mboost-dp1

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Google - not just a search machine/internet provider/world mapping service/barnepige. Now also a car make! Get your googlevan today!
kæft google er seje.
Håber at deres teknologi bliver så god at den kan komme til at erstatte menneskelig kørsel fuldstændig. Tænk på den service det ville give, øget sikkerhed etc. Tænk at den eneste ulykke er sket pga. en bagvedliggende bil. Det er jo ikke selvforskyldt som så.
Håber at deres teknologi bliver så god at den kan komme til at erstatte menneskelig kørsel fuldstændig. Tænk på den service det ville give, øget sikkerhed etc. Tænk at den eneste ulykke er sket pga. en bagvedliggende bil. Det er jo ikke selvforskyldt som så.
Google to the Rescue...
Amerikanernes IQ er nu nede på 88 og de er derfor ikke egnede til at køre bilen selv... derfor må Google træde ind og løse det problem for dem...
De har enda også lige fundet på en måde at vide hvad man tænker, så om ikke så længe skal folk bare mades af en robot (GoogleFeedingBot)
2025:
We've offshored thinking and breathing now to china, inceadible whats possible these days..
Amerikanernes IQ er nu nede på 88 og de er derfor ikke egnede til at køre bilen selv... derfor må Google træde ind og løse det problem for dem...
De har enda også lige fundet på en måde at vide hvad man tænker, så om ikke så længe skal folk bare mades af en robot (GoogleFeedingBot)
2025:
We've offshored thinking and breathing now to china, inceadible whats possible these days..
Der er en google tech talk med ham der har skrevet blog-indlægget her.
Meget interessant at de har hyret ham (vandt darpa grand challenge i 2005) samt dem der vandt urban challenge i 2007. Så lyder det også til at de har hyret nogen fra berkeley der havde et lidt mindre succesfuldt forsøg med en motorcykel (er ikke helt sikker. den er nævnt i videoen, men det er et par år siden jeg så den).
Meget interessant at de har hyret ham (vandt darpa grand challenge i 2005) samt dem der vandt urban challenge i 2007. Så lyder det også til at de har hyret nogen fra berkeley der havde et lidt mindre succesfuldt forsøg med en motorcykel (er ikke helt sikker. den er nævnt i videoen, men det er et par år siden jeg så den).
f-style (2) skrev:kæft google er seje.
Håber at deres teknologi bliver så god at den kan komme til at erstatte menneskelig kørsel fuldstændig. Tænk på den service det ville give, øget sikkerhed etc. Tænk at den eneste ulykke er sket pga. en bagvedliggende bil. Det er jo ikke selvforskyldt som så.
Kommer an på om den bil der påkørte den var en anden Google-bil :)
Bliver der mon kør-ordenligt garanti på produktet??
Hvis jeg får en fartbøde mens google styrer min bil vil jeg da ikke betale, ej heller klippes i kortet.
Det med et der indsamles data fra andre biler er genialt. Jeg har længe undret mig over at gps'er ikke allerede opsamler data og retter det når kortene er lidt forkerte. F.eks. når gps'en mener at du er nået til rundkørslen, men 100 ud af 100 biler først drejer om 30 meter.
Pøj pøj med projektet, der er lang vej til jeg tør sætte mig ind i sådan en bil...
Hvis jeg får en fartbøde mens google styrer min bil vil jeg da ikke betale, ej heller klippes i kortet.
Det med et der indsamles data fra andre biler er genialt. Jeg har længe undret mig over at gps'er ikke allerede opsamler data og retter det når kortene er lidt forkerte. F.eks. når gps'en mener at du er nået til rundkørslen, men 100 ud af 100 biler først drejer om 30 meter.
