mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Kan kun grine lidt når jeg går ind og læser artiklen og der så er en reklame for TDC Mobil. De har brug for det :-)
#2
Nu kører DSB jo også så godt som det er muligt på de skinner de har til rådighed. Hvis den vej du kører på arbejde hver dag, pludselig fik hastighedsgrænsen sat ned fra f.eks. 130km/t til 80km/t ville du højst sansynligt også have svært ved at kunne kører turen på samme tid, som du normalt havde til det.
Ret istedet kritikken mod folketinget, og de politikere der i alt for mange år har syltet skinnerne, således at disse mange steder er i så dårlig stand, at Banedanmark med jævne mellemrum må sætte hastigheden drastisk ned, fordi der skal udføres reparationer, som desværre kun er midlertidige.
Nu kører DSB jo også så godt som det er muligt på de skinner de har til rådighed. Hvis den vej du kører på arbejde hver dag, pludselig fik hastighedsgrænsen sat ned fra f.eks. 130km/t til 80km/t ville du højst sansynligt også have svært ved at kunne kører turen på samme tid, som du normalt havde til det.
Ret istedet kritikken mod folketinget, og de politikere der i alt for mange år har syltet skinnerne, således at disse mange steder er i så dårlig stand, at Banedanmark med jævne mellemrum må sætte hastigheden drastisk ned, fordi der skal udføres reparationer, som desværre kun er midlertidige.
Nu er vi jo et par stykker der har været kunder i Frank's firmaer og jeg må sige at begge gange (Image Scandnavia - internet & Telmore - mobiltelefoni) har det kørt fortrinligt og hver gang har han solgt til nogle padder der har ødelagt det Frank har bygget op..
Derfor er man jo lidt betænkelig ved at hoppe på limpinden endnu engang for som de sidste gange ender han jo med at lave noget godt og så sælge det til nogle hundehoveder som kører det ned igen..
Og før nogen nu sidder og tænke "Telmore kører da meget godt" så er svaret JA....Men hvor er konkurrencen henne, hvor er drive't henne, hvor er det at være førende indenfor sit felt henne....Det er sgu snart ved at være lang tid siden Telmore var billigst med nogetsomhelst.
XxX
Derfor er man jo lidt betænkelig ved at hoppe på limpinden endnu engang for som de sidste gange ender han jo med at lave noget godt og så sælge det til nogle hundehoveder som kører det ned igen..
Og før nogen nu sidder og tænke "Telmore kører da meget godt" så er svaret JA....Men hvor er konkurrencen henne, hvor er drive't henne, hvor er det at være førende indenfor sit felt henne....Det er sgu snart ved at være lang tid siden Telmore var billigst med nogetsomhelst.
XxX
Nu er pris vel heller ikke alt, servicen betyder vel også noget. En udtømmende priskrig vil betyde (højst sandssynlig) dårligere service og mindre arbejdspladser. Mange af firmaerne er sat i verden for at tjene penge (surprise) og jo flere penge de tjener jo større chance er der for nye services' kommer som igen kommer kunder til gode.
Nu må vi se om TDC, Sonofon eller Telia vil lukke ham ind på deres netværk :)
Nu må vi se om TDC, Sonofon eller Telia vil lukke ham ind på deres netværk :)
#11:
Nej heldigvis, folk har mange penge = bruger flere penge på mobilregning = flere folk bliver ansat i telesektoren. Ja korrekt, men når man bliver nød til at fyre folk i telesektoren så mister man jo også en indtægtskilde for staten som skal betale bistand etc som igen drænder kassen istedet for at fylde den.
Nej heldigvis, folk har mange penge = bruger flere penge på mobilregning = flere folk bliver ansat i telesektoren. Ja korrekt, men når man bliver nød til at fyre folk i telesektoren så mister man jo også en indtægtskilde for staten som skal betale bistand etc som igen drænder kassen istedet for at fylde den.
12# Men hvis jeg sparer 100 kroner om måneden i mobil, så kan jeg bruge dem andre steder og skabe arbejdspladser i andre brancher.
Hvis Frank Rasmussen kan tilbyde en bedre pris på mobiltelefoni, så er det jo fordi at virksomhederne enten har for stort overskud eller trænger til en rationalisering. Der er da ingen grund til at have 30.000 ansat i telesektoren, hvis Frank Rasmussen har et bud på hvordan det tal kan falde - så bliver der jo givet hænder fri til andre brancher og andre ydelser.
