mboost-dp1

unknown

Fremtiden for GPUer

- Via ExtremeTech - , redigeret af Zero

På Microsofts nyligt afholdte WinHEC konference, havde David Kirk fra Nvidia et indlæg om fremtidens 3D grafik. David Kirk er en af de store navne inden for 3D grafik, bl.a. fik han sidste år Siggraphs årlige ‘Computer Graphics Achievement Award’.

ExtremeTech var med til foredraget, hvor David kort kom ind på hvordan 3D grafikhardware har udviklet sig. Render teknikker såsom, radiosity, sub surface scattering og photon tracing kommenteres også. Derudover bliver der set på hvad en GPU også kan bruges til, hvilket ikke nødvendigvis har noget med grafik at gøre. Det drejer sig bl.a. om væskesimulering, databaser, fysik og meget mere.





Gå til bund
Gravatar #1 - essense
27. maj 2003 21:11
Betyder det at jeg er nummer 1, at jeg ikke har noget liv? ;)
Gravatar #2 - angelenglen
27. maj 2003 21:11
neej da :)
Gravatar #3 - pulven
27. maj 2003 21:28
det betyder bare at du.. måske ikke har så meget at lave? jeg får mine nyheder serveret fra newz på det der winbar program.. så jeg kommer faktisk tit først.. skriver bare næsten aldrig..

;o)
Gravatar #4 - Pingo_Denmark
27. maj 2003 21:32
#1 næ, du læser bare hurtigere end os. Dog artiklen er da også en der er værd at tage sig tid til at læse, selv om man helst ikke skal tænke på hvor mange penge man kommer til at bruge på hardware i fremtiden.
Det er også ganske fedt at fotorealistist spilgrafik ikke er så langt væk længere, selv om gameplay og lyd da også er vigtige.
Gravatar #5 - El_Coyote
28. maj 2003 20:06
fysikken og AI trænger også, selvom HL2 ser rigtig godt ud på det punkter.
det er jo lidt trist at det først var med UT2k3 der kom ordenlig rag-doll effekt på.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login