mboost-dp1

Velkomstdrink

Gå til bund
Gravatar #1 - plazm
20. jan. 2011 23:08
Jeg skal lørdag holde en abefest af de lidt større og har lovet folket at de skal have en velkomstdrink.

Jeg er dog ikke til de almindelige drinks, og leder efter en lidt stærkere løsning(de skal jo ikke kunne klage), men jeg har ikke de vilde erfaringer med dette, jeg tænker noget vodka/rom plus noget cider/vin/sodavand agtigt, men jeg ved ikke lige hvad, har I nogle gode drinks?
Gravatar #2 - vandfarve
20. jan. 2011 23:11
Cosmo, White Russian, Mojito og Long Island (den rigtige version) er mine favoritter.

Alle kan laves MEGET stærke, uden at det går ud over den gode smag.
Gravatar #3 - Ildhesten
20. jan. 2011 23:31
Snublede engang over denne her lille fætter kaldet "lille fugl fald død om", hvis ikke jeg husker helt forkert er opskriften angivet herunder.

Lille fugl fald død om:
2 cl rom
2 cl tequila
2 cl vodka
2 cl pisang ambon
top op med sprite
smid en slat limelikør i,
tilsæt et stænk citronsaft.

Den holder en solid spænding, og skulle stadig gerne være noget som pigerne kan holde ud at drikke.
Gravatar #4 - Systran
21. jan. 2011 00:14
2 cl whiskey (efter behov) og en hel cult shaker oveni. Det er satme noget, der sparker!

Ellers, så køb nogen trekants-sodavandsis (hvad er det nu, de hedder) og put det i et glas med et par cl vodka og spæd til med noget læskedrik.

Jeg er personligt også glad for white russians og gin/lemon.

Go' fest! :)
Gravatar #5 - hgul
21. jan. 2011 00:34
Systran (4) skrev:
Ellers, så køb nogen trekants-sodavandsis (hvad er det nu, de hedder) og put det i et glas med et par cl vodka og spæd til med noget læskedrik.

Sun Lolly.

Hvis man bruger en blender, så behøver man ikke spæde til med noget læskedrik ;-)

Det gode er, at der er et væld af blandingsmuligheder men specielt den med vindrue (den grønne) er god hvis man er til Cuba Strawberry eller lignende.
Gravatar #6 - arne_v
21. jan. 2011 00:39

50% appelsin juice + 50% ren alkohol.

Det smager af appelsin juice så folk bæller det i sig.

Stemning er høj efter 20 minutter.

Gravatar #7 - Ildhesten
21. jan. 2011 00:43
#6 personlige erfaringer siger mig at ananasjuice er bedre til at skjule smagen af sprit :)
Gravatar #8 - Daniel-Dane
21. jan. 2011 01:33
Ananas eller multi.

Absintshots. Done.
Gravatar #9 - OxxY
21. jan. 2011 10:06
Hvidvin, vodka, lidt hyldblomstsaft og frosne jordbær som isterninger, og evt lidt danskvand for at give bobler til tøserne. Så er der dømt klassisk velkomstdrink.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
21. jan. 2011 10:23
Rom og Coca Cola, og en sjat kirsebærvin kan få enhver i himlen!
Kirsebærvinen gør, at du kan have 40 % rom og 60 % cola, uden at det smager af sprut overhovedet og det bliver heller ikke fortyndet i farven!
Men lad være med at bruge gylden rom..
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. jan. 2011 10:35
"Små kolde"
50% Southern Comfort
50% Roses Lime (ell. anden lime likør)
shakes med is ..

"White Russian"
2 cl vodka
2 cl Khalua
6 cl Sheridans Half'n'half (eller bare sødmælk)

Mulighederne er mange! Prøv evt. at google efter drink opskrifter, fandt engang en side hvor man kunne vælge hvad man havde i skabet - hvor den så viste alle mulige drinks - og dem hvor du kun manglede en ingrediens.. Kan desværre ikke huske den, men Google er din ven :)
Gravatar #12 - zin
21. jan. 2011 10:52
#1+6+7+8:
Man kan også blande appelsinjuice og rød sodavand for en filur-agtig smag. Bland med X mængde alkohol for great justice.
Ud over det kan man også tage, som #7+8 nævner ananas juice og alkohol. Bare sørg for, at det er koldt. Det virker specielt godt med Malibu (classic).
Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. jan. 2011 11:40
zin (12) skrev:
#1+6+7+8:
Man kan også blande appelsinjuice og rød sodavand for en filur-agtig smag. Bland med X mængde alkohol for great justice.
Ud over det kan man også tage, som #7+8 nævner ananas juice og alkohol. Bare sørg for, at det er koldt. Det virker specielt godt med Malibu (classic).

