mboost-dp1

Windows Phone 7,5 First Impressions


Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [419187823]
28. sep. 2011 10:06
Nå, skal vi lige snakke om hvordan vores første oplevelser er?

Flere Newzianere incl undertegnede fik det her i morges.

Complaints;

Marked kategorier er skrevet på hollandsk? :S

Man kan ikke have Engelsk Layout samtidig med dansk Stavekontrol, eller omvendt. Hvilket ikke nødvændigvis er en skidt ting, men det er træls at få den røde 'fejl' streg fordi man skriver danske ord ( Gider ikke at ha ÆØÅ fremme hvor de tager plads fra de allerede små taster )

Facebook kan kun bruges i Portrait... Hvilket gør det endnu mere kritisk at ha ÆØÅ til at nuppe plads.

Oplever en del Flicker når jeg browser, især hvis det går hurtigt op og ned (3G, m.FMyLife.com)

Jeg kan nu ikke længere slukke telefonen når den er låst og skærmen er sort, holder jeg knappen inden kommer der en 'Slide down to turn off' Tilstrækkeligt, selvom jeg da godt så at den slet ikke kom og spurgte når den nu var låst.

Ingen positive ting at sige som sådan, det køre lige så stabilt og hurtigt som det altid har gjort.

Bring IT
Gravatar #2 - Windcape
28. sep. 2011 11:42
SlettetBruger (1) skrev:
Marked kategorier er skrevet på hollandsk? :S
http://windcape.posterous.com/wrong-language-on-the-danish-marketplace

Jeg har bitchet lidt ekstra til Microsoft, både deres dev-team i Seattle, Holland og Danmark.

De er godt klar over fejlen.
Gravatar #3 - XorpiZ
28. sep. 2011 11:47
SlettetBruger (1) skrev:
Nå, skal vi lige snakke om hvordan vores første oplevelser er?


Min opdatering er failed 3 gange so far. Prøver igen i aften tror jeg.
Gravatar #4 - Windcape
28. sep. 2011 11:47
SlettetBruger (1) skrev:
Man kan ikke have Engelsk Layout samtidig med dansk Stavekontrol, eller omvendt.
Jeg er faktisk glad for det, da jeg skriver meget på begge sprog, og muligheden for at switche keyboardlayout+stavekontrol så hurtigt er en utrolig lækker feature!

SlettetBruger (1) skrev:
Facebook kan kun bruges i Portrait... Hvilket gør det endnu mere kritisk at ha ÆØÅ til at nuppe plads.
Facebook er en app. Jeg bruger den ikke mere, da People's Hub har indbygget Facebook nu. Og jeg kan poste status-opdateringer til Facebook der -- hvilket understøtter landscape.

Husk at pin "me" tile, så du for opdateringer fra Facebook (og Twitter) der :)

SlettetBruger (1) skrev:
Oplever en del Flicker når jeg browser, især hvis det går hurtigt op og ned (3G, m.FMyLife.com)
Ikke noget jeg kan genkende. Men IE laver you "clean screen" som så mange andre browsere, før den loader en ny side.

Mig bekendt er det kun Firefox og Opera som ikke gør. (På desktop)
Gravatar #5 - Windcape
28. sep. 2011 11:49
- Smart DJ virker (stadigvæk!) ikke.
- "What's new" på Picture Hub, ser ikke ud til at virke mere

Ellers er der ingen features jeg ikke har haft i de 3 måneder jeg har kørt Mango.

Live Tiles i mine apps til folket, er selvfølgeligt dejligt.
Gravatar #6 - Mnc
28. sep. 2011 12:01
Windcape (5) skrev:
Live Tiles i mine apps til folket, er selvfølgeligt dejligt.

Det glæder jeg mig til. :)

Kappe: Kan du ikke få din DMI app til at overtage pauseskærmen somehow, og beholde uret ovenpå? :P
Har ikke rigtigt så meget at bruge et statisk billede til, dér. :D
Gravatar #7 - Windcape
28. sep. 2011 12:02
Mnc (6) skrev:
Det glæder jeg mig til. :)
Her er lidt danske apps at starte på:

DMI Byvejr

Dansk TV Guide

DR Nyheder

Og en lokal kending

VideoVideo
Gravatar #8 - Slettet Bruger [419187823]
28. sep. 2011 12:05
Det jeg savner fra facebook er Messages... Det har jeg kun kunne finde i app'en.

Thumbnails i pictures er fucked når man scroller hurtigt :S
Gravatar #9 - Windcape
28. sep. 2011 12:10
SlettetBruger (8) skrev:
Det jeg savner fra facebook er Messages... Det har jeg kun kunne finde i app'en.
Jeg bruger mest Facebook Chat, hvilket er integeret direkte i Messaging.

Windows Live, Facebook og SMS i et og samme interface, det er sweet.

SlettetBruger (8) skrev:
Thumbnails i pictures er fucked når man scroller hurtigt :S
Ikke noget jeg kan genkende.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [419187823]
28. sep. 2011 12:18
Jeg har 2-300 billeder i Camera Roll. Når jeg sparker den afsted vil flere billeder blive vidst med samme thumbnail som tidligere. Så er der måske 20 thumbnails af den samme hane, men de ændre sig når den sløver ned.