Hvis Frank Rasmussen kan tilbyde en bedre pris på mobiltelefoni, så er det jo fordi at virksomhederne enten har for stort overskud eller trænger til en rationalisering. Der er da ingen grund til at have 30.000 ansat i telesektoren, hvis Frank Rasmussen har et bud på hvordan det tal kan falde - så bliver der jo givet hænder fri til andre brancher og andre ydelser.
#13:
Du bruger dem da bare på druk alligevel :P Men selvfølgelig er det korrekt, men på den ene eller anden måde så skaber et forbrug arbejdspladser, så er det jo være hvor det bliver.
At virksomhederne har for store overskud ved jeg nu ikke, de skal jo tjene penge eller ville deres eksitensgrundlag være rimlig dårligt.
Du bruger dem da bare på druk alligevel :P Men selvfølgelig er det korrekt, men på den ene eller anden måde så skaber et forbrug arbejdspladser, så er det jo være hvor det bliver.
At virksomhederne har for store overskud ved jeg nu ikke, de skal jo tjene penge eller ville deres eksitensgrundlag være rimlig dårligt.
"Ret istedet kritikken mod folketinget, og de politikere der i alt for mange år har syltet skinnerne"
Øhh nej, ret skylden mod banestyrelsen der hvert år HELT tilfældigt op til finanslovsforhandlingerne sætter hastighederne ned på visse strækninger.
Det er i øvrigt mit indtryk (semi-almen viden) at banestyrelsen fungerer uhyre dårligt, og at det ikke nødvendigvis er et økonomisk spørgsmål.
Øhh nej, ret skylden mod banestyrelsen der hvert år HELT tilfældigt op til finanslovsforhandlingerne sætter hastighederne ned på visse strækninger.
Det er i øvrigt mit indtryk (semi-almen viden) at banestyrelsen fungerer uhyre dårligt, og at det ikke nødvendigvis er et økonomisk spørgsmål.
#9 præcis det samme gjorde jeg. Og jeg kan huske da jeg en nytårsaften gik en sms i møde omat TDC nu havde fået opkøbt hele telmore. Det var som en depression der landede. Jeg kan huske at telmore jævnligt skrev en sms om at nu havde de sænket priserne (igen) - det skete hver tredje eller fjerde måned men efter TDC stoppede det. Jeg er skiftet til Unotel og får temmeligt store fordele ud af det - fra 800 (da den var max) ned til 200 kr om måneden.
#21 jeg kan ikke nøjes med at mine mms'er går igennem til Skanderborg. Jeg vil ha billig telefoni - SU'en rækker ikke til TDC-priser.
#21 jeg kan ikke nøjes med at mine mms'er går igennem til Skanderborg. Jeg vil ha billig telefoni - SU'en rækker ikke til TDC-priser.
Til jer der mener at det ikke er godt med konkurrence på teleområdet..
Så længe TDC har overskud i Mia klassen så må der da være grobund for nogle prisnedsættelser..
I første omgang fyrer man jo ikke nødvendigvis folk fordi man nedsætter prisen på en sms med et par ører for så længe kundebasen er den samme så har man brug for den samme mængde supportere osv..
I første omgang er det jo aktionærerne der må betale for prisnedsættelsen....På længere sigt er meningen med en prisnedsættelse jo at forbedre sin konkurrence-evne og dermed forhåbentligt tiltrække flere kunder så procenuet bliver det samme eller større end før man satte prisen ned..
XxX
Så længe TDC har overskud i Mia klassen så må der da være grobund for nogle prisnedsættelser..
I første omgang fyrer man jo ikke nødvendigvis folk fordi man nedsætter prisen på en sms med et par ører for så længe kundebasen er den samme så har man brug for den samme mængde supportere osv..
I første omgang er det jo aktionærerne der må betale for prisnedsættelsen....På længere sigt er meningen med en prisnedsættelse jo at forbedre sin konkurrence-evne og dermed forhåbentligt tiltrække flere kunder så procenuet bliver det samme eller større end før man satte prisen ned..
XxX
#23 -
Konkurrence er sikkert fint nok, men det er jo værd at holde i tankerne at Danmark er et ret lille marked med ufatteligt mange udbydere. Økonomien skal jo helst også hænge sammen, da man ikke bare lige opretter en ny mobiludbyder og bliver millionær omgående.
Desuden er det jo også noget vrøvl at overskud nødvendigvis hænger sammen med at der er plads prisnedsættelser. I TDC's tilfælde er det måske sandt, men som alle andre på markedet, sælger de jo deres produkter for at få overskud, ikke for at give forbrugerne overskuddet.
