mboost-dp1

unknown

Game Development Camp 2007

- Via Game development camp - , redigeret af Derfor

Igen i år afholder Ungdommens Naturvidenskabelige Forening (UNF) en række sommercamps, hvor det er muligt at fordybe sig i et fagområde, men samtidig få det sociale aspekt med. I den lidt mere nørdede ende, finder man Game Development Camp 2007, som igen i år afholdes i Aalborg. Det er en camp fortrinsvis for HTX- og STX-elever med interesse for spiludvikling.

På lejren vil de deltagende få undervisning i relevante fag, men også selv prøve at fremstille et spil. I år vil der også være en professionel Level Designer fra IO Interactive tilstede.





Gå til bund
Gravatar #1 - Gumleren
23. maj 2007 17:51
Jeg glæder mig helt vildt til, jeg kan deltage. Synes det er et genialt initativ. Way to go!
Gravatar #2 - rudolf
23. maj 2007 18:56
Har tilmeldt mig men ved endnu ikke om jeg kommer med :)

Var med sidste år og det var ekstremt fedt og lærerigt.
Gravatar #3 - trylleklovn
23. maj 2007 18:58
Høh. Så kan de få lov at lave spil i gamemaker :P
Gravatar #4 - Odin
23. maj 2007 18:59
Det ret fedt at lave spil :) har selv lavet et 3d shoot-em-up med netvaerk mulighed som project. Det skal sa siges at DirectPlay suger rimelig meget. Vi brugte OpenGL 2.0
Gravatar #5 - Lobais
23. maj 2007 19:00
#3
Høh. Så kan de få lov at lave spil i gamemaker :P

Ja det kunne man jo frygte.
Er der nogen, der har været der før, og kender nivou og værktøjer?
Gravatar #6 - trylleklovn
23. maj 2007 19:06
#5 Mon ikke det starter ud med GameMaker.. Man kan jo næppe nå at lære at lave et spil over så kort tid :P
Derefter kommer nok noget 3d modeling, evt. level-design eksempelvis modding/scripting af en eksisterende engine og sikkert noget generelt teori om historiefortælling, karakteropbygning og den slags.
Dog pure gætværk.
Gravatar #7 - OlaJakup
23. maj 2007 19:24
#2 Hvad kræver det af viden inden for, at lave computerspil?
Gravatar #8 - Gumleren
23. maj 2007 19:25
#3 #5 #6
Jeg så nogle videoer fra 2006 udgaven af samme, og jeg må sige, at der var en utrolig høj kvalitet i spillene, når man tænker på, hvor kort tid, de havde. Beksrivelse af spillene: http://www.gdc2007.dk/spil2006.php
Gravatar #9 - steffanp
23. maj 2007 19:31
Sidste år brugte vi Virtools, 3D studio max og photoshop. Så det er nok det de bruger igen
Gravatar #10 - Michael_495
23. maj 2007 20:17
Mere nørdede ende?

Synes nu nano-camp, rumteknologi og bioteknologi falder i samme kategori.
Gravatar #11 - NinjaZee
23. maj 2007 20:18
Ja det ser lidt mere professionelt ud end det de fleste laver med GameMaker... Men man kan da få nogenlunde respektable spil ud af GameMaker, synes selv jeg lavede et af slagsen sidste år.
Virtools ser umiddelbart også ud til at være mere kraftfulgt end kombinationen af Blender og Python.
Og så er det nok en del hurtigere end f.eks. at lave et mod til Half-life 2 enginen.
Gravatar #12 - kilo77
23. maj 2007 20:25
#4

Det skal sa siges at DirectPlay suger rimelig meget. Vi brugte OpenGL 2.0

Jeg ved DirectPlay er netværksunderstøttelsesdelen af DirectX, men jeg vidste ikke OpenGL var til andet end grafik? Tager jeg fejl?
Gravatar #13 - rudolf
23. maj 2007 20:28
Som der står på siden bliver der brugt Virtools og 3D Studio Max. Du bestemmer sådan set selv hvor svært du vil lave spillet men du skal nok regne med at holde det lidt simpelt hvis du skal regne med at blive færdig på en uge.

