr AC (4) skrev:... så er online-navigation som googles, og jeg mener også Nokia har noget, kun for de rige.
Du er på internettet. Så du behøver ikke at "mene" ;-)
Nu har #5 også påpeget dette men jeg vil stadig kommenterer det fordi det her sker HVER gang der er en mobil-diskussion. Folk hiver altid et eller andet forkert argument fordi de i bund og grund ikke kender til fakta. Hvorfor? Der er ingen grund til det: http://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_Maps
Anyway:
Nokias GPS fungerer 100% offline, er gratis og baseret på Navteq kort som er Tele-Atlas langt overlegen.
exert (12) skrev:
Mon ikke du snarere mener, at online materiale er fremtiden. Virkeligheden er jo, at der ikke er trådløs dækning over alt, og derfor er offline materiale særdeles nyttigt, hvis man vil have noget brugbart. Offline materiale hører bestemt ikke fortiden til.
Så længe de kører igennem firmaer som Tele-Atlas og Navteq går der i forvejen f.eks. 90 dage imellem hver release. Så hvor vigtigt er det egentligt med dagfriske kort?
Men nu er Google heldigvis på vej væk fra Tele-Atlas i USA og kan derfor selv styre opdateringer der så hyppigheden bliver måske mere ofte.
Men det er stadig ikke hver dag at en satellit tager billeder af dit hus, at en streetview-bil køre forbi eller at Google køber kort af Kort og matrikelstyrelsen. "Dagsfriske" kort giver simpelthen ingen mening nu - kun trafikmeldinger og der har vi andre systemer.
Det smarte ved at være online er jo netop at man til hver en tid, via google's search-engine kan finde det sted man vil hen til. F.eks. kan jeg søge på "brunsgalleri parkering" og wupti, så bliver jeg navigeret til parkeringspladsen..
Desuden kan man på sin rute se, hvor meget trafik der er og det fungere faktisk fantastisk godt. (Det kræver jo altså også at man er online, for at få trafikoplysninger)
Jeg synes det er ærgeligt at roaming priserne i Europa er så store.
Så må man jo nøjes med Navigon til Android (som efter min mening er den bedste, har prøvet CoPilot og Synic Mobile Maps, eller hvad det nu hedder)
Desuden kan man på sin rute se, hvor meget trafik der er og det fungere faktisk fantastisk godt. (Det kræver jo altså også at man er online, for at få trafikoplysninger)
Jeg synes det er ærgeligt at roaming priserne i Europa er så store.
Så må man jo nøjes med Navigon til Android (som efter min mening er den bedste, har prøvet CoPilot og Synic Mobile Maps, eller hvad det nu hedder)
Dette er jo kun et problem i USA hvor de har retarded begrænsninger. BRUT versionen af google maps er på vej med caching af maps.
BRUT havde også navigation(turn-by-turn) før der blev åbnet for det i DK..
BRUT havde også navigation(turn-by-turn) før der blev åbnet for det i DK..
Han peger på at mange teleudbydere har begrænsninger på hvor meget man må downloade
Det giver jo ingen mening det der. Det er vel lige meget trafik, uanset om man downloader lige inden man kører, eller om man downloader mens man kører.
Jeg synes altså ikke det er så praktisk at den ikke virker når man kommer til et sted hvor der ikke er dækning.
I øvrigt kunne man jo bare downloade via wifi.
Men pointen er egentlig: Det er en sag mellem kunden og teleudbyderen. Jeg har en begrænsing, men måden at undgå at opnår den, der da for pokker ikke at ødelægge de apps som bruger internet-forbindelsen.
Jeg købte også CoPilot og brugte det i nogle måneder, men så opgraderede jeg til Froyo og så var det slut med det.
CoPilot har ikke virket siden opgraderingen, men så kom Google jo heldigvis til hjælp med deres eget.
Bortset fra at det kræver dataforbindelse, så kan jeg alligevel bedre lide Googles navigation.
Primært på grund af søgefunktionen som #15 nævner - det er satme bare genialt. Det overskygger, for mit vedkommende, alle de mangler der trods alt er. Nu er jeg ikke tung-bruger af GPS, men jeg kunne alligevel godt bruge funktioner som ruter med flere stop undervejs.
