mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Det ret fedt at lave spil :) har selv lavet et 3d shoot-em-up med netvaerk mulighed som project. Det skal sa siges at DirectPlay suger rimelig meget. Vi brugte OpenGL 2.0
#5 Mon ikke det starter ud med GameMaker.. Man kan jo næppe nå at lære at lave et spil over så kort tid :P
Derefter kommer nok noget 3d modeling, evt. level-design eksempelvis modding/scripting af en eksisterende engine og sikkert noget generelt teori om historiefortælling, karakteropbygning og den slags.
Dog pure gætværk.
Derefter kommer nok noget 3d modeling, evt. level-design eksempelvis modding/scripting af en eksisterende engine og sikkert noget generelt teori om historiefortælling, karakteropbygning og den slags.
Dog pure gætværk.
#3 #5 #6
Jeg så nogle videoer fra 2006 udgaven af samme, og jeg må sige, at der var en utrolig høj kvalitet i spillene, når man tænker på, hvor kort tid, de havde. Beksrivelse af spillene: http://www.gdc2007.dk/spil2006.php
Jeg så nogle videoer fra 2006 udgaven af samme, og jeg må sige, at der var en utrolig høj kvalitet i spillene, når man tænker på, hvor kort tid, de havde. Beksrivelse af spillene: http://www.gdc2007.dk/spil2006.php
Ja det ser lidt mere professionelt ud end det de fleste laver med GameMaker... Men man kan da få nogenlunde respektable spil ud af GameMaker, synes selv jeg lavede et af slagsen sidste år.
Virtools ser umiddelbart også ud til at være mere kraftfulgt end kombinationen af Blender og Python.
Og så er det nok en del hurtigere end f.eks. at lave et mod til Half-life 2 enginen.
Virtools ser umiddelbart også ud til at være mere kraftfulgt end kombinationen af Blender og Python.
Og så er det nok en del hurtigere end f.eks. at lave et mod til Half-life 2 enginen.
Som der står på siden bliver der brugt Virtools og 3D Studio Max. Du bestemmer sådan set selv hvor svært du vil lave spillet men du skal nok regne med at holde det lidt simpelt hvis du skal regne med at blive færdig på en uge.
Dem der står for det hjælper meget til med hensyn til kodning i Virtools da det ikke altid vil det man selv vil. Der er ingen krav til viden inden for spiludvikling men det hjælper hvis man viser interresse for det man laver og er med på at lære noget. ;)
Dem der står for det hjælper meget til med hensyn til kodning i Virtools da det ikke altid vil det man selv vil. Der er ingen krav til viden inden for spiludvikling men det hjælper hvis man viser interresse for det man laver og er med på at lære noget. ;)
Jeg kan kun rose Game Development Camp af hele mit hjerte :)
det er virkeligt nogle gode aktive der er med i år ;)
det er virkeligt nogle gode aktive der er med i år ;)
#9: Jep, samme software
#14, #17: Spillene kommer snarest online igen. Vores gamle game development camp 2005 server er bare stoppet, og vi skal have lagt det over på en ny server. Håber det snart er på plads.
#15: Alle kan være med. Virtools kræver ikke at man kan programmere, da det er visuelt (man rykker rundt på forskellige blokke). Men man kan også krydre det med egen kode. Og så er der som nævnt også grafikere.
#14, #17: Spillene kommer snarest online igen. Vores gamle game development camp 2005 server er bare stoppet, og vi skal have lagt det over på en ny server. Håber det snart er på plads.
#15: Alle kan være med. Virtools kræver ikke at man kan programmere, da det er visuelt (man rykker rundt på forskellige blokke). Men man kan også krydre det med egen kode. Og så er der som nævnt også grafikere.
ifølge her er der ikke adgang for alle:
http://www.unf.dk/lejre.php
citat fra siden:
Et krav for at deltage i nedenstående camps er at du er i gang med en af de gymnasiale ungdomsuddannelser, dvs. alment gymnasium, HF eller HTX. Nogle af lejrene har specielle krav til hvilken årgang du går på - så det skal du lige være opmærksom på når du søger om optagelse
http://www.unf.dk/lejre.php
citat fra siden:
Et krav for at deltage i nedenstående camps er at du er i gang med en af de gymnasiale ungdomsuddannelser, dvs. alment gymnasium, HF eller HTX. Nogle af lejrene har specielle krav til hvilken årgang du går på - så det skal du lige være opmærksom på når du søger om optagelse
#16 Så så Pernille, bare fordi du er blevet kommunikationsansvarlig behøver du jo ikke blære dig ;) - btw. Det var super hyggeligt sidste år :)
Men jeg ville ønske de havde skaffet lidt mere stabile værktøjer - Virtools er omtrent lige så stabilt som Windows ME og når det crasher er det ofte Auth. serveren det er galt med - så sidste år lød der kollektive vredesudbrud da der kom en besked op med "Virtools har udført en ulovlig...." på samtlige maskiner...
Det skal dog ikke afholde nogen fra at melde sig til - det vildt sjovt og hyggeligt...
Men jeg ville ønske de havde skaffet lidt mere stabile værktøjer - Virtools er omtrent lige så stabilt som Windows ME og når det crasher er det ofte Auth. serveren det er galt med - så sidste år lød der kollektive vredesudbrud da der kom en besked op med "Virtools har udført en ulovlig...." på samtlige maskiner...
Det skal dog ikke afholde nogen fra at melde sig til - det vildt sjovt og hyggeligt...
Vil da bare sige at folk skal glæde sig hvis de agter at deltage, det er super sjovt.
Var selv med på den første camp. Virtools er godtnok det væreste skrammel , men altså... det er Fransk! hvad man man forvente.
Det var så meget sjovere at diskutere vim vs. emacs med Athas, og hvorfor Java > C :p
Var selv med på den første camp. Virtools er godtnok det væreste skrammel , men altså... det er Fransk! hvad man man forvente.
Det var så meget sjovere at diskutere vim vs. emacs med Athas, og hvorfor Java > C :p
Jeg var med som hjælper til arrangentet sidste år og kan kun tilslutte mig at det var et rigtig godt arrangement og det ærgrer mig at jeg ikke har mulighed for at deltage i år.
Som hjælper var jeg med til at undervise i 3D og det var sku fedt at lære lidt fra sig =)
Som hjælper var jeg med til at undervise i 3D og det var sku fedt at lære lidt fra sig =)
Det med virtools og dens stabilitet er noget der arbejdes på. De sidste år har vi haft en 'ældre' version, og det skulle vi meget gerne have rettet i år. (læs: mere stabilitet). Vi har også snakket om alternativer til Virtools, men der er for mange gode grunde til at havne på dette igen (hvis vi ikke skal ud og skaffe 30 macs og bruge Unity som underviserne så først skal lære)
I stedet for at ærgrer os over Virtools, synes jeg at vi skal glæde os over photoshop (og paint!), det er der aldrig noget i vejen med.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.