Dem der står for det hjælper meget til med hensyn til kodning i Virtools da det ikke altid vil det man selv vil. Der er ingen krav til viden inden for spiludvikling men det hjælper hvis man viser interresse for det man laver og er med på at lære noget. ;)
Gravatar #14 - plazm
23. maj 2007 20:34
Nogen som ved om det er muligt at hente de gamle spil?
Gravatar #15 - Lakrids
23. maj 2007 20:38
Er det for folk, der allerede kan lave lidt programmering, eller også for os wannabe-scriptere, der kan lidt visual basic, asp og php ? :D
Gravatar #16 - Sihm
23. maj 2007 20:57
Jeg kan kun rose Game Development Camp af hele mit hjerte :)
det er virkeligt nogle gode aktive der er med i år ;)
Gravatar #17 - rudolf
23. maj 2007 22:39
#14
Nej, det tror jeg ikke du kan længere.

#15
Det er for alle. Også for dem der ikke kan kode da der også er brug for grafikere og kreative hjerner.
Gravatar #18 - halfdanj
24. maj 2007 00:38
#9: Jep, samme software

#14, #17: Spillene kommer snarest online igen. Vores gamle game development camp 2005 server er bare stoppet, og vi skal have lagt det over på en ny server. Håber det snart er på plads.

#15: Alle kan være med. Virtools kræver ikke at man kan programmere, da det er visuelt (man rykker rundt på forskellige blokke). Men man kan også krydre det med egen kode. Og så er der som nævnt også grafikere.
Gravatar #19 - executor
24. maj 2007 06:13
ifølge her er der ikke adgang for alle:

http://www.unf.dk/lejre.php

citat fra siden:
Et krav for at deltage i nedenstående camps er at du er i gang med en af de gymnasiale ungdomsuddannelser, dvs. alment gymnasium, HF eller HTX. Nogle af lejrene har specielle krav til hvilken årgang du går på - så det skal du lige være opmærksom på når du søger om optagelse
Gravatar #20 - Yssing
24. maj 2007 06:56
Fedt .... :) Trist det ikke fandtes i min HTX tid..
Gravatar #21 - dkbooster
24. maj 2007 07:11
#16 Så så Pernille, bare fordi du er blevet kommunikationsansvarlig behøver du jo ikke blære dig ;) - btw. Det var super hyggeligt sidste år :)

Men jeg ville ønske de havde skaffet lidt mere stabile værktøjer - Virtools er omtrent lige så stabilt som Windows ME og når det crasher er det ofte Auth. serveren det er galt med - så sidste år lød der kollektive vredesudbrud da der kom en besked op med "Virtools har udført en ulovlig...." på samtlige maskiner...

Det skal dog ikke afholde nogen fra at melde sig til - det vildt sjovt og hyggeligt...
Gravatar #22 - Windcape
24. maj 2007 09:41
Vil da bare sige at folk skal glæde sig hvis de agter at deltage, det er super sjovt.

Var selv med på den første camp. Virtools er godtnok det væreste skrammel , men altså... det er Fransk! hvad man man forvente.

Det var så meget sjovere at diskutere vim vs. emacs med Athas, og hvorfor Java > C :p
Gravatar #23 - andreas_p
24. maj 2007 10:19
Jeg var med som hjælper til arrangentet sidste år og kan kun tilslutte mig at det var et rigtig godt arrangement og det ærgrer mig at jeg ikke har mulighed for at deltage i år.

Som hjælper var jeg med til at undervise i 3D og det var sku fedt at lære lidt fra sig =)
Gravatar #24 - halfdanj
24. maj 2007 10:50
Det med virtools og dens stabilitet er noget der arbejdes på. De sidste år har vi haft en 'ældre' version, og det skulle vi meget gerne have rettet i år. (læs: mere stabilitet). Vi har også snakket om alternativer til Virtools, men der er for mange gode grunde til at havne på dette igen (hvis vi ikke skal ud og skaffe 30 macs og bruge Unity som underviserne så først skal lære)
Gravatar #25 - Sihm
24. maj 2007 11:22
I stedet for at ærgrer os over Virtools, synes jeg at vi skal glæde os over photoshop (og paint!), det er der aldrig noget i vejen med.
Gravatar #26 - Gumleren
24. maj 2007 11:29
#14
Du kan hente spillene fra 2005 via det link, jeg skrev i indlæg #8. Du vælger bare "Spillene 2005" fra menuen til højre. Linket er til en beskrivelse af spillene fra 2006, men de kan på nuværende tidspunkt ikke hentes.
Gravatar #27 - laeno
25. maj 2007 16:59
Så er der kommet screenshots af 2005 og 2006 spillene online igen... :)

Man kan også downloade spillene fra 2005 så man kan se hvad de har lavet dengang... weee....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login