UH! UH! UH! Nu du siger Malibu ...

Dengang i min spæde ungdom drak et par venner og jeg os PISSE fulde i noget så ulækkert som Malibu kokus (den "originale) med Dr. Pepper

Vi kaldte det "Flydende marcipanbrød" da smagen nærmer sig noget i stil med marcipan ... Det er fandme klamt at tænke på, men så vidt jeg husker smagte det som en drøm!

Kan dog ikke huske blandingsforhold, men vil skyde på 1½ liter Dr. Pepper til en liter Malibu (3 ½ liters til en flaske malibu)
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
21. jan. 2011 11:53
En jeg plejer at lave og som er meget populær:
Grøn Sun lolly blendes med frosne jordbær, vodka og sprite eller 7up.
Gravatar #15 - Thalion
21. jan. 2011 12:00
arne_v (6) skrev:

Den kan jeg stå inde for, puuha jeg blev fuld den aften.

Med finsprit 96% og ananas sodavand i et blanding forhold der nok var 20/80, holdte den en alkohol procent på lige omkring 20%.
Gravatar #16 - Magten
21. jan. 2011 12:03
Hvor fanden er fortovet kan jeg godt anbefale som drink. Har dog ikke prøvet den som en velkomstdrink.

Ellers er Long Island Ice Tea også god, hvis den bliver lavet rigtigt :)
Gravatar #17 - Fjolle
21. jan. 2011 12:08
Magten (16) skrev:

Altså uden "ice tea"? :)

Vil også anbefale appelsin og vodka.
Gravatar #18 - Magten
21. jan. 2011 12:11
Fjolle (17) skrev:
Har der nogensinde været ice tea i den? :P
Gravatar #19 - OxxY
21. jan. 2011 12:12
Thoroughbreed (13) skrev:
zin (12) skrev:
#1+6+7+8:

UH! UH! UH! Nu du siger Malibu ...

Dengang i min spæde ungdom drak et par venner og jeg os PISSE fulde i noget så ulækkert som Malibu kokus (den "originale) med Dr. Pepper

Vi kaldte det "Flydende marcipanbrød" da smagen nærmer sig noget i stil med marcipan ... Det er fandme klamt at tænke på, men så vidt jeg husker smagte det som en drøm!

Kan dog ikke huske blandingsforhold, men vil skyde på 1½ liter Dr. Pepper til en liter Malibu (3 ½ liters til en flaske malibu)

Føj for satan det lyder klamt!

Nå vi nu er ved gode gamle Malibu, så er malibu og cocio sku en vidunderlig ting, det er sådan lidt som bounty med alkohol i :p

Forresten: Faxe Kondi og Bacardi Grand Melon smager af kondi med et twist og man blir tæske lam.
Gravatar #20 - ChristianParanoia
21. jan. 2011 12:36
Fanta Exotic og Cuba Passion! Det er en fed rød farve, og man kan OVERHOVEDET ikke smage alkoholen hvis du deler det 50/50 ;)

Der følger et link eller to,
Så du lige kan få en idé om hvordan det rent faktisk ser ud ;) :

http://www.calle.dk/images/products/medium/61a37fa...

http://www.xn--trstig-bya.nu/upload/images/product...

God fest! :)
Gravatar #21 - Magten
21. jan. 2011 12:39
Uh ja! Fanta Exotic og Danzka Vodka Cranberry - den er også genial! :)
Gravatar #22 - Norrah
21. jan. 2011 12:48
En UFO - Uidentificeret Flydende Objekt - kan jeg hilse at sige er ret god.

Men desværre som navnet nok indikere, så kan jeg ikke sige hvad der er i den.
Gravatar #23 - Slettet Bruger [3368811265]
21. jan. 2011 12:50
arne_v (6) skrev:

Ren alkohol?
Gravatar #24 - Sand.
21. jan. 2011 12:51
SlettetBruger (23) skrev:
Ren alkohol?

