mboost-dp1

unknown

GLS udvider i Danmark

- , redigeret af Net_Srak

I samarbejde med Coop og Blockbuster, bliver det nu muligt at få sendt sine pakker billigere og muligt at afhente dem på et senere tidspunkt, end det Post Danmark tilbyder i dag.

GLS Denmark er i dag Danmarks andenstørste pakkepost distributør og ejes af engelske Royal Mail. Coop og Blockbusters butikker, vil give 500 “posthuse” til GLS, som åbner for post den 1. maj.

Specielt de danske e-handelsvirksomheder er meget glade for det nye samarbejde, da de ikke er specielt imponerede over Post Danmark, som de mener er dyr og ufleksibel.





Gå til bund
Gravatar #1 - Budda-X
28. apr. 2006 22:04
Min rule of thumb med Post Danmark er: Kan det ikke tåle at blive tabt på gulvet. Så skal du ikke sende det med Post Danmark.
Gravatar #2 - BurningShadow
28. apr. 2006 22:13
Jeg glæder mig, for som #1 giver udtryk for, så er Post Danmark jo ikke de bedste til at håndtere forsendelser.
Gravatar #3 - bitnissen
28. apr. 2006 22:19
For dælen, det kan jo kun blive positivt! Øget konkurrence er altid bedst for forbrugeren og hvis de rent faktisk sigter efter det ellers en smule af Post Danmark forsømte skrøbelige pakke-område, kan jeg da kun klappe i mine små hænder :-)

Bedre priser og bedre transport - hvad kan man mere ønske sig? Er personligt meget ligeglad med at der ikke transporteres direkte til min dør, hvis jeg kan spare lidt penge og jeg slipper for at skulle finde på løsninger så jeg kan nå hjem inden posthuset lukker.
Gravatar #4 - desvaerre
28. apr. 2006 22:21
Jeg kan kun være enig med #1, jeg har sååå mange dårlige eksempler på PostDanmark, bare ikke gør hvad de får betaling for og de vil aldeles ikke stå inde for, de har leveret en lorteservice! Det er ALTID en enkelt medarbejders skyld, hvis navn de aldrig siger da han jo ikke eksistere!

Jeg har skrevet skriftelige klager over deres elendige service, som jeg pt ikke benytter til pakker, da de bare på ingen måder kan håndtere en simpel pakke hvor der står FORSIGTIG på.
Gravatar #5 - UNA
28. apr. 2006 22:33
#1 Ja det er også min opfattelse. Jeg skulle sende et par CPU'er, nogle kølere og andet godt til en ven i jylland, og lige efter jeg har afleveret pakken kaster fyren kassen over i kurven.. ikke ligefrem det bedste indtryk. De formår så også at lave hul på pakken så den ene CPU er på vej ud da min ven modtager den..
Gravatar #6 - -xero-
28. apr. 2006 23:07
Bliver Dk's svar på uHaul
Gravatar #7 - OxxY
29. apr. 2006 00:12
Ja postDK er ikke verdens bedste til at håndtere pakker. MEN(!!) Alle mennesker der sender en pakke med posten burde vide at en pakke først skal sendes til det lokale sorterings center, derefter til det rigtige posthus hvorefter det bliver sorteret til sådan de rigtige pakkebude for fat i dem. Og hvordan mon disse pakker sendes? Ja der er nok en hvis chance for de bliver stablet lidt etc, og en tur med lastbil på de danske veje skal nok også ryste dem lidt rundt.
Med denne viden pakker folk (inklusive firmaer der sender op til 100 pakker om dagen) stadig ting ind som om at pakken vil blive båret på en pude fra posthuset til leveringsadressen.
Dette skal selvfølgelig ikke undskylde postdk's til tider eledige (og dyre) service. Men jeg har endnu ikke set en fornuftig inpakket pakke der ikke har kunne klare håndteringen.

ps. jeg har haft fritidsjob med at hente firmapakker i snart 2 år så jeg har set lidt af hvert med hvad der sker med postens pakker.
Gravatar #8 - Sattie
29. apr. 2006 01:45
#4
Jeg snakkede på tidspunkt med en der arbejde i postdanmark, under pakkehåndteringen.
Han sagde at hvis der stod FORSIGTIG på pakken, og at den ikke var forsikret, syntes de nærmest at det var en pligt at tabe pakken, idet kunden jo prøvede at få en service som de ikke havde betalt for.