CoPilot har ikke virket siden opgraderingen, men så kom Google jo heldigvis til hjælp med deres eget.
Bortset fra at det kræver dataforbindelse, så kan jeg alligevel bedre lide Googles navigation.
Primært på grund af søgefunktionen som #15 nævner - det er satme bare genialt. Det overskygger, for mit vedkommende, alle de mangler der trods alt er. Nu er jeg ikke tung-bruger af GPS, men jeg kunne alligevel godt bruge funktioner som ruter med flere stop undervejs.
Et statisk cached kort - der ikke ligefrem er flere måneder eller år gammelt - er vel lige så godt som ét der hentes 'live online', da disse kort heller ikke er bedre opdateret. Det kan jeg simpelthen ikke se forskellen i. Begrænsningerne må være mulighederne for at afvige fra ruten, eller et spørgsmål om tilgængelig plads til kortdata. Hvilket på moderne enheder heller ikke burde være noget nævneværdigt problem. Så for mig lyder det lidt som en undskyldning for at programmet endnu ikke er tilstrækkeligt færdigudviklet.
Selvfølgelig vil der være brug for visse onlinedata hvis det skal have fuld værdi, men jeg tvivler på at det er nødvendigt med ret mange bytes pr. kørt km. - det være sig ifm. data omkring ting man passerer (tankstationer osv) hvor man jo nok alligevel ville søge på nettet, eller TMC-data omkring trafik. Hvilket ser ud til at være understøttet. Så mon ikke det er et spørgsmål om tid, hvis Google da ellers kan komme overens med både tele- og kortudbydere om sådan service.
Jeg tror det primære problem er det sidstnævnte... den nuværende løsning er der langt flere penge i for alle parter, altså naturligvis pånær brugerne.
Selvfølgelig vil der være brug for visse onlinedata hvis det skal have fuld værdi, men jeg tvivler på at det er nødvendigt med ret mange bytes pr. kørt km. - det være sig ifm. data omkring ting man passerer (tankstationer osv) hvor man jo nok alligevel ville søge på nettet, eller TMC-data omkring trafik. Hvilket ser ud til at være understøttet. Så mon ikke det er et spørgsmål om tid, hvis Google da ellers kan komme overens med både tele- og kortudbydere om sådan service.
Jeg tror det primære problem er det sidstnævnte... den nuværende løsning er der langt flere penge i for alle parter, altså naturligvis pånær brugerne.
MOA (2) skrev:Fuldkommen enig!
De operatører er vanvittige og det burde laves vha. lovgivning i EU således de roaming priser ikke går helt amok.
Jeg var i Sydfrankrig sidste år og surfede et par gange på min telefon og tjekkede mails... 1.700 kr. i data forbrug. Gisp.
Jeg har også valgt at købe Tomtom til iPhonen, alene af den årsag at det er offline.
Det er heldigvis allerede lavet vha lovgivning: http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?refe...
(0) skrev:Han peger på, at mange teleudbydere har begrænsninger på, hvor meget man må downloade, og kritiserer også de meget høje roamingpriser i Europa.
Akkurat lige hvad der har holdt mig fra at købe en smartfone. Håber det bliver lavet om til når der kommer tablet PC'er på markedet. Kunne godt bruge en til noget VNC af min filserver derhjemme men det er for dyrt sådan som priserne er nu på trådløs kommunikation.
#23 hvis du gad google mere end bare 1 gang ville du se at traveldroyd netop understøtter det:
http://www.traveldroyd.com/traveldroyd/
http://www.traveldroyd.com/traveldroyd/
ghostface (24) skrev:#23 hvis du gad google mere end bare 1 gang ville du se at traveldroyd netop understøtter det:
http://www.traveldroyd.com/traveldroyd/
Nåh...men Mapdroyd koster penge, med mindre man lige har tænkt sig at rejse til Berlin. Tak for de "gode" råd ;)
Så "det koster gratis" er vist en sandhed med modifikationer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.