Ren alkohol -> finsprit. Grundet nogle begrænsninger, kan det ikke være mere "rent" end 98%.
Gravatar #25 - Jakob Jakobsen
21. jan. 2011 13:00
MartinSand (24) skrev:
Ren alkohol -> finsprit. Grundet nogle begrænsninger, kan det ikke være mere "rent" end 98%.

Nej, man kan sagtens lave 100% alkohol, men ved normal destillation kan du kun komme lidt over 95% og det er meget dyrt at lave en højere koncentration, hvilket er grunden til at du aldrig ser mere end 95% alkohol.
Desuden er alkohol ekstremt hygroskopisk, så snart du åbner en beholder med rent alkohol, vil den suge al fugten ud af luften og hurtigt ryge ned under 98%.

Et sjovt fact.
Blander du en liter ren alkohol med en liter vand, får du tilsammen kun 1,6 liter.
Gravatar #26 - Thalion
21. jan. 2011 13:12
MartinSand (24) skrev:

96% (95,6% siger wiki), resten er vand. Hvis du vil have det skal kunne drikkes Det er det man normalt pøser rundt med i kemi. Man bruger søde 5 L dunke med det i. Og det er ikke lavet på den gamle metode hvorved man gære noget. Det er lavet hvor man oxiderer ethen til ethanol.

Men ved noget kemi, ønsker man det skal forgå i vandfri omgivelser. Her er der forskellige metoder, men fælles for dem er at de gør det skadeligt for mennesker at drikke, og det bliver meget dyrt.
Gravatar #27 - Slettet Bruger [3368811265]
21. jan. 2011 13:23
I know ^^ Jeg studsede bare over han kaldte det Ren alkohol :P
Gravatar #28 - Systran
21. jan. 2011 13:33
Hvad så med kaburatorsprit eller sprinklervæske? Er det ikke tæt på 100 % alkoholkoncentration?
Gravatar #29 - snesman
21. jan. 2011 14:09
jeg kan anbefale Ribena + vodka 50/50, hvis man skal have tøserne, der ikke kan lide alkoholiske drikke, til at blive stive:)
Gravatar #30 - milandt
21. jan. 2011 14:12
arne_v (6) skrev:

Primitivt, men effektivt..
Gravatar #31 - zin
21. jan. 2011 15:26
Det er sgu interessant at se alle newz' små bartendere/alkoholikere springe ud.... :p
Gravatar #32 - Magten
21. jan. 2011 15:34
Magten (16) skrev:
Hvor fanden er fortovet kan jeg godt anbefale som drink. Har dog ikke prøvet den som en velkomstdrink.

Jeg har ikke engang været på druk, og alligevel får jeg fucket linket godt op..

Det er den her: http://www.drinksdatabasen.dk/drinks/hvor_fanden_e...
Gravatar #33 - Thalion
21. jan. 2011 15:39
Systran (28) skrev:
Hvad så med kaburatorsprit eller sprinklervæske? Er det ikke tæt på 100 % alkoholkoncentration?

kaburatorsprit no clue. Men til sprinklervæske kommer det an på temperaturen, da man kan justere indholdet af alkohol alt efter hvor frostsikkert det skal være. Men rent ethanol har et frysepunkt på -114 grader celsius, så der vil ikke være særligt meget grund til at benytte rent sprit.

Men for at komme tilbage på topic, så kan det da også anbefales at lave noget bucket halløj: 1 stk legetøjsspand, 1 halv flaske vodka, 3-4 red bulls og så bare fyld op med cola. Det er en smuk blanding og der er noget dejlig i at gå rundt med en sprutspand. Og ellers hvis det skal være fornemt er der altid klassikeren Cosmopolitan, det kan godt være den er lyserød. Men halvdelen af den er sprut og det smager fantastisk!
Gravatar #34 - Magten
21. jan. 2011 15:44
Vodka, cola og red bull? Kan slet ikke forestille mig red bull og cola sammen :/
Gravatar #35 - Chewy
21. jan. 2011 15:49
Hold da kæft hvor er i fimsede at høre på med jeres metroseksuelle cocktails... Hva er der blevet af en god gammeldags bowle?!?