Et andet aspekt der er værd at overveje, er kundeservice. Man kunne jo sagtens forestille sig at nogle af udbyderne vil fokusere på deres kundeservice i stedet for pris og vinde kundernes loyalitet på den måde i stedet. Jeg tror at mange er villige til at betale en smule mere for deres mobiltelefon, hvis de kan få hurtig og god kundeservice for pengene i stedet.
Konkurrence er sikkert fint nok, men det er jo værd at holde i tankerne at Danmark er et ret lille marked med ufatteligt mange udbydere. Økonomien skal jo helst også hænge sammen, da man ikke bare lige opretter en ny mobiludbyder og bliver millionær omgående.
Desuden er det jo også noget vrøvl at overskud nødvendigvis hænger sammen med at der er plads prisnedsættelser. I TDC's tilfælde er det måske sandt, men som alle andre på markedet, sælger de jo deres produkter for at få overskud, ikke for at give forbrugerne overskuddet.
Et andet aspekt der er værd at overveje, er kundeservice. Man kunne jo sagtens forestille sig at nogle af udbyderne vil fokusere på deres kundeservice i stedet for pris og vinde kundernes loyalitet på den måde i stedet. Jeg tror at mange er villige til at betale en smule mere for deres mobiltelefon, hvis de kan få hurtig og god kundeservice for pengene i stedet.
#24
Jeg tror ikke du har ret i at kundeservice er det folk vil have...
Hvis produktet bare virker har du jo ikke brug for kundeservice.
Prøv at se hvor mange der skiftede abbonement til cybercity solo da de kunne spare penge og få bedre hastighed på bekostning af at de ikke måtte bruge kundeservice..
XxX
Jeg tror ikke du har ret i at kundeservice er det folk vil have...
Hvis produktet bare virker har du jo ikke brug for kundeservice.
Prøv at se hvor mange der skiftede abbonement til cybercity solo da de kunne spare penge og få bedre hastighed på bekostning af at de ikke måtte bruge kundeservice..
XxX
#23 Nu kan du jo ikke tage TDC's overskud for hvordan det går for alle i telesektoren. Der er mange der har det hårdt på det danske marked.
Jo i sidste ende skal folk jo fyres når priserne sættes ned. Der skal jo være penge i kassen. Det selskaberne gør er at opfinde nye produkter. F.eks. går det jo ned for fastnettet men til gengæld satser de så mere på bredbånd.
Hvis aktionærerne skal betale for prisnetsættelsen så falder aktionærerne fra og så har selskabet lige pludselig mindre kapital at investere for.
Som du siger, selv om man sætter prisen ned er der behov for samme mængde supportere. Men mange af de billige selskaber skærer jo netop bare der og så må service niveauet falde.
Jo i sidste ende skal folk jo fyres når priserne sættes ned. Der skal jo være penge i kassen. Det selskaberne gør er at opfinde nye produkter. F.eks. går det jo ned for fastnettet men til gengæld satser de så mere på bredbånd.
Hvis aktionærerne skal betale for prisnetsættelsen så falder aktionærerne fra og så har selskabet lige pludselig mindre kapital at investere for.
Som du siger, selv om man sætter prisen ned er der behov for samme mængde supportere. Men mange af de billige selskaber skærer jo netop bare der og så må service niveauet falde.
"28
Ja der er mange operatører men da loven foreskriver at TDC skal sælge kapacitet på deres telenet billigere end de videresælger det så vil en evt. prisnedsættelse hos TDC også påvirke prisen som de andre skal betale.
Min påstand er at det hele er et spørgsmål om at drive en ordentlig forretning..
Telmore laver jo masser af penge og har gjort siden starten fordi konceptet holder....Debitræls f.eks taber penge fordi de er nogle padder på service området..
Det drejer sig om at få så meget support over på nettet...Så meget som muligt skal folk kunne finde på hjemmesiden for når det hele kører gnidningsløst og folk i det store hele selv finder svar på deres spørgsmål på hjemmesiden så ringer de ikke til support..
Ergo ... Jo bedre et produkt du har jo færre penge skal du bruge på produktet...Det er jo netop DET Telmore har tjent kassen på....Og debitræls f.eks slet ikke har fattet..
XxX
Ja der er mange operatører men da loven foreskriver at TDC skal sælge kapacitet på deres telenet billigere end de videresælger det så vil en evt. prisnedsættelse hos TDC også påvirke prisen som de andre skal betale.
