mboost-dp1

Google

Google dropper audioreklamer

- Via TechCrunch - , redigeret af Net_Srak

Google tjener gode penge på at håndtere reklamer på nettet, rigtig gode penge, og tænkte for nogen tid siden, at deres koncept nok også kunne bruges til audioreklamer, til f.eks. radio.

I den forbindelse blev konceptet Audio Ads opfundet, og de lavede softwarepakken Google Radio Automation, der gør det nemmere at afvikle en radiostation.

Nu har Google besluttet at trække sig fra markedet og fokusere på det, de er gode til, reklamer på internettet.

Google nåede at opkøbe flere virksomheder i deres radioeventyr, blandt andet selskabet dMark Broadcasting for $102 millioner, der skulle danne rygraden for det nye forretningsområde.

Google oplyser, at de i forbindelse med deres exit fra markedet vil afskedige op til 40 medarbejdere.





Gå til bund
Gravatar #1 - mireigi
13. feb. 2009 11:21
Surt at bruge $102 millioner på ingenting.

#on-topic:
Jeg blev lige så glad da jeg læste overskriften. Troede at de ville stoppe med de irriterende flash-reklamer med lyd som man finder rundt omkring. Åbenbart ikke.
Gravatar #2 - Bundy
13. feb. 2009 11:31
Mere nederen at arbejde for et af de steder der blev opkøbt, også blive fyret ..

Gravatar #3 - RKJ
13. feb. 2009 11:45
Hvor der handles, der spildes. :) Men det er da et kedeligt træk, men fornuftigt hvis det ikke gik som planlagt.
Gravatar #4 - salatbar
15. feb. 2009 12:52
Nogle gange skal Googles strategi om at skyde med spredehagl jo også gå galt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login