Opskrift er som følger:
Tøm barskabet for alt med en alkohol % på over 1.
Hæld omtalte indhold i en bowle af passende størrelse.
Tilføj assorteret sodavand i passende mængder.
Vågn op dagen efter med et hul i hukommelsen på en 3-4 dage...

Men hvis man endelig skal over i den fimsede ende, så går man aldrig af vejen med en June Bug:

1 oz Midori® melon liqueur
3/4 oz Malibu® coconut rum
3/4 oz banana liqueur
1 oz sweet and sour mix
1 oz pineapple juice

http://www.drinksmixer.com/drink2595.html#ixzz1BgY...
Gravatar #36 - arne_v
21. jan. 2011 15:51
SlettetBruger (23) skrev:
Ren alkohol?

Ja.

Kræver at du kender nogle biologi/kemi studerende med adgang til den slags.
Gravatar #37 - Systran
21. jan. 2011 16:05
Thalion (33) skrev:
anbefales at lave noget bucket halløj

Apropos det, så plejer vi også at lave Spand (som vi blot har kaldt drikken):

- En spand på 10-12 liter (en stor skål kan selvfølgelig også bruges)
- 3 flasker sportssaft
- 2 flasker vodka
- fyld resten af spanden med kold postevand

Garanteret god brandert MINUS tømmermænd, da man får en masse vand indenbords. Ret populært på festivaller især!

Desuden smager det kun af sportssaftevand (det har I min privatgaranti på!)
Gravatar #38 - Chewy
21. jan. 2011 16:11
@37
Desuden smager det kun af sportssaftevand (det har I min privatgaranti på!)

Det er vist en fear deal...
Gravatar #39 - Ildhesten
21. jan. 2011 17:14
arne_v (36) skrev:
Ja.

Kræver at du kender nogle biologi/kemi studerende med adgang til den slags.

Det kan også købes i visse vinhandler herhjemme, samt i diverse grænsebutikker. Men det er rimelig fælt prissat herhjemme.
96 % finsprit
Gravatar #40 - Fjolle
21. jan. 2011 17:57
Fuck det er dyrt.
Koster det ikke ~4kr/liter for en kemistuderende?
Gravatar #41 - Thalion
21. jan. 2011 18:07

Koster?
Gravatar #42 - Fjolle
21. jan. 2011 18:20
Ja, for universitet... :P
Gravatar #43 - guds skovl
21. jan. 2011 18:40
Sex on the beach, den går rent hjem ved de fleste tøser, og åbenbart også hos mig :D
Gravatar #44 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. jan. 2011 20:39
Magten (16) skrev:

Fjolle (17) skrev:

Magten (18) skrev:
Har der nogensinde været ice tea i den? :P

Sorry guys, Long Island Iced Tea

:)
Gravatar #45 - Niklas H
21. jan. 2011 21:14
Fjolle (40) skrev:
Koster det ikke ~4kr/liter for en kemistuderende?

Kan man købe kemistuderende? :O
Gravatar #46 - plazm
21. jan. 2011 21:25
Magten (32) skrev:

Lyder lige som det folket skal have, kan du hurtigt fortælle om det er en pigerne også vil kunne lide? :p
Gravatar #47 - Magten
21. jan. 2011 23:08
plazm (46) skrev:
Magten (32) skrev:

Lyder lige som det folket skal have, kan du hurtigt fortælle om det er en pigerne også vil kunne lide? :p
De piger jeg kender har fint drukket den uden at beklage sig, og de plejer ikke at være blege for at sige deres mening om mine drinks :P
Gravatar #48 - plazm
23. jan. 2011 14:23
Godmorgen! Jeg kan sige at "Hvor fanden er fortovet" var et kæmpe hit, jeg blandede ca. 8 liter af det og så 3 liter af resterne og rød sodavand(hvor folk alligevel drak alt), og hurra festen var igang :D
Gravatar #49 - BluepaiN
24. jan. 2011 11:37
Ren malibu spædet op med et par isterninger er fucking nice!

Omend det kan blive en smule vammelt efter en hel flaske, men det er en mindre detalje!

Ontopic:
Mojitos! Simpel drink, omend lidt omstændig at lave mange af. Men den er møgnice og giver god stemning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login