Pøj pøj med projektet, der er lang vej til jeg tør sætte mig ind i sådan en bil...
hi hi må da ike håbe at den bruger google navigation. har prøvet et par gange at den siger at jeg skal dreje til højre nu, men der er ikke nogen vej, og den værste var da jeg endte i et T kryds og den bad mig om at fortsætte ligeud. Havde jeg gjord det så var der en husejer der var blevet sur hi hi. Kan godt lide tanken om at bilen selv kan kører, men hvad med den måde den naviger på??
Hvor lang tid kan man så køre med Google som styresystem i bilen før det går ud af Beta?
I nyheden står der, at de bruger Googles datacentre til at lave beregningerne. Det er da lidt farligt hvis man kører et sted, hvor der er lavt signal, eller hvis man kører på Motorring 3 hvor mange andre kører, risikerer vi så ikke ekstremt høj ping og svartid - og hvad kommer det til at betyde for bilerne? Det kræver i hvert fald stor udbygning af 3g, eller bare udrulning af 4g eller åbning af FM-nettet til den slags...
I nyheden står der, at de bruger Googles datacentre til at lave beregningerne. Det er da lidt farligt hvis man kører et sted, hvor der er lavt signal, eller hvis man kører på Motorring 3 hvor mange andre kører, risikerer vi så ikke ekstremt høj ping og svartid - og hvad kommer det til at betyde for bilerne? Det kræver i hvert fald stor udbygning af 3g, eller bare udrulning af 4g eller åbning af FM-nettet til den slags...
pezzen (14) skrev:Ahh glæder mig allerede til jeg kan drikke mig i hegnet for så at ringe efter min egen bil der kommer og kører mig hjem og laver en alarm når den er hjemme så jeg kan sove videre inde i den dejlig varme seng :)
Ok den side har jeg slet ikke tænkt på. Nu bliver taxi chaufør også ledige
Hvorfor får I det til at lyde som om det er noget nyt http://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_Grand_Challenge
martink (18) skrev:Hvorfor får I det til at lyde som om det er noget nyt http://en.wikipedia.org/wiki/DARPA_Grand_Challenge
Fordi det er? Keep it simple stupid = KISS
Lige indtil nogen af dine "venner" finder ud af at få den til at køre til Oberhausen i stedet for dit hjem :)pezzen (14) skrev:Ahh glæder mig allerede til jeg kan drikke mig i hegnet for så at ringe efter min egen bil der kommer og kører mig hjem og laver en alarm når den er hjemme så jeg kan sove videre inde i den dejlig varme seng :)
Det kunne være bilen der kørte ind i Google-bilen var fordi Google-bilen holdt for rødt når den ikke skulle.
Hvis der lige var blevet rødt og ethvert menneske havde sneget sig med over, er det en slags fejl at Google-bilen ikke også gør det.
Hvis der lige var blevet rødt og ethvert menneske havde sneget sig med over, er det en slags fejl at Google-bilen ikke også gør det.
nielsbrinch (21) skrev:Det kunne være bilen der kørte ind i Google-bilen var fordi Google-bilen holdt for rødt når den ikke skulle.
Hvis der lige var blevet rødt og ethvert menneske havde sneget sig med over, er det en slags fejl at Google-bilen ikke også gør det.
Jeg håber ikke du har kørekort? :)
BrianB (23) skrev:Jeg forudser at når først unge knægte finder ud af at sabotere denne slags biler (der skal måske bare en lygte/laserpen til), så bliver hele idé'en med selvkørende biler skrottet.
Du kan lige så let sabotere en menneskelig billist med en laser pegepen. Det er sket flere gange, med ulykker til følge.
Mort (24) skrev:Du kan lige så let sabotere en menneskelig billist med en laser pegepen. Det er sket flere gange, med ulykker til følge.
Har du en kilde?
Jeg har ofte søgt, men har ikke kunne finde andet end rygter og FUD.
Er selv af den mening at man skal holde sig fra at føre bil, hvis man kan blive generet nok af en laserpen, til at man kører galt.
Glæder mig til at se trafik der flyder af sig selv.