Kan godt li der er forskel på farver i indgående og udgående smser

Problemet med facebook chat: Hvordan sender du en chat til en person der er offline?

Mit indtryk er naturligt negativt, for WP7 dækkede mit behov for en telefon ud over manglen af facebook messages. Så selvfølgelig er jeg mere obs på de minusser der er, på trods der åbenlyst er mange mange plus'er.

'Me' appen er bugged, den viser mig notifikationer på ting jeg slettede igår fx. og lader mig læse kommentaren selvom jeg ved den er slettet.

Bedst af alt: Jeg kan skrive på Newz uden det lagger! :D Det kan min tegra 2 tablet ikke engang ;)
Gravatar #11 - Windcape
28. sep. 2011 12:21
SlettetBruger (10) skrev:
'Me' appen er bugged, den viser mig notifikationer på ting jeg slettede igår fx. og lader mig læse kommentaren selvom jeg ved den er slettet.
Jeg tror ikke at Facebook sender DELETE events til Windows Live :p

Så det er ikke en bug, det er en feature!
Gravatar #12 - Slettet Bruger [419187823]
28. sep. 2011 12:22
Windcape (4) skrev:
Jeg er faktisk glad for det, da jeg skriver meget på begge sprog, og muligheden for at switche keyboardlayout+stavekontrol så hurtigt er en utrolig lækker feature!


Jeg vil ha engelsk layout, med dansk stavekontrol :D

Har blot disabled stavekontrol generelt :)

Har vænnet mig meget til at finde ÆØÅ som man nu gør på det engelske layout, og det fungere mægtigt.
Gravatar #13 - LinguaIgnota
28. sep. 2011 12:22
SlettetBruger (10) skrev:
Problemet med facebook chat: Hvordan sender du en chat til en person der er offline?


Efter de sidste par Facebook-ændringer er det blevet sådan, at chatbeskeder der sendes til offline bruger, ryger i deres indbakke. Så uden at vide ret meget om det der Windows Mobile, vil jeg tro, at det er dét, der sker.
Gravatar #14 - Slettet Bruger [419187823]
28. sep. 2011 12:32
Jep, troede ikke man kunne finde personer der er offline, og det kan man som sådan heller ikke, jeg skal ind og starte en sms, fortælle den at jeg vil sende den på facebook chat. men når jeg sender får jeg bare at vide den ikke kan få fat i brugeren fordi hun er offline.

-

Hvad sker der for billeder egentlig. over 90% af mine billeder er over 1MiB. Inden Mango tog jeg et billede af min pc, den fyldte 1MiB. Efter mango, ca samme billede, fylder det 4MiB, 4MiB for et billede med et mobilt 8Mp kamera... Strange
Gravatar #15 - Windcape
28. sep. 2011 12:34
LinguaIgnota (13) skrev:
Efter de sidste par Facebook-ændringer er det blevet sådan, at chatbeskeder der sendes til offline bruger
Direkte på Facebook, desværre.

Ikke via. deres 3rd party API.

Gravatar #16 - Mnc
28. sep. 2011 12:35
Drop det der MiB pjat.
Får mig til at tænke på Miga Byte, og det er jo noget vås!
Gravatar #17 - Slettet Bruger [419187823]
28. sep. 2011 12:36
En kollega med samme problem kan ikke få hans billeder til at fylde over 1MiB ligemeget hvor meget han prøver...

I call hardware issue.
Gravatar #18 - Slettet Bruger [419187823]
28. sep. 2011 19:28
Facebook messages; scrolle ned i bunden "Load more" ... srolle ned i bunden "Load more" .. scrolle ned i bunden.. gå ind i den nederste tråd, slette, og så starter man forfra >-< epic retardness at man ikke kan slett det pis.

Især når man allerede har slettet det fra webudgaven af facebook
Gravatar #19 - Slettet Bruger [419187823]
28. sep. 2011 19:34
Jeg er helt vild med hvordan de forskellige chats sammenholdes i samme tråd...
Gravatar #20 - Brugernavn
28. sep. 2011 19:37
SlettetBruger (19) skrev:
Jeg er helt vild med hvordan de forskellige chats sammenholdes i samme tråd...

Farligt?
Gravatar #21 - Slettet Bruger [419187823]
28. sep. 2011 19:46
facebook chat ,Windows live, sms fra samme person i én tråd :) ER personen offline? så er det 2 tryk og så slår den over på sms men chat historiken bibeholdes.

Især når modparten også har det...
Gravatar #22 - Brugernavn
28. sep. 2011 19:56
Det er sgu smart.
Gravatar #23 - Mort
29. sep. 2011 05:14
Gah 7.5 er stadig ikke tilgængelig for mig :(
Gravatar #24 - Mort
29. sep. 2011 05:42
Mort (23) skrev:
Gah 7.5 er stadig ikke tilgængelig for mig :(


Cheat code activated!
Gravatar #25 - Slettet Bruger [419187823]
29. sep. 2011 05:43
Du kan bare tvinge den til at opdatere.. Det gjorde min kammerat da hans ikke ville opdatere.. Misundelse var en grim ting så han fandt en guide til at force opdatering.