Om man forstår folk...
Gravatar #9 - brislingf
29. apr. 2006 06:32
#5

Havde den pågældende medarbejder smidt med mine pakker på den måde var han blevet bedt om at hente den igen, så jeg kunne tjekke den for skadet varer.. Folk i den dansk service branche har godt af at lære hvilket konsekvenser det har for den virksomhed de er ansat i, hvis de sløser, er for doven eller direkte har en skadelig håndtering af virksomhedens kunder.
Gravatar #10 - freesoft
29. apr. 2006 06:55
Ja det kan da kun blive godt. Men nogle gange gør Post DK også lidt mere end man beder om :) (Eller dvs. jeg har oplevet det engang).
Når jeg bestiller ting fra nettet, prøver jeg, hvis det er muligt, at bestille det uden omdeling (Det er hvis 7 kr. man spare, men det er ikke derfor). Men sidst jeg gjorde det, kom de ud med den om aftenen, selvom der stod "Privat uden omdeling" på pakken ;-)
Jeg gør det netop for selv at kunne hente pakken når den er kommet på posthuset. Jeg fik så et brev senere om at nu var pakken kommet, brevet var sendt dagen efter de havde været ude med det.
Gravatar #11 - mryom
29. apr. 2006 07:48
YES! Det er genialt! Nu har postDk jo også snart lukket alle posthuse... Der ligger jo næsten en blockbuster eller brugs på hvert gade hjørne :)

Thumbs up her fra..

ps tror ikke i skal regne med at andre pakke firmaer er meget bedre med håndteringen af pakker
Gravatar #12 - Pr0nking
29. apr. 2006 09:14
Til information ved jeg, at GLS vil sende din pakke i gennemsnit 10% billigere end Post.dk
Gravatar #13 - TwoZero
29. apr. 2006 11:05
Mere info: GLS har i gennemsnit sværere ved at finde din adresse..

Mere konkrekt drejer det sig om at en af mine, nu tidligere, leverandører udelukkende sender med GLS. Kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke fik det bestilte. Besluttede mig for aldrig at benytte den pågældende grossist igen og bestilte så varene et andet sted. Fik så her for et par dage siden en regning på forgæves levering fra grossisten på kr. 108,- fordi GLS ikke kunne finde min adresse.. (!) Behøver jeg sige at min tillid til GLS er forsvundet?
Gravatar #14 - bjerh
29. apr. 2006 11:15
#1.. Bah.. Med mindre du sender en træklods, så kan du jo så ikke sende noget. Det handler også om i stor stil, hvor god man er til at pakke sin pakke ind.

Det skulle nærmere have været.
Hvis det ikke kan tåle at blive tabt på gulvet i indpakning. ;)
Gravatar #15 - TYBO
29. apr. 2006 13:23
GLS er nu ikke bedre til at håndtere pakker...så en pakkemand nede i byen der lod en stor pakke droppe ned fra lastbilen og ned på jorden...ca. 1 meter fald. Der var markeret Forsigtig på kassen og et billed at et glas....det sagde også KLIR da den ramte jorden men pakkemanden lod som ingen ting og kastede andre pakker oven på den.
Gravatar #16 - Jonathan
29. apr. 2006 14:04
I må endelig ikke tror at GLS passer bedre på jeres pakker. GLS kunne f.eks. ikke finde min adresse i Valby, KBH. Søg lidt på google omkring GLS, og så kan I måske finde ud af at PostDK ikke er så slem igen.
Gravatar #17 - Sattie
29. apr. 2006 15:54
#16 og andre.
Løsningen må jo være at i sælger dem en gps løsning så :)
Gravatar #18 - Jonathan
29. apr. 2006 18:13
#17 - Det tror jeg desværre ikke virker, da jeg så pakkemanden(?) for enden af min vej. Han vente om, da han så at det var en blind vej, altså han skulle vende bilen efter at have afleveret pakken.
Efter at de havde sendt min pakke tilbage til centralen (i Jylland), måtte jeg ringe ind og spørger om min adresse var forsvundet, og om de ikke kunne have ringet til mig(de havde mit nummer) nu hvor de faktisk havde mit nummer (Pakken var ellers blevet sendt retur til England). Jeg har hørt om andre lignende historier om GLS, så det var nok ikke én smutter.
Gravatar #19 - ano
29. apr. 2006 18:52
Jeps en pakker fra England blev også lost her, den endte i Sverige :-D , tror nu mere det var afsenderen
Gravatar #20 - TheAvatar
29. apr. 2006 19:04
Vi får pakker med computerudstyr leveret med GLS næsten dagligt, og der er sgu aldrig noget. Altid flinke dem som bringer pakkerne ud, og har endnu ikke set dem behandle pakkerne dårligt eller sløset og kan heller ikke mindes, at vi har haft problemer med "knuste" varer. Thumbs up til GLS herfra. Kan på ingen måde sige det samme om Post Danmark.
GLS kan vel også vinde lidt point fra dag-til-dag levering som Post Danmark ikke har ret meget af mere da. Vil skyde på, at 50% af de pakker vi får med Post Danmark har ligget over en dag, mens GLS (med ekstremt få undtagelser) altid kommer dagen efter (pakker fra Sverige).
Gravatar #21 - phaidros
29. apr. 2006 21:14
#20
Har I kontor i Jylland eller på Sjælland? Vi får også dagligt pakker med GLS, men efter TD flyttede lager til Sverige har leveringstidpunkterne været ekstremt tilfældige. Pakke 2/2 kan fx komme om morgenen og pakke 1/2 kl. 17. Generelt er GLS også ekstremt dårlige til at finde kundernes adresser.
Gravatar #22 - BurningShadow
30. apr. 2006 06:16
For mig ser det lidt ud somom GLS ikke skal bringe pakkerne ud til modtageren, men at modtageren selv skal hente den hos f.eks. Coop-butikkerne. Det fjerner helt problemet med at de ikke kan finde kundernes adresser.
Jeg har nu aldrig selv oplevet problemer, når jeg har modtaget en pakke med GLS, men det sker jo så heller ikke så ofte.