Mindes at have set en animeret koncept video, hvor 100+ biler med 60 km/t fletter ind og ud mellem hinanden på vej gennem et vejkryds. Bilerne kommunikerer med andre biler inden for en 2km radius og sørger så selv for at skabe den nødvendige afstand.
Kan desværre ikke finde videoen :(
Mindes at have set en animeret koncept video, hvor 100+ biler med 60 km/t fletter ind og ud mellem hinanden på vej gennem et vejkryds. Bilerne kommunikerer med andre biler inden for en 2km radius og sørger så selv for at skabe den nødvendige afstand.
Kan desværre ikke finde videoen :(
Nightcover (19) skrev:Fordi det er? Keep it simple stupid = KISS
Hvis jeg kunne rate dig "Fuckhoved" så gjorde jeg det men det er desværre ikke muligt, så jeg må nøjes med "Flamebait", prøv da og skriv ordentligt en anden gang.
Men hvad er det nye i det Google har gjort her? Det er da flere år siden at de første føreløse biler blev lavet.
Så mangler vi bare at køleskab/ovn derhjemme lige anretter en godnat burger med pomfritter og en kold cola..pezzen (14) skrev:Ahh glæder mig allerede til jeg kan drikke mig i hegnet for så at ringe efter min egen bil der kommer og kører mig hjem og laver en alarm når den er hjemme så jeg kan sove videre inde i den dejlig varme seng :)
There you go Google, i må godt tage min ide.
martink (28) skrev:Hvis jeg kunne rate dig "Fuckhoved" så gjorde jeg det men det er desværre ikke muligt, så jeg må nøjes med "Flamebait", prøv da og skriv ordentligt en anden gang.
Men hvad er det nye i det Google har gjort her? Det er da flere år siden at de første føreløse biler blev lavet.
De har videreudviklet på stanley og boss så de er i stand til at køre på offentlige veje uden hjælp fra en kører (de kørte på lukkede arealer). Desuden har de smidt beregningerne over til googles datacenter så man slipper for at have bagagerummet fyldt op med computere.
#30 hvis det er sandt, så takker jeg helst nej til en tur. Jeg kan sagtens se det smarte i førerløse biler, men det skal ikke foregå på en central server hos google. Alt respekt til google, men tag en tur ud at køre, hvor der er huller i mobilsignalerne. Hvad så?
Der foretrækker jeg nu "baggagerummet fyld op med computere"
Der foretrækker jeg nu "baggagerummet fyld op med computere"
Jakob Jakobsen (25) skrev:Har du en kilde?
Jeg har ofte søgt, men har ikke kunne finde andet end rygter og FUD.
Er selv af den mening at man skal holde sig fra at føre bil, hvis man kan blive generet nok af en laserpen, til at man kører galt.
Nej da jeg ikke gemmer URLs på alle de nyheder jeg læser i min levetid, har jeg ikke nogen kilde.
Hvis man skal holde sig fra at køre bil, hvis man kan blive generet nok af en laserpen til at køre galt, så skal alle holde sig fra at køre bil om aftenen eller natten.
Det at blive lyst i øjet af en laserpen kan komme som en meget pludselig og smerteful oplevelse, specielt hvis det er mørk og øjnenes følsomhed er højere.
At blive udsat for en pludselig og uventet stærk smerte vil have en stor chance for at give et ukontrolleret spjæt i kroppen og der skal ikke mere til for at komme til at dreje rettet en smule og dermed risikere at ryge af vejen.
Så vidt jeg lige kan forstå efter en hurtig søgning er det eneste vislab laver at de har en bil til at følge efter en anden.
Jeg tror at det google mener er nyt er at de kan køre helt uden interaktion fra en fører.
I realiteten kommer det nok frem nu fordi et tysk universitet demonstrerede deres bil i sidste uge.
Jeg tror at det google mener er nyt er at de kan køre helt uden interaktion fra en fører.