Noget med at tænde wifi, genstarte skifte sprog, osv. Du må selv google løs ;)
Gravatar #26 - Slettet Bruger [419187823]
29. sep. 2011 05:43
Det er krafthelvede skummelt Mort
Gravatar #27 - Mort
29. sep. 2011 06:03
Der var en af mine venner som sendte cheat coden til mig over MSN.

Jeg var så kun på MSN fordi jeg var logget på min danske Live account for at få telefonen til at bruge den i stedet for den amerikanske account min telefon har brugt indtil nu.

Det kan være han også har set det jeg har skrevet herinde og har forbarmet sig over mig :)
Gravatar #28 - Cloud02
29. sep. 2011 08:19
Nøjjj hvor er det irriterende at der lige går et sekund til at den viser tid & dato når man vækker den fra lock-screen og så bryder jeg mig ikke om at de har gjort tiles mindre.
Gravatar #29 - Slettet Bruger [419187823]
29. sep. 2011 08:26
Tiden der går fra at jeg trykker på knappen til skærmen går fra sort til lock screen. er ikke længere end et langt blink :). Et helt sekund vil jeg ikke kalde det. Men det er bestemt heller ikke Instant.

Mine Tiles fylder ikke synligt mindre på min skærem... Mon ikke det er hardware relateret i forhold til skærmstørrelse?
Gravatar #30 - XorpiZ
29. sep. 2011 08:36
Mine tiles er samme størrelse som før, så vidt jeg kan se.

Det tager ikke et sekund til den viser tiden.. det er stort set instant her.
Gravatar #31 - Slettet Bruger [419187823]
29. sep. 2011 08:42
<½sek er også 'instant' nok til mig ;)

Især der er password lock, så betyder de ms ikke så meget.
Gravatar #32 - Cloud02
29. sep. 2011 09:47
SlettetBruger (29) skrev:
Mon ikke det er hardware relateret i forhold til skærmstørrelse?
det er muligt at det kun er sket på Omnia 7.
Sjovt. Efter at jeg har sat et nummer i gang og så låst den og åbner den igen, så er der ikke længere en forsinkelse tid & dato ift. baggrunden.

Speaking of musik. HVad fanden har de røget siden de har fjernet tids-indikatoren for musik/podcast?!
Gravatar #33 - Mnc
29. sep. 2011 10:24
Er der stadig ~1 sekund lag mellem sange?
Gravatar #34 - Windcape
29. sep. 2011 11:08
Cloud02 (32) skrev:
det er muligt at det kun er sket på Omnia 7.
Du skal vist have briller.

Tiles er samme størrelse. 173x173. Og opløsningen er stadigvæk 800x400.
Gravatar #35 - Brugernavn
29. sep. 2011 11:20
Hvad med et screenshot?
Gravatar #36 - Cloud02
29. sep. 2011 11:32
Windcape (34) skrev:
Du skal vist have briller.

Tiles er samme størrelse. 173x173. Og opløsningen er stadigvæk 800x400.

Nope, tingene er ændret.
Se fx. Det her: http://www.mydigitallife.info/wp-content/uploads/2...
og prøv at sæt Zune music+video og Photoshare på fjerde række. Så vil du se noget af teksten fra begge to
Gravatar #37 - Cloud02
29. sep. 2011 11:34
Fedt. Samsung standard ringetone er også forsvundet.
Gravatar #38 - Mnc
29. sep. 2011 11:36
#37
Så er det jo fint at du i Mango kan lave dine egne ringetoner. :)
Gravatar #39 - -N-
29. sep. 2011 11:39
#28 På min LG Optimus 7 er der også et delay/fade in, når jeg aktiverer lock screen... Jeg synes også det er belastende, at det ikke er instant.

Men generelt en god oplevelse at få opdateret til Mango.

Kan dog ikke helt følge, hvorfor de har lavet et Apple AppStore stunt, hvor man går ud af Marketplace for at vise, hvor i menusystemet app'en installeres.

Jeg var klart tilhænger af, at man bare satte dem i kø i Marketplace, specielt fordi jeg hadve irriteret mig over den funktion på min iPhone :-D
Gravatar #40 - -N-
29. sep. 2011 11:41
#23

Der er et trick, at hvis du napper netforbindelsen indenfor 2 sec efter du har trykket på updates knappen i zune, så kommer updaten frem selvom du er sat til først kunne installere om nogle uger.

Efter måske 30 sec, så kommer beskeden "update ready" og tilslutter du internettet igen, og vupti så har du mango.

Jeg blev selv nødt til at lave samme stunt :-D

Mislykkes det første gang, så bare tryk på menupunkter over, og prøv igen :-D
Gravatar #41 - Cloud02
29. sep. 2011 11:44
-N- (39) skrev:
#28 På min LG Optimus 7 er der også et delay/fade in, når jeg aktiverer lock screen... Jeg synes også det er belastende, at det ikke er instant.

Sæt et musiknummer igang og stop det igen. Så er det fixet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login