Post Danmark har derimod problemer med alt. På en enkelt uge lykkedes det dem at aflevere to breve til mig der ikke var mine, og de havde fået en pakke med 8 film til at forsvinde ud i den blå luft. Og i perioder skal jeg være glad hvis jeg modtager halvdelen af min post.
Gravatar #23 - Budda-X
30. apr. 2006 08:04
Nu vi er ved de "gode" historier om PostDK...

Jeg har i en periode arbejdet ved Volvo, og der henter vi selv pakkepost på posthuset kl 08:00 hver dag... og jeg har flere gange set en post medarbejder rive de pakker ned fra en reol, ned på enten gulvet eller den vogn jeg skulle rulle pakkerne ud til varevognen med... meget spændende hvis de gør sådan med alle de pakker de får i hænderne...

Men jeg skal sige at jeg har god erfaring med UPS, både hvad andgår udseende af de pakker jeg har fået leveret, og indholdet. Ikke så meget som en skramme eller noget på pakkerne.

Jeg har også oplevet at få en pakke fra et sted i Holland til Holstebro på lige under 24 timer, det er satme god stil.

Desværre så er UPS så også oppe i en helt anden prisklasse end PostDK =(
Gravatar #24 - gentox
30. apr. 2006 09:02
#22
Jeg har også mine skræk historier om Postdanmark, så som det spil jeg havde bestilt fra USA (fordi det ikke sælges i dk), og det havde mit kære postbud smadret ind af min brevsprække i stedet for at skrive en anmeldelse, med det resultat at æsken var helt i stykker.

Men når det er sagt har jeg prøvet mindst lige så mange positive ting, som post der faktisk slet ikke burde være kommet frem pga. dårlig skrevet adresse eller meget mangelfuld adresse.

Jeg tror problemet for Postdanmark er at de får lidt for mange nye medarbejdere som rent ud sagt er pisseligeglade med kunderne. Og det er et stort problem, og kan blive Postdanmarks undergang på længere sigt hvis de ikke får styr på det.

Men som sagt mit gamle trofaste postbud/pakkemand er der 0 problemer med, desværre kan jeg ikke sige det samme om alle hans afløsere når han har ferie.
Gravatar #25 - Daldorph
30. apr. 2006 19:47
Det er en super god idé at man kan hente pakkerne et sted hvor der er længe åbent. Det kunne Post Danmark lære noget af.

Men jeg vil nu nok afholde mig fra at bruge GLS. Har selv arbejdet hos GLS og set hvordan tingene blev behandlet.

Kan være at de har forbedret deres håndtering af pakker siden da, men jeg tør ikke tage chancen og sende noget med GLS.
Gravatar #26 - fjols
1. maj 2006 08:46
Forskellen mellem forsigtig post og normal post hos Post Danmark er at forsigtig post KUN må kastes 3 meter. Og det er seriøst!

Dog skal det siges at jeg aldrig har haft problemer med Post Danmark. For mig lyder det bare som om jer der tuder ikke kan finde ud af at pakke jeres ting ordentligt ind.
Gravatar #27 - BurningShadow
1. maj 2006 08:57
#26

For mig lyder det bare som om jer der tuder ikke kan finde ud af at pakke jeres ting ordentligt ind.

Kan vi blive enige om, at når PD selv sælger embalage til forsendelse af f.eks. CD'er, så burde det være tilstrækkeligt, til at man kan forvente at det når sikkert frem?
Jeg har oplevet at CD'erne (hvis de når frem) har alle mulige og umulige skader. En enkelt gang har de haft held til ligefrem at knække en CD!!!


Men nu skal det naturligvis heller ikke være brok det hele.
Hvis jeg er nede på tanken efter min morgenmad, samtidig med at postbudet er dernede, så får jeg stukket mit post i hånden, hvilket betyder at jeg får det op mod en time før.
Gravatar #28 - MiniatureZeus
2. maj 2006 07:31
Bruger altid UPS til at sende til udlandet, da jeg engang sendte en CRT skærm til Canada hvor pakken lignte den havde været en tur i vaskemaskine, tørretumbler også en tur sammen med dolph og hans bat! Og kun fordi at jeg havde købt en "godkendt" post Danmark papkasse til 400 kr og markeret den som forsigtig betalte de en erstatning på 80% af nypris... Mens ups er ret ligeglad hvilken emballage ens ting er pakket i, bare det er nogenlunde forsvarligt, og så er det ALTID præcis levering og tager kun omkring 2-3 dage fra DK til USA. godt nok er prisen en lidt anden end PD, men det betaler køber som regel gerne...!

Brugte engang GLS til noget elektronik fra Frankrig og der tog det dem 9 dage at levere og så kostede det, det dobbelte end ups og pakken var åbnet og hd'en lidt fugtig... Det va godt nok skuffende...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login