I realiteten kommer det nok frem nu fordi et tysk universitet demonstrerede deres bil i sidste uge.
#34
En almindelig håndholdt laserpen ville ikke kunne genere dig mere end en modkørende bil med det lange lys på.
Prøv at regne ud hvor nøjagtigt du skal holde laseren hvis du vil ramme en person, der kører i en bil, i øjet i så lang tid at det begynder at være farligt, endsige give smerter.
En laser giver ikke normalt smerter da de rammer et meget lille punkt, hvorimod normalt lys rammer hele nethinden.
En almindelig håndholdt laserpen ville ikke kunne genere dig mere end en modkørende bil med det lange lys på.
Prøv at regne ud hvor nøjagtigt du skal holde laseren hvis du vil ramme en person, der kører i en bil, i øjet i så lang tid at det begynder at være farligt, endsige give smerter.
En laser giver ikke normalt smerter da de rammer et meget lille punkt, hvorimod normalt lys rammer hele nethinden.
Jonas (12) skrev:Det med et der indsamles data fra andre biler er genialt. Jeg har længe undret mig over at gps'er ikke allerede opsamler data og retter det når kortene er lidt forkerte. F.eks. når gps'en mener at du er nået til rundkørslen, men 100 ud af 100 biler først drejer om 30 meter.
Moderne GPSmodtagere til biler gør allerede noget lignende; Tomtom kalder det vist "IQ routes"; systemet måler faktisk hastighed på givne vejstrækninger og melder tilbage til Tomtom, som så reviderer deres ruteplanlægning og tidsestimater ud fra tid på dagen/ugen/året og sted.
#0 << Sjovt; det er efterhånden en del år siden, at BMW demonstrerede nøjagtigt dette på Discovery. Systemet benyttede striber på vejen og foran/bagvedliggende biler til at navigere trafikken. Bilen kunne sågar foretage sikre overhalinger og parkere.
Mercedes implementerer fartpilot, som reagerer på både foranliggende og bagfrakommende biler; systemet holder konstant optimal afstand til begge og advarer, hvis der forudses problemer. På samme vis bremses automatisk (med fartpilot slpet fra), hvis bilen for hurtigt nærmer sig foranliggende.
VW implementerer automatisk parallelparkering.
Så nogen nyhed er de involverede teknologier ikke; havde de fået systemet godkendt til almindelig færdsel, var det en nyhed. Og at Google involverer sig er ligeledes (for mig) en nyhed.
martink (28) skrev:Hvis jeg kunne rate dig "Fuckhoved" så gjorde jeg det men det er desværre ikke muligt, så jeg må nøjes med "Flamebait", prøv da og skriv ordentligt en anden gang.
Men hvad er det nye i det Google har gjort her? Det er da flere år siden at de første føreløse biler blev lavet.
'KISS' er en måde at lave hjemmeside/programmere på, hvor man sørger for at gøre tingene så simpelt som muligt, der af keep it simple stupid (hvor stupid referere til at alle skal kunne forstå det, og altså ikke et angreb; ligesom "idiot sikkert".
Hvis du kigger på hvad Google bilerne kan (køre i trafikken tilsynladende uden uheld) er det langt mere advanceret end hvad du linker til og i virkeligheden ikke særlig relevant, da de bruger forskellig teknik. Jeg tror i hvert fald ikke at de biler du linker til bruger google services til at fungerer.
Men det var altså ikke et angreb.
edit: havde ikke set #30 da jeg skrev dette.
el_barto (40) skrev:Lad os håbe at ruterne IKKE baseres på Google Maps - så ville min bil køre i et uendeligt loop her på vores nye indfaldsveje i Århus N :(
Enig, synes efterhånden at Google Maps er ved at falde lidt bagud (kvalitets mæssigt) ift. f.eks. krak. Men bilerne registrere vejsporer m.m så de ved præcist hvor de er.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.