Min påstand er at det hele er et spørgsmål om at drive en ordentlig forretning..
Telmore laver jo masser af penge og har gjort siden starten fordi konceptet holder....Debitræls f.eks taber penge fordi de er nogle padder på service området..
Det drejer sig om at få så meget support over på nettet...Så meget som muligt skal folk kunne finde på hjemmesiden for når det hele kører gnidningsløst og folk i det store hele selv finder svar på deres spørgsmål på hjemmesiden så ringer de ikke til support..
Ergo ... Jo bedre et produkt du har jo færre penge skal du bruge på produktet...Det er jo netop DET Telmore har tjent kassen på....Og debitræls f.eks slet ikke har fattet..
XxX
#29 Hvis TDC sætter prisen ned er det jo prisen overfor kunden og dette påvirker ikke kobberprisen som de andre leverandører skal betale for leje af nettet.
Hvis TDC sætter prisen ned på leje af nettet så tror jeg ikke det vil have så stor indflydelse da slutprisen hos kunden er baseret på alle de andre udgifter som leverandøren har. Og det er jo netop det at drive en forretning.
Hvis TDC sætter prisen ned på leje af nettet så tror jeg ikke det vil have så stor indflydelse da slutprisen hos kunden er baseret på alle de andre udgifter som leverandøren har. Og det er jo netop det at drive en forretning.
#24 -
Jeg skriver heller ikke at det er kundeservice at ALLE kunder vil have, jeg skriver at nogle udbydere fokuserer på det aspekt, frem for at konkurrere på prisen og der vil jo altid være kunder der har mere behov for hjælp end andre, eller bare sætter pris på at de kan få et hurtigt svar, hvis de behøver hjælp.
#27 -
Det kommer jo meget an på virksomheden. Visse virksomheder vælger jo at fokusere på én kundetype, frem for at forsøge at dække alles behov. Hvis man rammer et lille segment af de danske kunder og sørger for at holde dem loyale overfor ens produkter, kan man jo sagtens bygge en rentabel virksomhed op på dette, også selvom man er en teleudbyder, f.eks. ved at fokusere sin energi på god kundeservice.
En virksomhed som B&O bruger jo ikke tiden på at fokusere på at levere den nyeste teknologi til den billigste pris, men har fokus på helt andre ting, som kun appelerer til en lille procentdel af verdens befolkning. Til gengæld, tror jeg sagtens du kan regne med at den lille procentdel er voldsomt loyale, selvom man sagtens kan finde bedre produkter mange andre steder, til en lavere pris.
Jeg skriver heller ikke at det er kundeservice at ALLE kunder vil have, jeg skriver at nogle udbydere fokuserer på det aspekt, frem for at konkurrere på prisen og der vil jo altid være kunder der har mere behov for hjælp end andre, eller bare sætter pris på at de kan få et hurtigt svar, hvis de behøver hjælp.
#27 -
Det kommer jo meget an på virksomheden. Visse virksomheder vælger jo at fokusere på én kundetype, frem for at forsøge at dække alles behov. Hvis man rammer et lille segment af de danske kunder og sørger for at holde dem loyale overfor ens produkter, kan man jo sagtens bygge en rentabel virksomhed op på dette, også selvom man er en teleudbyder, f.eks. ved at fokusere sin energi på god kundeservice.
En virksomhed som B&O bruger jo ikke tiden på at fokusere på at levere den nyeste teknologi til den billigste pris, men har fokus på helt andre ting, som kun appelerer til en lille procentdel af verdens befolkning. Til gengæld, tror jeg sagtens du kan regne med at den lille procentdel er voldsomt loyale, selvom man sagtens kan finde bedre produkter mange andre steder, til en lavere pris.
6:
Eftersom Marianne Jelved ikke er i regeringen, bliver det nok mere end ualmindelig svært for hende.
Som en sidebonus kan det siges at hedder "forestille mig", "fuck" og "skinner".
Men ja, det bliver nok opkøbt hvis et firma synes at det er en god forretning. Sådan er det altid, kapitalismen længe leve ;)
Eftersom Marianne Jelved ikke er i regeringen, bliver det nok mere end ualmindelig svært for hende.
Som en sidebonus kan det siges at hedder "forestille mig", "fuck" og "skinner".
Men ja, det bliver nok opkøbt hvis et firma synes at det er en god forretning. Sådan er det altid, kapitalismen længe leve ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.